ה-Yo החדש? סטארטאפ פיתח אפליקציה שטותית לחלוטין וגייס בשווי של 200 מיליון דולר
כל מה שתמצאו באפליקציה החדשה של MSCHF, שמזכירה מאוד את הסנסציה הישראלית מ-2014, הוא כפתור אדום גדול שמאפשר לכם לשלוח פוש לכל המשתמשים. המשקיעים חתומים בין היתר על השקעות ב-SpaceX וספוטיפיי
לפני מספר ימים סיפרנו לכם על תוסף לג'ימייל שמספים בחזרה את מי שמספימים אתכם. מי שאחראי על התוסף הזה הוא סטארטאפ אמריקאי צעיר, שידוע הטרלות שלו בשם MSCHF. אבל הסטארטאפ, שמעלה כל שבועיים פרויקט חדש לאתר, חשף אתמול (ב') אפליקציה חדשה במסגרת סטארטאפ-בת חדש – ולטענתו, גייס הון בשווי מפלצתי.
ה-Yo החדש על סטרואידים
הסטארטאפ הניו-יורקי השיק אפליקציה בשם Push Party, אותה ניתן להוריד רק על ידי הרשמה באתר המאוד מינימליסטי של האפליקציה. כל מה שהאפליקציה הזו עושה הוא פעולה אחת פשוטה (ודי מטופשת) – היא שולחת התראה בדחיפה (או פוש) לכל משתמשי האפליקציה. זהו. אין טקסט, אין בחירה של איזה משתמשים יקבלו את הפוש. כלום.
אם זה נשמע לכם מוכר, אתם לא לבד. האפליקציה החדשה של MSCHF נשמעת דומה מאוד לאפליקציה של הסטארטאפ הישראלי Yo – שהפך, כמעט בין לילה, לסנסציה עולמית עם פעולה אחת בלבד, היכולת לשלוח לחברים שלכם את המילה Yo.
הערכת שווי של 200 מיליון דולר? כן, אבל
כזכור, Yo היכתה בברזל כשהוא חם, הגיעה ל-3 מיליון משתמשים (על פי החברה) וגייסה 1.5 מיליון דולר על פי שווי מוערך של 10 מיליון דולר. גם ב-MSCHF ממהרים לגייס כסף. החברה הודיעה כי הפכה את Push Party לחברה בפני עצמה, שגייסה סכום כסף שלא פורסם מקרנות הון סיכון – על פי שווי יוצא דופן של 200 מיליון דולר.
למרות הפרטים הקצת תמוהים, לא מדובר במשקיע עלום שם. ההון שגויס, הגיע מקרן Founders Fund של פיטר ת'יל, שהשקיעה בכמה חברות קטנות ומבטיחות כמו פייסבוק, SpaceX, ספוטיפיי, Airbnb ועוד. בהודעה לעיתונות על האפליקציה החדשה והגיוס, אמר טריי סטיבנס, שותף בקרן שהוביל את הגיוס, כי בקרן דאגו מעט מהערכת השווי אבל הוסיף כי אמר לאנשיו שטיפלו בעסקה, שייקחו "כל דבר מתחת לשווי של 250 מיליון דולר". אוקיי…
עם זאת, השאלה הגדולה כמובן היא כמה בפועל גייסו ב-Push Party? הרי גם אתם יכולים להקים מיזם, ולגייס 20 דולר בהערכת שווי של חצי גזיליון דולר. ובכן, ב-MSCHF שומרים את הקלפים קרוב לחזה, ובתגובה לפנייה מ-TechCrunch, נמסר מהחברה רק שמדובר בסכום הגבוה מ-100 דולר.
כך או כך, בהודעה של החברה נמסר כי ההון שגוייס ישמש את האפליקציה "להרחיב את היריעה ולהמשיך לפעול למען המשימה שלה, להשיב את השמחה והאותנטיות לרשתות החברתיות, בעידן שבו הרשת החברתית הפכה לאנטי-חברתית". מה זה אומר? כנראה שנצטרך לחכות ולראות.
שווי מושגע ב-Early Stage? לא דבר חדש, מסתבר
Push Party והערכת השווי יוצאת הדופן שלה כחברת Early Stage, הן אולי מקרה תמוה ונדיר, אבל לא יחיד. במאי האחרון גייס הסטארטאפ Clubhouse – רשת חברתית של חדרי צ'אט קוליים שעדיין נמצאת בבטא – 12 מיליון דולר עפ"י שווי של 100 מיליון דולר מאנדריסן-הורוביץ. אפליקציה נוספת שגייסה על פי הערכת שווי של 200 מיליון דולר היא Roam – אפליקציית פתקים שגייסה סבב Seed בגובה 9 מיליון דולר על פי השווי המפלצתי. כסף טיפש או משקיעים חכמים במיוחד, שיודעים לזהות טרנדים לפני כולם? רק הזמן יגיד.
הגב
7 תגובות על "ה-Yo החדש? סטארטאפ פיתח אפליקציה שטותית לחלוטין וגייס בשווי של 200 מיליון דולר"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
העולם השתגע סופית
כסף לפח
Yo
איך זה מועיל למשתמש? למה שמישהו ירצה להתקין את זה?
למה הוא לא יכול לתת לי את הכסף ב200 מיליון בייתי מציל את העולם!!!!
אני חייב לציין שאני מאוד מאוכזב מחווית המשתמש של האפליקציה שלכם. כל פעם שאני לוחץ על push notification ממכם נפתח לי האפליקציה שלכם עם פופאפים של איזה 10 כתבות שלא התכוונתי לראות בכלל.
איך נקבע השווי של 200 מיליון דולר?