מובילאיי משיקה שירות מוניות אוטונומיות עם Moovit. בשנה הבאה: ישראל

שתי הרכישות הישראליות הענקיות של אינטל משתלבות למיזם מוניות אוטונומיות שיושק בישראל ובגרמניה עוד בשנה הבאה

תמונה: אינטל

במסגרת תערוכת הרכב בגרמניה, IAA Mobility, הודיעו היום (ג’) אינטל וחברות הבת הישראליות שלה – מובילאיי ומוביט – על שירות חדש של מוניות אוטונומיות, שבין היתר יושק גם בישראל. זהו שיתוף פעולה מעניין במיוחד בין שתי חטיבות ישראליות למהדרין של אינטל: Mobileye בראשות אמנון שעשוע, ו-Moovit, אותה רכשה אינטל תמורת מיליארד דולר רק בשנה שעברה, כשבשלב הראשון יופעל השירות במינכן, ובשנה הבאה – אם ירצה הרגולטור – יושק גם בתל אביב.

שילוב של מצלמות ו-LiDAR

השירות החדש יקרא MoovitAV (או Moovit Autonomous Vehicle אם אתם לא אנשים של קיצורים), והוא מבוסס על הטכנולוגיה של מובילאיי: 11 מצלמות שממוקמות על גבי מיניבוס של NIO הסינית, ומעליו חיישני LiDAR של חברת Luminar, כשחברת Moovit שנרכשה בשנה שעברה על ידי אינטל, תאפשר את כל צד המשתמש, כלומר, אפליקציה, תיאום הנסיעות ומהצד השני – אלגוריתם תכנון הנסיעות.

תמונה: אינטל

שעשוע מבטיח כי המחירים של שירות MoovitAV יהיו “שבריר מהעלויות” של תחבורה ציבורית. “אתה תקבל תחבורה פרטית במחיר של תחבורה ציבורית. זה ייקח זמן, אבל זה מה שיהיה”. כרגע, שעשוע מעריך את עלות המערכת לכל רכב ב-20 אלף דולר, אבל טוען שעד 2024 החברה תאחד את הרכיבים ותצליח להוריד את מחירה לכ-5,000 דולר בלבד, מה שלטענתו יסייע להנגשת הטכנולוגיה ליותר רכבים.

על פי שעשוע, ההשקה בתל אביב צפויה לקרות בין אמצע לסוף 2022, אולם לדבריו המועד תלוי ברגולציה הישראלית. מכיוון שהרגולציה בגרמניה מתירנית יותר, השירות יושק קודם לכן במינכן.

תמונה: אינטל

אינטל תשיק את השירות גם במינכן שבגרמניה, באמצעות שיתוף פעולה עם חברת Sixt, שתציע את השירות בין היתר גם באפליקציה שלה. בישראל, כאמור, נוסעים יוכלו להזמין נסיעות ברובו-מונית באמצעות אפליקציית Moovit. עם זאת, קחו בחשבון שכמו תמיד, גם MoovitAV יהיה כפוף לרגולציה ואישורים שונים, כך שהשקה בשנה הבאה עשויה להיות מאתגרת עבור החברה.

העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר כנסו לראות את כל המשרות השוות בהייטק

היריבות הותיקות משנות גישה. זמנית

מובילאיי, בדיוק כמו טסלה, שמה דגש על המצלמה והראייה הממוחשבת על פני הליידאר. עם זאת, בדיוק כמו שמובילאיי חושפת היום, גם טסלה התחילה לאחרונה לעבוד עם ה-LiDAR של לומינאר על פי דיווח חדש. “התפיסה של טסלה היא לקחת את הראייה הממוחשבת, ולהמשיך לפתח אותה עד שיהיה רכב רק עם מצלמות. אבל מצד שני אנחנו צריכים להגיע לסיכויי הצלחה מעולים”, הסביר אמנון שעשוע, מנכ”ל מובילאיי, בשיחה עם כתבים לרגל השקת השירות. שעשוע לא נראה מופתע מהתפנית לכאורה של טסלה: “טסלה לאורך כל השנים אומרים משהו אחד ועושים משהו אחר. לא אופתע אם נראה עוד כמה שנים LiDAR (במערכות שלהם, ע.ב). כשירצו נהיגה אוטונומית ב-Level 4 – הם יצטרכו את זה”.

כאשר נשאל שעשוע לגבי התאונה שהתרחשה לאחרונה בכפר האולימפי במסגרתה נדרס לכאורה ספורטאי פראלימפי על ידי שאטל אוטונומי, אמר מייסד מובילאיי: “תאונות יהיו. רכב הכי בטוח הוא רכב שלא נוסע. העולם פועל לכיוון האסדרה. הרכבים האוטונומי יוכיחו שהסיכוי לתאונה נמוך יותר איתם מאשר עם נהג אנושי”. לדבריו, למרות שמערכות אוטונומיות כבר מגיעות לנתונים טובים יותר מאשר נתוני הנהגים האנושיים, השאיפה של מובילאיי היא להגיע למערכת טובה יותר בכמה סדרי גודל.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

16 תגובות על "מובילאיי משיקה שירות מוניות אוטונומיות עם Moovit. בשנה הבאה: ישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אברימי
Guest

הבעיה המרכזית היא ועד נהגי המוניות, אם לא הצליחו להכניס את אובר כנראה לא יצליחו להכניס מונית אוטונומית

פולי
Guest

אולי קורונה תעור

ענת
Guest

בנתיים מוביליי פישלו בגדול הקיץ כשאחרי ימי חום גדול הרבה מאוד (אם לא כל) מסכים של המכשיר התנפצו מהחום, ולמרות שהתחייבו נסוגו מההבטחה לתקן על חשבונם את התקלה. אנשים נוסעים עם מסכים שהתפוצצו מהחום.

וואט
Guest

שלי התנפץ כבר בקיץ הראשון שלו אי שם ב2016…
נדיר לראות מסך מובילאיי לא מנופץ.

...
Guest

הם ממש לא פישלו.
שטלת אותם כמה יעלה לך לתקן את זה? לפי מה שזכור לי מחיר מופקע מאוד אז דעתי האישית זה לא פשלה זה תחמנות ישראלית קלאסית

זה כמו שיש חברות שהיו נותנים מכונות קפה בחינם אבל אתה צריך לקנות קפסולות יקרות

או כמו מדפסות ממש זולות עם צבע יקר בטרוף

הכל זה תחמנות איך להרוויח כסף גם בעקיפין ובאופן קבוע

כן כן
Guest

מובילאיי זה הגדרת הישראבלוף

נדב
Guest

התאונה בכפר האולימפי היתה באשמת המשגיחים על הרכב. לפחות שווה להזכיר את זה אם כבר מזכירים את התאונה.

לי לה
Guest

ושום מילה על נושאים מורכבים כמו אכיפה ומשפט.. כל דיבורי הבלינג בלינג האלה, מישהו מוכן לשאול את השאלה מה קורה במקרה שהולך רגל/נהג נהרגים/נדרסים בגלל באג? מי נענש, מי נשפט? החברה בע”מ? המפתח? בודק התוכנה? המנכ”ל?

האם זה ייסגר בקנס כספי בלבד? אם כן, זה לא אומר שמאותו הרגע חיי אדם מכומתים בכסף? עולם מעניין.

ההוא משם
Guest

חיי אדם מזמן מכומתים בכסף. בישראל אגב, בסכום בין הגבוהים בעולם.

מכאן
Guest

אנא הסבר

פולי
Guest

חברת תרופות תמצא פתרון שמחייב אותך לקנות כדור כל יום וידאגו שכל פתרון אמיתית ירד מהמדף. תאונה היום בגלל טעות (או “באג”) נסגרת בביטוח, שבודק בעיקר כמה כסף אתה מפסיד לפי שנות עבודה וכמה נזק נגרם לך בתשלום לרופאים. מה בקשר למסיבה בפאנג’ויה באילת שלא סגרו אותה בגלל עלויות של פיצויים

ההוא משם
Guest

לא הצליחו להכניס אובר לישראל, אבל מכוניות אוטונומיות כן?
בהצלחה עם הרגלוטור.

...
Guest
בישראל זה לא יהיה, אז בשנים אחורה החליטו שיהיה מונופול על שוק המוניות וככה היה וככה יישאר, כשבכל העולם נהיה מהפכת אובר ונהגי מוניות הורידו מחירים פה בארץ גם אין אובר וגם מחיר של המונית רק עולה על נסיעה של 2 דקות בלחץ ואני לא מגזים 40 שקל וזה היה לפני 6 שנים, הייתי במקום בתל אביב שאני לא מכיר עם מדים ואיחרתי כבר בטירוף בגלל שלא הצלחתי למצוא את המקום וכל אחד מכוון אותי למקום אחר, בסוף לצערי לקחתי מונית ולא הוריד ממני שקל לא היה פקקים ולא היה כלום ועל השעון פחות מ2 דקות הגעתי למקום ולפני שהגעתי… Read more »
נהג אובר לשעבר
Guest
נהג אובר לשעבר

אובר אינם מהפיכה אלא ניצול של אנשים בעלק כלכלה שיתופית בה החברה מרוויחה המון והנהגים נכנסים לחובות

גכגדכד
Guest

ניצול? אף אחד לא הכריח אותם להיות נהגי אובר.. זה שכל אחד רוצה לעבוד
“בשעות גמישות בלי בוס על הראש” ושוקע בחובות, זה כי הוא אידיוט

מישהו
Guest

אם האפליקציה תשתמש באותו אלגוריתם לא מטוייב של זמני ההגעה של אוטובוסים, ותתכנן לך מסלול “כדאי” כמו של האוטובוסים (צריך להיות משתמש ותיק מאוד כדי להבין מה המסלול הכדאי באמת ואיזה מסלול גורר אותך להחלפת קו בשומקום בלי תדירות, או מחשב את הזמנים בלי התחשבות בנתוני תנועה) המיזם לא יגיע לשום מקום

wpDiscuz

תגיות לכתבה: