ההנפקה הישראלית המוצלחת ביותר אי-פעם: השווי של מובילאיי נוסק ל-8 מיליארד דולרים

בשורה טובה בימים קשים: בסיום יום המסחר הראשון בוול-סטריט של חברת ההיי-טק הישראלית, ערך המניה קפץ מ-25 דולר ל-37 דולר ומשקף לחברה שווי של כ-8 מיליארד דולר.

mobileye

קרדיט תמונה: מובילאיי

בישראל המערכה בעזה נמצאת בשיאה, אך בוול-סטריט במקביל רושמים את אחד ההישגים המוצלחים של שוק ההיי-טק המקומי: גם הספקולנטים הגדולים ביותר לא חזו למובילאיי הישראלית דריסת רגל ראשונה כזו מוצלחת בבורסת ניו יורק, כאשר לאחר ההנפקה המוצלחת (סימול MBLY) אשר בוצעה במחיר של כ-25 דולר למניה והייתה גם כך גבוהה מהתחזיות המוקדמות, היום הראשון של המסחר בוול-סטריט היה אפילו מוצלח יותר מבחינתה, כאשר מניית החברה קפצה ב-47 אחוזים למחיר של 37 דולר, המשקף למובילאיי שווי של 7.85 מיליארד דולר – הצלחה גדולה לאחר שהתשקיף שהגישה החברה להנפקה ניבא לה שווי מוערך של עד 5 מיליארד דולר.

ההנפקה הישראלית המוצלחת ביותר אי פעם

מובילאיי נוסדה ב-1999 על ידי פרופ׳ אמנון שעשוע וצבי אבירם, אשר יושבים במשרדים הראשיים של החברה הממוקמים באמסטרדם, בעוד שמרכז הפיתוח יושב בירושלים. לחברה משרדי מכירות הפרוסים ברחבי העולם במגוון מדינות, בינהן הולנד, לוס אנג’לס, דטרויט, טוקיו וניקוסיה בקפריסין. ההנפקה המוצלחת, אשר לוותה בגיוס של 890 מיליון דולר, העניקה לה את תואר החברה הישראלית החמישית הגדולה ביותר בוול-סטריט, מתחת למלאנוקס, ניס, ורינט ואלביט. על פי ההערכות, 205 מיליון דולר ייכנסו לקופת החברה עצמה, בעוד 685 מיליון הדולר הנותרים יתחלקו בין בעלי המניות אשר מכרו את חלקם בהנפקה, ביניהם בנק לאומי, דלק רכב, לב לבייב, אילן בן-דב ואריק שטיינברג וכמובן היזמים – זיו אבירם ואמנון שעשוע.

צילום מסך

צילום מסך

החברה מתמקדת בפיתוח מערכות המבוססות על טכנולוגיות עיבוד תמונה. המערכת שפיתחה החברה מורכבת ממצלמה המותקנת על השמשה הקדמית של הרכב, לצד שבב ה-EyeQ, הפועלים ביחד על מנת לסרוק ולפענח את הכביש במהלך הנהיגה. בתוך הרכב, לצידו של הנהג, מותקן לוח בקרה המתריע בצורה ויזואלית וקולית בזמן אמת מפני מגוון סכנות “נפוצות” בכביש, כגון התנגשות ברכב, אי שמירת מרחק, סטייה מנתיב הנסיעה, מעבר בין נתיבים ללא איתות והתרעה מפני הולכי רגל, רוכבי אופניים ואופנוענים הנמצאים בצידי הכביש.

לצד ההתרעות הללו, המערכת, המורכבת ומחווטת בתוך המכונית מסוגלת לשלוט על אורות הדרך הגבוהים, ומדליקה אותם אוטומטית במצבים של ראות לקויה. המערכת מסוגלת לכבות את האורות כאשר הראות משתפרת, או כאשר כלי רכב אחר מגיע מול הנהג – במטרה לא לסנוור אותו ולגרום למפגע. החיישנים מבית החברה מסוגלים להבחין בין נתיבים עד למרחק של 105 מטרים קדימה, ובזווית של 37 מעלות לכל צד.

המערכת של מובילאיי הפכה לסטנדרט במכוניות רבות, הודות לרגולציות חדשות שדרשו מערכות סיוע לנהג על מנת להעניק לרכב חמישה כוכבי בטיחות. בין יצרניות הרכב שכבר עובדות עם החברה ניתן למצוא שמות מוכרים כגון וולוו, ב.מ.וו., ג’נרל מוטורס, יונדאי, וולוו אוטובוסים ואחרות. בנוסף, לחברה שיתופי פעולה משמעותיים עם מגוון חברות ביטוח ברחבי העולם, הכוללים בין היתר גם שיתוף פעולה עם חברות הביטוח כלל ושומרה המקומיות, המציעות לנהגים הנחה בביטוח תמורת התקנת המערכת ברכביהם.

סרטון וידאו: The MobilEye Features

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

1 תגובה על "ההנפקה הישראלית המוצלחת ביותר אי-פעם: השווי של מובילאיי נוסק ל-8 מיליארד דולרים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שואל ברצינות
Guest

איך אפשר לעשות על זה שורט? אשמח לדעת.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: