myThings הישראלית מגייסת 6 מיליון דולר מדויטשה טלקום

סצינת הסטארטאפים הישראלית בתחום הפרסום רותחת. אחרי האקזיט של דאפר, חברת myThings, סטארט אפ ישראלי העוסק בתחום בשיפור יחסי ההמרה בלחיצה על פרסומות זוכה למימון נוסף מענקית התקשורת הגרמנית, דויטשה טלקום

כשמודל ההכנסה מפרסום נשאר המודל העיקרי שממנו אפשר להרוויח באינטרנט, לא קשה להבין מדוע אחד התחומים החמים ביותר בעולם האינטרנט הוא התחום של שיפור ההכנסות מפרסום. סצינת הסטארטאפים הישראלים מחזיקה נוכחות נכבדת בעולם הזה, עם חברות כגון דוטומי של יאיר גולדפינגר (שהשמועות אומרות שנמצאת במגעים לרכישה על-ידי AOL) וחברת דאפר שנרכשה לפני פחות מחודשיים על-ידי AOL.

חברת myThings הישראלית, המנסה אף היא בצורה עקיפה לשפר את ההכנסות מפרסום, עושה זאת על-ידי שיפור יחסי ההמרה של פרסומות על-ידי שימוש בנתונים “לא-אישיים” הנאספים מתהליכי הגלישה של המשתמשים. הפתרון המרכזי של myThings, נקרא Retargeting ומאפשר למפרסמים לבצע התאמה אישית ודינאמית של הפרסומות בהתבסס על מידע הנאסף על המשתמש בעת ביקורו באתרים ספציפיים, בהם הוא התחיל תהליך ביצוע עסקה, אך לא סיים אותו. על-ידי שימוש בנתונים הנאספים, מייצרת המערכת מודעות המותאמות אישית לגולש ולשירותים\מוצרים הספציפיים בהם הוא התעניין. לפי הנתונים שמסרה החברה, השימוש ב-Retargeting מגדיל את יחס ההמרה בלחיצה על מודעות פרסומת בעד 500%.

בשנת 2005, היזמים בני ארבל ואודי זיידמן, הקימו את myThings במטרה לפתח אתר אינטרנט המאפשר לצרכנים לעקוב אחרי רכישות מוצרים ושירותים שהם ביצעו ברשת ולרכז את היסטוריית הרכישות שלהם באתר אחד. כחלק מהפיתוח, עבדו השניים על טכנולוגיית הפרסום שכיום מציעה החברה למכירה, אשר נועדה לשמש אותם כחלק ממודל ההכנסות של האתר, אך בשנת 2009, החליטה החברה לשחרר את הטכנולוגיה לשימוש פומבי במודל של חלוקת רווחים מגדילה בהכנסות. מאחר והחברה אינה פומבית, אין בידינו נתונים רשמיים, אך לפי דיווחי החברה נראה כי מאז שינוי הכיוון בשנה שעברה, הכנסותיה גדלו בעשרות אחוזים בכל רבעון כהשנה צופה החברה הכנסות בגובה של עד 10 מיליון דולר.

ההשקעה מיועדת להרחבת נוכחות החברה באירופה

מוקדם יותר היום, הודיעה החברה על סגירת סיבוב השקעה נוסף בשווי כולל של כ-6 מיליון דולר, בהובלת T-Ventures, זרוע ההשקעות של ענקית התקשורת הגרמית דויטשה טלקום. סיבוב ההשקעה הנוכחי, הינו השלישי של החברה, אשר גייסה בעבר סכום המוערך ב-13 מיליון דולר מהקרן הישראלית כרמל ונצ’רס, יחד עם קרנות נוספות כגון Accel Partners, GP Bullhound ו-Dotcorp Asset Management, אשר השתתפו גם בסיבוב ההשקעה הנוכחי.

לדבריו של ארבל, המשמש כיום כמנכ”ל החברה, ההשקעה החדשה תשמש את החברה בעיקר לצורך הרחבת הנוכחות שלה באירופה. כיום מחזיקה החברה במספר לקוחות גדולים באנגליה, צרפת, איטליה וגרמניה ובכוונתה להמשיך ולבסס את אחיזתה בשווקים הללו יחד עם חדירה למספר שווקים נוספים. כמו כן, כחלק מההשקעה, תזכה myThings להסכם אסטרטגי עם זרוע המדיה של דויטשה טלקום, חברת Interactive Media הגרמנית, המוכרת בגרמניה כאחת מהחברות החזקות בתחום. ההסכם האסטרטגי בין השניים יוביל לחשיפת הפתרון של myThings בפני מספר רחב של מפרסמים בגרמניה וברחבי אירופה ואמור להגדיל את הכנסות החברה באופן משמעותי.

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: