עוד חודש עמוס: מסכמים את הגיוסים והאקזיטים של ההייטק הישראלי בפברואר

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? הנה כל השקעות, הרכישות והגיוסים של חודש פברואר בסצנת הסטארטאפים הישראלית

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<<הגיוסים של חודש ינואר

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל
info@geektime.co.il

Trackonomics גייסה 1.6 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Trackonomics מציע פלטפורמה לניהול ומונטיזציה של תוכן דיגיטלי, בדגש על מסחר מקוון. החודש הודיעה החברה כי סגרה סבב גיוס ראשון בהיקף של 1.6 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון הבריטית 24 Haymarket.

פלטפורמת הניהול והמונטיזציה של Trackonomics (טרקונומיקס) מסייעת להפוך את תחום רשתות השותפים (״affiliate networks״) – שבמשך זמן רב נחשב ל״מוקצה״ בעולם ה-Ad Tech – לכלי מונטיזציה מיינסטרימי ורווחי. בשיחה עם גיקטיים הסביר חנן מעיין, מייסד שותף של החברה, כי הם בנו מעין מערכת הפעלה שיושבת מעל כל רשתות השותפים הקיימות (מעל ל-80 רשתות), ובכך יוצרת גישה יחידה ומרכזית לכולן. אותה מערכת מנגישה תוכן ודאטה על אודות המוצרים שנמכרים באתרי מסחר, מה שמאפשר לפשט באופן משמעותי את עבודת יצירת התוכן הדיגיטלי המסחרי וניתוח של תוצאותיו.

Orca AI גייסה 2.6 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Orca AI שמפתח כלי ניווט חכמים לתעשיית הספנות, שתכליתם לספק פתרון לאותן טעויות אנוש. החודש, הוא הודיע כי השלימם סבב גיוס בסך 2.6 מיליון דולר בהובלת MizMaa Ventures ובהשתתפות Ray Carrier ו-The Dock.

הטכנולוגיה של Orca AI מסייעת לאנשי הצוות בספינות לקבל תמונה מדויקת בזמן אמת של סביבתם על ידי שילוב חיישנים חדשים במערכות הקיימות בספינה ובינה מלאכותית. המערכת יעילה במיוחד בהתמודדות עם מעברים ימים צפויים ובתנאי ראות נמוכים, והיא נחשבת לראשונה מסוגה המוצעת לתעשיית הספנות המסחרית. באמצעות חיבור המידע המתקבל ממצלמות טרמיות ומשאר החיישנים הקיימים בספינה, המערכת יודעת לזהות כלי שייט ועצמים אחרים ולהתריע על סכנות באזור הספינה. כך, הצוות על הסיפון מרוויח מספיק זמן לתקן את המסלול ולהימנע מהתנגשות. בנוסף, המערכת תוכל להציע תיקוני מסלול או פעולות אחרות הנחוצות להימנעות ממצבים מסוכנים. כלומר, אם הכל ילך כמתוכנן – הטכנולגיה תהווה את הצעד הראשון בהטמעת יכולות אוטונומיות או אוטונומיות למחצה בכלי שיט.

CoreTigo גייסה 10 מיליון דולר

לקראת השינויים הצפויים בעולם התקשורת בשנת 2019 והשנים הבאות, חברת CoreTigo (קורטיגו), המפתחת מערכת תקשורת אלחוטית שאמורה להיות אמינה בדיוק כמו תקשורת חוטית, הודיעה על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 10 מיליון דולר. הסבב הושלם בהובלת Qualcomm Ventures ו-Sierra Ventures ובהשתתפות Magma Ventures, Meron Capital ו-Cardumen Capital.

מערכת התקשורת של CoreTigo עובדת בתקן IO-Link Wireless, ומאפשרת תקשורת אלחוטית יעילה, אמינה, גמישה וזולה, בצורה מקבילה לעולם התקשורת החוטית. מכך, סביבת הייצור אמורה להיות בטוחה יותר, בעלת גישה למידע, וכזו שמסתמכת יותר על אוטומציות תעשייתיות. המערכת של החברה מאפשרת חיבור ותקשורת בין סנסורים לבין יחידות הבקרה, החל מהשכבה הפיזיקאלית (PHY) ועד למערכת שניתן להתקין בכל סנסור או PLC.  בחברה טוענים כי הפיתוח של המערכת שלהם, אשר חסינה להחזרים ולהתאבכויות, מאפשרת תקשורת עם עשרות סנסורים בזמן תגובה מהיר במיוחד, תוך שמירה על חוסנה של המערכת האלחוטית ואבטחתה.

Healthy.io גייסה 18 מיליון דולר

מידי יום מיליוני אנשים ברחבי העולם מבצעים בדיקות שתן; החל מנשים בהריון, חולי סכרת וכאלו שסובלים מלחץ דם גבוה, מה שהופך אותה לאחת מהבדיקות הפופולאריות והנפוצות ביותר. הסטארטאפ הישראלי Healthy.io רוצה להפוך את הבדיקה השגרתית לקצת יותר נוחה ואינטימית, באמצעות הפיכת הסמארטפון שלכם למכשיר רפואי לכל דבר. החודש, הודיעה החברה כי גייסה כ-18 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס B בהובלת קרן Aleph ובהשתתפות Samsung’s Next ומשקיעים פרטיים.

Cathworks גייסה 30 מיליון דולר

חברת Cathworks (קת׳וורקס), המפתחת כלים למדידה לא-פולשנית להנחיית השתלות סטנטים בצנתורי לב, הודיעה כי השלימה סבב גיוס C שלה בגובה 30 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן Deerfield, שהשקיעה גם בחברות מדיקל ישראליות נוספות כמו Itamar Medical ו-v-wave.

הפיתוח של Cathworks מאפשר לרופא לקבל הערכה תפקודית לא פולשנית של עורקי הלב, וזאת באמצעות שימוש באלגוריתמים הבונים מודל תלת מימדי של כלי הדם הכליליים. המיפוי האנטומי-פיזיולוגי המשולב הזה מאפשר לרופא המצנתר לקבל החלטות מבוססות ראיות במהלך הפעולה, בהתאם להוראות ההנחיות הרפואיות בעולם המערבי. על פי החברה, לפיתוח שלה יש פוטנציאל גם לפרוץ את השוק הקיים של מדידות הזרימה הפולשנית, וגם לשלב בין המידע האנטומי מתמונות הרנטגן למידע התפקודי של הלב בזמן אמת.

Gong.io גייסה 40 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Gong.io, שפיתח מערכת ניתוח שיחות טלפון, וידאו והתכתבויות טקסטואליות בין נציגי מכירות ללקוחות פוטנציאליים, הודיע כי השלים סבב גיוס נוסף (Series B) בהיקף של 40 מיליון דולר בהובלת Battery Ventures, מה שמעמיד את סך הגיוסים שלו על 68 מיליון דולר. בנוסף, לקחו חלק בסבב גם המשקיעים הקיימים של החברה: Norwest Venture Partners, שלמה קרמר, Wing Venture Capital ו-Cisco Investments.

המערכת שפיתחה Gong (גונג) מנתחת ומנטרת שיחות שמנהלים אנשי מכירות עם אנשי IT בחברות ובארגונים שונים. לאחר השיחה מציגה המערכת לאיש המכירות דו׳׳ח מרוכז שמתבסס על ניתוח של יותר מ-100 פרמטרים שונים וכולל את החלקים החשובים בשיחה, כמו למשל שאלות ששאל הלקוח, ההתנגדויות שלו, כוונות קנייה, התלהבות או אכזבה ועוד.

Baseline מגייסת מיליון דולר

ענף הטניס החובבני לא השתנה יותר מידי במהלך השנים האחרונות, והוא מתבסס על עבודה ידנית, פיזית ומיושנת. המצב הנתון הוא שלמיליוני שחקני טניס ברחבי העולם אין כלי שיאפשר להם לקבל משוב לגבי ביצועיהם על המגרש – מהירות חבטות, אחוזי הצלחה, פיזור הכדורים על המגרש ועוד, והמוצר של Baseline הישראלית עושה בדיוק את זה. החודש, הוא גם הודיע כי גייס לשם כך כמיליון דולר מקרן ״דה-טיים״ ומאנג׳לים בתחום הטניס, בהם מנהל בכיר לשעבר בחברת נייקי.

Omeq Medical גייסה 850,000 דולר

זריקת האפידורל ידועה ביותר בתור השיטה הנפוצה ביותר להקלה על כאבים במהלך לידה, ובתהליכים כירורגיים וטיפוליים אחרים, ולמרות שהיא בשורה של ממש עבור לא מעט נשים ואנשים, 30% מזריקות האפידורל כושלות, ומלבד אי נעימות של כמה וכמה ניסיונות הזרקה, מדובר בסכנה של ממש. חברת Omeq Medical מפתחת תוסף חכם למזרק שיעזור לו לרופא להגיע בדיוק לנקודה הנכונה, ולמנוע נזק חמור. החודש, גייסה החברה כ-850,000 דולר באמצעות פלטפורמת השקעות ההמונים ExitValley.

C2A Security מגייסת 6.5 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית C2A Security, המספקת הגנה לרכבים מפני מתקפות סייבר, השלימה סבב גיוס ראשון (A) בהיקף של 6.5 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו הקרנות Maniv Mobility ו-ICV, בהשתתפות Labs/02.

C2A Security מציעה מערך פתרונות המגנים על המערכות הפנימיות של הרכב מפני מתקפות סייבר במטרה להבטיח את בטיחות הנוסעים ברכב. ביכולתה של ״סוויטת״ הפתרונות שלה, המותאמת אישית לפי צרכי יצרני הרכב, לאתר ולעצור את כל סוגי מתקפות הסייבר, החל ממתקפות על מערכות אוטונומיות ועד לחולשות מעבדים. מערך האבטחה שלה יודע להתמודד מול כל שלב במתקפת סייבר, החל מהחדירה של השכבה החיצונית, דרך הרשתות הפנימיות של הרשת ועד מתקפה בזמן ריצה של ה-ECU.

Zone7 גייסה 2.5 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Zone7 (זון7) מאפשר לחזות פציעה פוטנציאלית בקרב ספורטאים, ימים לפני שהיא מתרחשת בפועל. החודש, הודיעה כי השלים סבב גיוס סיד בסך 2.5 מיליון דולר בהובלת Resolute Ventures בהשתתפות UpWest, Amicus Capital, Dave Pell, PLG Ventures והספורטאים ג’ורדי קרויף, לשעבר מנהל ומאמן מכבי ת”א בכדורגל וקריסטפס פורזינגיס השחקן הלטבי של דאלאס מאבריקס מה-NBA.

Zone7 החליטו לנצל את העובדה שספורטאים אוספים על עצמם המון מידע – בין היתר על ידי התקנים לבישים שעוקבים אחרי תנועה במגרש ובאימונים, מבדקי כושר, שעות שינה, מדדי דופק, ניטור תזונה, ועוד. את כל הדאטה הזה ממנפים בחברה לצורך הפיתוח שיחזה פציעה עתידית.

Axonius גייסה 13 מיליון דולר

מהפכת ה-IoT גורמת לארגונים רבים להפוך את הסביבות שלהם להרבה יותר מתקדמות ומחוברות מאי פעם, אך אלו בעצם “שטחים מתים” ברשת הארגונית, ומקור לפירצות רבות ובעיות תפעוליות לאור ריבוי המכשירים והתקנים. הפלטפורמה שמפתחת Axonius (אקסוניוס) מספקת אבטחה ואפשרויות ניהול למכשירים המחוברים לרשת הארגונית, והחודש היא הודיעה על השלמת סבב גיוס A בגובה 13 מיליון דולר בהובלת Bessemer Venture Partners ובהשתתפות YL Ventures, Vertex Ventures, WTI ו-Emerge.

הפלטפורמה של Axonius מאפשרת נראות מלאה של כל מכשיר ברשת הארגונית, ובוחנת האם המכשירים המחוברים עומדים במדיניות אבטחת המידע של הארגון על ידי אימות אוטומטי מתמשך של מדיניות האבטחה הארגונית. בין המכשירים שהחברה מסוגלת לזהות ניתן למצוא מחשבים נייחים, ניידים, שרתי ענן, סמארטפונים, רכיבי IoT ועוד. בכך, הארגון יכול לחסוך זמן רב, עלויות ומשאבים הכרוכים בתהליכי איסוף מידע ואכיפת מדיניות אבטחת מידע.

Rapyd גייסה 40 מיליון דולר

חברת הפינטק הישראלית Rapyd (ראפיד, לשעבר CashDash) הודיעה כי השלימה גיוס של 40 מיליון דולר בסבב גיוס B, בהובלת קרן General Catalyst וחברת הפינטק Stripe. בנוסף לקחו חלק בגיוס הקרנות IGNIA ו-Target Global.

Rapyd פיתחה פלטפורמה להעברת תשלומים גלובליים עבור עסקים וצרכנים פרטיים, המאפשרת העברת כספים אלקטרונית בין מדינות דרך העברות בנקאיות, ארנקים דיגיטליים, מזומן ואמצעי תשלום נוספים.  מטרת החברה היא להחליף את המערכות המיושנות שמשמשות חברות אשראי ובנקים, ולהציע עבורן פתרון קצת יותר רלוונטי לשנת 2019.  כיום תומכת הפלטפורמה שלה ב- 65 סוגי מטבעות בלמעלה מ-170 מדינות ומאפשרת לבצע העברות גלובליות בזמן אמת תוך כדי חיסכון בעמלות.

Tastewise גייס 1.5 מיליון דולר 

חברת Tastewise (טייסטוייז) הישראלית, שפיתחה מערכת בינה מלאכותית לניתוח מגמות בשוק המסעדנות והמזון בזמן אמת, הכריזה על השקת פעילותה וגיוס של 1.5 מיליון דולר שהשלימה לאחרונה מקרן PICO Ventures.

הפיתוח של Tastewise מנתח בכל חודש יותר ממיליארד תמונות שאנשים משתפים ברשתות חברתיות, תפריטים של מעל ל-150 אלף מסעדות בארה״ב ויותר ממיליון מתכונים ברשת – ומפיקה תובנות על בסיס אלו ומקורות מידע נוספים.

Donde גייס 6.5 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Donde (דונדה), שמפתחת מנוע חיפוש לפריטי אופנה באתרים שונים, הודיעה כי גייסה 6.5 מיליון דולר בהובלת Matrix Partners.

Donde מנסה לפתור את אחת מהבעיות המרכזיות של המשווקים הגדולים, שמעלים לאתרי הקניות אלפי פריטים, אבל רוצים במקביל לאפשר למשתמשים שלהם לחפש בצורה אינטואיטיבית ונוחה. המוצר של החברה סורק את פריטי הקטלוג של האתרים השונים ומתייג את התכונות הוויזואליות שלהם. לאחר מכן, המשתמשים יכולים לחפש את הפריטים שהם מחפשים בעזרת אובייקטים ויזואליים, אייקונים המייצגים את התכונות הוויזואליות – ללא שימוש במילים. כך שאם משתמש מחפש מכנסיים קצרים עם כיסים, הוא לא צריך לעבור מאתר לאתר ולנבור בקטגוריות כלליות כמו “מכנסיים”, אלא לעשות חיפוש אחד וספציפי, שיביא לו תוצאות מאתרים רבים.

DriveNets נחשפה וגייסה 110 מיליון דולר

חברת DriveNets מרעננה חשפה החודש לראשונה את המוצר שלה, שאמור לעשות לשוק התקשורת את מה שענקיות הענן עשו לאחסון. כמו כן היא הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון ענק של 110 מיליון דולר, בהובלת Bessemer Venture Partners ו-Pitango Venture Capital ולצד מספר משקיעים פרטיים נוספים. זהו גיוס הכספים הראשון של החברה, ועל פי ההערכות, הוא נעשה על פי שווי של חצי מיליארד דולר.

כדי לנתב את כמויות המידע האקספוננציאליות ולתפעל את הרשתות הקיימות, ספקיות התקשורת רוכשות פתרונות ניתוב ענקיים ויקרים מאוד עבורן. המשמעות היא שכדי לעמוד בביקוש הרווחיות שלהן תיפגע או שהן יצטרכו לגייס כספים ממקורות אחרים, כלומר מהלקוחות שיספגו עלייה במחירים. כדי למנוע את המצב הזה, DriveNets פיתחה מערכת תוכנת ענן שמתממשקת אל מול פתרונות ניתוב זולים ויעילים הרבה יותר, ובעצם מעבירה את הרשת לענן.

Sight Diagnostics גייסה 28 מיליון דולר

בדיקות דם הן תהליך שגרתי ונפוץ כיום, אבל באיזורים מתפתחים או לחילופין במקומות מוכי אסונות טבע למיניהם, אפשרויות הבדיקה מוגבלות. הסטארטאפ הישראלי Sight Diagnostics רוצה לאפשר לכל אחד לבצע בדיקת דם באמצעות OLO, מכשיר שניתן למקם בהתאם לצורך, ולבצע באמצעותו בדיקות דם שיניבו תוצאות בתוך דקות ספורות.

על מנת להמשיך ולפתח את המוצר, הודיעה החברה כי גייסה 27.8 מיליון דולר בהובלת Longliv Ventures ובהשתתפות הפילנתרופ ג׳ק ניקלאוס השני, סטיבן אסקריק והמשקיעים הקיימים – OurCrowd, Go Capital ו-New Alliance Capital.

nsKnox גייס 15 מיליון דולר

לפי דוח שפורסם על ידי ה-Association of Financial Professional, כ-78% מהחברות בעולם היו קורבנות להונאות פיננסיות במהלך 2017. הסטארטאפ הישראלי nsKnox רוצה לסייע באמצעות פתרונות הגנה למערכות תשלומים ארגוניות, ומגייס לשם כך 15 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו Viola Ventures ו-M12, קרן ההשקעות של מיקרוסופט, והשתתפו בו גם דיסקונט קפיטל, גוף ההשקעות של הבנק, ומשקיעים קיימים בחברה.

פלטפורמת אבטחת התשלומים של nsKnox (אנאסנוקס) מאפשרת לארגון לאתר ולמנוע כל ניסיון הונאה פיננסית בזמן אמת בין אם מבחוץ (מתקפות סייבר) או מבפנים (ניסיונות מעילה), באמצעות הנדסה חברתית, או שיבוש של מידע בכל שלב בתהליך העברת התשלום. הפתרון מאפשר לבצע אימות של זהות מקבל התשלום ומספר החשבון שלו ובכך למנוע שיבוש של המידע והעברה של תשלום לגורם לא ידוע. nsKnox מאבטחת כל שלב בתהליך העברת הכספים החל מהארגון המשלם דרך הבנק ועד הספק, ובכך מונעת הפסדים של מיליארדי דולרים לארגונים.

Nuweba גייסה 4.8 מיליון דולר

חברת Nuweba (נואבה), אשר מפתחת פלטפורמה אשר אמורה לפתור את הבעיות החמורות ביותר בעולם ארכיטקטורת ה-Serverless, שחררה החודש את הפלטפורמה שלה ללקוחות בגירסאת בטא ומודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של 4.8 מיליון דולר מ-Magma Venture Partners, Target Global ומשקיעים נוספים.

נואבה היא בעצם פלטפורמה נפרדת בעלת 6 שכבות הגנה פנימיות: הפלטפורמה מגנה ומנטרת פונקציות Serverless מרמת הקרנל על ידי ניתוח התעבורה והגנה על Secrets ו-Tokens על ידי הוצאה של המפתחות הרגישים מתוך הקונטיינר של הפונקציה ומיקום שלהם במיקום מאובטח מחוצה לו; כמו כן, נואבה מונעת מתוקפים להתבסס במערכת הלקוחות על ידי מניעת מחזור סביבת ההרצה של הפונקציה.

Redis Labs גייסה 60 מיליון דולר

הקוד שפיתחה Redis Labs הישראלית משמש מאות אלפי מפתחים ברחבי העולם, ומאפשר לאפליקציות להגיב בזמן אמת, תחת כל עומס. כדי להמשיך ולעשות זאת, הודיעה החברה כי גייסה 60 מיליון דולר נוספים במסגרת סבב גיוס E בהובלת Francisco Partners –  Private Equity. כמו כן השתתפו בסבב הגיוס המשקיעים הקיימים של החברה, ביניהם Viola Ventures, Bain Capital Venturs, Goldman Sachs Private Capital ו-Dell Technologies. ביחד עם ההשקעה הנוכחית, סך הגיוסים הכולל של החברה מאז הקמתה מגיע כעת ל-146 מיליון דולר.

כיום, עסקים לא יכולים להרשות לעצמם שלא להגיב ללקוחותיהם בזמן אמת. מי שמסייעת להם לעשות זאת היא Redis Labs, אשר מאפשרת לאפליקציות הדיגיטליות של אותם עסקים לספק חווית שימוש מהירה, קלה, נעימה, אמינה ועם יכולת לתמוך במספר לקוחות הולך וגדל. המוצר המסחרי של החברה, Redis Enterprise, מנצל טכנולוגיות זיכרון מודרניות כמו NVMe ו-Persistent Memory על מנת להציע פרישת נתונים יעילה וזולה על עננים ציבוריים ומרכזי נתונים פרטיים. בנוסף למבני הנתונים שלה, מציעה התוכנה מגוון שיטות למידול הנתונים, כמו Streams, Graph, Document ו-Machine Learning, וכן מנוע חיפוש בזמן אמיתי.

Firedome גייסה 4.5 מיליון דולר

היום, לא צריך להשקיע סכומים גבוהים כדי להפוך את הבית שלנו לחכם, וכתוצאה מכך תעשיית מכשירי ה-IoT הביתיים מאופיינת לרוב בשולי רווח נמוכים. הבעייתיות נובעת מכך שהיצרנים נמנעים מלהטמיע פתרונות אבטחה מתקדמים ויקרים באותם מכשירים, מה שהופך אותם לחשופים למתקפות סייבר למיניהן.

מי שינסה לשנות את המצב הוא הסטארטאפ הישראלי Firedome, אשר הודיע על השקת סט כלי אבטחה ייעודיים למכשירי IoT ביתיים והשלמת סבב גיוס בהיקף של 4.5 מיליון דולר מקרן World Trade Ventures וממשקיעים פרטיים מתחום ה-Consumer electronics.

Emedgene גייסה 6 מיליון דולר

כיום, ניתן לרצף את ה-DNA של כל אחד מאיתנו, ולמרות שמחירי הריצוף הגנטי ירדו לכמה מאות דולרים בודדים (מ-1,000 דולר), תהליך פענוח המידע עדיין מבוצע באופן ידני ואיטי, מה שמהווה חסם לשימוש נרחב ברפואה מותאמת אישית. הסטארטאפ הישראלי Emedgene משתמש בבינה מלאכותית ומתודולוגיות מדעיות כדי לאבחן באופן אוטומטי מוטציות ייחודיות, ולקצר את תהליך האבחון של קרוב ל-10% מהאוכלוסיה אשר סובלים ממחלות גנטיות. החודש מודיעה החברה כי גייסה לשם כך 6 מיליון דולר בהובלת OliveTree Ventures.

Kryon גייסה 40 מיליון דולר

Kryon רוצה לקחת את כל המשימות הקבועות והלוגיות שלנו ממקום העבודה, ולהפוך אותן לאוטומטיות באמצעות אוטומציה רובוטית (או RPA, בקיצור). החודש היא הודיעה על השלמת סבב גיוס מרשים של 40 מיליון דולר בהובלת OAK HC/FT ובהשתתפות Aquiline Capital Partners ו-Vertex Ventures.

המטרה שלה היא שהרובוטים יחליפו את התהליכים הרפטטיבים והסזיפיים של העבודה שלכם, כדי שאתם תוכלו להתפנות למשימות שהם לא יכולים לעשות. כלומר, משימות הכוללות יצירתיות ותהליכים שגם אתם וגם הארגון שלכם יכולים להנות מהן הרבה יותר, ומבלי לוותר על המשימות החשובות האחרות.

Tulip גייסה 18.4 מיליון דולר

חברת Tulip (טוליפ) הישראלית, שמפתחת פלטפורמה שעוזרת למפעלים לשלב IoT תעשייתי ואנליטיקות מתקדמות בתהליכי הייצור, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 18.4 מיליון דולר. בסבב הגיוס, שהובל על ידי Vertex Ventures, השתתפו גם המשקיעות הקיימות קרן NEA וקרן Pitango.

Tulip, שצמחה מתוך MIT, פיתחה את ה-Manufacturing App Platform, כדי להביא את האינטרנט של הדברים התעשייתי (Industrial IoT) והאנליטיקה המתקדמת אל המהנדסים והמפעילים בקו הקדמי ברצפת הייצור. כך ניתן לבנות אפליקציות ייצור דיגיטליות, המשלבות נתונים ממפעילים, מחיישנים וממכונות; לחבר בין כלים, מכונות, חיישנים ומערכות מידע ל-Industrial IoT; ולקבל ייצוג ויזואלי של הייצור באמצעות אנליטיקה בזמן אמת, לטובת הטמעת שינויים וייעול הייצור.

Zsquare גייסה 10 מיליון דולר

חברת Zsquare (זיסקוור) הישראלית המפתחת אנדוסקופים אופטיים חד פעמיים, דקים ומדויקים במיוחד, הודיעה על השלמת סבב גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת קבוצת Chartered, שכבר השקיעה בעבר בחברה.

Zsquare, אשר עומדת לקראת אישור FDA, הצליחה לפתח אנדסקופים מתקדמים שפותרים לא מעט מהבעיות הקיימות בתחום: האנדסקופים של Zsquare הם חד פעמיים, כך שסיכון ההדבקה בטל. עוביים של האנדסקופים של החברה עומד על 0.45 מ״מ, וצורתם היא ריבועית ועובדת על עיקרון מודולרי, כך שניתן לבנות אנדסקופים לשימושים רבים ומגוונים, ואפילו לשלב מספר סיבים יחדיו או להשאיר חללים ריקים לצורך החדרה של תרופות. לאור הדקיקות שלהם, האנדסקופים החדשים יכולים לפתוח שימושים חדשים גם בתחום האף-און-גרון וגניקולוגיה למשל, ושילוב של מספר סיבים יכול לאפשר לרופא לראות תמונה תלת מימדית באיכות גבוהה של המתרחש בגופו של המטופל. הסיב האופטי הגמיש של Zsquare מסוגל לצלם ולהעביר תמונה באיכות גבוהה, מה שמאפשר לרופא לקבל החלטות, אינדיקציות וטיפולים מדויקים יותר מבלי להסתמך על תמונה מעוותת או לא מדויקת.


Ready4 נרכשה על ידי TAL Education Group הסינית

חברת Ready4 (לשעבר LTG Exam) הישראלית פיתחה פלטפורמת מובייל ואונליין שרוצה לשנות את האופן בו סטודנטים מתכוננים למבחני קבלה לאוניברסיטאות מובילות בארה״ב. החודש, אחרי 6 שנות פעילות, נודע לגיקטיים כי החברה נרכשת על ידי TAL Education Group הסינית. סכום הרכישה לא פורסם, אבל מאז הקמתה גייסה החברה הישראלית כ-10 מיליון דולר, כש-TAL היא בין המשקיעות הראשונות שלה.

הכנה למבחני קבלה קריטיים באוניברסיטאות עולה לתלמידים ומשפחותיהם כאלפי דולרים מידי שנה. קורסי הכנה קבוצתיים נעים בין 200 ל-1,500 דולר, בעוד שמורים פרטיים עולים כמובן הרבה יותר. המוצרים של Ready4 נועדו לספק אלטרנטיבה עבור אותם סטודנטים או סטודנטים לעתיד, לשחרר את אלו מלוח הזמנים המגביל של המורה והכיתה, ולאפשר להם ללמוד בקצב ובזמן שלהם. מה שהפך את האפליקציות למוצלחות טמון בין היתר באלגוריתם חכם שביכולתו לזהות את דפוסי הלמידה של כל תלמיד, ולהתאים ולייעל באופן דינאמי את תהליך הלמידה.

 סימנטק רכשה את Luminate הישראלית

פחות משנה אחרי שיצאה ממצב Stealth ונחשפה, חברת הסייבר הישראלית Luminate Security​ (לומינייט סקיוריטי) נרכשת על ידי סימנטק. פרטים כספיים בנוגע לעסקה לא נחשפו, אך מאז הקמתה גייסה החברה הישראלית כ-14 מיליון דולר. Luminate מספקת למשתמשים ארגוניים תשתיות גישה מאובטחת למשאבים ארגוניים, ללא תלות בסוגי מכשירים, מיקום או תשתית.

Luminate מציגה פלטפורמת SaaS, אשר מספקת פתרון לגישה מאובטחת ופשוטה ולאפליקציות ארגוניות בענן ובשרתי החברה. האבטחה נעשית ברמת האפליקציה הבודדת, ולא ברמת הרשת, כך שהרשת הארגונית לא נחשפת בעצמה. כל שאר המשתמשים בארגון יכולים לגשת בקלות לכל משאבי הארגון בצורה בטוחה ומכל מכשיר, ללא תלות במיקום ה-Data Center.

פאלו אלטו רכשה את Demisto

חברת אבטחת המידע האמריקאית Palo Alto Networks הודיעה כי תרכוש את הסטארטאפ הישראלי Demisto שמסייע למרכזי ניהול אבטחה (SOC) לייעל את פעילותם ולקצר באופן משמעותי את הזמן שלוקח להם להגיב לאירועים. עסקת הרכישה צפויה להיות מושלמת ברבעון הנוכחי, בכפוף לאישורים של הרגולטור האמריקאי.

דמיסטו פועלת בתחום האוטומציה של אבטחת המידע (SOAR) והיא נהנתה מצמיחה גדולה בשנתיים האחרונות, שכללה בין היתר גדילה של 300 אחוזים במספר הלקוחות. הגרסה האחרונה של החברה הוסיפה יכולות בתחום ״ציד האיומים״ (threat hunting) ובאבטחת ענן, כולל “תמונת חקירות” (investigation canvas)  – כלי המסייע לאנשי אבטחת המידע על ידי ויזואליזציה של התקפות – וכן אוטומציה של תהליכי אבטחת המידע אצל לקוחות שמשתמשים בשירותי הענן של אמזון (AWS).

גוגל רכשה את Alooma

גוגל הודיעה על רכישת הסטארטאפ הישראלי Alooma כדי להוסיף את המוצרים שלה לשירות ה-Google Cloud שלה. יוני ברוידא ויאיר וינברגר, מייסדי Aloome, מסרו בתגובה לרכישה: “המסע לא תם. Alooma רצתה לספק תמיד את הדרך המהירה והיעילה לסטנדרטיזציה של מידע ארגוני מכל מקור אפשרי ולהפוך אותו לשימושי. ההתחברות ל-Google Cloud תקרב אותנו לזה”. הצוות של Alooma יצטרף לצוות הרכישה הישראלית הקודמת של גוגל – חברת Velostrata – שנרכשה על ידה ב-2018.

הטכנולוגיה שפיתחה alooma מאפשרת לחברות ולארגונים להתחבר לכל ערוצי המידע השונים שקיימים בארגון ולפעול על פי המידע והתובנות שמתקבלים מהם. החברה פונה למדעני דאטה בארגונים בחברות מובייל ואינטרנט, שיכולים בעזרתם לשפר תהליכים בארגון. החברה מציעה את הטכנולוגיה שלה במודל SaaS (תוכנה כשירות) במחירים שמתחילים ב-499 דולר לחודש עבור השירות הבסיסי. כרגע השירות זמין ללקוחות AWS, פלטפורמת מיחשוב הענן של אמזון, אך החברה תעשה שימוש בהון שגייסה כדי לפתח את הפלטפורמה שלה גם לפלטפורמות ענן נוספות. המוצרים של החברה מתחרים במוצרים של חברות כמו IBM, מיקרוסופט או מוצרים ייעודיים שנמצאים בשימוש של הארגונים השונים. בין לקוחות החברה ניתן למצוא חברות כמו הניו-יורק טיימס, Strava, Instacart, Lime וסוני.

וולמארט רוכשת את Aspectiva 

כפי שפורסם לראשונה בגיקטיים, וולמארט רכשה את הסטארטאפ Aspectiva (אספקטיבה). הסטארטאפ הישראלי, פיתח פלטפורמה שאוספת את כל הביקורות וחוות הדעת אודות מוצרים ברחבי הרשת, ומאפשרת לרוכשים לגלות מראש את המידע שרלוונטי אליהם עוד לפני שהם מבצעים את הרכישה. פרטי העסקה טרם פורסמו, אולם על פי מידע שהגיע לגיקטיים מדובר בעשרות מיליוני דולרים.

העסקה הזו היא הרכישה הראשונה שביצעה Walmart בישראל, אבל היא מעורבת היטב באקוסיסטם הישראלי. בין היתר ביצעה הענקית האמריקאית השקעה אסטרטגית במיזם הסייבר Team8, השיקה מיזם משותף עם חברת המדיה האינטראקטיבית Eko, והצטרפה לאחרונה ל-The Bridge, אקסלרטור בינלאומי. משרד עורכי הדין שבלת ושות’ ליווה את העסקה מצד Aspectiva.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: