מעבודת שורשים לסטארטאפ ששווה מאות מיליוני דולרים: הסיפור של MyHeritage

עידן רז, VP Online Marketing ב-MyHeritage, מספר מה החברה עושה כדי למקסם גיוס משתמשים ולמה דווקא חסות לאירוויזיון עשתה את הטריק. האזינו לפרק חדש בפודקאסט "Ads & Tech Podcast" של גוגל

"המשתמשים הם הקריאייטיב הכי טוב שיש לנו" (צילום: Dreamstime)

אין משפחה שאין לה סיפור. לפעמים הסיפור גלוי ומוכר, ולפעמים צריך לצלול אל העבר כדי לגלות אותו. כולנו היינו רוצים לדעת מנין באנו, אבל לא לכולנו יש את הזמן להקדיש למחקר היסטורי, ללכת לארכיונים ולאסוף מידע. MyHeritage, אחת החברות המובילות בעולם בתחום חקר השורשים ו-DNA, מאפשרת למיליונים לעשות זאת בלי לצאת מהבית. כל אדם יכול להפוך להיסטוריון משפחתי בלחיצת כפתור, לבנות אילן יוחסין, למצוא תעודות ומסמכים היסטוריים, לשחזר ולצבוע תמונות ולנתח את מוצאו באמצעות בדיקות DNA.

"אנחנו עוזרים לאנשים ללמוד על העבר שלהם, לשמר אותו וגם לשתף אותו הלאה", אומר עידן רז, VP Online Marketing ב-MyHeritage, שהתארח בפודקאסט "Ads & Tech" של Google. עם יותר מ-90 מיליון משתמשים באתר שנגיש ב-42 שפות, וטכנולוגיה מתקדמת להצלבת מידע ובדיקות DNA, משנה חברת MyHeritage את חקר ההיסטוריה המשפחתית. האתר מציע גם כלים מתקדמים לטיפול בתמונות, שיפור איכות של תמונות ישנות ואף הנפשה שלהן. הכלי הזה קיבל חשיפה אדירה בתוכנית הלייט נייט של ג'ימי קימל, שבה השתעשע עם תמונת סבא-רבא שלו. "אתם יכולים לראות מאיפה קיבלתי את הפרצוף הזה", אמר קימל, "זה מטריד".

סיפורי המשתמשים הם הקריאייטיב

הסיפור של MyHeritage אינו רק טכנולוגי, אלא גם שיווקי. "המוצר שלנו מאוד לא סטנדרטי, אבל הוא מביא ערך כל כך גדול למשתמשים, שברגע שאנשים שומעים עליו ועל הסיפורים שהוא מייצר, זה לגמרי ברור", אומר רז. "זה מה שהופך את סיפורי המשתמשים לקריאייטיב הכי טוב שיש לנו". לדבריו, החברה פועלת במגוון דרכים לצורך גיוס משתמשים נוספים. "אלו יכולים להיות Influencers ביוטיוב, שמשמשים אותנו כדי להתרחב לקהלים חדשים, פעילויות דיספליי גם באתרי גנאולוגיה וגם באתרים אחרים, וגם פעילויות Search שקוצרות את הביקושים שנוצרים".

ניהול פעילות ה-Acquisition ב-MyHeritage גם הוא אינו שגרתי, מוסיף רז, ולחברה מספר משפכים שיווקיים (Funnels), המותאמים ללקוחות שונים בעלי רצונות וצרכים שונים. "אנחנו מנסים להכווין אותם בין המוצרים שלנו, שיטעמו מהכל", הוא אומר. "דוגמה טובה לכך היא הפאנל של ה-DNA. זה מוצר די קליל ופשוט: אתה מקבל בדואר בדיקה, לוקח דגימת רוק ושולח אותה למעבדה. תוך כמה שבועות אתה מקבל תוצאות אונליין. את הזמן הזה אנחנו מנצלים כדי לעשות Upsell למוצרי עץ המשפחה שלנו – אנחנו מציעים למשתמש לנסות בחינם את כל מה שיש לנו להציע בצד הזה. אנשים עפים על זה. הם יכולים לבטל בכל זמן, אבל הרבה מאוד מהם מגלים עולם חדש שהם בכלל לא תכננו להיכנס אליו".

שוחחנו עם רז גם על המיצוב הנוכחי של MyHeritage כחברה הפונה בעיקר לקהל מבוגר, ועל מאמצי החברה להרחיב את קהל המשתמשים גם לשכבות גיל צעירות יותר. "הדרך לעשות זאת היא להרים קמפיינים גדולים", הוא אומר, ומדגים באמצעות מהלך התרחבות גדול באירופה שהחברה ביצעה ב-2019, שכלל מתן חסות לתחרות האירוויזיון. במסגרת החסות החברה שיתפה פעולה עם עשרות ממשתתפי התחרות בעבר ובהווה, ותוצאות בדיקות ה-DNA שלהם פורסמו ברשתות החברתיות ובמיני-סייט ייעודי, לצד סיפורים על המורשת של האירוויזיון. "העיתונאים שמסקרים את האירוויזיון צמאים לסיפורים", הוא אומר. "אנחנו סיפקנו להם את הסיפורים האלה בצורה שאינה פרסומת, וכך זכינו להרבה PR אורגני".

האזינו לפרק המלא

משמאל – עידן רז, VP Online Marketing ב-MyHeritage (צילום מסך מתוך הפודקאסט)


זהו הפרק השישי בפודקאסט של גוגל בנושאי פרסום ושיווק. בכל חודש נארח אנשים מתעשיית השיווק והדיגיטל שיפתחו לנו צוהר לאחורי הקלעים של חברות ישראליות ובינלאומיות. איך מתקבלות ההחלטות, מה מניע קמפיינים ואיך הם מתמודדים עם הקצב המהיר והשינויים התכופים ברשת?

בכל פרק נכיר קמפיין שיווקי אחר, נחשף למהלכים אסטרטגיים ולחשיבה יצירתית בכל הקשור לפעילות דיגיטלית. האזנה נעימה.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

3 תגובות על "מעבודת שורשים לסטארטאפ ששווה מאות מיליוני דולרים: הסיפור של MyHeritage"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בלישם
Guest

חברה עם חזון מבטיח, מוצרים שעושים טוב לעולם והנהלה רקובה.
עד שלא יעשו שם ניקוי אורוות שום כתבה נוצצת לא תהיה שווה כלום כשגלי העזיבה של עובדים מתוסכלים מכים בחברה חדשות לבקרים.

מ1.
Guest

תסביר בבקשה את ההאשמה.

שחר
Guest

או כמו שסאות' פארק סיכמו את זה, אמריקאים מבוגרים שעושים בדיקות בתקווה לגלות שגם חלק מהגנים שלהם הוא "מיעוט מדוכא ". יחי הפרוגרסיבם הנאור.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: