מובילאיי חשפה ”רכב אוטונומי על צ’יפ”

החברה שנרכשה ע”י אינטל (ובקרוב תהפוך לחברה עצמאית שוב) חשפה את EyeQ Ultra, שבב אחד שאמור לטפל בכל צרכי הרכב האוטונומי

השבב שיעשה הכל – EyeQ Ultra

חודש אחרי ההודעה הרשמית על כך שאינטל הולכת לפצל את מובילאיי לחברה עצמאית שתיסחר בבורסה בשווי של כ-50 מיליארד דולר, החברה שהקים ושבראשה עומד אמנון שעשוע הציגה כמה הכרזות מעניינות במסגרת תערוכת CES 2022.

השבב שישלוט בכולם

הבשורה הגדולה ביותר של מובילאיי היא SoC חדש בשם EyeQ Ultra שרוצה להביא את כל היכולות שרכב אוטונומי צריך בשבב אחד בלבד. השבב הראשון עבור מסוג EyeQ Ultra צפוי להגיע לקראת סוף 2023, ולהגיע לייצור המוני בסטנדרט רכב בשנת 2025.

כיום, כל החברות – כולל מובילאיי – צריכות להשתמש בכמה וכמה שבבים שיפעלו יחד, כדי להפעיל את הרכבים שלהן. מובילאיי, למשל, משתמשת כיום ב-8 שבבים שונים מסוג EyeQ5 כדי להפעיל את המונית האוטונומית שלה ובמעבר ל-EyeQ Ultra היא תוכל לעשות זאת עם שבב אחד (SoC) בלבד.

במובילאיי מכנים את הפיתוח החדש של החברה AVoC, או “רכב אוטונומי על צ’יפ”, מכיוון שהוא יכול לטפל בכל צורכי הרכב האוטונומי – החל משלב ה”חישה” של כל הגורמים סביבו, דרך תכנון הנסיעה ועד לקבלת ההחלטות ויישומן בזמן אמת מבלי להישען על מערכות אחרות.

לצד היכולות המוגברות, במובילאיי מספרים לנו ששיפור משמעותי נוסף מגיע גם בזכות הארכיטקטורה של הצ’יפ החדש, שפותח במיקרו-ארכיטקטורת 5 ננו-מטר במקום 7 ננו-מטר של הדורות הקודמים בסדרת ה-EyeQ. השינוי בארכיטקטורה מאפשר למובילאיי ביצועים גבוהים יותר – 176 TOPS (או 176 טריליון פעולות בשנייה) – בהספק של 100W. בהקשר הזה מעניין שהחברה, שנמצאת עדיין בבעלות אינטל, כן עושה שימוש במונחים “השיווקיים” שחברת האם נטשה לטובת סכמת שמות אחרת.

לצד ה-EyeQ Ultra, מובילאיי הכריזה היום גם על שני שבבים נוספים במשפחת EyeQ, המיועדים לתחומי הסיוע לנהיגה (ADAS). הראשון הוא EyeQ 6L, שבב עם מצלמה לחלקו הקדמי של הרכב האמור לסייע בנהיגה – אך מוגבל אך ורק לכך. מנגד, EyeQ 6H הוא שבב מתקדם יותר עם מצלמה שניתן להתקין לא רק בחלקו הקדמי של הרכב ואמור לסייע לנהגים. שילוב של שני שבבים כאלו על ידי יצרניות הרכבים, כך נאמר לנו, יוכל להקנות יכולות “טייס אוטומטי” (המבוססות על מערכת True Vision של מובילאיי).

כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק מחכים לך עכשיו בערוץ גיקטיים בטלגרם

הסיבה לשימוש ברדארים לצד מצלמות במערכת של מובילאיי

כיום מובילאיי מציעה ליצרניות Kit בשם Drive, שיכול להפוך רכב שלהן לאוטונומי – בעזרת כמה שבבים, ושורה של מצלמות וחיישנים (רדאר ו-LiDAR). עם EyeQ Ultra הערכה הזו תצטמצם לשבב אחד בלבד, מבלי לפגוע בשימושיות של הרכב.

שאלנו את מובילאיי מדוע החברה, שמפתחת מערכות ראייה ממוחשבת ומתבססת על מצלמות, מתעקשת להמשיך להסתמך על LiDAR כשזה מגיע למערכות הרכב האוטונומי שלה? במובילאיי הסבירו לנו שהבחירה בשימוש ב-LiDAR נובעת מהרצון של החברה לייצר רכב אוטונומי עם סטנדרט בטיחות מאוד גבוה. נכון להיום, החברה בוחנת רכבים אוטונומיים הנוסעים עם מערך המבוסס אך ורק על מצלמות וכאלה עם המערך הקיים – הכולל גם מצלמות וגם חיישנים – ושניהם, לדברי החברה, מאפשרים חוויית נסיעה מוצלחת. עם זאת, הרצון של החברה במערכת מאובטחת יותר מהרגיל הובילה אותה לבחירה במערך משולב. במובילאיי גם אמרו לי שנכון להיום החברה עובדת עם חיישני off the shelf, אך אמורה לעבור ב-2025 לרדאר ו-LiDAR בייצור של אינטל – מה שיוריד את מספר הלידארים הדרושים למערך החישה של הרכב ל-1 בלבד לעומת 6 כיום. המעבר הזה גם יחסוך בעלויות כי החיישנים ייוצרו in-house וגם בהקטנת המספר שלהם.

 

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

5 תגובות על "מובילאיי חשפה ”רכב אוטונומי על צ’יפ”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אתה רציני
Guest

למה צריך ראדר? אולי כדי שהוא לא יתבלבל בין רכב שירות לבן לקיר הפרדה? אולי כדי שהשמש לא תסנוור אותו?

חיליק
Guest

מעניין איך אתה שנוהג בלי רדאר, אף פעם לא התבלבלת בין אכב שירות לבן לקיר הפרדה

אני
Guest

זה נכון, תיאורטית ע”י ראיה אפשר לקבל את כל המידע שאדם מקבל, אבל עם כל ההתקדמות המטורפת בתחום אנחנו עדיין רחוקים. לראיה ממוחשבת יש מגבלות עצומות (וגם יתרונות) לעומת ראיה אנושית. ואם רדאר יכול לפצות על זה, למה לא?

אמיר
Guest

את הקשקוש הזה של מאסק כבר שמענו, אבל מאסק לא מכוון ל-100% אלא ל-95% מתוך הרעיון שאם המערכת תפחית ב-95% את תאונות הדרכים זה מספיק טוב. המערכת שלו נועדה לכישלון בעקבות ההחלטה הזו שכן אף חברה לא תהיה מוכנה לקבל סיכוי של 5% למות ע”י מכונה/רובוט.

אהמ
Guest

שידע להבדיל בין משאית לשתי אופנועים בלילה ;)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: