לראשונה תאפשר מובילאיי פיתוח אפליקציות חיצוניות על גבי השבבים שלה

מובילאיי כבר לא כופה את האפליקציות והיישומים שלה, ומציגה SDK שיאפשר לחברות חיצוניות וליצרניות רכב לפתח יישומים עצמאיים

קיט הפיתוח של מובילאיי | מקור: מובילאיי

מובילאיי הישראלית (שנרכשה ע״י אינטל בעסקה הכי גדולה באקוסיסטם הישראלי עד היום, ובקרוב תהפוך שוב לחברה עצמאית) הכריזה היום (ג׳) כי לצד השבבים והמצלמות שהיא מוכרת ליצרניות עבור מערכות הסיוע לנהגים, היא תפתח להן גם גישה ל-SDK שיאפשר להן פיתוח של אפליקציות צד ג׳. כך סוללת מובילאיי את הדרך (כן, מצטערים על משחק המילים) עבור אותן חברות להתאים את יכולות השבבים והמצלמות של החברה לצורכיהן.

כיום מוגבלות חברות רק לאפליקציות שיצרה מובילאיי עבור השבבים שלה, אבל החל מהיום יוכלו החברות להרחיב את השימושיות של השבבים על ידי פיתוח אפליקציות ייעודיות. בין היתר היוכלו מפתחים של החברות שיקבלו גישה ל-EyeQ Kit לנצל משאבים כמו מנועי הראייה הממוחשבת, מערכת קבלת ההחלטות ומערכות המיפוי והלוקליזציה של מובילאיי – המגיעות אפויות בתוך השבב. אפליקציות חיצוניות כאלו יוכלו לבדל את היצרניות הללו לעומת המתחרות, שיבחרו למשל להשתמש אך ורק באפליקציות ברירת המחדל של מובילאיי.

הקיט מבוסס על סביבת העבודה של מובילאיי, שפותחה במשך שנים על ידי מהנדסי החברה, וכעת היא הופכת לזמינה גם עבור המפתחים העובדים אצל יצרניות הרכב שהן לקוחות מובילאיי. בנוסף, ה-SDK יתבסס על שימוש בפריימוורקים וכלים מוכרים כמו TensorFlow, OpenCL ו-Safety Critical Linux והוא גם יספק למפתחים תאימות מוחלטת בין סביבת האונליין והאופליין. היצרניות יוכלו לאפיין ולפתח את כל ממשק האדם והמכונה על גבי ה-EyeQ או לפתח טכנולוגיות ליבה על ידי פריסת רשתות נוירונים משלהן על השבב ש יעשו שימוש במאיצי החישוב של מובילאיי. בחברה לא חשפו עדיין האם מדובר בשירות בתשלום ואם כן – מה יהיה גובה התשלום.

הפיתוח של ה-SDK שמציגה היום מובילאיי עבור לקוחותיה היה בכלל תהליך שהחל על ידי קבוצה של אינטל, שלימים סופחה למובילאיי, והביאה איתה את הידע שאיפשר את ההוצאה לפועל של הפיתוח החדש והזמינות שלו עבור לקוחות החברה.

ערכת הפיתוח החדשה – EyeQ Kit | מקור: מובילאיי

בינואר האחרון הכריזה מובילאיי על שורת שבבים חדשים, שבראשם ה-EyeQ Ultra – מה שהיא מכנה ״רכב אוטונומי על שבב״. מדובר ב-SoC שיכול לעשות את פעולתם של כמה שבבים במקביל ובכך לחסוך עבור החברות מקום, חיבורים בין שבבים ואת שלל הבאגים שיכולים לצוץ במערכת מסוג זה.

בנוסף הכריזה על שני שבבים חדשים במשפחת EyeQ המיועדים לסיוע לנהיגה (ADAS) – שבב ה-EyeQ 6L המיועד לשליטה במערכת מבוססת מצלמה קדמית לרכבים ושבב ה-EyeQ 6H העוצמתי יותר, המאפשר התקנה של המצלמה גם בחלקו האחורי של הרכב ואף יכול לשמש להפעלת ״טייס אוטומטי״ המבוסס על מערכת True Vision של מובילאיי.

אמנון שעשוע, מנכ״ל החברה ואחד ממייסדיה, אמר כי ״EyeQ Kit מאפשרת ללקוחות שלנו ליהנות מהטוב שבשני העולמות – הטכנולוגיות המוכחות של מובילאיי לצד המומחיות שלהם ביצירת חוויות וממשקי נהיגה ייחודיים עבור הנהגים״.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: [email protected]

הגב

3 תגובות על "לראשונה תאפשר מובילאיי פיתוח אפליקציות חיצוניות על גבי השבבים שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דורון
Guest

לפני שנה הייתה אמורה להיות מוצגת רכב אוטונומי הישראלית תוצרת כחול לבן רמה 5 מלאה 100% שיתוף מובילאיי, ב.מ.וו, אינטל. נחתם הסכם בין מובילאיי וב.מ.וו לפני 6 שנים שתוצג מכונית אוטונומי ב-2021

תומר
Guest

יש רכבים ברמה של L4+ של מובילאיי-ניאו שנוסעים בירושלם ואמורים להיות בתל אביב עד סןף השנה…צריך לזכור שיש קושי גדול ברגולציה כי מדינות מפחדות לקחת את הכאב ראש הזה עליהם וזה הולך צעד אחרי צעד

דיויד
Guest

נראה לי שאחרי שאלון מאסק רץ קדימה מהר מידי והטסלות שלו התחילו להרוג אנשים כולם שמו ברקס לכל האישורים וככה גם חברות אחראיות ושקולות יותר וגם כולנו כצרכנים סובלים מהפזיזות הילדותית שלו.
מה שנקרא הילד גאון אבל עדיין ילד

wpDiscuz

תגיות לכתבה: