בקרוב בישראל? נטפליקס מעלה מחירים בארה”ב, ספוטיפיי בדרך

ענקית הסטרימינג העלתה את המחירים בארה”ב לראשונה מאז ינואר 2019. הניסיון אומר, שעוד מעט זה יגיע גם לכאן. וגם ספוטיפיי הודיעה שהיא מתכננת העלאת מחירים

אחרי הגידול המרשים של תחילת משבר הקורונה, חווה נטפליקס ירידה בקצב הצטרפות המנויים. למרות זאת, ואולי בעקבות זאת, הודיעה בסוף השבוע החברה כי תעלה את מחיריה המינויים שלה בארה”ב. גם ספוטיפיי, אחת השחקניות הדומיננטיות בתחום שירותי המוסיקה הודתה כי תעלה בקרוב את מחירי השירות.

ומה זה אומר לגבינו?

נטפליקס הודיעה כי היא מעלה את המחירים של התוכנית הזולה ביותר שלה (מ-13 ל-14 דולר) ותוכנית הפרימיום שלה (מ-16 ל-18 דולר). המחירים החדשים של התוכניות משקפים העלאה של בין 7% ל-12.5%. המחירים החדשים יחולו כבר עכשיו על מינויים חדשים לנטפליקס, ובשבועות הקרובים יעודכנו למנויים הקיימים של החברה בארה”ב.

העובדה שנטפליקס העלתה את מחירי התוכניות לא הפתיעה את האנליסטים ואנשי התעשייה, בייחוד מכיוון שעברו כמעט שנתיים מהעלאת המחירים האחרונה של החברה. לאחרונה העלתה ענקית הסטרימינג את מחירי חלק מהתוכניות שהיא מציעה בקנדה, וכעת היא הגיעה גם לארה”ב.

עליית המחירים הנוכחיות אולי נשמעת גבוהה, אבל היא נמוכה מהעלאת המחירים הקודמת של החברה בארצות הברית ובאמריקה הלטינית בינואר 2019. אז העלתה נטפליקס את מחירי התוכניות ב-13% עד 18%, כשעד היום מדובר בהעלאה הגבוהה ביותר במחירי התוכניות של החברה.

בחברה אמרו לכלי תקשורת בחו”ל כי “עליית המחירים לא מעידה על שינוי גלובלי במחירי המינויים” וכי “החברה מציעה מגוון של תוכניות כדי שהמשתמשים יוכלו לבחור את המחיר שמתאים בצורה הטובה ביותר לתקציב שלהם”.

אז כן, בתגובה הרשמית של נטפליקס החברה לא מאשרת רשמית עליית מחירים גלובלית – אבל בפעם שעברה שהעלתה החברה מחיר בארה”ב (כמו שכתבנו פה למעלה, ינואר 2019) – לקח לה בדיוק חמישה חודשים עד שהיא העלתה בישראל את המחירים, ובטווח זהה של 13% ל-18%.

מנטפליקס בישראל נמסר לנו בנוגע להעלאת המחירים בארה”ב כי “אין רלוונטיות לשוק הישראלי”. 

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

גם בספוטיפי מעלים מחירים, מתישהו

אחרי שספוטיפיי חשפה בשבוע שעבר בפני משקיעיה את תוצאות הרבעון השלישי שלה לשנת 2020, אמר מנכ”ל החברה ואחד ממייסדיה – דניאל אק – כי היא מתכננת להעלות את מחירי המינויים שלה. אק לא פירט בכמה יעלו מחירי המינויים של החברה, והאם מדובר במהלך שיתחיל בשוק ספציפי או גלובלית. בנוסף, מנכ”ל ספוטיפיי כלל לא אמר מתי המהלך יצא לפועל.

אק ציין כי בחברה עדיין שמים דגש על הגדלת מספר המנויים המשלמים שלה, אך הוסיף כי ישנם שווקים שבהם השירות “בוגר יותר” ומספק ערך מוסף למשתמשים – בעיקר דרך הפוש הענק שעושה החברה בתחום הפודקאסטים. מסע הרכישות שלה בשנים האחרונות הביא לכך שהיא כוללת בשירות שלה כמעט שני מיליון פודקאסטים ומפיקה עשרות פודקאסטים מקוריים ואקסקלוסיביים לפלטפורמה.

בספוטיפיי הציגו בפני המשקיעים עלייה של 6 מיליון מנויים משלמים חדשים ברבעון השלישי של 2020 לסך כולל של 144 מיליון מנויים משלמים ברחבי העולם. עם זאת, בחברה רשמו הפסדים של 118 מיליון דולר ומניית החברה נפלה בכ-3%. בעזרת העלאת המחירים הסלקטיבית צפויה החברה להגדיל את המחזור שלה, לאותת למשקיעים שלה שהיא במסלול הנכון לרווחיות וגם להצטייד בעוד מזומנים לרכישות חברות ותכנים במאבק נגד שירותי המוסיקה של אפל וגוגל.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: