Waze, דז׳ה וו? Moovit הישראלית מגייסת 28 מיליון דולר [גיוס]

לאחר שעשתה זאת בהצלחה בישראל ובמדינות נוספות, חברת הסטארטאפ הישראלית, המפתחת אפליקציה לנוסעים בתחבורה ציבורית, צפויה להשתמש בתקציב העצום בכדי להגיע אל שווקים רבים ברחבי העולם.

מקור: יח״צ

מקור: יח״צ

חברת הסטארטאפ הישראלית Moovit, המפתחת אפליקציית מידע עבור נסיעות בתחבורה ציבורית, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס עצום בהיקף של 28 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן הון הסיכון Sequoia Capital, בהשתתפות המשקיעות הקודמות של החברה, קרנות הון הסיכון Gemini Israel Ventures ו-BRM Group. זהו סבב הגיוס השני של החברה, לאחר שבאפריל 2012 גייסה מ-Gemini ומ-BRM סכום של 3.5 מיליון דולר.

Moovit נוסדה בשנת 2012 על ידי ניר ארז, ירון אברון ורועי ביק. החברה יושבת במשרדים בנס ציונה ומעסיקה שם 30 עובדים. את הכסף, צפויה להשקיע החברה בהתרחבות לשווקים נוספים דוגמת אסיה, לשם טביעת הרגל של Moovit לא הגיעה עדיין ובאופן כללי – לעשות עבור המשתמשים הנוהגים לנסוע בתחבורה ציבורית את מה ש-Waze עשתה עבור הנהגים במכוניות הפרטיות. סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך הכספים שגויסו על ידי החברה אל סכום של 31.5 מיליון דולר.

ה-Waze של התחבורה הציבורית

מקור: Google Play

מקור: Google Play

Moovit, לשעבר TranzMate, היא אולי האפליקציה הבולטת ביותר במגוון האפליקציות אשר משתמשות במאגרי המידע הממשלתיים בארץ. האפליקציה, מבוססת מיקום, עוזרת למשתמשים לנווט את עצמם בתחבורה הציבורית בארץ, בדומה למגוון אתרים (כגון Otobusim.com) אשר פעלו עוד לפני הופעת האפליקציה בשוק והתבססו על המידע של סוכנויות התחבורה הציבורית השונות. האפליקציה מהווה למעשה, מין אגריגטור של כל אתרי האינטרנט של חברות התחבורה הציבורית בארץ.

על ידי חיפוש פשוט מבוסס מיקום או באמצעות הזנה ידנית, ניתן לראות את תחנות האוטובוס הקרובות ולצפות בשעות ההגעה הצפויות של האוטובוסים השונים בזמן אמת. כמו כן, ניתן למלא ״פרטי טיול״ ולהגיע ממקום למקום באוטובוסים וברכבות, תוך התחשבות בלוחות הזמנים (בזמן אמת כמובן) של המקורות השונים. הערך המוסף המגיע עם האפליקציה, הוא העובדה שהיא משתמשת במאגר הלו”ז והמידע הגאוגרפי של התחבורה הציבורית בארץ, ומשלבת את מיקום המשתמש ומיקום התחנות על מנת לחשב זמני הגעה מתוכננים לתחנות האוטובוסים והרכבות.

האתגר הגדול ביותר בפניו עומדת Moovit הוא כמובן המגוון העצום של מקורות המידע איתם החברה צריכה להתמודד, ולהציג בצורה פשוטה באפליקציה: בין אם מדובר במידע שמתקבל מהמדינה במסגרת ״ממשל זמין״ כמו בישראל (e-Goverment), מידע שמגיע ממספר רב של סוכנויות תחבורה רבות ברחבי העולם (בישראל: אגד, דן, רכבת ישראל, וכו׳) ומתקבל במגוון רחב של פורמטים. ניר ארז, מנכ״ל החברה, סיפר בריאיון ל-The Next Web כי החברה פיתחה מערכת אוטומטית לעיבוד ותיקון הנתונים לפורמט שאותו האפליקציה מסוגלת להבין. החברה מוסרת כי נכון להיום, מספר המשתמשים באפליקציה גדול מ-3 מיליון וכי היא עובדת ברחבי 100 מטרופולינים גדולים ועם 2,000 סוכנויות תחבורה ציבורית ברחבי העולם.

האפליקציה זכתה לאחרונה לעיצוב מחודש לאייפון ולאנדרואיד, להורדה לאייפוןלהורדה לאנדרואיד.

וידאו: הכירו את העיצוב החדש של Moovit

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

8 תגובות על "Waze, דז׳ה וו? Moovit הישראלית מגייסת 28 מיליון דולר [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ישי
Guest

בגרסת האנדרואיד נראה הרבה יותר מודרני וטוב מאשר באייפון,. בד”כ זה ההיפך. מעניין….

דין
Guest

זה כי הם מכוונים לרכישה ע”י ידי גוגל

נהג
Guest

אפליקציה בעיצוב נוראי.
מבולבלת מאוד.
נוחות משתמש גרועה.
איטית בטרוף.
מציגה מידע לא רלבנטי לא נכון ולא מעודכן.
מעתיקה פיצרים מגוגל (למה לא הזכרתם שייש לגוגל שרות דומה….? כמה Moovit שלמה לכם על הכתבה היחצנית הזו…? )
מציגה נתונים עם טעויות של רבע שעה פספוס.

יש להם עוד הרבה מאוד עד שיגיעו לחצי הרמה של וויז.

קצת דברים חיוביים:
ניתן לראות איפה האוטובוס ברגע נתון (בסטיה של עד 9 דק’…)
משתדלים להשתפר כל הזמן.

שמי
Guest

אתה אחד מארבעת היזמים של נטבאס?

דין
Guest

לא יפה.

ז”א, צחקתי בקול מהבדיחה שלך. אבל זה לא יפה…נטבאס בסה”כ היא אחלה אפליקציה בשביל מה שהיא תוכננה לעשות והרבה פעמים אני משתמש בה בנוסף למוביט (וגוגל מאפס).

אחד לא מכאן
Guest

תיאור המוצר היה משכנע עד שראיתי את הסרטון
הסרטון הזה כל כך גרוע. לא מובן בו כלום.

החברה זקוקה למנוע שיווק חדש

אילן
Guest

מה המודל העסקי שלה?

עומר
Guest

אני חייב לציין שגם “מויבט” וגם “נטבאס” הן אפליקציות שמציגות מידע שאני יודע שאני לא יכול לסמוך עליו. בניגוד לוויז, בתחבורה ציבורית הבדלים של 3-4 דקות הם מהותיים מאוד.

לא יודע, אני לא אהבתי אבל כל הכבוד על הגיוס הענק ובהצלחה :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: