Motorola Roadster TZ700: הדיבורית שמדברת אליך [סקירה]

לא בכל יום יוצא לכם לפגוש דיבורית שבאמת מבינה אתכם. ה-TZ700 של מוטורולה תברך אתכם לשלום, תתלונן לכם כשתיגמר לה הסוללה ואם תהיו מספיק נחמדים היא גם תקריא לכם הודעות טקסט.

כשאתה לוקח לביקורת דיבורית לרכב בת יותר משנתיים, מן הראוי לפתוח את הביקורת בגילוי נאות שמסביר מדוע דווקא עכשיו. אז נתחיל בתירוץ ונסביר שה-Roadster TZ700 של מוטורולה הגיעה רק לאחרונה לארץ ונמשיך בהסבר האמיתי שהוא שמאז שראיתי את הדיבורית לראשונה דווקא במכונית של חבר, רציתי אחת כזאת לעצמי.

ה-Roadster של מוטורולה. יח"צ

הטוב

על אף העובדה שדיבורית טובה לרכב נמדדת בסופו של יום באיכות הדיבור והשמע שלה, ה-TZ700 של מוטורולה מתבלטת דווקא בכל מה שמסביב. לפני שאנחנו צוללים לכל מה שקורה בדיבורית הזאת (ויש לא מעט מזה) מעבר לפונקציונאליות הבסיסית, נסכם כי ביצועי השמע והדיבור של ה-TZ700 לא עולים על ביצועים של דיבוריות אחרות, אך גם לא ממש יורדים מהם. בכל הקשור לשמע, הדיבורית הציגה ביצועים די טובים והקול נשמע מבעד לרמקול הגדול (המהווה את רוב גוף הדיבורית) בצורה ברורה יחסית. בבדיקת הדיבור נתקלנו בלא מעט מקרים (קרוב ל-30% מהשיחות) בהם סבלו המשתמשים שאליהם התקשרנו מתופעת ה”דיבור הכפול” שבגינה הם שמעו כל דבר שהם אמרו פעמיים. נכון שלנו זה קצת פחות הפריע, אבל את מי שיושב בצד השני של השיחה, לשמוע כל דבר שאתה אומר פעמיים יכול להיות מאוד מבלבל ולא פחות מתסכל. בנקודה זאת ראוי לציין כי בעיית “הדיבור הכפול” היא לא בעייה ייחודית ל-TZ700 ורוב הדיבוריות לרכב (וגם חלק ממכשירי הטלפון עצמם, כאשר מפעילים את אופציית ה-Speaker) סובלים מאותה הבעייה.

הסיבה האמיתית שהופכת את ה-TZ700 של מוטורולה ליותר מסתם דיבורית היא הממשק הקולי של המערכת. לאחר ביצוע הצימוד הראשוני בין מכשיר הטלפון לדיבורית, בכל פעם שמכשיר הטלפון יכנס לטווח קליטה (3-4 מטרים) מהדיבורית, המערכת תדע “להעיר” את עצמה ולעדכן אתכם באמצעות קול חצי מתכתי כי מכשיר הטלפון הספציפי שלכם מחובר למערכת. התמיכה של הדיבורית ב-Bluetooth 2.1 EDR יחד עם AD2P, מאפשרת לדיבורית גם לקבל מידע טקסטואלי ממכשיר הטלפון ולהמיר אותו לסאונד, מה שמוסיף לה את היכולת להקריא מספרי טלפון ושמות של האנשים שמתקשרים אליכם.

מאחר ולדיבורית אין שום מסך LCD ולמעט נורת LED מהבהבת שבסך הכל מציגה את מצב הדיבורית (דלוקה\כבויה\מוצמדת למכשיר ב-Bluetooth), כל שאר החיוויים במערכת ניתנים גם הם באמצעות קול. בכל פעם שתיכנסו לרכב, המערכת תעדכן אתכם במצב הסוללה של הדיבורית ובמצב הטעינה שלה (במידה והיא מחוברת למטען ברכב). ואם כבר בסוללה עסקינן, ה-TZ700 היא אחת הדיבוריות לרכב שהחזיקו אצלי הכי הרבה זמן ללא טעינה. אף על פי שזמן החיים שלה בין טעינה לטעינה אמור לעמוד על 20 שעות דיבור או 500 שעות המתנה, הדיבורית הצליחה לשרוד אצלי קרוב לחודש ללא הטענה (ואני נחשב למישהו שמדבר לא מעט במהלך נסיעות ברכב).

גם התפעול השוטף של הדיבורית הוא אחד מהנוחים ביותר שנתקלתי בהם. מעבר לכפתורים הברורים המאפשרים צימוד של הדיבורים למכשיר טלפון, הנמכה והגברה של הווליום והשתקת המיקרופון (שימושי במיוחד במידה ואתם יושבים עם אנשים נוספים ברכב), הדיבורית כוללת גם כפתורים ייעודיים להפעלת חיוג קולי (במידה ומכשיר הטלפון שלכם תומך בכזאת) וכפתור Play/Pause להפעלה אוטומטית של נגן המוזיקה המובנה במכשיר הטלפון (שוב, במידה ויש אחד כזה). מעבר לפונקציונאליות הבסיסית באמצעות הכפתורים, הדיבורית מאפשרת לכם לענות לשיחה (או להתעלם ממנה) ללא צורך להוריד את הידיים מההגה על-ידי אמירת המילים “Answer” (כדי להשיב לשיחה) או “Ignore” כדי להתעלם מהשיחה ולהשתיק את הצלצול. ראוי לציין כי ברוב המקרים המערכת ידעה לזהות את התשובה שלנו ולפעול בהתאם, למעט מקרים בהם הרדיו ברכב היה בעוצמה כזו שכנראה לא איפשרה למיקרופון של הדיבורית לקלוט את התשובה באופן ברור.

כפתורים גודלים וברורים וממשק קולי פשוט ונוח. קרדיט: יח"צ

הרע

האפליקציה הנעלמת. Motospeak

אחד מהפיצ’רים המרכזיים של ה-TZ700 הוא האפשרות לשדר את השמע של הדיבורית ישירות למערכת השמע ברכב באמצעות תדרי FM. התפעול של מעבר השמע למערכת ה-FM לרכב מתבצע על-ידי לחיצה על כפתור ה-FM בחלק הימני התחתון של הדיבורית, כאשר מיד לאחר הלחיצה, הדיבורית תסרוק תדרי FM פנויים ותודיע לכם מהו תדר ה-FM אליו תצטרכו לכוון את מערכת הרדיו ברכב, על-מנת לקלוט את השמע של הדיבורית.

אז התפעול עצמו אמנם מאוד פשוט ועובד ללא תקלות, אך החיבור עצמו למערכת השמע ברכב קצת פחות. בדקנו את החיבור למערכת השמע בכמה תדרים שונים ובכמה מיקומים שונים ובכל אחד מהמקרים נתקלנו בבעיות של שמע מקוטע, רעש רקע לבן ולעיתים אף עיוותים של הקול. כמו כן, למרות שהשימוש בדיבורית כחיבור למערכת ה-FM ברכב מאפשר לכם לשמוע את המוזיקה השמורה על-גבי מכשיר הטלפון שלכם ישירות במערכת השמע של הרכב, איכות השמע הבעייתית די הורסת את חוויית המוזיקה. אם תוסיפו לכך את העובדה הברורה שעל-מנת להשתמש בפונקציית ה-FM, אנחנו צריכים לוותר על הרדיו של הרכב למשך הנסיעה (כי להעביר בין תדרים בכל פעם שמקבלים שיחה זה לא ממש נוח), תבינו מדוע בחרנו בסופו של יום לוותר על השימוש בפונקציית ה-FM של הדיבורית.

המכוער

גולת הכותרת (או לפחות אמורה להיות כזו) של ה-TZ700 היא האפשרות להתחבר למכשיר הסלולר שלכם באמצעות אפליקציית Motospeak, מה שאמור לאפשר לדיבורית להקריא הודעות טקסט שאתם מקבלים למכשיר ואף להכתיב למכשיר מענה להודעות טקסט באמצעות קול. החלק המעניין בכל הסיפור הוא ש-Motospeak היא אפליקציית אנדרואיד בלבד (ומה עם משתמשי אייפון?) וגם במקרה הזה, היא מוגבלת כפי הנראה למכשירי מוטורולה בלבד. חשוב לציין כי בשום מקום על גבי האריזה או בתיעוד של האפליקציה במרקט לא כתוב שהיא מוגבלת למכשירים מסוג מסוים ורק אחרי חיפוש בפורומים ברשת מצאנו כמה משתמשים שהתלוננו על אותה בעייה ובסופו של דבר התייאשו כשהבינו שמדובר באפליקציה לבעלי מכשירים של מוטורולה בלבד.

בהקשר זה, החלק האחרון ששווה להתעכב עליו הוא מערכת ה-Text to speech המובנית ב-TZ700. המערכת המדוברת היא זאת שמאפשרת לדיבורית להקריא מספרי טלפון ואנשי קשר שמתקשרים אליכם ואנחנו מניחים שגם זאת שמאפשרת את אותה פונקציונאליות של Motospeak שאותה לא זכינו לבחון (כי מתוך ארבעת הסמארטפונים שהיו ברשותינו בזמן הבדיקה, אף אחד מהם לא היה של מוטורולה). חשוב לציין כי מערכת ה-T2S של ה-TZ700 תומכת באנגלית בלבד, כך שאם שמות אנשי הקשר המופיעים בטלפון שלכם כתובים בעברית, היא לא תדע להקריא אותם. כמו כן, בדומה לרוב מערכות ה-T2S הקיימות היום בעולם, גם זאת הקיימת ב-TZ700 מתמודדת בצורה מעט עילגת עם שמות שאינם אמריקאים. כך קרה שמצאתי את עצמי לא מעט פעמים בוהה לעבר מכשיר הטלפון בניסיון להבין מי המתקשר אחרי שהדיבורית פלטה איזה גיבוב לא ברור של עיצורים ואותיות.

לסיכום

אחרי ששחררתי את כל הקיטור על כל הדברים המעצבנים של ה-TZ700, אני יכול לציין בלב שלם שזאת הדיבורית שאני רוצה אצלי ברכב. נכון, יש טובות ממנה בכל הקשור לאיכות השמע והדיבור וגם הייתי מאוד שמח אם היא הייתה משתמשת בקול המתכתי שלה כדי להגיד לי ברוך הבא או נסיעה נעימה בכל פעם שאני נכנס לרכב (למרות שאולי אם היה לי טלפון של מוטורולה היא הייתה קצת יותר נחמדה), אבל בסך הכל, קלות השימוש שלה, יחד עם חיי הסוללה הארוכים וקול החיווי המתכתי הופכים אותה לבחירה האישית שלי.

 

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

4 תגובות על "Motorola Roadster TZ700: הדיבורית שמדברת אליך [סקירה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גבי
Guest

אולי אתם תוכלו לעזור לי- קניתי את הדיבורית הזו,הרבה בעקבות הביקורת שלכם,אבל היא לא אומרת את שם המשתמש אלא רק את המספר.עד שהיא מסיימת להקריא את המספר כבר מנתקים לי.יש לי ANDROID .יש לי אנשי קשר במועדפים, באנגלית
אולי אתם תוכלו לעזור לי- קניתי את הדיבורית הזו,הרבה בעקבות הביקורת שלכם,אבל היא לא אומרת את שם המשתמש אלא רק את המספר.עד שהיא מסיימת להקריא את המספר כבר מנתקים לי.יש לי ANDROID .יש לי אנשי קשר במועדפים, באנגלית .
תודה

איציק
Guest

יש אופציה לא להשתמש בתכונות הקוליות? זאת אומרת אפשר לעשות שכשנכנסת שיחה הדיבורית פשוט תשמיע את הצלצול ולא קול שאומר את מספר הטלפון?

מאיר
Guest

יש לי את הדיבורית כשנתיים.החלפתי טלפון ממוטורולה ל-LG G2 ואחרי יומיים שימוש-המיקרופון לא עובד.אני רק שומע בדיבורית ואותי לא שומעים.
אשמח לקבל עזרה באם זו לא תקלה טכנית .אולי הגדרות וכו… נואשתי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: