פייסבוק משיקה מחדש את דפי המוזיקה

פייסבוק פונה מחדש לאמנים ולתעשיית המוסיקה ומנסה לשכנע אותם לצלול אל תוך הרשת החברתית. זה יהיה טוב להם, וזה יהיה טוב לפייסבוק.

מקור: תמונות מסך מאתר החברה

בפייסבוק קיבלו החלטה להשיק מחדש מיזם ישן שלהם, מוזיקה בפייסבוק (Music on Facebook). המיזם החדש נועד לעזור לאנשים מתעשיית המוסיקה לקדם את עסקיהם באמצעות הרשת החברתית, ואגב כך לאפשר לקהל המעריצים של האמנים אפשר גישה לחומרים ייחודים של האמן האהוב עליהם ברשת החברתית בה הם מבלים ממילא את מירב זמן הגלישה שלהם ברשת.

שירות חדש ישן

מדובר סך-הכל בשירות די ישן במונחי האינטרנט, שהושק על-ידי פייסבוק כבר ב-2008. מאז הוא הלך ונעלם, ולא זכה לקידום משמעותי על-ידי פייסבוק, וגם אמנים לא באמת הצליחו להתחבר ליכולות שהציע השירות. גם העובדה שהוא הושק במסגרת כנס SXSW, כנס המדיה הגדול בארצות הברית, לא עזרה לשירות הזה להפוך למיינסטרים.

אף על פי כן, נראה כי גם בפייסבוק למדו שענף המוזיקה באינטרנט רק הולך ומתחמם, מה שגרם לחברה לשדרג את השירות ולהשיקו מחדש בתקווה לנסות וללכוד את כל פליטי MySpace שמחפשים בית חדש.

מי שייכנס היום ל-www.facebook.com/music יוכל לראות את דף הפתיחה החדש של שירות המוזיקה וכיאה לפרויקט גדול שזוכה להשקה מחודשת של פייסבוק, בצד נוכל לראות את כמות האנשים שעשו Like על הדף. בין האנשים המופיעים בראש הרשימה נמצאים אמנים שפייסבוק רוצה ביקרם, כגון ליידי גאגא, קייטי פרי, קנייה ווסט ואחרים שהם במקרה או שלא במקרה, מהאמנים היותר פעילים בפייסבוק.

לא רק לאמנים

מי שיגלול לתחתית העמוד, יבחין כי פייסבוק יוצאת מגדרה כדי לעזור לאמנים לראות שכדאי להם לפתוח דף בפייסבוק, כדי להיות בקשר עם קהל המעריצים שלהם. פייסבוק אפילו מגדילה לעשות ומפנה את האמנים אל רשימה של מתכנתים מומלצים (שהיא בחרה, כמובן), אשר יכולים לעזור לאמן בצעדיו הראשונים בפייסבוק ולהתאים את דף הפייסבוק לצרכיו ולטעמו.

בנוסף לאמנים, פייסבוק מושיטה את ידה גם אל גורמים אחרים בתעשייה. בדף של Music on Facebook ישנם קיצורי דרך לדפי הסבר לגורמים בתעשיית המוזיקה שאינם אמנים, כגון מקומות הופעה (Venues). לחיצה על כל אחד מהדפים הללו מעבירה את הגולש לדף הסבר ייחודי שהכינו מראש בפייסבוק כדי לשווק את השירות החדש-ישן הזה.

טלית שכולה תכלת

שלא יהיה לכם ספק, מבחינת פייסבוק מדובר בצעד מחושב לחלוטין, שמהווה המשך ישיר של מדיניות החברה להגדיל ולמקסם את הזמן שאנחנו מבלים באתר שלה. בפועל, אנשים מבלים יותר ויותר זמן בתוך פייסבוק, לעומת כל אתר אחר. ככל שהיצע התכנים בפייסבוק הולך וגדל, וכאן לא מדובר רק במשחקים כמו פארמוויל או גרסה כזאת או אחרת של פוקר, אלא בדרכים נוספות של אמנים לשים תכנים שלהם בתוך פייסבוק, במטרה “ליצור קשר עם המעריצים”. בפועל, ייתכן שלא מדובר רק בקשר תמים בין המעריצים לאמן שפייסבוק מנסה לעודד. מעבר לעובדה שהמעריצים יבלו יותר ויותר זמן בתוך פייסבוק, וחלק מהזמן הזה יוקדש מעתה למעקב ואינטראקציה עם האמן שהם מעריצים, מאוד ייתכן שמדובר פה במזימה עמוקה הרבה יותר.

כאשר אמנים, כמו כל משתמש, מעלים תכנים לפייסבוק, הם מספיק לפייסבוק גישה ישירה לתכנים. גישה זו באה לידי ביטוי לא רק בעובדה שחלק מהתכנים קיימים רק בתוך פייסבוק, אלא, שאם קראתם את תנאי השימוש של פייסבוק ואת מדיניות הפרטיות שלה, פייסבוק יכולה לעשות כל שימוש שהיא רוצה עם החומרים שאתם מעלים לרשת. תארו לעצמכם את אפשרויות המסחור שיש לחומרים של אמנים, ואפילו אם הם רק לוקחים את תמונת הפרופיל של מישהו כמו ליידי גאגא ושמים אותה בקוד של פייסבוק במספר אתרים גדולים. אפשרויות המינוף של פייסבוק, אם המיזם הזה יצליח, רבות מאוד.

וידאו: שיר הפייסבוק

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: