Multiphy הישראלית מציגה פיתוח לאינטרנט מהיר באמת [סטארטאפ]

חברת החומרה הישראלית רוצה לעזור למשתמשים בכל רחבי העולם להנות מאינטרנט מהיר במיוחד, כמו גם להקל על ספקיות המידע עצמן עם הדרישה הגוברת.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

במהלך השנים האחרונות עולה הדרישה להעברת מידע רב, כמו גם לגישה מהירה למאגרי ומרכזי מידע. העובדה שכמעט לכל משתמש יש היום סמארטפון, טאבלט או מחשב נייד מובילה לכך שכמות אדירה של תמונות, סרטונים, קבצים ושאר מידע עוברים ברשת בכל רגע, מה שעלול לגרום לעומסים, “צווארי בקבוק” ולעיתים אף לקריסה מוחלטת, בשל אי היכולת לעמוד בדרישה המגיעה.

במטרה להעניק פתרון לדרישה הגוברת, חברת הסטארטאפ הישראלית מולטיפיי (Multiphy) מציעה מוצרים המסוגלים להעלות את קצבי השידור, ולהוזיל ולשדרג את יכולות המנועים האופטיים היקרים הקיימים כיום. הכירו את הישראלית שתעזור לכם לא לאבד אף סרטון בדרך אל היעד.

יותר סרטוני חתולים בחצי מהזמן

מולטיפיי היא חברה מעט שונה בנוף הישראלי הטיפוס. שלא כמו שאר החברות המתבלטות בשוק, הפתרון שלה אינו מבוסס על אפליקציה או תוכנה, אלא עוסקת בפיתוח ושיווק של שבבים. השבבים הללו מיועדים להעביר מידע בנפח גבוה על גבי תשתיות קיימות של סיבים אופטיים, בקצבים העומדים על 100 ו-400 Gb/s, למרחקים של עד 80 קילומטרים.

המשמעות היא שבאמצעות הטכנולוגיה של החברה, היא יכולה להציע למשתמשים להוריד כ-100 סרטים באורך מלא, או להעלות כ-100 אלף תמונות – בשנייה בודדת אחת.

הטכנולוגיה של החברה מתמקדת בטכנולוגיית עיבוד אות ספרתי (DSP), כאשר השבבים שמייצרת מאפשרים “להוריד מהלחץ” של עולם התקשורת, להגדיל את נפחי התעבורה ברשתות עמוסות ולהציע פתרון למידע הממשיך לגדול. למעשה, הטכנולוגיה של החברה כבר מיושמת בשבב אלקטרוני המוטמע במערכות ברחבי העולם, המקשרות בין מרכזי מידע בסין, ארצות הברית ואירופה.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

חברה שונה בנוף הישראלי

מולטיפיי נוסדה ב-2007 על ידי פרופסור דן שדות, לשעבר ראש המחלקה להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן גוריון, בעקבות רעיון שפותח במעבדה לתקשורת אופטית, ביחד עם מספר סטודנטים למחקר. פרופסור שדות הבין במהרה כי מדובר ברעיון בעל ערך רב, והחליט להפוך אותו למוצר ממשי.

אבי שבתאי, מנכ”ל החברה, הצטרף לפני כארבע שנים כשמולטיפיי החלה במעבר מרעיון אל מוצר מעוצב ומתפקד. בראיון לגיקטיים הסביר כי תעשיית השבבים חווה התפתחות טכנולוגית הדורשת מהשבבים שירוצו מהר יותר, יצרכו פחות אנרגיה ויאפשרו הרצה של יותר יישומים עליהם.

החברה כבר צופה בגידול עצום בצריכת הנתונים בשנים האחרונות, כאשר שבתאי מאמין כי המגמה תמשך בשל השימוש בשירותי מולטימדיה בקיבולת גבוהה, כמו גם בצריכה של וידאו, משולבים עם שירותים מבוססי ענן שימשיכו לשגשג. על פי תחזיות של חברות שונות בתעשיה, כגון אלקטל-לוסנט, ההערכה מתייחסת לכך שצריכת הדאטה תעלה ב-560 אחוזים עד 2017.

כיצד אתם מתכננים לגרום לתעשיה להבין שהמוצר שלכם הוא הדבר הגדול הבא?

מדובר בשילוב של טכנולוגיה ומאמץ שיווקי. אנו מעורבים עם כל השחקנים הרלוונטים באקוסיסטם שלנו, לא רק עם הלקוחות הישירים הבונים את התשתית, אלא גם עם ספקיות שירותים כגון גוגל, פיסבוק, אמזון וכדומה, המביאות את התוכן אל משתמשי הקצה. נקודת המפתח היא כיצד לתרגם את הטכנולוגיה שאנו מספקים לערך, המהווה את הפתרון לספקיות הללו.

כיום, ספקיות שירותים בונות מרכזי מידע גדולים יותר, המשתמשים רוצים גישה לכמויות אדירות של מידע במהירות האפשרית, כך שצריכים חיבורים מהירים יותר לרשת האינטרנט. אנו יכולים לעזור לכל אחד מהצדדים הללו להשיג את המטרות שלהם, באמצעות המוצר שפיתחנו. אנו אלה שמחברים את כולם עם המידע.

בשונה מהטרנד הקיים בשוק של חברות המתמקדות בתחום התוכנה, המוצר שלכם מתמקד בתחום החומרה. כיצד אתם מתמודדים עם הקשיים הנובעים מכך?

כמובן שישנן יותר השקעות ויותר “באזז” סביב תוכנות ואפליקציות, אך הדרישה לתשתיות גדל גם הוא בצורה משמעותית, הודות לעובדה שאותן תוכנות ואפליקציות אינן יכולות לרוץ ולתפקד בצורה הטובה ביותר ללא שדרוג של התשתיות. כחברת חומרה, אנו בונים את תשתיות הליבה המאפשרות את הריצה והתפקוד הללו וכך מוכיחים כי למעשה החברות לא יכולות להתקיים אחת בלי השניה.

אנו נוסעים הרוכבים על אותה אוטוסטרדת מידע. ברגע שמבינים את הצורך בתשתיות, קל להבין את הערך של החברות הפועלות בתחום זה. זה נכון במיוחד כאשר אין יותר מידי חברות העוסקות בתחום ה-Semiconductor המסוגלות לבצע את התפקיד החיוני שלהן, בשל המחסור בהון הזמין עבורן.

עם זאת, לפני הכניסה לשוק, חשוב לבנות תכנית עסקית טובה כמו גם צוות מנצח. תעשיית החומרה דורשת הרבה מאוד סבלנות ונחישות מצד החברות. עוד נקודה חיונית היא ביצוע מחקר מקדים של השוק והבנתו, שכן מחזור הפיתוח הוא ארוך יחסית ודורש תכנון מראש, אפשרות לחזות מגמות עתידיות וזיהוי שותפים אסטרטגיים בשלב מאוד מוקדם.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

 מרחיבה את אפשרויות המידע

למרות שניתן להגיד כי היא מעט שונה בשוק הישראלי, מולטיפיי מתמודדת מול מתחרות רבות הפועלות בשוק זה, המפתחות רכיבים לתקשורת אופטית. החברה מסבירה כי הטכנולוגיה הייחודית שלה מאפשרת לצמצם משמעותית בעלויות, לשפר את הביצועים ולתמוך במרחקים כפולים מאלה של המתחרים.

המודל העסקי של החברה מבוסס על מכירת שבבים לספקיות התקשורת המובילות בעולם, כגון יצרני מערכות ויצרני מודולים אופטיים. החברות הללו מוכרות את מוצרי מולטיפיי כחלק מפתרון מערכת כולל לספקי תקשורת, חברות שרתים ומחשוב ענן לשווקים בצפון אמריקה, אירופה ומזרח אסיה.

נכון להיום החברה מעסיקה כ-30 עובדים היושבים במשרדי החברה בפארק המדע בנס ציונה, כמו גם במשרדי החברה מעבר לים, בפאלו אלטו. החברה ממומנת מתוצאות הפעילות שלה, כמו גם ממספר קרנות הון סיכון מובילות הכוללות את כרמל ונצ’רס, ורטקס ונצ’רס ומספר משקיעים נוספים.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "Multiphy הישראלית מציגה פיתוח לאינטרנט מהיר באמת [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוסי
Guest

כל הכבוד !
מחכה לראות אותם עוד שנה שנתיים נמכרים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: