מעשים לא שגרתיים למען מטרה טובה: הכירו את Moolta [סטארטאפ]

סטארטאפ ישראלי פיתח פלטפורמה המאפשרת לעשות את המעשים שתמיד רציתם אך לא העזתם תמורת סכום כסף שייתרם לארגוני צדקה

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

האם הייתם מסכימים לעלות את כל המדרגות בבניין האמפייר סטייט, או לחלק חיבוקים באמצע הרחוב הכי סואן במנהטן תמורת 100 דולרים?

חברת הסטארטאפ הישראלית Moolta מעוניינת לאתגר אתכם ואת החברים שלכם במטרה לעשות דברים בלתי שגרתיים – להקליט ולפרסם אותם על גבי הפלטפורמה שלהם, תמורת סכום כסף מסויים אשר נקבע מראש ונתרם על ידי ההמונים הצופים בסרטון, כאשר ההכנסות מועברות לארגוני צדקה.

מוכנים לעשות הכל בשביל מישהו שאכפת לכם ממנו?

הרעיון הגיע אל הצוות המייסד לפני שנה וחצי לערך, כאשר נועם ואלון, שני השותפים בחברה חיפשו רעיונות לסטארטאפ וחשבו בכיוון בידורי. “ניסינו לחשוב איך אנחנו יכולים לגרום לסיטואציות יומיומיות להיות יותר פתוחות לאנשים ושמנו לב שסוג מסויים של כיף, של הנאה שאנשים עושים בטיולים בעיקר ומפרסמים בפייסבוק, מעניק לאנשים מין הרגשת הזדהות כזו, שהם נורא היו רוצים להיות חלק מהחוויה.”

לאחר מכן, בנו השותפים סוג של אבטיפוס עם שותף נוסף שנכנס לרעיון. לאחר שהציגו את הרעיון שלהם במסגרת סדנה של משקיעים ביניהם אדן שוחט, קיבלה החברה פידבקים מעולים אשר נתנו לשותפים רוח גבית להתחיל בפיתוח המוצר. כבר בינואר 2012 הצליחה החברה להגיע אל שלב שבו יש לה Mockup עובד של המוצר.

זמן קצר לאחר מכן, גייסה החברה כחצי מיליון דולרים בשני סבב גיוס סיד ממשקיעים פרטיים ביניהם גיגי לוי, מה שהעניק לחברה את הפוש האחרון לצאת עם פיילוט למוצר באוניברסיטה בפלורידה, הממוקמת בחוף המזרחי של ארצות הברית. הפיילוט נחל הצלחה גדולה, כאשר 20 אחוז מהסטודנטים באוניברסיטה היו מעורבים, בצורה כזו או אחרת בפיילוט.

[flagallery gid=107 name=Gallery]

למטרה טובה

“לאחר הפיילוט המוצלח, החלטנו להתחיל לעבוד עם יוצרי תוכן מיוטיוב. אמרנו לעצמנו, שאם עד עכשיו האתר היה יותר טראשי והלך לכיוון של ג’קאס, החלטנו לשנות קונספט ולתת לכל האנרגיות שמגיעות מהמשתמשים מטרה טובה בדמות צדקה. במקביל, התחלנו שיתוף פעולה עם פלטפורמת FirstGiving, השייכת לחברת אשראי אמריקאית ומאפשרת גיוס כספים עבור ארגוני צדקה בארצות הברית.”

על פי שוורץ, המודל העסקי העיקרי של Moolta, בנוסף לעמלה סמלית הנגבית מהסכומים שנאספים לתרומות הוא מוניטיזציה מפרסום על גבי הסרטונים. נכון לעכשיו, הסרטונים מועלים ליוטיוב, אך שוורץ מספר כי בקרוב תכני הוידאו של החברה יעברו לשרת וידאו משלהם, אשר יאפשר לחברה שליטה הרבה יותר גדולה בתכנים המועלים לאתר, גם מבחינת השייכות, זכויות היוצרים והשימוש אשר יהיה ניתן לעשות בסרטונים הללו לאחר העלאתם לפלטפורמה. בנוסף, Moolta תיישם מסגרת נפרדת של אתגרים ממומנים, אשר בה תעניק החברה את הפלטפורמה שלה לחברות גדולות אחרות בכדי לייצר Engagement עם גולשים המעוניינים להשתתף בקמפיינים ספציפיים.

חברת Moolta נוסדה בשנת 2012 על ידי המייסדים אוהד וינקמיאן, נועם שוורץ, אלון פורת ושגיא שרייבר. החברה מעסיקה 8 עובדים ויושבת ב-Tech Loft בתל אביב הממוקמם ברוטשילד.

סרטון וידאו: צפו ב”הארלם שייק” בסגנון Moolta

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

1 תגובה על "מעשים לא שגרתיים למען מטרה טובה: הכירו את Moolta [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רועי
Guest

כל הכבוד! סטארט אפ מצוין!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: