משרד התקשורת יחייב חברות לאסוף מהבית שלכם את הציוד שלהן
עברתם חברת תקשורת? משרד התקשורת רוצה שתוכלו לבחור האם להחזיר את הראוטר לבד או ששליח של החברה יאסוף אותו – על חשבונה
בין אם מדובר בשירותי טלוויזיה או שירותי אינטרנט, רבים מלקוחות החברות שואלים או אפילו משלמים על ציוד של החברה כמו ממירים, ראוטרים, מודמים ועוד. הכל טוב ויפה עד היום שבו אתם רוצים לעבור לחברה אחרת, ומגלים שאתם צריכים לפרק בעצמכם את הציוד, לנסוע בעצמכם לעמדה של החברה ממנה אתם עוברים, לעמוד בתור, ולהחזיר את הציוד שאתם שילמתם עליו. במקרים שבהם הלקוח לא מודע לתנאי הזה, או פשוט לא מצליח להגיע לעמדה בזמן, הוא עשוי להיות מחויב במאות שקלים עקב אי החזרת ציוד.
במקום לנסוע למרכז השירות כדי להחזיר ציוד, החברות ירדפו אחריכם
משרד התקשורת פירסם היום (ב') "שימוע לפני החלטה", שבעצם יכריח את חברות התקשורת להגיע לביתו של המנוי המתנתק, לסייע בתהליך הפירוק של הציוד וכמו כן כמובן לאסוף אותו מידיו בתיאום מראש עד 14 ימי עבודה מיום הגשת הבקשה לאיסוף מטעם הלקוח. אם אתם מחוברים לכמה שירותים, החברה תצטרך לאסוף את כלל הציוד במועד אחד, ולא לפצל את מועדי האיסוף. במקרה שהלקוח יעדיף לפרק בעצמו את הציוד, חברות התקשורת יאלצו לשאת בעלויות המשלוח. באם תתקבל, ההחלטה תחול על חברות כמו בזק, הוט, בזק בינלאומי, סלקום (נטוויז'ן), פרטנר, אינטרנט רימון, טריפל סי ועוד. כמו כן מדגיש המשרד כי ההחלטה תחול על מנויים קיימים וחדשים כאחד, וכי חטיבת הטלוויזיה של הוט ויס כבר חייבות לאסוף ציוד מבית הלקוח.
ההחלטה החדשה הזו נמצאת כעת כאמור בשימוע עד ה-2.9, ועוד לא התקבלה באופן סופי, אך עשויה להכנס לתקוף לאחר פרסום ההחלטה הסופית ואולי סופסוף לקוחות באמת יוכלו לעבור בין חברה אחת לשניה בלי לצאת מהבית.
הגב
13 תגובות על "משרד התקשורת יחייב חברות לאסוף מהבית שלכם את הציוד שלהן"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
כשהתנתקתי מבזק בינלאומי אמרו לי "בטח, אתה יכול להחזיר את המודם בכל סניף דואר…" ואז הסתבר שאני צריך לשלוח אותו בדואר רשום על חשבוני! חוצפה!
אצלי אין רכב אז אני נוסע שעה ומשהו באוטובוסים כל כיוון כדי להחזיר
מה החוצפה פה? קיבלת ציוד בהשאלה, תחזיר אותו. אתה רוצה לשלם על "פירוק" כמו שאמורים לשלם על "התקנה"? בשונה ממהתקנה לחברה אין שום אינטרס לשאת את עלות הפירוק על עצמה
מזה הקישקוש הזה שיצא לך מהמקלדת?
כל לקוח משלם על הציוד הזה וחלק מהלקוחות משלמים על ההתקנה.
אם קיבלתי את הציוד ע"י טכנאי או שליח אז גם ההחזרה על חשבון החברה.
דרך אגב, ידוע שאתה עובד של אחת החברות.
סוף סוף
אתם ילדים קטנים? אין עץ כסף והעלות לא תהיה על חשבון אף חברה. בדיוק כפי שעלות ה"התקנה חינם" מגולמת ברווח שהחברה מקווה לקבל מהלקוח, עלות הפירוק תושת על הלקוחות הקיימים, או שאפילו יהיה שווה להם לגלם את מחיר המכשיר ולא לאסוף אותו, אחרי הכל הוטבוקס מודם בזק עולים להם אולי 200 שח שקל לגלגל על הלקוח, "טכנאי" ומערכת תיאום עולים יותר.
ההחלטה תהיה רטרואקטיבית?
נראה לך?
אתה יודע איזה תקדים זה יעשה בשוק? אף רגולטור לא יסכים לזה והם יקחו את זה לבית משפט.
אף רגולטור שמחכה לו עבודה אצל בזק וכדומיהם אתה מתכוון
ואם זה יעבור, חברות התקשורת יהפכו את העניין לכל כך לא נוח עבורנו עד שנאלץ להביא להם את הציוד.
ולמה לקח כל כך הרבה זמן למשרד המטופש הזה להגיע למסקנה הזאת בכלל?
אני הייתי צריך לנסוע 22 ק״מ כדי להחזיר משהוא שעולה עשרות שקלים. בזמנו בדקתי, זה היה 60 או 50 בכל מקרה פחות מ 100.
וזה אומר שאם הם ישלחו שליח – הם מן הסתם יפסידו יותר.
וזה מביא אותי לסיבה האמיתי (אולי) לדרישה הזו של להחזיר משהו שעולה אגורה ומחצה: הקנסות.
וקנסות (לא רק בחב׳ תקשורת) הם ענף בפני עצמו.
אז 6 חודשים אחרי.. האם התקדם משהו עם הרגולציה ???
כנראה שלא. חבל!
עברה שנה שלמה, שום שינויים בינתיים.