מובילאיי: המערכת שלנו היתה מזהה את הולכת הרגל בתאונה הקטלנית של אובר

מובילאיי, חברת הבת של אינטל, טוענת: המערכת שלנו היתה יכולה לזהות את הולכת הרגל לפני הפגיעה הקטלנית. בינתיים הורה מושל אריזונה לאובר להפסיק את הניסויים של המכוניות האוטונומיות במדינה

מקור: מובילאיי

למרות שעבר יותר משבוע מאז התאונה הקטלנית, במהלכה נהרגה הולכת רגל מפגיעה של מכונית אוטונומית של אובר, הרוחות עדיין סוערות. עתה מצטרפת לדיון גם חברת מובילאיי הישראלית – עכשיו בבעלות מלאה של אינטל – שמציגה ניתוח של התאונה ועל פיו, היא היתה יכולה להימנע לו היה נעשה שימוש בטכנולוגיה שלה.

המערכת של מובילאיי הצליחה לזהות את הולכת הרגל

בפוסט שהעלה פרופסור אמנון שעשוע, מייסד ומנכ”ל מובילאיי, הוא מסביר שהחברה הריצה במערכת שלה את סרטון הוידאו ששחררה משטרת אריזונה ומתעד את רגעי התאונה הקטלנית. שעשוע כותב: “למרות התנאים הלא-אופטימליים של הסרטון, כשחלק גדול מהמידע החזותי נעלם, המערכת הצליחה לזהות בצורה ברורה [את הולכת הרגל] כשנייה לפני הפגיעה בה”.

שעשוע לא מפרט האם לדעתו המערכת של מובילאיי היתה יכולה למנוע את התאונה עצמה או להציל את איליין הרצברג, הולכת הרגל שנהרגה, אולם הוא טוען שמערכות החיישנים המתקדמות שקיימות כיום במערכת עזר לנהג מצילות כיום חיים ומתבססות על מיליארדי קילומטרים של נהיגה”. במה שיכול להיתפס כעקיצה לכיוון אובר, שהחלה את הפיתוח של הרכב האוטונומי שלה לפני 3 שנים בלבד, הוא כותב “בייחוד כשמדובר בבטיחות – הניסיון חשוב”. כזכור, מובילאיי מפתחת מערכת סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) קרוב ל-20 שנה.

מושל אריזונה עוצר את הניסויים של אובר

מקור: מובילאיי

אתמול נחתה מכה על מאמצי הפיתוח של רכב אוטונומי בכלל ושל אובר בפרט, ומי שאחראי עליה הוא דווקא אחד התומכים הגדולים ביותר של הרכב האוטונומי. מושל אריזונה, דאג דוסי הורה אתמול לאובר להפסיק לאלתר את כל הניסויים והבדיקות שעורכת החברה עם כלי רכב אוטונומיים באריזונה. במכתב פתוח למנכ”ל אובר, כותב המושל: “הבטיחות של הציבור עמדה תמיד בראש השיקולים של אריזונה כלפי בדיקות וניסויים של רכב אוטונומי, והציפיות שלי הן שזה מה שינחה גם כל מי שאחראי על תפעול הרכב האוטונומי במדינה. התאונה שארעה ב-18 במרץ היא הוכחה שלא עמדתם בציפיות הללו”.

האמירה חשובה משום לא מדובר בפוליטיקאי טכנופוב או שמרן. מושל אריזונה הוא תומך נלהב של התעשייה ואף היה הראשון לאשר את הניסויים והבדיקות של הרכב האוטונומי של אובר, לאחר שסן פרנסיסקו סירבה לאשר לחברה לפעול בתחומה.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

15 תגובות על "מובילאיי: המערכת שלנו היתה מזהה את הולכת הרגל בתאונה הקטלנית של אובר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
roger
Guest

בתמונה של הזיהוי גם אובר זיהו, אבל זה היה מאוחר מדי לבלימה

Asaf Shelly
Guest

היו צריכים להתחיל בלימה. שניה זה אינסוף למערכת ממוחשבת. וזה עוד רק על בסיס המצלמה האחת הזאת, בלי להתחשב באמצעים אחרים שמותקנים ברכב.

מויישה
Guest

אין פה כשל טכנולוגי, לא מבין איך הבחורה לא חצתה את הכביש כשראתה רכב מתקדם לעברה… יש אורות וגם כשהם נמוכים ושיש ערפל ניתן לזהות, משהו מאוד מוזר.

shalom blau
Guest

זאת הייתה הומלסית… כנראה תמהונית…

AI-guy
Guest

זה לא כשל טכנולוגי – זה כשל של הרשויות
בחורה( בן אדם ) נדרסה ע”י תאגיד רודף ממון עם משקיעים קצרי רוח וטכנולוגיה לא בשלה
כנראה מאד נוח לך להקטין את הארוע ולהאשים את הבחורה המסכנה בהומלסיות ו”תמהוניות”(גם אם כן אז מותר להרוג אותה?)
מעניין האם היית מגיב כך אם היתה מקורבת אלייך?

Guest
Guest

אם לשפוט לפי מערכת ההתרעה של מובילאיי המותקנת היום ברכבים – יש לה הרבה false positive ולא היתה נעשית בלימה אוטומטית על פיה.
בהתרעה של שניה נהג אנושי לא היה מספיק להגיב לפני התאונה.

משה
Guest
יש פה משהו ממש אידיוטי. המערכת של אובר וגם זו של מובילאיי הן מערכות חזותיות. כלומר, הן מדמות עיניים של בנאדם. תאונה כמו זו שקרתה – לא הייתה אמורה בכלל לקרות אם היו משתמשים במערכות רדאר המסוגלות למפות כל מה שקורה חצי קילומטר מהמכונית. איך למשל מונעים תאונות אוויריות? מחכים שהטייסים יראו אחד את השני? ממש לא. יש רדארים מתקדמים שרואים הכל מראש. יש כמה חברות שפיתחו רדאר-מכונית שמסוגל למפות אזורים שנהג לעולם לא יראה – באור או בחושך. למשל, רכב שמתקרב אליך מאחור במרחק חצי קילומטר במהירות מטורפת. זה משהו שצריך לדעת. או במקרה הזה, בנאדם שהולך בחשיכה- אם… Read more »
אני
Guest

אפשר הרבה דברים. גם מערכת ראיה טרמית לדוגמה רואה רחוק יותר ובברור יותר. בייחוד בלילה ההפרש גדול. אבל כראה רוצים לחסוך.
לדעתי צריך לבנות רגולציה סדורה שתציב את הדרישות למערכות כאלו. והדרישה צריכה להיות גבוהה בהרבה מקצת יותר מנהג אנושי. בייחוד במה שנוגע למרחקי זיהוי.

סקפטי
Guest

ברכבי טויוטה הנמכרים בישראל, יש שילוב של מצלמה בתחום הנראה + 3 גלאי לייזר + רדאר + בלימה אקטיבית, ועדיין כתוב בספר הנהג שאין לסמוך על המערכות ובעיקר הן לא אמינות בתנאי ראיה לקויים, וכל מיני סייגים בתלות בדרך.
במובילאי יש רק מצלמה, ואלו שהתקינו טוענים שיש המון אזעקות שווא.
עכשיו תאמינו למי שאתם רוצים.

AI-guy
Guest

טכנולוגיה בחיתולים יש עוד איזה 15 שנים עד שזה יהיה בטיחותי ואופרטיבי ברמה הנדרשת. לא ברור איך נותנים לזה לנהוג לבד – “רתמו את העגלה לפני הסוסים”
ובקשר לסרט- אם התמונה הלא ברורה עם הטווח המצומצם שרואים בוידאו זה מה שהמחשב ראה אז זה פשוט רשלנות פושעת – נראה כמו מצלמת web זולה
אני גם לא אתפלא לשמוע שכל העסק רץ על ווינדוס וכתוב ב javascript
מן הסתם הם אמנו את המודל על celebA אז קשה לו לזהות הומלסים…

מהנדס
Guest
שלמה לוי
Guest

צאו מהסרט מוביל איי… כי במצב של שמש על השמשה משאית זה לא קולט!!!

אדם שפוי
Guest

אימובילי לא מסוגלת לזהות נהג שלא רוצה אותה (אני) ורק מטרידה אז שתזהה הולך רגל?
הדבר הראשון שאני עושה זה לכבות אותה. (האמת לאחרונה פשוט הדבקתי מדבקה על השמשה מבחוץ כדי שתפסיק להטריד אותי עם הצפצופים המיותרים. ממילא בסוף נהגים יפתחו התעלמות מההתראות וכשזה יהיה אמיתי הם לא ישימו לב לזה.)

את סיפור ה זאב זאב למדתם אימובלי?

איש עסקים
Guest

המודל העסקי של אימובילי הוא מבריק ועוד ילמדו אותו בבית ספר למנהל עסקים !

התקינו בחינם את המערכת בכלי רכב ושנתיים אחר כך נהגים יהיו מוכנים לשלם כל מחיר כדי שתסירו אותה מהרכב שלהם :)

הצחקתם אותי
Guest

המכונית שלכם עברה צומת באדום !!!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: