עוברים דירה: 5 המכשולים הנפוצים ביותר במיגרציה של אתר וכיצד תימנעו מהם

לפני כמה ימים שחררה גוגל הנחיות ל”העברה, שינוי או מיגרציה” של אתר אינטרנט. אמנם אין שם חדשות מרעישות, אבל עדיין, מיגרציה של אתרים היא אתגר גדול של SEO ושל שיווק אונליין.

shutterstock_146872763

זהירות, עוברים! מקור: Shutterstock

הפוסט פורסם במקור באנגלית ונכתב על ידי אבורמי סומרס (Avromi Sommers), אנליסט בכיר ב-RankAbove ותורגם לעברית על ידי יניב אביטל.

יותר מדי פעמים אתרים מאבדים טראפיק והרבה במהלך מיגרציה. אובדן הטראפיק מתרחש בגלל טעויות ואפילו מחדלים, שהיו יכולים להיחסך יחד עם כמה צעדים פשוטים ותכנון מוקפד יותר. למרות שכמה מהטיפים פה ייראו לכם מובנים מאליהם, היישום שלהם ממש לא. ראינו טעויות מסויימות שחוזרות ונשנות, ולכן, כדי להמנע מהמכשולים הללו, מומלץ שתשימו לב לחמשת הטיפים הללו:

1. מפו את ה-URL שלכם

מיפוי URL טוב דורש עדכון כל הזמן; גם בגלל שכמעט תמיד נעשים עדכונים לאתר בזמן המיגרציה; וגם בגלל שככל שהאתר גדול יותר, כך גדל הסיכוי ל”דפים נטושים”, שאף אחד בחברה לא יודע שהם אפילו קיימים.

צרו גיליון אלקטרוני והתאימו כל URL מהאתר הישן ל-URL באתר החדש. השתמשו בכל המשאבים שעומדים לרשותכם, כדי לזהות את העמודים וכתובות ה-URL של האתר שלכם ואת סוגי הדפים: נתונים הסטוריים של Google Analytics, כלי וובמאסטר של גוגל, פלטפורומת תוכן ישנות, פלטפורמת ניתוח, כלים למעקב אחרי backlink ועוד.

2. עשו רדיירקט ל-URL באמצעות 301, לא 302

למעבר זמני למיקום חדש, קוד תגובה 302 יספיק. אבל אין שום סיבה להשתמש ב-302 בזמן מיגרציה של האתר. כדאי לזכור: בקוד 302 לא מועבר link value. זה אולי הלחם והחמאה של SEO – אבל המתכנתים והמפתחים לא תמיד מודעים לזה ומשתמשים ב-302 כברירת מחדל. אנחנו לא יכולים אפילו להתחיל לספור כמה פעמים ראינו חברות שמשתמשות בלי לדעת בקוד 302, במקום 301 (עוד סיבה אגב, לראות את טיפ מספר 5).

3. אל תעשו redirect לדפים שלא צריכים הפניה

אל תפחדו מ-404! לפעמים עדיף לקבל 404, מאשר להגיע לדף לא מותאם או לא רלוונטי באתר החדש. אם אתם כבר לא מציעים מוצר מסויים למכירה, גם גוגל וגם הצרכן, יעדיפו בסופו של דבר לקבל דף 404, שמסביר שהמוצר אינו נמכר יותר, מאשר דף עם מידע שגוי או מוצר אחר בכלל.

4. שימו לב למיגרציה בין סוגי שרתים

סוגיות redirect נפוצות בעיקר כשתהליך המיגרציה כולל שינויים בארכיטקטורת השרתים – למשל מ-Apache ל-IIS (לינוקס ל-windows) או בכיוון ההפוך. הסיכוי לבאגים גדולים יותר. כך לדוגמה, שרתי Apache לא מבדילים בין אותיות גדולות וקטנות, כששרתי windows – כן מבדילים. לכן, אם אתר, שמתוכנת להכיר רק אותיות קטנות, עובר לשרתי windows ונתקל באותיות גדולות ב-URL – נקבל 404.

5. בדיקות ובחינה מחדש: גם לפני ההשקה וגם אחרי

ראינו אנשים שמצליחים לעשות redirect כמו שצריך, אבל לדף המטרה הלא-נכון או לדף 404. ראינו גם מקרים שקובץ אחד או אפילו רווח מיותר ב-URL פגעו בכל תהליך המיגרציה, מה שגרם לאתר לקרוס. יש עוד הרבה דוגמאות, שכולן היו יכולות להימנע פשוט על ידי בדיקה מתמשכת.

הנה שיטה פשוטה שבה אנחנו משתמשים, כדי לבדוק URL: שנו את שם הדומיין בכל URL (תעשו REPLACE + FIND בקובץ האקסל) ותבדקו את זה לייב בסביבת בדיקות. קיימים כמה כלים הבודקים את ה-header שבתשובת השרת לכל URL. חלק מהכלים מצריכים התעסקות, וחלק אוטומטיים – כמו שלנו.

נסו לנצל את הכלים שעומדים לרשותכם כשאתם מתכננים מיגרציה, בייחוד אם זה לאתר עם הרבה טראפיק ועם הרבה כסף שמעורב בו. המקרים האלו של מיגרציה שהשתבשה גרמו לנו להוסיף לפלטפורמה שלנו כלי למיגרציה – שבודק את הסטטוס של הלינקים של כל הפניות ה-301, כמו גם להציע שירותי מיגרציה.

שאלות או הערות, אתם מוזמנים לשלוח ל-rankabove@

הפוסט פורסם במקור בבלוג של rankabove

מקור תמונה: Shutterstock / Man carrying stacked boxes on moving day

 

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "עוברים דירה: 5 המכשולים הנפוצים ביותר במיגרציה של אתר וכיצד תימנעו מהם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עציון
Guest

סעיף ארבע הפוך

זהר עמיהוד
Guest
תהליך מעבר של אתר אינו העתקה משרת לשרת אלא כרוך בהחלפת מערכת ניהול תוכן ובשדרוג התכנים. הטכנולוגיה משתנה, הלקוחות משתנים במהלך השנים ובעל העסק מבין טוב יותר איך צריך להראות ומה צריך להיות באתר שלו. מבחינת seo צריך לשמר את “כוחו” של האתר (למה לא להגביר אותו), לצייד אותו בטכנולוגיה חדשה (למשל רספונסיבי) כדי שניתן יהיה לשווק אותו באינטרנט ומחוצה לה. זה הזמן לעבור שוב מחדש על הכותרות, התיאורים והתכנים שבדפים ולחשוב האם ניתן לשדרג או לכתוב אותם מחדש. בימים אלה אני עוסק בשדרוג אתר שלא ניתן היה להכניס וידאו ולא תמונות – רק טקסט. זה לא יהיה חכם בעידן… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: