סיכום אירוע Mobile Monday

בחודש שעבר נערך אירוע Mobile Monday בנושא מוזיקה במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה. במסגרת האירוע הציגו מספר חברות את העיסוק שלהן וזווית הראייה שלהן על תעשיית המוזיקה בהקשר לתחום המובייל והניידות.

בחודש שעבר נערך אירוע Mobile Monday Tel-Aviv בנושא מוזיקה במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה. במסגרת האירוע הציגו מספר חברות את העיסוק שלהן וזווית הראייה שלהן על תעשיית המוזיקה בהקשר לתחום המובייל והנידות.

TuneWiki

רני כהן מ-TuneWiki הציג את ה-Social Media Player של החברה, נגן מוזיקה למכשירים סלולאריים המציג את מילות השירים יחד עם השמעת המוזיקה, וידאו או רדיו. ה-SMP זמין כיום למגוון פלטפורמות סלולריות כולל אייפון, אנדרואיד וגרסאות שונות של מכשירי מוטורולה, מאפשר למשתמשים תרגום מיידי ליותר מ-40 שפות, והופך את המוזיקה לחוויה חברתית ע”י שיתוף הקהילה בתרומה לתוכן ובהצגת מפות מוזיקה וטבלאות מצעדים עולמיות.

בשנה שעברה השיקה החברה את משחק ה-Lyric Legened לפלטפורמת האייפון, המפעיל את השחקנים בצורה של טריוויה לבחירת מילות השיר הבאות. האפליקציה הורדה על-ידי מעל למיליון משתמשים מאז ההשקה באוגוסט ואף דורגה במהלך השנה במקום החמישי ברשימת האפליקציות החינמיות הפופולאריות לפלטפורמת ה-iOS.

Triplay

ניצן דובדבני מטריפליי הציג את הפתרון של החברה המאפשר למשתמשים לנהל, לשלוח ולקבל סוגים שונים של תכנים דיגיטליים כולל תמונות, שירים וסרטונים באמצעות מערכת מבוססת Web אליה ניתן לגשת מהמחשב האישי, מהטלוויזיה או באמצעות פלטפורמות המובייל השונות. כל משתמש שנרשם לשירות מקבל שטח אחסון בגודל של 1GB אליו הוא יכול להעלות סוגים שונים של תכנים, אליהם הוא יכול לגשת (בהורדה ישירה או בסטרימינג) מכל הפלטפורמות השונות, כאשר המערכת יודעת לבצע התאמה של התוכן לפי היכולות של הפלטפורמה ממנה נצרך התוכן. כך לדוגמה, כאשר משתמש ינגן את אוסף השירים שלו באמצעות מכשיר הטלפון החכם על-גבי הרשת הסלולרית, המערכת של Triplay תדע לדחוס את השיר\סרטון ולהעביר אותו למשתמש בצורה האופטימלית.

Dice Marketing

נמרוד דוויק מחברת Dice Marketing, המתמחה בשיווק און-ליין וניהול מעריצים דיבר באירוע על השינויים שעברה תעשיית המוזיקה בעשור האחרון, בכל הקשור לצריכת התוכן. בעוד המניות של חברות התקליטים ממשיכות לרדת, אמצעי הפצה חדשים המבוססים על שירותים שונים ברשת האינטרנט כגון GrooveShark, Last.FM ודומיהם ממשיכים לצבור תאוצה וכמות המשתמשים בהם רק ממשיכה לגדול. בהתאם לכך, גם חוויית הצריכה של חובבי המוזיקה השתנתה בהתאם ומשתמשים כבר לא מחפשים להיות ה”בעלים של המוזיקה” אלא מחפשים לצרוך אותה ולפיכך גם המיקוד של האמנים השתנה וכעת הוא יותר אינטראקטיבי במטרה להפוך מעניין למעריץ ולהפעיל את המעריצים.

דוויק הסביר כי בעידן החדש קיים צורך משמעותי “להפעיל” ו”לתקשר” עם המעריצים על-ידי קשר ישיר דוגמת עדכונים, מיילים וקשר רציף באמצעות הפלטפורמות השונות. כמו כן, בניית קהילה מסביב לאומן או להקה המאפשרת למעריצים הטבות שונות דוגמת הנחות וכניסות למפגשים סגורים ויצירת מפגשים בין המעריצים, הופכים היום לכלים הכרחיים עבור כל אומן שמעונין לקדם את עצמו. דוויק אף נתן כדוגמה את הפעילות שנעשתה מסביב להשתתפותו של הראל סקעת בתחרות האירוויזיון האחרונה הכללה פתיחת 30 קבוצות מעריצים בפייסבוק במדינות שונות, תחרות ליפ-סינק לשיר “מילים” של סקעת שהביאה ליצירה של מעל ל-50 סרטונים ואיתור אנשי קשר ומדיה בחו”ל בעזרת מעריצים ושליחת השירים לתחנות הרדיו השונות באמצעותם. אמנים ישראלים נוספים כגון היהודים, אפרת גוש והדג נחש, אף הגדילו לעשות ושיתפו את הגולשים ביצירה עצמה על-ידי ביצוע אינטראקציות שונות כמו עריכת וידאו באמצעות הקהל, יצירת קליפ גולשים ועוד.

להשתתף באלבום הבא של דיויד ברוזה?

בסיום האירוע, עלה על הבמה האמן הישראלי דיויד ברוזה ולמעט השיר שאיתו סיים את המפגש, הסביר ברוזה על קמפיין ה-Crowdfunding החדש שלו. לפני קצת יותר משלושה חודשים השיק דיויד ברוזה קמפיין תחת אתר Kickstarter העולמי, המציע לקהל המעריצים לקחת חלק בהכנות לקראת האלבום החדש, כולל האפשרות לרכוש אותו עוד לפני שבכלל החלו ההקלטות. לפי החישובים, לברוזה דרושים כ-63 אלף דולר על-מנת להפיק את האלבום לבדו ובאמצעות Kickstarter הוא מבקש מהקהל לתרום את הכסף לתהליך ובתמורה לקבל אחוזים מהתגמולים ו”צ’ופרים” נוספים בהתאם לגודל התרומה שלכם. התרומה עצמה, עובדת לפי מודל “גרופון” בכך שכרטיס האשראי של התורמים יחויב, רק אם אלו יגיעו למסה קריטית, או במקרה זה, לסכום הדרוש לברוזה לצורך ביצוע הפרויקט. עד היום הצליח ברוזה להתרים מעל ל-32 אלף דולר, קצת יותר מחצי מהסכום הדרוש. אף על פי שהקמפיין מסתיים עוד פחות מחודש (נכון לכתיבת שורות אלה נשאר קצת מעל לשבוע) דיויד נשאר אופטימי ומקווה שיצליח לגייס את שארית הסכום. רוצים גם אתם להשתתף באלבום החדש של ברוזה? הכנסו עכשיו לאתר הפרויקט ב-Kickstarter ותרמו כמה שאתה מוצאים לנכון.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

1 תגובה על "סיכום אירוע Mobile Monday"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דובי פלינק
Guest

השיר החדש של דיויד לא רע בכלל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: