קנס חסר תקדים לדואר ישראל בגלל הפגיעה בשירות
משרד התקשורת קונס את חברת דואר ישראל בעקבות בעיות קשות בשירות שהיא מספקת. מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר-בן חורין אמרה בתגובה לקנס: ”לא נאפשר מצב שאזרחים מגיעים לסניף דואר סגור בשעות הפעילות”
בצעד אכיפה תקדימי וחריג בהיקפו הודיע היום (ד’) משרד התקשורת על כוונתו להטיל על חברת דואר ישראל קנס כספי בסך כולל של 1.1 מיליון ש”ח בתגובה להפרות חמורות, שפגעו על פי המשרד “בשירות חיוני לציבור בתקופת מגפת הקורונה”.
צמצום שעות פעילות בניגוד לרישיון
על פי משרד התקשורת, בשנה האחרונה התמודד הציבור עם מגפת הקורונה וסגרים לתקופות ארוכות שהביאו לעלייה חדה בהזמנת חבילות אונליין, ולצורך מוגבר בשירותי בנק הדואר, שכוללים בין היתר קצבאות ותשלומים, כך ששירותי הדואר היו “חיוניים במיוחד לציבור הישראלי”.
על פי ההודעה של משרד התקשורת, ההפרה המרכזית של חברת דואר ישראל ארעה במהלך הסגר השלישי, אז צמצמה החברה את שעות וימי פעילות שלה ב-44 יחידות דואר – בניגוד להוראות הרישיון. במקביל, התקבלו תלונות רבות מהציבור ומגורמים שונים על זמני המתנה ארוכים מאוד שיצרו התקהלויות ביחידות הדואר. עוד עולה מבדיקת משרד התקשורת כי לקוחות שהזמינו תור מראש מצאו עצמם מגיעים ליחידת הדואר ומוצאים אותה סגורה מבלי שחברת הדואר טרחה להודיע להם על סגירת היחידה.
מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר-בן חורין אמרה בתגובה לקנס: “לא נאפשר מצב שאזרחים מגיעים לסניף דואר סגור בשעות הפעילות. מדובר בהפרות בוטות וחמורות של החברה ואנו נחושים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לוודא שאזרחי ישראל יקבלו שירותי דואר מתקדמים ואיכותיים”.
הגב
12 תגובות על "קנס חסר תקדים לדואר ישראל בגלל הפגיעה בשירות"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
למה לא מפריטים אותם? מה נסגר
הם בשלבי הפרטה, הדואר היא חברה, לא רשות.
עם זאת, חברות פרטיות בתחום נותנות שירות הרבה יותר גרוע.
FeDex ו DHL גונבות דמי ״שחרור ממכס״ יותר גבוהים מהמכס עצמו.
Xcellot שולחים אותך לאסוף חבילות מעיר אחרת ואין עם מי לדבר.
דואר הוא שירות חיוני ואם יופרט צריך מנגנון קנסות על סעיפי שירות מדידים. (זמן המתנה/מספר תלונות מוצדקות בחודש…)
למה אין פה אמזון? רק חברה בסדר גודל כזה יכולה לחולל פה מהפיכה בשילוח.
איך אתה יכול להשוות את דואר ישראל לשירות של DHL? הבדל של שמיים וארץ
אף חברה לא רוצה את הפעילות הזאת של הדואר, זו פעילות הפסדית.
איפה שזה לא הפסדי – זה כבר מופרט לאיסוף בחנויות.
הפעילות לא, אבל הנדל״ן עליו הם יושבים שווה מלא מלא כסף
זה רק קצה הקרחון…
מישהו יכול להסביר לי מה ההגיון מאחורי ההחלטה להביא כנס לחברה ציבורית?
מעבירים כסף מקופה אחת של המדינה לקופה האחרת כדי לייצר כותרות.
יהיה שימוע ויוותרו על הקנס.
רשות הדואר כבר הוכיחו במשך שנים שאי אפשר להפחיד אותם עם קנסות או עם שום דבר אחר. אף אחד לא ירתיע אותם במסע להפוך לנותן השירות הגרוע ביותר אי פעם.
אוקי ובתכלס מה זה אומר?
הדואר הוא גוף ציבורי לא?
אז מי בדיוק ישלם את זה? שיורידו את זה מהמשכורת של המנכל…
מנכלית משרד התקשורת במסע קידום כנראה. אולי לקראת הממשלה החדשה?