המשחק ה-10 בסדרה כבר כאן Mortal Kombat X [סקירת גיימינג]

23 שנים חלפו מאז הושק המשחק לראשונה ומאז הפך כבר למותג נחשב שזוכה כעת לרענון ה-10 שלו. הצצה למורטל קומבט איקס

mx4

לארי בירד פרש, מייק טייסון עמד אז למשפט, בחדשות ציינו 500 שנה לגירוש יהודי ספרד, ויעל ארד הביאה לנו את המדליה האולמפית הראשונה. קרו עוד המון דברים חשובים בשנת 1992 (אפשר להבין את תחומי העניין המרכזיים שלי באותם ימים), אבל בין היתר נחשפנו לראשונה למשחק מכות שהעיז לשבור שיאי גועל וברוטאלית, ומאז הפך לסדרת משחקי הוידאו מהמפורסמות בעולם – מורטל קומבט. הרבה השתנה מאותם זמנים, בוודאי בתחום משחקי הוידאו, ובימים אלו יצא לאויר העולם המשחק ה-10 של הסדרה. אז מה השתנה? מה חדש ומה נשאר? והאם כדאי לכם לחזור למחוזות הדם והקרביים?

בהתחלה תצטרכו לבחור איזה ׳פלג׳ אתם

בהתחלה תצטרכו לבחור איזה ׳פלג׳ אתם

אח אח אח…כמה התגעגתי להנזו האסאשי ולשרשרת הברזל שלו. מי זה אתם שואלים? אתם בטח מכירים אותו בתור Scorpion עם אחד המהלכים הכי מפורסמים של סדרת משחקי מורטל קומבט – Get Over Here! אז כן, הוא חזר ואיתו כל הדמויות הישנות והטובות של הסדרה. אבל ב-NetherRealm Studios בהחלט הלכו את המייל הנוסף, והעניקו לנו רוסטר מורחב שכולל 24 דמויות, 8 מתוכן חדשות (וזה לפני חבילות ההרחבה הצפויות. החבילה הראשונה כבר כוללת 4 דמויות). זה אומר המון מכות, קומבואים ודם שניתז לכל עבר. אז תכינו את האצבעות ותתקשרו לחברים, הולך להיות שמח בסלון.

הסיפור ודור העתיד

העלילה לא באמת חשובה, או הגיונית, או מענינית – למרות שלא ויתרתי על אף חלק. אבל כדי להסביר הכי נכון את האספקט הזה של המשחק חייב לחלק את הנושא לשניים: או שבוחנים את המשחק הזה בגבולות החוקים והעולם שלו או שמתייחסים בצורה רצינית לעלילה.

דור הילדים כבר כאן!

דור הילדים כבר כאן!

האפשרות הראשונה מזכירה קצת את הלך הרוח שאתם חייבים להכנס אליו לפני שצופים בסרט אקשן הוליוודי רדוד ושטוח. אין ביקורתיות, הכל אפשרי, למילים אין באמת חשיבות, אין ציפייה גדולה לעומק או תחכום וברור לכם שתפגשו רמת אינטלגנציה והגיון סבירים, במקרה הטוב. אם אתם בהלך הרוח הזה, אז הסרט הופך אתנחתא קלה ונעימה מחיי היום יום – כך גם במקרה שלנו. הסיפור מושקע מאוד, מהנה, לעיתים אפילו משעשע. מדובר על משהו כמו 4 שעות וחצי של קטעים סינמתיים מלאים בגרפיקה מדהימה. עולמות, אלים, נינג׳ות, יצורים צמאי דם, קרבות… ועוד דם, צלעות שבורות, מעיים וקרביים.

המשחק של הדמויות מאוד נאמן לז׳אנר, והקריון מעולה. ב-NetherRealm Studios השקיעו שעות נוספות כדי להעניק מימד של עומק והתפתחות לכל דמות ודמות. תתקלו כאן בתככים ומזימות, שיחות פסיכולוג קבוצתיות, סיפורי גירושים ונטישות. הזויה במיוחד היתה השיחה האובר-רגשנית של כל ״הילדים״ שהיו לרגע כלואים, וכך ניצלו את ההזדמנות כדי לספר, כל אחד בתורו, את ה-mom/daddy ׳אישו׳ שלהם.

בגדול, עוד תודו לי שאני לא נכנס לפרטים באמת. אה, אמרתי שאפשר לחלק לשניים – אז… אם אתם בוחנים ברצינות את העלילה, מדובר באחד הסיפורים המטופשים, חלולים ומיותרים שתשמעו כל חייכם. כזה שתצטערו ששרף לכם תאי מוח. אבל היי, למי אכפת? זה משחק מכות, לא טלנובלה.

הכל בשביל זה??? טוב נו, מה זה משנה?

הכל בשביל זה??? טוב נו, מה זה משנה?

בחזרה לענייננו. הסיפור עצמו מתרחש בעתיד, כ-25 שנים אחרי המשחק האחרון. ובהתאם לטבע, זה מספיק זמן בשביל שדור חדש של צאצאי לוחמים יוולד, יגדל וירצה לחקות את אמא ואבא. וכך אנחנו פוגשים את ילדי הדור הבא של המשחק, ובראשן Cassie Cage קייסי קייג׳, בתם של ג׳וני קייג וסוניה בלייד, הכל כך מוכרים. להבדיל מבעבר, המשחק הזה שם דגש מאוד גדול על נשים חזקות ומשמעותיות, והן תופסות בו מקום מרכזי וחשוב מאי פעם. אפילו גונבות את ההצגה בסוף. מרגישים את זה סוף סוף גם ביכולות הקרב של הדמויות השונות. אז עם כל השובינסטיות המסורתיות של הסדרה, בהחלט עדכון ושינוי מבורך.

דמות חדשה מדור הילדים היא חברתה הטובה של קייסי, ובתו של ג׳קס – Jacqui Briggs. דמויות נוספות ששוות התייחסות הן Kung Jin שמציע סט יכולות לא רע בכלל, והוא מאסטר החץ וקשת וגם כנראה הלוחם הגיי הראשון של הסדרה (צאצא רחוק של Kung Lao הותיק עם הכובע ׳סטייל ריידן׳ שלו), Tekada קורא המחשבות ומאסטר השוט והחרבות (בנו של Kenshi). Erron Black, אחת הדמויות האהובות עליי, מומחה האקדחים שמציע קומבואים משפילים למדי כנגד יריביו בעזרת 2 אקדחי ״האולדסקול״ שלו (מהלך מיוחד אחד ששווה אזכור – הוא יורה כדור ברונזה בהילוך איטי, הכדור מסתובב ועליו חרוט שם היריב/ה העכשווי, אז הסצנה עוברת למוד x ray שבו אנו רואים כיצד הכדור חודר לבטן ומטייל משם לצלעות לא לפני שיוצא דרך הלסת…) עוד דמויות חדשות כוללות את D’Vorah – יצור נשי/חרקי/חייזרי/ארסי מוזר בעלת כנפיים קצרות וידי חרק משוננות שיוצאות מגבה. קשה להגדיר, אבל דמות מהנה למדי.

D’Vorah- אחת הדמויות החדשות ברגע של ניצחון

D’Vorah – אחת הדמויות החדשות ברגע של ניצחון

הדמות המשולבת Ferra/Torr, שמציגה חיה מגושמת ענקית שעל גבה לוחמת קטנה וזריזה. שלושת האחרונים עובדים בצורה זו או אחרת עבור המנהיג שלהם, דמות חדשה נוספת בשם Kotal Kahn.

אז בגדול נחזור לתמצית הסיפור – שוב: הרבה תככים, נינג׳ות, חפרפרת שתוקעת לכולם סכין בגב, העולם החיצון (Outworld) והעולם שלנו (Earthrealm), בני אנוש ואלים. הכל בשביל מדליון זהב. ורק מכנה אחד משותף: כולם נלחמים בכולם, כולם מקבלים מכות, אברים עפים לכל עבר, לכולם יורד דם, והרבה. הדם באמת נשפך במשחק הזה כמו מים, והאנימציה שלו, אם כבר בדם עסקינן, מעולה. ויש גם הרבה קטעים משעשעים. במיוחד דמותו של ג׳וני קייג שאף פעם לא לוקחת שום דבר ברצינות ותמיד ״מסתלבטת״ על כל מה שהיא יכולה. קליל ונחמד (גם בקרבות עצמם: למשל, הוא פוגש את סאב זירו ומסנן לעברו ״נייס טו פריז יו״ או מסיים ניצחון וזורק משהו משפיל עכשווי – ״השטאג: yousuck#״). כך או כך, אפשרות ה-Story Mode במשחק הנוכחי שווה כל רגע, ותעניק לכם יופי של הזדמנות להכיר את כל הדמויות במשחק. החסרון היחידי בה הוא רגע הסיום שלה. אז תגלו שדי מיציתם את אפשרות הכי מענינית של השחקן היחיד.

אפשרוית המשחק

בתחילת המשחק תצטרכו לבחור אחד מ-5 ׳פלגים׳ Faction אליהם תשתייכו. מכאן והלאה כל ניקוד שתצברו על שמכם יתווסף גם לקבוצה העולמית של ׳הפלג׳ שלכם. תוספת חדשה וטובה שתנסה לייצר ערך כלשהו לניקוד הפרטי. כל פעולה שלכם בעצם תורמת או פוגעת בניקוד הכללי. תוכלו בכל רגע נתון להתעדכן במצב הפלג שלכם בעולם, במוביל העכשווי וכו׳, ובסוף כל שבוע תגלו האם הפלג שלכם ניצח ואם לא, היכן הוא ממוקם. ניסיון לא רע לייצר זהות קולקטיבית בעידן של עולם מחובר.

סאב זירו הוותיק מול Kung Jin- עבר מול עתיד

סאב זירו הוותיק מול Kung Jin- עבר מול עתיד

בשורה התחתונה האפשרויות די ברורות ואין הפתעות גדולות. משחקי אחד על אחד, משחקי קבוצות שבסופו של יום מתפרקים למשחקי אחד על אחד, ניסיון לגבור על המוביל העכשוי ועוד. התוצאה זהה – קרב אחד מול אחד במסך כלשהו.

תוכלו לשחק במצב ״הסיפור״ וכך להכיר בצורה מעמיקה את כל הדמויות והרקע (מומלץ בכל מקרה גם אם אתם מדלגים על הקטעים הסינמתיים), באפשרות הזו הוסיפו קטעי אינטרקציה קצרים עם השחקן, בהם אתם נדרשים ללחוץ על כפתורים בתזמון נכון וכך להשפיע על הסצנה (אפשרות מאוד מוכרת משלל משחקים אחרים שתוודא שאתם יושבים מול המסך). תוכלו לשחק במוד המסורתי והאהוב של אחד vs אחד עם החבר/ה על הספה, להתמקצע במסך אימונים ייעודי, ולשחק באחד מ-10 המגדלים בהם אתם מנצחים יריבים בהדרגה עד לחיסול הבוס של המגדל.

בנוסף, תוכלו לבחור גם בין 3 Living Towers המתעדכנים לפי שעות/יום/ימים וכך מעניקים חוויה מגוונת ומרעננת יותר של הקרבות.

אונליין – מן הסתם תוכלו לשחק מול אנשים מכל העולם, ולמרות שבהתחלה היו המון באגים ובעיות תקשורת, נראה כי נכון לכתיבת שורות אלו החוויה הפכה חלקה יותר. עם זאת, אם קיים הבדל תשתית משמעותי בין שניכם אז הקרבות יכולים די לתסכל. תוכלו לבחור לשחק במצב Test Your Luck (גם אונליין וגם AI) בו תבחרו מספר תוספות מיוחדות לקרב ״שיפריעו״ לכם בצורה רנדומלית (חורים בולעניים, מדורות אש, מסך שזז מלמטה למעלה ולצדדים ועוד שלל אפשרויות) ואפילו ליצור חוקים משוגעים משלכם. יש כאלו שממש יאהבו את המוד הזה והוא יכול להיות תוספת מפתיעה ומתאגרת. מי שפשוט אוהב להלחם בלי שאף אחד יפריע לו, לא יתחבר.

כפי שציינתי, בסוף כל שבוע הפלג שזכה במירב הנקודות באונליין ובמוד הרגיל מקבל אפילו עוד נקודות. עם זאת, חבל שחסרה האפשרות להחליף פלגים או להמיר נקודות ולקחת אתך לפלג אחר מבלי לאבד הכל ולהתחיל מהתחלה. ממש מתבקש, אין סיבה להיות כל כך קשור לבחירה הראשונית שלכם.

אפשרות מרעננת- LIVING TOWERS

אפשרות מרעננת – LIVING TOWERS

Gameplay

המכניקה של המשחק בקו הכללי שלה מזכירה את זה של המשחק הקודם Mortal Kombat 9. אבל עדיין, היא טובה יותר. המהירות ושטף המכות, הקומבואים, ההגנות וכו׳, השתפרו בצורה משמעותית ואין ספק שמבחינה זו, מדובר במשחק הכי טוב שיצא עד היום לסדרה הותיקה. הקרבות מהירים וחלקים, הקומבואים והמהלכים המיוחדים הרבה יותר פשוטים לביצוע, ואין הפסקות כמעט בכלל בין הסיבובים. כל אלה מביאים לכך שכמעט אף פעם לא תסיימו קרב כי נגמר הזמן (בטוח מכירים את זה מגרסאות עבר בהרחבה). הדמויות גדולות יחסית והן ״תופסות״ את המסך כמו שצריך. לא ממש ניתן להתחמק! חייב להכות ביריב. הקרבות נגמרים כי משהו ניצח, בנוקאאוט. וכך זה אמור להיות.

אל תדאגו, הקרבות לא מהירים מדי. עדיין יש לכם מקום לשלב בצורה חלקה אסטרטגיה שנעה בין הגנה להתקפה, לצאת מפינה חבוטים ולחזור בעוצמה לקרב. ונעצור כאן רגע – המשחק נותן מענה מעולה לבעיה המוכרת של ׳היציאה מהפינה׳. דבר שהטריד שחקנים בגרסאות העבר. מכל פינה תוכל לצאת במהירות ובברוטאליות אם תרצו. הרבה פעמים אפילו תעדיפו להיות בפינה. נקודה חשובה בהתחשב בכך שעדיין מדובר באותו מסך דו מימדי, ללא עומק אמיתי, שהולך ימינה ושמאלה.

והנה נקודה נוספת שכל גיימר ישראלי ששיחק בסגנון המשחקים הזה מכיר – במשחק הזה לא תוכלו להצמד למכה אחד (מעצבנת, מציקה או מוצלחת מאוד) שאיתה תלכו באופן כמעט בלעדי בקרב. לכל אחד מאיתנו יש את החבר הזה שיודע לקחת דמות אחת, ולעשות איתה את אותו מהלך שגורם נזקים גדולים בלתי ניתנים לחסימה, ומוציא אותנו מדעתנו. אז זהו, הימים האלו כנראה חלפו. כנראה. האפשרויות השונות למכות תגובה, המהירות והפשטות היחסית של הקומבואים והמהלכים המיוחדים עוזרים מאוד כאן. המשחק הזה יאלץ אתכם (או לפחות יעשה את הכי טוב שלו) להחליף אסטרטגיות, כפתורים וסוגי מכות וקומבואים אם אתם רוצים באמת לנצח.

בעבר חסמתם את היריב על ידי הליכה אחורה, המשחק הזה משנה זאת ומקצה מקש ייעודי לחסימה (R2). קשה להתרגל בהתחלה, במיוחד אם אתם רגילים למשחקי מכות, אבל בגדול, שינוי מבורך. אל תדאגו, הדברים הבסיסיים והמקוריים שגרמו לכם כל כך הרבה הנאה לאורך השנים נשארו: אגרופי למטה ולמעלה, בעיטות יעף וסיבוביות וכו׳. בכל מקרה נעשתה כאן עבודה מעולה בשיפור הורסטליות והנוחות של המכות השונות.

שינוי בולט במיוחד הוא האפשרות לבחור אחת מ-3 וריאציות בכל דמות שנבחר איתה לשחק, הבחירה הזו בעצם מאפשרת בחירה בין 3 סוגי גרסאות אפשריים של אותה הדמות. זה יבוא לידי ביטוי במהלכים מיוחדים אחרים לכל וריאציה, סט אביזירים ומהלכים רגילים משופרים. וכל זאת בנוסף לסט היכולות הבסיסי שנשאר תמיד. לפעמים הבחירה משנה מאוד את הסגנון ורצף המקשים של מכות הדמות, ומחייבת את השחקן לשנות את הסגנון שלו. מה שהתאים עם וריאציה אחת לא בטוח שיעבוד בשנייה.

בסקורפיון למשל תוכלו לבחור להשתמש בשתי החרבות, כדורי אש או לזמן משרת מציק שיפגע ביריב.
במבט ראשוני החידוש הזה די הרגיז, כי הציפייה הטבעית היתה פשוט לקבל את כל היכולות וזהו. אח״כ נבחר בעצמנו במה להשתמש. אבל לאחר זמן משחק לא מבוטל נראה שיש לנקודה זו גם יתרונות. נכון, מצד אחד עליך להשקיע זמן רב יותר במחקר הדמות כדי להבין למה אתה הכי מתחבר ומה הוריאציה המועדפת עלייך. כמו כן, זה עלול ממש לבלבל במעבר בינם. אפילו לבאס שאינך יכול להשתמש בשלושתם או לפחות בשניים מהם (היה צריך להיות שדרוג אפשרי כחלק מהתקדמות שלך במשחק – מרגיש כפספוס בנושא הזה). מצד שני, לאורך זמן הבחירה מעניקה עומק ומימדים נוספים לכל הדמויות ולמשחק בכלל, ומאפשרת לך לבחור את הסגנון שבאמת מתאים לך כשחקן הכי טוב, ואף לפתח אסטרטגיות משחק מיוחדות לכל וריאציה.

כאן גם נכנס לתמונה מינוס גדול ולא מובן – המשחק חסר הדרכה מספיק מפורטת וטובה (יכל להיות בדמות וידאו קצר וקולע) כיצד הכי נכון להוציא את המקסימום מכל וריאציה ומשלל הקומבואים הבולטים של כל דמות. ויש הרבה. זאת יכלה גם להיות דרך קצרה ויעילה יותר לעזור לשחקנים לדעת איזה מהן הכי מתאימה לאופי המשחק שלהם. ובכלל, אם מפתחי המשחק באמת רוצים להמשיך ולצרף לשושלת הארוכה, הברוטאלית והמפוארת הזו שחקנים חדשים ׳וטריים׳, הם היו חייבים לעשות עבודה הרבה יותר טובה בהנגשת המשחק עבורם. לא לכולם תהיה את הסבלנות לחקור ולנסות שעות ארוכות עד שיבינו את שלל האפשרויות. וחבל. כי יש המון אפשרויות, מהנות במיוחד, והן קלות לביצוע מבעבר. אולי זו נקודה שתפתר עם אחד העדכונים בעתיד.

מילה על הקומבואים – אין ספק שהמשחק הזה לוקח צעד ענק אחד קדימה בנושא הזה. מעולם הקומבואים במשחקי MK לא הרגישו כל כך חלקים, ויחסית פשוטים לביצוע. הם מרגישים הרבה יותר כחלק שוטף מהמשחק וכמובן מעלים את רמת ההנאה בצורה משמעותית (תמיד עדיף לראות קומבו טוב עתיר דם וקרביים מאשר מכת בעיטה/אגרוף פשוטים יחסית).

בר החיים שממוקם בחלק העליון של המסך גם עבר שינוי. מתחת לבר החיים הראשי יש כעת בר קטן נוסף עבור מהלכים מיוחדים ומהלכי X RAY. נצלו אותו עד תום ורמת הגועל והאכזריות שתפגשו רק תרקיע שחקים. בכל משחק עם דמות מסוימת, כאשר תלחצו על כפתור העצור (options ב-ps4) תוכלו לקבל הצצה מהירה לקומבינציות הבולטות של הדמות וגם ל-2 סוגי fatalities מהירים. מכאן תוכלו לבחור האם ברצונכם לקבל את הרשימה המלאה והמפורטת (מאוד) של האפשרויות או למצות את הקרב הנוכחי עם הפריויו של הסטים האלו.

וכן, בסופו של דבר, ולמרות שהוסיפו להם עומק וחיות, המסכים הם מסכי דו מימד. אבל כל מסך טומן בחובו אפשרות לאינטרקציה עם התפאורה השונה. וחייב לציין, האינטרקציות המיוחדות האלה עם כל מסך הן מהתוספות הכי מתבקשות והכי בולטות של המשחק הזה. לכל מסך יש את האינטרקציות המיוחדות שלו. הדמות שלכם תוכל ״לנצל״ כמו שצריך את הסביבה בה אתם נלחמים. תוכלו למשל להטיח עוברי אורח או שלל חפצים אחרים ביריב או לחבוט את ראשו במזרקה מאחורה וכן הלאה (שימו לב לסימון, קרוב לבר החיים, כאשר אתם מתקרבים לאפשרות האינטרקציה). מבחינה זו של אינטרקציה פעילה באמת עם אביזרי המסך (לא רק ב-fatalities) מדובר בחידוש של המשחק הנוכחי, שמוסיף המון הנאה לתחושת הקרב.

12 שניות של יצירתיות ברוטאלית מעולם אחר

12 שניות של יצירתיות ברוטאלית מעולם אחר

זה משחק MK אז אם כל הכבוד לדם ולמכות חייב לדבר על מערכת ה-Fatalities. למי שלא מכיר (אני בספק אם קראתם עד כאן…) מדובר בדרך היותר מזעזעת, יצירתית, ברוטלאית וראוותנית לחסל את היריב שלכם. הסדרה הזו התמחתה באופן מסורתי ברמות אבסדורדיות של אכזריות מבחילה, והמשחק הזה ממשיך בדיוק את אותה מגמה. הפעם יותר קל מתמיד לבצע מהלכים כאלו ואם אתם עם בטן חלשה, חלק מהם עשויים להפוך אותה, אז שמרו מרחק. אבל היי, זאת אולי הנקודה הכי מהנה במשחק הזה. נחמד מאוד לגלות את המהלכים השונים עם הדמויות במצב ״הסיפור״, ותוכלו גם לנסות אותם בזמנכם החופשי באפשרות האימון של המשחק. הן אורכות מספיק זמן כך שאתם יכולים רגע להשען אחורה, לשחרר אצבעות ולצפות לגרוע מכל. ולפעמים, זה אפילו יותר גרוע.

אני ממש לא מתכוון להרוס לכם עם ספוליירים אבל כדי להמחיש חייב רק לתת דוגמא קטנה – סאב זירו מקפיא את בטן היריב/ה ואז מנפץ אותה כך שכל הבשר עף החוצה, מיד הוא לופת את עמוד השדרה שנחשף לחלוטין עם 2 ידיו, מרים את היריב/ה מעל הראש וחוצה את גופו/ה ל2. המצלמה אז תתן לכם זוית של אחד החצאים. כן, המשחק הזה הוא הנאה טהורה לחובבי הז׳אנר הגרוטסקי.

בדומה להם קיימות גם קומבינציות משופרות ואלימות יותר שנקראות Brutality. מעיין גרסה פשוט יותר אלימה ומתוחזקת של מהלכים קיימים. גם אותם קל (יחסית…) לבצע. ולמי שמכיר מהמשחק הקודם את אפקט X RAY הוא ימצא שלל דוגמאות מפורטות במיוחד באפקט המבדר הזה שממשיך איתנו גם בגרסה הנוכחית.

במהלך הקרבות תוכלו כמו תמיד לזכות בנקודות זכות (כסף, מטבעות או כל מה שתרצו לקרוא לזה) – koins. בעזרתן תוכלו לקצר מהלכים ארוכים לכדי לחיצת מקש אחד. לראשונה ניתנת האפשרות לשלם בכסף אמיתי כדי להשיג את אותה מטרה. זה בעצם המשחק הראשון ש-NetherRealm נותנים לנו לקנות את האפשרות לקצר את קומבניציית 5 המקשים למשהו קצר ומהיר (5$ ל-30 כאלה). משהו שהפאנטים של הסדרה מיד יממשו אבל אני לא בטוח לגבי הגיימר הממוצע. גם בלעדיהם המשחק מעניק כל כך הרבה אפשרויות מגניבות וקלות לביצוע שלא בטוח שחייב.

בעזרת המטבעות האלו תוכלו לפתוח כמה שיותר בונוסים ושיפורים לדמויות שלכם (fatalities, ארט-וורק, מוזיקה וכו׳) ב-Krypt – בית הקברות האפלולי שיספק את כל השיפורים הנחוצים. שם תוכלו לנפץ קברים בדרך לשדרוג הבא. חפשו פתחים נסתרים, ותזהרו – המקום יכול להפתיע. (חבל שהמשחק כולו לא הלך בכיוון המשחקי הזה, אתייחס לכך בסיכום).

בקצרה גם על הגרפיקה והסאונד – NetherRealm Studios עשו כאן כזו עבודה…שמגיע להם. מעבר למהירות המשחק ששופרה בצורה נפלאה, אולי השיפור הכי גדול ומהנה של המשחק הזה הוא השינוי הגרפי. 60 פריים לשניה, שלא נתקע ונותן חוויה יוצאת מן הכלל. הצבעים חזקים, אפקטי מזג האויר השונים מעולים, הפרטים חדים וברורים. הדם ניתז ומרגיש אמיתי ושאתה מנפץ משהו החלקיקים מתפזרים לכל עבר. הדמויות נראות מושקעות מאי פעם. שמו דגש כאן על פרט הכי קטן. שאפו גדול לצוות על העבודה, אין ספק שזה מעצים את החוויה הכללית. גם מבחינת הסאונד התמונה דומה – יש אפשרות רחבה לשלוט על כל האלמנטים השונים (מוזיקת רקע, אפקטים, מכות, דיבור וכו׳) ובנוסף ישנה התאמה מעולה למערכת הסאונד הקיימת אצלכם בסלון (ניתן לבחור בין 3 אפשרויות). לאחר שבחנתי את המשחק במערכת סאונד וגם באוזניות, הגעתי למסקנה אחת: הסאונד פשוט מעולה, וביחד עם הגרפיקה הם משלימים תמונה כללית מרשימה למדי שמבטיחה להכניס אתכם ישר ״לאווירה״. כל מכה, כל אפקט, כל קומבו, הכל נשמע ונראה יותר טוב מאי פעם.

לסיכום

המשחק ה-10 של מורטל קומבט טוב מאי פעם. הקרבות מהירים וחלקים יותר, יש יותר דמויות, קל יחסית לבצע קומבואים ומהלכים מיוחדים ואפשרויות המשחק הרבות מבטיחות גיוון. אם אתם מחפשים להעביר ערב בירות ומשחק עם החברים, אז המשחק הזה בדיוק בשבילכם. אוהבים משחקי מכות? ההנאה מובטחת. הסיפור מושקע ומהנה והגרפיקה+הסאונד מבטיחים אווירה מושלמת. יש יותר דמויות והמכאניקה של המשחק היא ללא ספק הטובה של הסדרה מאז ומעולם. אם אתם לא ממעריצי הז׳אנר אז כנראה שגם תשארו כאלה אחרי המשחק הזה. אין מאמץ אמיתי כדי לנסות ולפשט את האפשרויות השונות של כל דמות עבור מצטרפים חדשים, ולא לכולם תהיה את הסבלנות ״ללמוד״ את הדמויות״. בסופו של דבר מדובר עדיין בקרב אחד מול אחד באותו מסך דו מימדי, למרות תוספת האינטרקציה עם המסכים. משחקי האונליין עובדים טוב רוב הזמן אבל הנושא עדיין לא חף מבאגים מעצבנים. אם ציפיתם לפגוש גרסה שונה לחלוטין לקונספט הישן, בדמות משחק תפקידים תלת מימדי בעולמות ׳פתוחים׳ יותר, אז מצטער לא תמצאו את זה כאן. המשחק הוא אותו משחק שאתם מכירים, רק משופר יותר ונראה ממש מגניב. ושוב – אם הז׳אנר הזה יקר ללבכם או שנהנתם ממשחקי העבר, אז מבחינתכם אין בכלל שאלה – לכו ותביאו עותק.

נו אז למה אתם מחכים? FINISH HIM!

סרטון הטריילר למשחק

שי בן שושן

שי בן שושן, מנכ״ל ומייסד SBS שיווק דיגיטלי, מומחה מדיה חברתית, מדריך ומרצה וגיימר בנשמתו

הגב

2 תגובות על "המשחק ה-10 בסדרה כבר כאן Mortal Kombat X [סקירת גיימינג]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מאור
Guest

נהדר ומפורט, תודה!!!

רועי
Guest

אחלה כתבה.
חבל שאין התייחסות לקונסולות – איך המשחק ב XBOX360 מול XBOX ONE…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: