טרנדים ומגמות בולטות לשיווק נכון במובייל ב-2016

לקראת סיומה של השנה האזרחית, חשבנו שזה זמן טוב לעצור ולחשוב על הדברים המדהימים שקרו השנה בתחום השיווק במובייל. הנה המגמות שלראייתנו שלטו בתחום בשנת 2015, לצד הערכות שלנו לגבי המגמות שיצברו תאוצה בשנת 2016

smartphone iphone PD

וידאו: תאורה, מצלמות, אקשן!

במובייל, ההוצאות על פרסום בוידיאו עלו משמעותית בשנת 2015. לפי Venturebeat, אם בשנת 2014 עמדו הוצאות אלו על סכום עצום של 1.5 מיליארד דולר, הרי שבשנת 2015 הן גדלו פי שלושה, ואין שום סימן לכך שצמיחה זו עומדת להיפסק.

הסיבה לצמיחה זו היא פשוטה: פרסום באמצעות וידיאו במובייל מייצר engagement גבוה. בהשוואה לקריאייטיב סטנדרטי, סרטון וידיאו באורך 30 שניות מאפשר למשתמש לראות יותר תוכן, וליהנות מחוויית משתמש עם רמת מעורבות גבוהה יותר. גם הסאונד מאפשר ליצור פרסומת שמושכת יותר תשומת לב, ועל כן אטרקטיבית יותר עבור המפרסמים.

עם זאת, יש עוד פרמטרים שצריך לחשוב עליהם. ישנם מפרסמים מתחום הגיימינג, למשל, שיצרו עבור המשחקים שלהם סרטונים מדהימים. כיוון שהפרסומות הללו לא תאמו למה שהמשתמשים ראו בסוף באפליקציה, נוצר מצב שבו הם הוציאו המון כסף על פרסום (השקעה ברכישת משתמשים), מבלי להתחשב בצורך לשמר את המשתמשים ולייצר אצלם engagement.

המסקנה: ככל שתלמדו יותר על פרסום בוידיאו ותשפרו את הדיוק בהגעה לקהל היעד, כך תוכלו להבטיח ללקוחותיכם חוויית משתמש טובה יותר.

שימור ומעורבות משתמשים: “get ‘em and keep ‘em”

בהמשך לסעיף הקודם, המגמה המשמעותית ביותר שראינו השנה בתחום השיווק במובייל היא המעבר מהתמקדות ברכישת משתמשים למה שיקרה למשתמשים לאחר שהם יתקינו את האפליקציה שלכם.

ב-Growmobile גילינו כי רבים מהלקוחות שלנו הוציאו סכומים נכבדים מאוד על טראפיק, אך איבדו את המשתמשים באותה מהירות שבה השיגו אותם. ובעוד שחברות ענק כמו King, Supercell ו-Uber יכולות להרשות לעצמן להוציא מיליוני דולרים על רכישת משתמשים, דווקא מפתחים שעובדים עם תקציב קטן יותר מגלים במהרה שהם מפסידים את נתח השוק שלהם אם אינם מסוגלים לשמור על רמת עניין גבוהה בקרב המשתמשים.

כתוצאה מכך, השקענו השנה זמן רב בחיבור בין התחומים של רכישת משתמשים, שיווק ברשתות חברתיות ויצירת engagement, כדי להגיע להצעת הערך של “get ‘em and keep ‘em”.

בכך שאנחנו מציעים למפתחים דרכים לתקשר טוב יותר עם משתמשי האפליקציות שלהם ולמדוד את פעילותם, בין שמדובר ברכישות בתוך אפליקציה או שיתוף עם חברים, ראינו כי כדי לעמוד ביעדים העסקיים שלהם בצורה טובה יותר, מפתחים רבים עושים את המעבר לשימור מאגר המשתמשים שלהם, במקום לרדוף אחר עוד ועוד טראפיק, שלעיתים עולה להם לא מעט.

רלוונטיות וחוסמי פרסומות

אחד האתגרים הגדולים איתם מתמודד ענף הפרסום במובייל בשנה האחרונה הוא עלייתם של חוסמי הפרסומות למובייל. חסימת פרסומות כבר גרמה להפסדים של מיליארדי דולרים בפרסום בדסקטופ, כך שההחלטה של אפל לאפשר לחוסמי פרסומות להציע את מרכולתם ב-App Store מהווה תמרור אזהרה עבור אנשי השיווק במובייל.

עד עתה, ההשפעה המורגשת במובייל מצומצמת. חוסמי הפרסומות משפיעים בעיקר על ה-web במובייל, מה שהוביל בעיקר להעברת תקציבי הפרסום משם לפרסום native באפליקציות. אנחנו צופים שבקרוב יצוצו גם חוסמים לחוסמי פרסומות, כדי להיאבק באלו שמשתמשים בטכנולוגיה הזו.

המהלך המשמעותי ביותר שאנשי השיווק נוקטים כדי להשיב מלחמה הוא הצגת פרסומות רלוונטיות למשתמשי המובייל. צריך לזכור שהסיבה המקורית לפיתוח חוסמי פרסומות היא שהחמצנו את הנקודה המרכזית בפרסום; אין טעם להציק למישהו שוב ושוב עם תוכן פרסומי שאותו הוא לא מעוניין לראות.

לעומת זאת, אם אנחנו יודעים שהמשתמש הוא גבר בגיל מסוים שגר באזור מסוים ויש לו תחומי עניין מסוימים, נוכל להציג את הקריאייטיב הנכון לאדום הנכון – מה שיפחית את החיכוך שיצר פרסום ברמה נמוכה, באינטרנט ומעבר לו.

smartphone iphone PD

2016: התפתחות מהירה

לבסוף, אנחנו מאמינים ששנת 2016 עומדת להיות שנה מצויינת לשיווק במובייל. למה? כי החברות סוף-סוף מתאימות את מאמצי השיווק שלהן לכוחו של שוק המובייל.

אף על פי שההוצאות על פרסום במובייל עולות, אנחנו רואים כי דווקא ה-publishers מתאימים עצמם לפרסום במובייל בקצב איטי יותר. נוכח העלייה החדה בהכנסות של פייסבוק – שממחישה את יעילות הפרסום במובייל בצורה הטובה ביותר – אנו מצפים שההוצאות על פרסום במובייל תעלנה השנה משמעותית, ככל שהמפרסמים יבינו את האפקטיביות שלו.

סביר להניח שהמגמה הזו רק תתחזק, ככל שהטכנולוגיה תמשיך להשתפר במהירות. הופעת פורמטים חדשים של סרטוני וידיאו בפייסבוק – כמו סרטוני “בומרנג” שמתנגנים מהסוף להתחלה, סרטוני 360 המאפשרים לגולשים לצפות בסרטון מכיוונים שונים, וההתגברות הצפויה בטכנולוגיות מציאות מדומה בשנה הבאה – מעידים כי הפרסום בווידיאו עומד להרקיע שחקים.

גם מידת הרלוונטיות צפויה רק להשתפר, ככל שאנשי השיווק משתפרים בהכרת בסיס הלקוחות שלהם. מכשירים כמו שעונים חכמים, שעוקבים אחר תנועות והתנהגות המשתמשים באופן מדויק, יעזרו בפרסום מבוסס מיקום, בעוד שערוצים חדשים יותר כמו אינסטגרם יציעו פורמטים חדשים ומצוינים שיאפשרו לפנות לקהלי יעד שונים לחלוטין.

ככל שהטכנולוגיה משתפרת ואנשי השיווק מחכימים, תחום השיווק במובייל צפוי רק להשתפר. האם גם אתם מוכנים להרוויח ממנו?

שי גוטסדינר

מנהל כללי של יחידת המובייל של פריון, Growmobile.

הגב

1 תגובה על "טרנדים ומגמות בולטות לשיווק נכון במובייל ב-2016"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוני
Guest

אנשים מתקינים חוסמי פרסומות לא בגלל שהחמצתם את המטרה המרכזית של הפרסום (להציג למשתמש פרסום שהוא רוצה לראות) אלא בגלל שהציבור פשוט שונא פרסומות וברגע שהן גם תופסות חלק מתעבורת הרשת, מאיטות את טעינת הדפים ומושכות את תשומת הלב זה מייצר עוד יותר אנטגוניזם. הנה inside info בשבילך – אתה רוצה לדעת איך אנשים מעדיפים לקנות דברים? הם מעדיפים ללכת למקום שמוגדר כזירת קניות ושם לעשות את השיקולים שלהם, אנשים לא רוצים לעשות את ההחלטות הללו בזמן שהם רוצים לקרוא חדשות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: