מודל הרווח החדש של מוזילה: פרסומות בדפדפן

מוזילה מתחילה לבדוק מודל חדש בדפדפן פיירפוקס, שיציג למשתמשים מודעות בדף הבית הראשי.

האריחים החדשים. מקור: מוזילה

האריחים החדשים. מקור: מוזילה

לאחר תקופה ארוכה שבה מודל הרווח העיקרי של מוזילה היה באמצעות מנוע החיפוש בדפדפן פיירפוקס, מסתמן כי החברה מוכנה לקחת את הצעד הבא ולהציג למשתמשים גם מודעות ממומנות.

משפרים את האינטרנט

אמש פרסמה מוזילה בבלוג הרשמי שלה את המידע אודות “השדרוג” החדש אותו מעוניינת להכניס לדפדפן. לדבריה, במידה ושמים את המשתמשים במרכז כל חוויה יכולה להפוך למעשירה ובעלת משמעות, וכעת מעוניינת להכניס מודל זה לפעולה באמצעות צוות שירותי התוכן שלה.

לשם כך, החברה מעוניינת להעביר למשתמשים תוכן משלים, שיעזור לחזק את האקוסיסטם של החברה וכמובן יעזור להפוך את חווית הגלישה לנעימה יותר. כחלק מתכנית זאת הציגה החברה באוקטובר האחרון את המהלך הראשון שלה, UP, או User Personalization, שנועד להציג למשתמשים תוכן שמותאם אישית לאינטרסים שלהם, תוך שמירה על פרטיות המידע.

כעת, מציגה החברה את התכנית השניה שלה, Directory Tiles. לדבריה, תכנית זאת נועדה לשפר את חווית ההפעלה הראשונה בדפדפן פיירפוקס, על גבי תשעת האריחים המופיעים בעמוד הבית. בעוד שעבור משתמשים וותיקים האריחים הללו מציגים את האתרים הנפוצים בהם מבקרים, עבור מי שפתח בפעם הראשונה את הדפדפן הם חסרי ערך – לכן החברה מעוניינת לשנות זאת.

המשמעות היא שמשתמשים חדשים שרק התקינו את הדפדפן יקבלו תשעה אריחים מלאים, שיציעו תכנים רלוונטים לגלישה הראשונה. כמובן שחלק מהאריחים הללו יהיו ממומנים על ידי שותפות של החברה, אך לדברי החברה יהיו אלה תכנים שיעזרו להפוך את חווית הגלישה לעשירה ומלאה עד כמה שאפשר. כמובן שהתכנים הממומנים יסומנו בהתאם, זאת במטרה להציע שקיפות למשתמשים ולהבהיר להם שמדובר על עוד מודל רווח מצד החברה.

עדיין לא השתנתה

מוזילה עדיין לא השלימה את ה-Roadmap המלא של המוצר ורק עכשיו מתחילה בשיחות עם שותפות תוכן אפשריות לגבי ההזדמנות החדשה. למעשה, החברה מבהירה כי מתכננת להטמיע את הפיצ’ר החדש רק לאחר שתבין כיצד יכולה לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, כך שסביר להניח שתהליך זה יקח זמן מה.

מעבר לכך, ברגע שמוזילה תסיים את התכנונים ותטמיע את ה-Directory Tiles, בשלב הראשוני הם יהיו רלוונטי רק למשתמשים חדשים ויופיעו רק בעמוד הבית הראשי של הדפדפן, אותו עמוד שרובנו כלל לא רואים בעת הגלישה. לכן לא ברור עד כמה השדרוג ישפיע על משתמשים קיימים, אם בכלל.

אין ספק כי מדובר על מודל רווח מעניין עבור מוזילה, שנכון להיום כ-97 אחוזים מרווחיה מגיעים באמצעות מנוע החיפוש. בצד החיובי, למרות שמחפשת מודל רווח נוסף היא מבהירה כי מעוניינת לשמור על פרטיות ונוחות הגלישה של משתמשיה. האם החברה אכן תצליח לעשות זאת מבלי לוותר על יותר מידי מהנוחות של אותם משתמשים? סביר להניח שכן, אך כמובן שנאלץ להמתין ולראות מה היא מתכננת עבורנו.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "מודל הרווח החדש של מוזילה: פרסומות בדפדפן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
egab
Guest

בעיה, אין להם את האות s בשם, יהיה קשה לאנשים להחליף לסימן דולר כשהם מדברים עליהם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל