מיניבוס אוטונומי פגע בהולכת רגל; עיריית וינה עצרה את הניסויים

הולכת רגל נפגעה ממיניבוס אוטונומי ללא נהג; עיריית וינה עצרה את הניסויים, למרות שעדים לתאונה מאשימים דווקא את הולכת הרגל

תמונה: Navya

עם ההמתנה לעתיד הקרוב של הרכבים האוטונומיים, תשומת לב התקשורת והעולם נתונה לכל פגם קטן. בכל זאת, אתם הולכים לסמוך על מחשב, ללא כל נהג מאחורי ההגה בהכרח, שיקח אתכם ממקום למקום ויסע לידכם בנתיב. לרשימה הלא כל כך גדולה של תאונות בהן מעורבים רכב אוטונומי תוכלו להוסיף כעת את התאונה הקצת מוזרה שהתרחשה ביום חמישי האחרון בין הולכת רגל לבין מיניבוס אוטונומי.

החברה טוענת: הולכת הרגל התעסקה עם הסמארטפון והייתה עם אוזניות

לפי דיווח של בלומברג, אישה בת 30 נפגעה ממיניבוס במצב נהיגה אוטונומי בעיר וינה שבאוסטריה, אשר מופעל על ידי סטארטאפ צרפתי בשם Navya. על פי הדיווחים, האוטובוס נסע במהירות של כ-12 קמ״ש כאשר הוא פגע בבירכה של הולכת הרגל, שנפצעה באורח קל. כתוצאה מהפגיעה, רשות התחבורה של וינה הודיעה כי היא עוצרת את הניסויים ברכבים האוטונומיים עד לתום החקירה.

החל מחודש יוני האחרון, העיר החלה בניסוי הכולל שני מיניבוסים שונים בהשתתפות סימנס ומשרד הטכנולוגיה האוסטרי. במסגרת הניסוי, נהג בטיחות מקצועי צריך להיות מאחורי ההגה בכל העת, וטרם ברור האם הנהג שהיה מאחורי ההגה ניסה למנוע את התאונה הקלה. בתגובה לפניית The Verge, מסרה החברה כי עדים לתאונה טוענים כי הולכת הרגל השתמשה באוזניות והתעסקה במכשיר הסלולרי שלה בזמן שחצתה את הרחוב והלכה כנגד נתיב הנסיעה של הרכב. עדים נוספים במקום טוענים כי התאונה הסתכמה בכמה שריטות של הולכת הרגל.

Navya כבר הודיעה כי על אף שהתאונה הסתיימה בפגיעות קלות מאוד, היא משביתה את המשך הניסוי עד לניתוח מוחלט של נתוני התאונה וקובצי ה-Log של הרכב. עד כה, רכבים אוטונומיים היו מעורבים במספר תאונות ברחבי העולם, כאשר חלקן הסתיימו גם בפגיעות בנפש: במרץ 2018 רכב של אובר דרס למוות הולכת רגל, בתאונה שככל הנראה נגמרה עקב זיהוי לא נכון של הולכת הרגל על ידי מערכות הרכב, וחוסר תשומת הלב של נהגת הניסוי בעת הפגיעה; בחודש אפריל 2018 רכב של טסלה במצב נהיגה אוטונומי דהר לתוך קיר ההפרדה בכביש מהיר וגבה את חייו של מהנדס באפל. נראה שעד אשר רכבים אוטונומיים יהפכו לדבר שבשגרה, ולא ייתפסו כטכנולוגיה חדשנית, הם ימשיכו ככל הנראה לעורר חשד בקרב הציבור והתקשורת, ואפילו מקרים קלים כדוגמת האחרון ייתפסו כאיום בכביש ויגרמו להפסקה או האטה בבדיקות של הטכנולוגיה שעומדת לשנות את עולם התחבורה.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

9 תגובות על "מיניבוס אוטונומי פגע בהולכת רגל; עיריית וינה עצרה את הניסויים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
השם שלי קצר מידי
Guest
השם שלי קצר מידי

במקרה של טסלה הרכב הוא לא אוטנומי לחלוטין.
המקרה של אובר הצביע על רשלנות קיצונית של החברה שלא דאגה לעירנות של נהגי הבטיחות (הנהגת לא היתה מרוכזת) ובכלל לא הפעילה את המוד האוטונומי בנסיעה הזו ככה שרק חלק מפונקציונליות האוטונומית היה מופעל. גוגל נסעה הרבה יותר קילומטרים עם ממש קצת תאונות קלות שכולן לא באשמתם.

מגגכגומחה
Guest

מה לא הפעילה את המועד האוטונומי? אז איך האוטו נסע לבד.
עוד הרבה אנשים ובעלי חיים יפגעו בשם הרכב האוטונומי. רק נקווה שיקבלו הרבה תביעות על זה שמסכנים אנשים

לירן
Guest

אנשים ובעלי חיים נפגעים כל יום מנהגים אחרים….

gitBucket
Guest

אנשים מתים כל הזמן מרכבים לא אוטונומים.
רכב אוטונומי יכול לחסוך חיי אדם.
אבל אנשים כמוך חושבים שצריך לתבוע אותם ולהשבית אותם.

Feature
Guest

לא הצליח לעצור בזמן ב- 12 קמ”ש? עכשיו שיספרו לנו שהיא רק נשרטה.
אם נהג עושה תאונה הוא יורד מהכביש עד לבירור. נהג אוטונומי נוהג בהרבה כלי רכב. רק לגיטימי להוריד מהכביש

עמית
Guest

נשמע הזוי.. או שיש לכם טעות בכתבה.. 12 קמ”ש? איך אפשר להפגע ב 12 קמ”ש? אתה צריך להיות מול הרכב ולא לזוז או לשכב על הכביש.. ואיך הרכב לא ראה אותה ובלם במהירות הזו? כמו שאני מכיר את האיטלקים כנראה שהניסוי נגמר. יש להם תרבות ארגונית של עצלנים.

יובל המבולבל
Guest

מה לקחת עמית? אפשר להפגע ואף למות גם ב2 קמ”ש ופחות זה לא קורקינט- זה מיניבוס ששוקל כמה טונות
חוץ מזה יתכן שאתה צודק בקשר לאיטלקים אבל וינה זה באוסטריה (-:

לירן
Guest

החברה צרפתית והניסוי באוסטריה, יכול להיות שעמית רוצה לטוס לאיטליה ולכן יש לו פליטות פרוידאניות?

תום
Guest

אהבתי את הביטוי “הולכת רגש”. עד סוף המאה כל המכוניות יהיו אוטונומיות לחלוטין ללא כל רגש, רק אלגוריתמים. צריך לזכור את הביטוי הזה כי אולי נשתמש בו בעבר כשגם רובוטים יהלכו בינינו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: