3 אקזיטים ועשרות רכישות: סיכום החודש שהיה בסצינת הסטארטאפים הישראלית

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? (זה בסדר, אתם לא לבד) הנה כל השקעות, הרכישות והגיוסים של חודש מאי בסצנת הסטארטאפים הישראלית

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<<הגיוסים של חודש אפריל

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל
info@geektime.co.il

הסטארטאפ BlueVine גייס 200 מיליון דולר 

חברת הפינטק הישראלית BlueVine (בלו-ויין) שפיתחה פלטפורמה שעוזרת לבעלי עסקים קטנים לקבל תשלום מיידי עבור החשבוניות שהם מנפיקים, הודיעה על גיוס קו אשראי בגובה 200 מיליון דולר מענקית הבנקאות השוויצרית קרדיט סוויס.

אחת מהבעיות המשמעותיות איתה נאלצים בעלי עסקים קטנים ואפילו פרילאנסרים להתמודד על בסיס קבוע, היא בעיית התשלום. ברוב המקרים, נותן השירות או בעל העסק מנפיקים את החשבוניות מבעוד מועד, ואז נאלצים להמתין זמן רב עד שהכסף יועבר לחשבונם. הפתרון ש-BlueVine פיתחה הוא פלטפורמה מקוונת ומבוססת ענן לצורך מימון חשבוניות – ״פקטורינג״ – שמאפשר להעניק לעסקים מקדמות מהירות על חשבון חשבוניות שטרם נפרעו. כך עסקים קטנים יכולים לקבל תשלום מיידי בגין חשבוניות שמועד הפירעון שלהן חל תוך שבוע עד 90 ימים – עד סכום של 5 מיליון דולר. על פי החברה, סך האשראי שהיא תעמיד השנה ללקוחותיה יגיע למיליארד דולר.

Namogoo גייס 15 מיליון דולר

אם גם אתם נוטים לרכוש מוצרים ברשת, וודאי נתקלתם בתופעה מוזרה: אתם נכנסים לאתר סחר במטרה לרכוש מוצר ספציפי, כשלפתע מופיעה מודעה בצד האתר שמבטיחה לכם את אותו המוצר, או דגם חדש שלו, במחיר מעט זול יותר. בסופו של דבר אתם עשויים ללחוץ על המודעה ולרכוש את המוצר מאתר אחר, רגע לפני שהאתר המקורי היה אמור לזכות בכספכם. הבעיה האמיתית היא שהמודעות הללו שגרמו לאתר להפסיד אתכם כלקוחות, “הוזרקו” לאתר ללא ידיעתו. הסטארטאפ הישראלי, Namogoo (נמוגו) מפתח טכנולוגיה שמאפשרת לאתרים למנוע את התופעה הזו שגורמת להם לאובדן הכנסות של מיליוני דולרים, והודיע על השלמת סבב גיוס B בגובה 15 מיליון דולר בהובלת קרן Hanaco ובהשתתפות משקיעים קיימים כמו GreatPoint Ventures, Blumberg Capital ו-Inimiti Capital.

Namogoo פיתחה מערכת מבוססת Machine Learning אשר מסוגלת לזהות ולחסום מודעות שאינן מורשות לרוץ באתר. בכך, היא מאפשרת לאתרי סחר און ליין לתת ללקוחות חווית רכישה נקיה מהפרעות, הסחות, וניסיונות פיתוי על ידי גורמים מתחרים. הפתרון מאפשר את שימור המבקרים באתר, ומניעת זליגה שלהם, ובעיקר הכנסותיהם, אל אתרים מתחרים.

Regulus Cyber גייסה 6.3 מיליון דולר

קיימים לא מעט מוצרי אבטחה לרכב החכם, שמגנים על הרכב כמכלול, אבל הסטארטאפ הישראלי Regulus Cyber (רגולוס סייבר) פיתח טכנולוגיית אבטחה שמגנה גם על החיישנים עצמם שברכב, כמו מצלמות, LiDAR או GPS. החודש הודיעה החברה על סגירת גיוס של 6.3 מיליון דולר במסגרת סבב סיד ו-A. את ההשקעה קיבלה החברה מ-Sierra Ventures, קיינן פרטנרס ישראל, הטכניון ו-F2.

Regulus Cyber מציעה פתרון מסחרי שמסוגל לזהות תקיפות חכמות GPS של רכבים מחוברים. הפתרון, שנקרא Pyramid GPS SP מונע מתוקפים לדמות אות לווין לגיטימית (מה שנקרא ״GPS spoofing״), ולנצל את הפרצה על מנת לגרום לרכב לנסוע למשל באופן מכוון ליעד אחר או חמור מכך לבצע תאונה. במילים אחרות, הפתרון מגן על מערכות ה-GPS שברחפנים או רכבים מפני זיוף על ידי כך שהוא מבחין בין אותות לגיטמיים המגיעים מלווינים, לעומת אותות המגיעים ממקורות לא לגיטימיים – כמו תוקפים למשל.

Future Meat גייסה 2.2 מיליון דולר

מכיוון שככל הנראה האנושות לא תצעד בזמן הקרוב לכיוון הטבעונות, עולה הצורך בפתרון אחר. חברת הסטארטאפ הישראלית Future Meat (פיוצ’ר מיט), מפתחת בשר מעבדה, הודיעה על גיוס בגובה 2.2 מיליון דולר, כשאת הסבב מובילה לא אחרת מענקית הבשר האמריקאית Tyson Foods.

הפיתוח של Future Meat מתבסס על נטילת תאי גזע מהחי – בתהליך שאינו גורם סבל לחיה – ואז גידולם בביו-ריאקטור. התאים הופכים לתאי שריר ולתאי שומן והם למעשה אינסופיים, כלומר, אחרי הדגימה הראשונית של התאים ניתן לשכפל אותם שוב ושוב מבלי להשתמש בחיות אחרות. בחברה מתגאים כי הבשר שהיא מייצרת שומר לא רק על הטעם, אלא גם על המרקם של הבשר.

Magos גייסה מיליון דולר

Magos (מאגוס) הישראלית, מקבוצת אפקון, המתמחה בפיתוח וייצור מערכות מכ״ם מתקדמות קיבלה השקעה של מיליון דולר מענקית האבטחה Tyco, חברת בת של Johnson Controls, בתמורה להקצאה של 8% מהחברה. מדובר בהשקעה אסטרטגית, שכן טייקו היא האינטגרטור הגדול בעולם בתחום מערכות הביטחון, ומשווקת מוצרים וטכנולוגיות שפותחו על ידה, כשבין היתר מטמיעה טייקו את מערכות המכ״מ של מאגוס.

מאגוס מפתחת מכ”מים המיועדים להגנה היקפית על שטחים של מפעלים, בסיסים, נמלי תעופה וים, חוות מבנים אסטרטגיים ויישובים מבודדים. לחברה שני מוצרים עיקריים: SR500 –מכ”ם המגלה מטרות עד 500 מ’ ו-SCEPTER – מכ”ם המגלה מטרות עד קילומטר. המכ״מים כוללים תוכנת שו”ב (שליטה ובקרה) בשם MASS שמקבלת אותות מהמכ”ם, מפנה מצלמות למטרה ועוקבת אחריה.

Tailor Brands גייס 15.5 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ Tailor Brands (טיילור בראנדס) הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 15.5 מיליון דולר. סך הגיוסים של החברה הישראלית, שפיתחה מערכת ממוחשבת לעיצוב לוגואים, עומד על 20.6 מיליון דולר.

הפלטפורמה של החברה מאפשרת לבעלי חברות ועסקים קטנים לקבל לוגו מעוצב, כרטיסי ביקור, עיצוב עמודי פייסבוק ועוד – תמורת עשרות בודדות של דולרים. על פי החברה, המערכת שלה עושה שימוש ב-AI כדי לעצב את הלוגו, לבנות קמפיינים פרסומיים ברשתות החברתיות ולזהות טרנדים חדשים בתחום המיתוג. מדובר במשימות שנתפסות לרוב כתולדה של היצירתיות האנושית ולכן גם היו שמורות לבני אדם עד כה. מהחברה נמסר כי עד עתה עשו שימוש במערכת שלה יותר מ-5 מיליון משתמשים שהפיקו איתה יותר מ-100 מיליון פריטי תוכן מעוצב שונים.

SafeBreach גייסה 15 מיליון דולר

חברת הסייבר הישראלית SafeBreach (סייף בריץ׳) מאפשרת לצוותי אבטחת המידע בארגונים להעריך באיזה אופן יעמדו מערכות ההגנה שלהם בפני מתקפה עתידית באמצעות סימולציה המדמה אלפי מתקפות בזמן אמת. בצורה זו ניתן לסגור פערי אבטחה עוד לפני שמתקפה אמיתית מתרחשת וזאת מבלי לסכן את המשתמשים, המידע או המערכות הארגוניות.

החודש הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס נוסף (Series B) של 15 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון Draper Nexus ובהשתתפות PayPal. כמו כן לקחו חלק בסבב גם המשקיעים הקיימים בחברה וביניהם: Sequoia Capital ,שלמה קרמר, Deutsche Telekom Capital Partners ו- HPE Pathfinder.

Sckipio גייסה 10 מיליון דולר

חברות תקשורת בכל העולם שמתבססות על תשתית נחושת מחפשות כל הזמן כיצד לסחוט יותר מהנחושת, ולהציע ללקוחות מהירות גלישה שתתחרה בטכנולוגית הכבלים ובסיבים האופטיים. חברת Sckipio הישראלית מפתחת שבבים התואמים לתקן G.fast, טכנולוגיה המאפשרת לחברות הטלפוניה לספק קצבי העברת נתונים של סיב אופטי על גבי חוטי הטלפון הקיימים ובכך נחסך הצורך בפריסת הסיבים במקטע האחרון והיקר ביותר.

על מנת לתמוך בפריסה הגלובלית של רכיבי G.fast, הודיעה Sckipio כי גייסה 10 מיליון דולר נוספים, מה שמעמיד את סך גיוסיה עד כה על 50 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה חברת Megachips היפנית, ולקחו בו חלק גם קרן אינטל קפיטל, פיטנגו, ג’מיני, ג’נסיס, אמיתי ונצ’רס, אביב ונצ’רס, קרן CIRTech ו-Axess Ventures.

Localize גייסה 11 מיליון דולר

חברת Localize.city (לוקלייז), מקבוצת מדלן, השיקה לאחרונה מנוע תובנות מבוסס AI המנתח אלפי מאגרי מידע בזמן אמת ומפיק תובנות המסייעות למשתמשים לקבל החלטה כלכלית מושכלת יותר בנוגע לבית אותו הם שוקלים לרכוש או לשכור. כדי לעשות זאת, הפלטפורמה אוספת ומנתחת מידע הקיים במאגרים ציבוריים, מסחרים, ברשתות חברתיות וכן במאגרים שיוצרת החברה בעצמה.

כעת, מודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס ראשון של 11 מיליון דולר על מנת לפתח ולשווק את המוצר בצורת אתר וובי. את סבב הגיוס הובילו אביגדור וילנץ, יזם ותיק ומוכר שעומד מאחורי חברת גלילאו שנמכרה למארוול תמורת 2.7 מיליארד דולר, וזה שייסד גם את אנאפורנה לאבס שנמכרה לאמאזון, וצביקה לימון, ממייסדי קרן ההון סיכון מגמה, מובילת ההשקעה ב-waze. כמו כן לקחו חלק בסבב הגיוס נועם גוטסמן מקרן ההון גידור GLG שנמכרה לקבוצת MAN תמורת 1.6 מיליארד דולר, וליפ בו, הנשיא והמנכ”ל של חברת השבבים Cadence (בעלת שווי שוק 11 מיליארד דולר). אביגדור וילנץ וצביקה לימון מלווים את Localize.city מהקמתה, והובילו לפני כשנתיים גם את גיוס הסיד של Localize.city  שהסתכם ב- 3 מיליון דולר.

Perceptive AI גייס מיליון וחצי דולר

Perceptive AI פיתחה מערכת ייחודית המבוססת כולה על בינה מלאכותית, ומסייעת למחלקות ה-Customer Success בארגוני B2B SaaS לחזות חודשים מראש אילו לקוחות עשויים לנטוש או מי מהם עשוי דווקא לרכוש שירותים נוספים. המערכת מבצעת את כל הניתוחים בצורה אוטומטית, ויכולה להצביע על הסיבה לצעדים של הלקוחות ועל הפעולות שהחברה נדרשת לבצע כדי לשמר את הלקוחות או לסגור את העסקה. החודש, הודיעה החברה על סגירת סבב גיוס של מיליון וחצי דולר בהובלת Meron Capital וקרן ההשקעות האמריקאית Scopus Ventures.

At Bay גייסה 13 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי At-Bay מציע שירותי ביטוחי לחברות בכל הקשור לפגיעות כתוצאה ממתקפות סייבר – בין אם מדובר במתקפות ממוקדות, מתקפות כופר, הפלת שרתים ודברים טובים אחרים. החודש, חצי שנה בלבד אחרי סבב הגיוס הקודם, הודיעה החברה על סגירת סבב גיוס נוסף (Series A) של 13 מיליון דולר, מה שמעמיד את סך גיוסיה עד כה על 19 מיליון דולר. את הגיוס הנוכחי הובילו Khosla Ventures ולקחו בו חלק המשקיעים הקיימים בהם קרן Lightspeed ושלמה קרמר.

ל מנת לסייע לחברות ולארגונים לפעול כרגיל ולהטמיע מערכות חדשות, At Bay מציעה פוליסת ביטוח קצת אחרת, שמבטיחה להגן על אלו מפני מתקפות סייבר. החברה לא מסתמכת רק על מידע היסטורי כדי לשער את סיכוני הסייבר העומדים בפני חברה או ארגון, אלא מסתמכת על איסוף והעשרת המידע על מנת לאפשר למומחי אבטחת מידע להתאים את מודל תמחור הביטוח לפי הצפי לסיכון בעתיד. בכך, לקוחות יכולים לקבל הערכות סיכון עדכניות בתוך שעות ספורות.

Chakratec גייסה 4.4 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Chakratec (צ׳קרטק) מפתח סוללה מיוחדת אשר ממירה אנרגיה חשמלית לאנרגיה קינטית. בניגוד לסוללות ליתיום-יון קונבנציונליות שאורך החיים שלהן מוגבל לעד 1,500 הטענות, סוללה קינטית מציעה אורך חיים מרשים ביותר של עד 20 שנה, כאשר ביצועיה נשארים קבועים לאורך כל חייה. לצד הנוחות שבביטול הצורך להחליף סוללות באופן תדיר, מדובר בפתרון ירוק וידידותי לסביבה, שלא עושה שימוש בחומרים כימים, רעילים או מזהמים. בהתבסס על הטכנולוגיה, Chakratec פיתחה התקן אחסון קינטי שמאפשר להטעין רכבים חשמליים באופן מהיר במיוחד. החודש, נודע כי החברה גייסה 4.4 מיליון דולר מקרן קרן איי ארגנטו הישראלית ו-Goldbell.

Carats.io גייס 1.6 מיליון דולר

Carats.io, סטארטאפ ישראלי שמנסה לשלב בין עולם היהלומים הישן לעולם הבלוקצ’יין החדש, הודיע על השלמת סבב גיוס בגובה של 1.6 מיליון דולר בהובלת Net Capital Ventures. חברת Carats.io השיקו פתרון חדש מבוסס בלוקצ’יין בשיתוף עם הבורסה ליהלומים, בשם CARAT, שיאפשר לסוחרים לדלג מעל הרגולציה שמקשה על מסחר ביהלומים, רכישתם ובעיקר הפיכתם לנכס נזיל. זאת באמצעות מסחר בטוקני CARAT שמקושרים לערכם של יהלומים אמיתיים.

Minute Media גייסה 17 מיליון דולר

חברת Minute Media הישראלית מאפשרת לאוהדי ספורט מרחבי העולם לייצר תכנים ייחודיים מנקודת מבטם האישית באמצעות שני מותגי הספורט הבולטים שלה – 90min, פלטפורמת תוכן לאוהדי כדורגל ו-12up, פלטפורמת תוכן המתמקדמת בספורט אמריקאי. בשנה האחרונה השיקה החברה את DBLTAP, מותג ספורט ייחודי לאוהדי eSports.

החודש, הודיעה Minute Media על סגירת סבב גיוס נוסף (Series F) של 17 מיליון דולר מגולדמן סאקס ו-Investment Partners Vintage. כמו כן השתתפו בגיוס חלק מהמשקיעים הקיימים ובהם Battery Ventures, קומרה קפיטל, ProSieben, Dawn Capital וג’מיני. ביחד עם הגיוס הנוכחי מגיע סך ההשקעות בחברה לכ-77 מיליון דולרים. הסכום שגויס ישמש את החברה להמשך צמיחה גלובאלית, להגדלת צוותי הפיתוח שלה בישראל וכן להרחבת צוותי המכירות ברחבי העולם.

BrainQ גייס 8.8 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי BrainQ, ששם לו למטרה להחזיר משותקים לפעילות, הודיע על גיוס של 8.8 מיליון דולר. בסבב השתתפו בין היתר Norma Investments, OurCrowd ו-Qure Ventures.

BrainQ (בריינקיו) מעוניין לאפשר לאנשים משותקים לשוב ולהניע את ידיהם ורגליהם באמצעות טיפול המתבסס על מכשיר שקולט את האותות החשמליים במוחו של המטופל. המכשיר נעזר באלגוריתם למידת מכונה (Machine Learning) ומזהה כך במוחו של המטופל דפוסים ייחודיים. לאחר השוואה לדפוסי הפעילות של אדם בריא, המערכת מציעה טיפול אלקטרומגנטי אישי. הטיפול מיועד לנפגעי שבץ, חוט שדרה ופגיעות ראש והוא מיועד להחזיר להם את התפקוד המוטורי. כיום נמצא המוצר נמצא בשלבים של ניסויים קליניים בישראל במחלקה לשיקום נוירולוגי בית החולים שיבא ובמרכז רפואי שיקומי רעות.

Quarterback גייס 2.5 מיליון דולר

תחום ה-esports זכה לזינוק אדיר בשנים האחרונות. גיימרים מקצועיים וסטרימרים שונים מרוויחים מאות אלפי דולרים בשנה, ומשתתפים בתחרויות ענק בתעשייה שמגלגלת מילארדים בשנה ומאיימת על תעשיית הקולנוע. חברת Quarterback אשר מפתחת פלטפורמה שתאפשר לגיימרים להרוויח כסף גם בין תחרויות ושידורים, הודיעה על השלמת סבב גיוס Seed בגובה 2.5 מיליון דולר בהובלת קרן BITKRAFT Esports, ובהשתתפות Crest Capital Ventures, Deep Space Ventures, UpWest Labs ואנג’לים נוספים. כספי הגיוס ישמשו להמשך פיתוח הפלטפורמה וההתרחבות הגלובלית של החברה.

Quarterback מפתחת פלטפורמת אוהדים שמאפשרת לשחקני esports ויוצרי תוכן לקיים אינטרקציות עשירות עם הקהל שלהם, תוך כדי משחק. החברה מסוגלת לנטר את הפעילות של אותם “משפיענים”  וליצור פעילויות בזמן אמת עבור קהילת האוהדים שלהם.

Genoox גייסה 6 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Genoox – שמאפשרת לרופאים להעניק טיפול רפואי שמתבסס על שילוב בין מידע גנטי, כריית נתונים ובינה מלאכותית – הודיעה על השלמת גיוס של 6 מיליון דולר, את סבב הגיוס הנוכחי, שמביא את סך ההשקעות בחברה ל-12 מיליון דולר, הובילה קרן Triventures ולקחו בו חלק גם המשקיעים הקיימים – Inimiti Capital ו-Glilot Capital Partners.

Genoox (ג’ינוקס) הישראלית מפתחת מערכת ביג-דאטה לניתוח וניהול מידע גנטי למחקר ורפואה מותאמת אישית. ביכולתה של הפלטפורמה לפשט את ניהול ופירוש הנתונים הגנטיים בשילוב נתונים קליניים והיסטוריים על המטופל, מה שמוביל לאימוץ רחב יותר של מידע גנומי בהחלטות הטיפול בחולה על ידי האצת איסוף, ניתוח ויישום של נתוני רצף גנטי ברחבי העולם. עבור רופאים, Genoox מייצרת ערך על ידי תרגום נתונים גנטיים מורכבים לתוך תובנות ספציפיות, שניתן לשתף עם המטופל בשפה פשוטה.

nanit גייסה 14 מיליון דולר

אחד הנושאים אשר מדאיגים הורים טריים יותר מכל הוא שינת התינוק שלהם. מאחר שלא באמת ניתן לעקוב במשך כל היום אחרי שינת התינוק, ורוב התובנות בנוגע לשנת התינוק מבוססות על תחושת בטן, הורים רבים נותרים ללא מענה אל מול בעיות השינה של התינוק. Nanit (נניט) המפתחת מוניטור תינוקות חכם המנטר את שנת התינוק, הודיעה על השלמת סבב גיוס B בגובה 14 מיליון דולר בהובלת קרן JVP, ובהשתתפות משקיעים קיימים כמו Upfront Ventures, RRE Ventures, Vulcan Capital ו-Vaal Investment Partners. הכספים אשר נאספו בסבב גיוס זה ישמשו את החברה להתמקדות בצמיחה בינלאומית, הרחבת הייצור, והרחבת צוותי המחקר והפיתוח.

המוניטור של נניט הוא מוניטור מבוסס מצלמה באיכות HD, המאפשר צפייה בתינוק בכל רגע ובכל מקום (כולל באמצעות מצב ראיית לילה). אך את הדברים הללו כמעט כל מוניטור מבוסס מצלמה יכול לעשות. המוניטור של נניט משלב טכנולוגיות ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה כדי למדוד את מחזורי השינה של התינוק, ולזהות “נקודות ציון” במהלך השינה כמו התערבות של ההורים, מתי התינוק נרדם בעצמו, מתי הוא התעורר, מחזורי שינה ועוד. לאחר המדידות, המערכת מסוגלת לספק תובנות שאמורות לסייע בהקניית הרגלי שינה בריאים יותר, שיסייעו לתינוק לישון טוב יותר, ובזאת, בתקווה, גם להורים.

Uniper Care גייס 2.4 מיליון דולר

כמיליארד מבוגרים בני 65 חיים ברחבי העולם, ולפי מחקרים, כמעט מחצית מהם מדווחים על בדידות, שעשויה להוביל לתחלואה גבוהה יותר. החודש הודיעה Uniper Care (יוניפר קייר), אשר מפתחת מערכת מולטימדיה ותקשורת לגיל השלישי, על השלמת סבב גיוס בהיקף של 2.4 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות של מגדלי הים התיכון, ובהשתתפות משפחת לגזיאל, Fusion LA ומשקיעים פרטיים נוספים. החברה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס לצורך ההתרחבות לשוק בארצות הברית.

הפתרון של יוניפר כולל מצלמה, שלט עם מיקרופון וסטרימר קטן אשר מתחבר לכל טלוויזיה בדומה לסטרימרים אחרים. הסטרימר מאפשר צפייה בתכנים כמו קורסים לשיפור המצב הקוגנטיבי, פיזי ומנטלי של הגיל השלישי והרביעי, קורסים למניעת נפילות, תרגול זיכרון ועוד. חלק מהשידורים מתרחשים בשידור חי ומאפשרים תקשורת עם המתרגל או המרצה, ועם שאר המשתתפים.

StoreDot גייסה 20 מיליון דולר

חברת StoreDot שמפתחת טכנולוגיית סוללות חדשה לטעינה מהירה במיוחד, יכולה לרשום לעצמה עוד תאגיד ענק שעומד מאחוריה, שכן היא הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס בגובה 20 מיליון דולר מקרן ההשקות של ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום (BP).

טכנולוגיית ה-FlashBattery של StoreDot תאפשר טעינה של כל מכונית חשמלית, בצורה מהירה משמעותית מהטכנולוגיות הקיימות כיום ומשתווה למעשה לזמן מילוי מיכל דלק. טעינה של 5 דקות בטכנולוגיה הזו תעניק לרכב טווח נסיעה של 480 ק”מ. בכך שונה הגישה של StoreDot מגישה של יצרניות דוגמת טסלה שמנסות לייעל ולשפר את טווח הנסיעה פר ק”מ לטעינה.

CardiacSense גייסה חצי מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי CardiacSense (קרדיאק-סנס) מפתח שעון לזיהוי הפרעות לב, שיתריע בפני המשתמש אם יזוהה פוטנציאל לבעיה. החודש, הוא הודיע על גיוס של חצי מיליון דולר מקבוצת השקעה זרה שהשקיעה גם בסבב הקודם ומרני ליפשיץ, יו״ר מרחביה, חברת השקעות ישראלית המתמחה בחברות צעירות בתחומי מדעי החיים.

CardiacSense מפתחת שעון לניטור מדדי גוף רפואיים, המאפשר ניטור רציף ובלתי מוגבל בזמן של קצב הלב במטרה לזהות הפרעות כמו פרפור פרוזדורים ודום לב, ברמת דיוק המקבילה לא.ק.ג. – הבדיקה המדויקת ביותר הקיימת כיום. השעון מתבסס על טכנולוגיה לקריאת אותות אופטיים ולחישת תנועה, לחץ וטמפרטורה, מה שמקנה למוצר את רמת הדיוק הגבוהה וכמות מינימלית של קריאות שגויות.

Lending Express גייס 2.7 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Lending Express מציע זירת מסחר דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית שמאפשרת לעסקים לקבל הלוואות תוך פחות מ-24 שעות. החודש, הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס ראשון בהיקף של 2.7 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו iAngeles ו-Entrée Capital. בעזרת ההון שגויס, תמשיך החברה לפתח את הפלטפורמה שלה, ותרחיב את פעילותה בארצות הברית ובאוסטרליה.

הטכנולוגיה של Lending Express (לנדינג אקספרס) מאתרת עבור עסקים קטנים ובינוניים הלוואות בתנאים שמתיימרים להיות הטובים ביותר עבורם – ובחינם. האלגוריתמים שפיתחה החברה, AlgoScore ו- MatchScore, ממפים את מאפייני העסק (באמצעות ניתוח של מספר שאלות פשוטות שעליהן יש להשיב), חוזים מהם סיכוייו לקבל הלוואה, ומתאימים לו את הגוף הפיננסי שבאמצעותו קיימת הסבירות הגבוהה ביותר לקבלת המימון. במקביל, אותם גופים פיננסיים מלווים מקבלים לקוחות חדשים ומשיפור ביחס ההמרה בין מספר הלקוחות המגיעים אליהם לבין אלו שלוקחים הלוואה בפועל.

SQream גייסה 26.4 מיליון דולר

חברות רבות נאלצות להתמודד עם כמויות מידע אדירות הזקוקות לעיבוד וניתוח, שרק הולכות ותופחות ומצריכות שימוש בעשרות מחשבים עם מעבדים עוצמתיים ויקרים למדי. אבל מה אם לא הייתם צריכים להשתמש בכוח של המעבד שלכם בשביל לעבד מידע, אלא הייתם עושים זאת עם כלי עוצמתי הרבה יותר? חברת SQream, ספקית בסיס נתונים מבוסס מעבד גרפי, הודיעה על השלמת סבב גיוס שני (Series B) בגובה 26.4 מיליון דולר בהובלת קבוצת עליבאבא, ובהשתתפות משקיעים קיימים וחדשים, וביניהם: Hanco ventures capital, Sistema Venture Capital, World Trade Ventures, Paradiso Ventures, Glory Ventures, ו-SilverTech Ventures.

Vulcan Cyber גייסה 4 מיליון דולר

Vulcan Cyber (וולקן סייבר) מפתחת מוצר אוטומציה לתיקון חולשות מוכרות ברשתות וקוד של ארגונים גדולים, המקצר את זמן התיקון מחודשים לשעות ספורות. החודש, הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס סיד של 4 מיליון דולר בהובלת YL Ventures ובהשתתפות משקיעים פרטיים בהם מיקי בודאי, ממקימי Imperva ו-Trusteer, וגיורא ירון, יו״ר הועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב. הכסף ישמש את החברה לגיוס צוות הפיתוח בארץ ולהקמת פעילות עסקית (שיווק ומכירות) בארצות הברית.

החברה מפתחת פלטפורמה אינטגרטיבית המתממשקת עם כלים לסריקת חולשות לצד כלי DevOps, כלי IT וכלי Code managmenet. ״המערכת אוספת מידע מכל הכלים הללו, ומציגה תמונת מצב של התשתית, האפליקציות והקוד וכיצד החולשות השונות משפיעות על הסביבה. לאחר מכן, המערכת ניזונה משירות ענני שלנו, המתיך מודיעין חי שמאפשר לדעת אילו חולשות מהוות את הסיכון הכי משמעותי לארגון. בשלב האחרון המערכת מניעה באופן אוטומטי תהליכי תיקון לחולשה – התקנות, בדיקות ופריסה בכלל הארגון״, הסביר לנו יניב בר-דיין, מייסד ומנכ״ל החברה. כלומר, הפלטפורמה מבצעת תעדוף בין עשרות אלפי חולשות אבטחה שונות הנמצאות בארגון, מתכננת, ומבצעת ולידציה לטיפול בחולשות האבטחה, באופן אוטומטי ולפי הדרישות הייחודיות של כל רשת.

Cyberint גייסה 18 מיליון דולר

חברת Cyberint הישראלית, המספקת פתרונות לזיהוי ומניעה של איומי סייבר והונאה, הודיעה כי השלימה סבב גיוס בהיקף של 18 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה Viola Growth, המשקיעה בחברות בשלבי צמיחה. כמו כן, לקחו חלק בסבב גם המשקיעים הפרטיים הקיימים בהם זהר גיספאל ודב בהרב.


קנון רכשה את Briefcam הישראלית

ברחבי העולם נעשה שימוש ביותר מ-350 מיליון מצלמות אבטחה, כשחלקן הניכר פועל באופן תמידי, 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע. אלא שמרבית התכנים שמתועדים ׳׳הולכים לפח׳׳, ולא נצפים על ידי אף גורם. הסטארטאפ הישראלי Briefcam רוצה לקחת את כל התכנים האבודים ולמנף אותם באמצעות ניתוח שלהם, והפקת תובנות שייסעו בין היתר לערים להיות בטיחותיות יותר ולחברות לשרת טוב יותר את הלקוחות שלהן. כנראה שהרעיון מצא חן בעיניי Canon היפנית המתמחה בציוד צילום, שהודיעה על רכישת החברה הישראלית. פרטי העסקה לא פורסמו.

מוצר הדגל של החברה, ה-Video Synopsis, לוקח וידאו ארוך ויוצר ממנו אינדקס ויזואלי בצורה אוטומטית, בו נמצאים הרבה מאוד אובייקטים שנלכדו בזמנים שונים. הטכנולוגיה של Briefcam (בריף-קם) מאפשרת לרכז שעות רבות של סרטונים לתוך מקבץ של כמה שניות או דקות. כך יכול כל גורם מפקח, למשל גורם האחראי על אבטחה של שער מסוים בנמל תעופה, לסרוק במהירות קטע וידאו ארוך במיוחד, למשל של יום שלם, תוך שהוא רואה את הקטעים החשובים אחד לאחר השני.

גוגל רכשה את Velostrata של איסי בן שאול

גוגל הודיעה החודש כי היא חתמה על הסכם לרכישת הסטארטאפ הישראלי Velostrata אשר פיתח ענן היברידי שמעבד נתונים בזמן אמת. בעקבות הרכישה, וולוסטרדה תצטרף ל- Google Cloud. הטכנולוגיה שפיתחה Velostrata מאפשרת לארגונים להזרים משימות חישוב מאתר החברות אל הענן ובחזרה תוך דקות, בלי להעתיק את הנתונים או את התוכנות עצמן לענן, וכך לשמור על ביצועים אופטימליים. לדברי החברה, הפתרון שהיא פיתחה הוא היחיד שמאפשר ארכיטקטורת ענן היברידית לפי דרישה עבור אפליקציות ליבה ארגוניות, כשאין צורך לערוך שינויים ביישומים, מערכות הפעלה או במיקום הנתונים, אופן וניהול האיחסון שלהם. כלומר, אנשי הארגון יכולים להמשיך להשתמש באותם כלים ותהליכים לניהול התשתית החישובית, אליהם הם מורגלים והעברת משימות החישוב לענן וממנו נעשית בלחיצת כפתור.

אופטימוב רכשה את DynamicMail

חברת Optimove המסייעת לחברות בניהול מערך השיווק הממוקד שלהן ומקסום שווי הלקוח באמצעות פלטפורמה ייעודית, הודיעה על רכישת DynamicMail הישראלית, חטיבה של חברת PowerInbox. פרטי העסקה לא פורסמו, אך לגיקטיים נודע כי סכום הרכישה מוערך בכ-2 מיליון דולר. במסגרת הרכישה, 11 עובדי DynamicMail יצטרפו לאופטימוב, וישלבו את הטכנולוגיה של החברה בפלטפורמה של החברה.

אירוע גיקטיים 2018

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: