7 טיפים ליותר שיתופים מהאתר שלכם

שבעה טיפים להגדלת מספר השיתופים לתכנים מהאתר שלכם ואיכות הטראפיק שהם מייצרים ממדיה חברתית

social shutterstock

הפוסט נכתב על ידי אבישי שרון, מנכ”ל טרנדימון (trendemon), סטארטאפ המסייע למותגים וגופי תוכן להגדיל את מעורבות הגולשים וההכנסות באתרים שלהם.

בשנת 2012, 11% מהטראפיק שהגיע לאתרי תוכן, הגיע משיתופים במדיה החברתית. ב-2013 הנתון הזה כבר הגיע ל-24% (כלומר, יותר מהוכפל). המשמעות היא שכדי להמשיך לצמוח, אתרי התוכן (או מותגים המבצעים שיווק מבוסס תוכן – content marketing), חייבים שהתכנים שלהם יהיו בעלי נוכחות והשפעה חברתית, במילים אחרות, שישתפו אותם.

בחמש השנים האחרונות יצא לי לנתח את ההשפעה החברתית של כמויות גדולות מאוד של כתבות תוכן, לא רק בהקשרי ויראליות אלא גם בהקשר עסקי המנסה להבין את הערך האמיתי מאחורי השיתופים ואיך עוזרים למותגים ואתרי תוכן להגדיל את הערך הזה. הנה כמה טיפים קטנים שיכולים להביא באופן מיידי לשיפור ניכר במספר השיתופים של כתבות התוכן, והיקף הטראפיק האיכותי שהם מייצרים.

1. השתמשו בתמונות איכותיות בכתבות התוכן שלכם

פוסטים המכילים תמונה זוכים ל-39% יותר מעורבות מצד הגולשים (לייקים, תגובות ושיתופים). גם אתרי תוכן יכולים למנף את הפער הזה באמצעות תמונות איכותיות בעמוד. Buffer מתארים עוד נתונים מעניינים על שיתופים בפייסבוק (כמו מועדי השיתוף היעילים ביותר וכו’) בקישור הבא.

2. תהיו קצרים וממוקדים בתוכן שלכם

הקשב הממוצע של גולש לכתבה ב-2013 עמד על 8 שניות (הקשב של דג זהב, לשם השוואה, עומד על 9 שניות…). המשמעות היא שכדי לא לאבד את הגולש, אנחנו צריכים להשקיע מאמץ נוסף במיקוד וחידוד המסרים, ואם אפשר, לעשות שימוש ברשימות והנחיות פעולה ברורה. תכנים קצרים וממוקדים יותר זוכים ל-23% יותר מעורבות מצד הגולשים ביחס לכתבות ארוכות יותר.

בהמשך לנושא הקשב:

3. ודאו שהעמוד נטען מהר, גם במובייל

עומס של תמונות, מדיה וכו’ יביא לטעינה איטית יותר של העמוד וסיכוי רב יותר לנטישה. בדקו שהאתר נטען במהירות גם ב-PC וגם במובייל. יש היום שירותי דחיסת תמונות ו-CDN שיכולים לסייע לעשות זאת אוטומטית עבורכם. (maxcdn או cloudflare לדוג’).

4. הגדירו את העמוד בצורה הטכנית הנכונה

בעת שיתוף, פייסבוק מחפש תגיות מסוימות בעמוד כדי להציג את הכתבה בפיד. אם מידע זה לא מוגדר נכון, כאשר גולש שיתף את הכתבה, הפוסט ייראה לא מושך או אף לא ייקבל נראות בפיד של החברים. כדי להגדיר תמונה נבחרת שתופיע בפוסט, יש את תגית og:image. תראו שבעת השיתוף פייסבוק מושך את הכותרת והתיאור הנכונים, ואם לא, אתם יכולים לעדכן את ההגדרות באמצעות התגיות המתאימות (פירוט נוסף תמצאו כאן). כיוון שתגיות אלו נהפכו מעין סטנדרט בתעשייה, ולכן הגדרה נכונה שלהן  משרתת לא רק את השיתופים בפייסבוק אלא פתרונות ומערכות רבות אחרות.

המחשה לאיך הגדרה לא נכונה של העמוד יכולה להשפיע על נראות הפוסט בפייסבוק (מקור: trendemon.com)

המחשה לאיך הגדרה לא נכונה של העמוד יכולה להשפיע על נראות הפוסט בפייסבוק
(מקור: trendemon.com) לחצו להגדלה

5. הציבו את לחצני השיתוף המרכזיים באופן בולט ונגיש

שם המשחק הוא נגישות – קיימים היום פתרונות שיתוף רבים שמרכזים במקום אחד מספר לחצני שיתוף. הכירו את הקהל שלהם וצמצמו את מספר הלחצנים רק לרשתות המרכזיות שרלוונטיות לקהל שלכם. בנוסף, בדקו איך מופיעים הלחצנים גם בסביבת המובייל והאם יש התאמה של לחצני השיתוף לסביבת הגולש (למשל, בעת גלישה בדפדפן מובייל, לאפשר שיתוף ב-whatsapp של הכתבה).

6. בדקו שהכתבה מוצגת בצורה טובה במכשירי מובייל

רוב הגולשים שיתקלו בשיתוף של הכתבה שלכם מהאתר יגיעו ממכשירים ניידים. 70% מהטראפיק של פייסבוק מגיע ממובייל, ובטוויטר הנתון הזה עומד על 86% (קישור). המשמעות היא שמעבר לשיתוף, יש הכרח שהדף יוצג בצורה נוחה ונגישה במובייל. ההשקעה בממשק נגיש למובייל חשובה באופן כללי היום (כיום רבע מתעבורת הגולשים באינטרנט מגיעה מדפדפני מובייל).

7. נתחו את המידע לגבי איכות הגולשים המגיעים מהשיתופים לקבלת ROI אמיתי

נוטים להתמקד בספירת מספר השיתופים, הלייקים או התגובות כיוון שאלו נתונים מיידיים וברורים. המדיה החברתית עשירה ב-Vanity metrics (נתונים שמעבר להעלאת התחושה הטובה, אין מאחוריהם ערך אמיתי). גם אנחנו רדפנו תקופה ארוכה אחרי מספרי הלייקים, אבל בסופו של דבר, כאשר המטרה היא ללמוד ולהשתפר ביצירה ומינוף התוכן כאמצעי עסקי, חשוב להביט מעבר ללייקים, ולהשתמש בכלים שמסייעים לעקוב ולנתח את הערך האמיתי שנוצר בעקבות השיתופים. האתגר האמיתי הוא לנתח ולהבין את איכות ורלוונטיות הגולשים שהגיעו מאותם שיתופים, וכך למצוא את ה-ROI האמיתי.

פשוט בקשו

לסיכום, טיפ-טיפון נוסף שאנחנו גילינו שיכול גם לסייע בהגדלת השיתופים הוא פשוט לבקש יפה מהגולשים שלכם. פעולת השיתוף, בשונה מגלישה, דורשת רמת תשומת לב ומודעות גבוהה יותר מהגולשים, ולכן יש לא מעט גולשים שמספיק להעלות את נושא השיתוף למודעות שלהם כדי להביא אותם לשתף, וכמו בכל דבר, חשוב לשמור על המידה והתדירות הנכונה.

בהצלחה!

קרדיט תמונה: social via shutterstock.

 

 

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "7 טיפים ליותר שיתופים מהאתר שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עומרי
Guest

מסכים איתכן שחייבים להיות מדוייקים וממוקדים כדי שמישהו בכלל יקרא את זה.
יש היום כמה מערכות של הפצת תוכן שעובדות בדיוק על עיקרון דומה- הם עוזרות לך לשלוח את המסר שכמה רשתות/כלים במקביל ואז נותנות לך פידבק על כמה קראו/ראו את מה שכתבת.
כתבה מצויינת!

מרב
Guest

המאמר מדויק ומעניין, תודה.
ומסכימה עם מה שעומרי כתב, אני משתמשת במערכת כזאת T-ROO שמומלצת בחום. מערכות מהסוג הזה חוסכות משאבי זמן, כסף ועוזרות לעשות סדר בהפצת תכנים, גם בזכות נתוני המדידה שאתה מקבל

wpDiscuz

תגיות לכתבה: