שירות האופניים השיתופיים שתוכלו לאסוף ולהשאיר כמעט בכל מקום נוחת בישראל

במקום לחפש תחנות ולעלות על אופניים בלויים, האופניים של מובייק מאפשרים לכם לאסוף אותם מכל מקום, ולהניח אותם בכל מקום

תמונה: Mobike

אם אתם משתמשים קבועים בתחבורה ציבורית בישראל, רוב הסיכויים שאתם לא בדיוק מסופקים ממנה. התלות בתזמונים של האוטובוסים, הצפיפות, המחירים, השביתות ובסופו של דבר, העמידה בפקקים, הופכת את הנסיעה באוטובוסים לחוויה לא מהנה בלשון המעטה. עיריות רבות ברחבי העולם מודעות לכך ומחפשות פתרונות תחבורה אחרים, והיום (ב’), אחד הפתרונות המעניינים בעולם מגיע גם לישראל, כאשר Mobike הסינית מודיעה כי תחל לפעול בקרוב בישראל. המיזם מאפשר איסוף של אופניים מרחבי העיר, שחרורם באמצעות אפליקציה ובתום השימוש, בלחיצת כפתור ניתן להשאיר את האופניים כמעט בכל מקום.

מאתרים ומשחררים את האופניים עם אפליקציה

המיזם של Mobike יתופעל בארץ על ידי Car2Go, אשר מפעילה צי של רכבים להשכרה ואת שירות הרכבים השיתופיים “אוטותל” שבו המשתמשים מחזירים את הרכב לחניה ייעודית (ומעט שנויה במחלוקת בקרב תושבי העיר) או לחניית כחול לבן על פי חוק.

תמונה: Mobike

Mobike מאפשרת למשתמשים לאתר באמצעות אפליקציה את זוג האופניים הקרוב ביותר למיקומם. כאשר הם מגיעים אליהם, כל שנותר לעשות הוא לסרוק את הברקוד על גבי האופניים באמצעות האפליקציה, והמנעול אשר נועל את גלגלי האופניים, ישתחרר. בסיום הנסיעה, המשתמש פשוט יכול להניח את האופניים בכל מקום שאיננו מפריע במרחב הציבורי (כלומר, לא חוסם את המדרכה, לא מפריע להולכי הרגל או לרכבים), ובהזזה של ציר פשוט, לנעול את האופניים ולהמשיך בדרכו.

לא דומה לתל-אופן כמו שחשבתם

חלקכם וודאי ימצא דמיון בין Mobike לבין מיזם האופניים השיתופי בתל אביב, הלא הוא “תל-אופן”. בשיחה שערכנו עם לירן גלבוע, מנהל פעילות Mobike בישראל, הוא מסביר לנו כי אמנם שני המיזמים משתמשים באופניים, אך זוהי נקודת הדמיון הכמעט אחרונה בינהם: ראשית, את האופניים אין צורך לאסוף ולשחרר מעמדה ייעודית, ובסיום הרכיבה גם אין צורך להשאירם בעמדה ייעודית. כל מה שהמשתמש צריך לעשות הוא לרדת מהאופניים ולנעול, מבלי לחפש תחנות או מסלול בהתאם, שלא לדבר על מציאת התחנה ולגלות שהיא מלאה או תקולה.

בנוסף, מסביר גלבוע, האופניים של Mobike הן כמעט ללא בלאי. גלגלי האופניים לא זקוקים לאוויר והאופניים אפילו לא משתמשים בשרשרת. לדבריו, האופניים לא זקוקים לתחזוקה שוטפת ויכולים לשרוד לפחות 4 שנים של שימוש יומיומי.

בקרוב בדרום תל אביב?

תמונה: Mobike

לשאלה המתבקשת בנושא הגניבות הוא מסביר כי כל זוגות האופניים מצויידים ברכיב GPS שמאפשר את איתור מיקומם בקלות. כך, אם מישהו יחליט בכל זאת לקחת את האופניים הנעולים (שכאמור, לא יכולים לנסוע עד אשר תשוחרר הנעילה), החברה תוכל לאתר את מיקום האופניים ולהשיב אותם. גם במקרים בהם משתמשים השאירו את האופניים במקום המפריע למרחב הציבורי, יוכל הצוות של Mobike לאסוף אותם ולהניח אותם במקום הראוי. בנוסף, באופניים ישנו מנגנון אזעקה, אשר מופעל במקרים בהם גלגל האופניים נעול אך מישהו מנסה להרים את האופניים.

כמו כן, גלבוע מסביר כי האופניים נבנו במיוחד עבור Mobike. כלומר, גם אלו המחפשים לגנוב אופניים כדי לפרק אותם לחלקים ולמכור אותם או לאבזר בעזרתם אופניים אחרים, יגלו שכל הרכיבים, החל מהכיסא ועד הכידון, אפשריים להרכבה רק באופני Mobike.

הפיילוטים הראשונים כבר בשבועות הקרובים

החברה הכריזה כי תחל בפיילוט ניסיוני בחינם במספר רשויות ובינהן, ראשון לציון, רחובות, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קדימה צורך, אזור ים המלח והכנרת. נבחנת גם האפשרות לשלב את Mobike בתל אביב במקביל לשירות תל-אופן, אך הדבר עשוי להתעכב עקב מחויבויות שונות של עיריית תל אביב למיזם הקודם. התשלום עבור השירות טרם נקבע באופן סופי, אך החברה טוענת כי הוא ינוע בין 2-4 שקלים לחצי שעת נסיעה. למרות שהחברה יכולה פשוט להניח את האופניים במרחבים העירוניים, היא בחרה לעשות זאת בשיתוף עם העיריות: “בכל העיריות שאנחנו מתחילים כרגע פיילוטים, בהסכמה מלאה עם הרשויות, תוכל לקחת את האופניים בכל מקום ולהניח אותם בכל מקום, כל עוד הוא לא מפריע למרחב הציבורי.

לשאלתנו האם החברה עומדת להשיק גם אפשרות לשימוש באופניים חשמליים, גלבוע השיב כי מובייק בוחנת אפשרות זו ומנסה להתגבר כרגע על המכשול העיקרי, הטענה חכמה של סוללות האופניים הפזורים.

מובייק הסינית גייסה בפחות מ-14 חודשים יותר ממיליארד דולר. היא מחזיקה ביותר מ-9 מיליון זוגות אופניים ברחבי העולם, ופעילה ב-14 מדינות שונות, 200 ערים ובעלת יותר מ-200 מיליון משתמשים רשומים.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

16 תגובות על "שירות האופניים השיתופיים שתוכלו לאסוף ולהשאיר כמעט בכל מקום נוחת בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Justme
Guest

אדיר! הלוואי ויהיה הצלחה!

אני
Guest

מחכים לפתרון אופניים גם בחיפה
אומנם יש עליות וירידות אבל יש איזורים רבים שאפשר לרכב בהם באופניים

המכה השנייה
Guest

אם נראה להם שהמשטרה תתחיל לחפש את האופניים שלהם הם חיים בסרט. זה יגנב,יושחת,ויפונה ע”י העירייות בדיוק כמו שקרה לפחים, ומתקני המחזור.

יוסף
Guest

ממש אדיר
אבל הבסאה שבדרום תל אביב תמיד יש מי שיגנוב

רכבת קלה חשמלית. לא יעזור שום דבר.
Guest
רכבת קלה חשמלית. לא יעזור שום דבר.

במקום להתנהג כמו מדינה מפותחת, להוסיף רכבת קלה וחשמלית במקומות עם יכולת אוטומציה שעוברות כל 7 דקות , מביאים עוד אשפה של אלומיניום לישראל.

סקרן
Guest

מישהו יודע אם אפשרי לשכור אופניים בראשון לדוגמה ולהשאיר אותם בעיר אחרת למשל תל אביב?

רועי
Guest

זה כמו Ofo שגם עשו פיילוט (אולי הוא עדיין נמשך?)

Ram
Guest

כבר יש כזה שירות שמופעל בתל אביב.
אתה משאיר את האופניים – ומשם איזה סודני ממשיך לרכב…

moti
Guest

הנה דוגמה לשירות כזה שאיבד את כל האופניים שלו.
https://www.theverge.com/2018/2/26/17053408/gobee-bike-sharing-france-belgium

ניר
Guest

*קדימה צורן

טלי
Guest

אז זה אומר שלא נוכל לקחת אותם ברחובות, לעלות איתם לרכבת ולהשאיר אותם ליד מקום העבודה שלנו בתל אביב?

אנוכי
Guest

אתה לקוח אופניים, נוסע איתם, עוצר כדי לעלות הביתה להביא משהו, נועל כמובן, כשאתה יורד, מישהו כבר לקח לך אותם…. עכשיו תתאמן בהליכה… חחחח

איצי
Guest

מתי זה קורה?

אלון
Guest
אתמול ניסיתי בתל אביב, ניראה מבטיח, כאילו זול יותר מהאופניים הירוקים וגם ניתן להשאיר בכל מקום, אבל בפועל, לא יצא לי זול יותר… הייתי עם ביתי, לקח לי זמן להוריד את האפליקציה, בתחילה הראה לי ביפנית, אחר כך כשהורדתי ניפתח הזוג הראשון, רציתי זוג נוסף, אין אופציה כזו, נאלצתי להביא את אישתי שתפתח חשבון ולכאורה לתת לה מתנה חינם, היא לא קיבלה את ההחינם, עשתה גם היא במשך 20 דקות מנוי, כשיצאנו לדרך המנוי שלי עבר כבר את ה 30 שעה ולכן שילמתי כפול, בזבזנו כמעט שעה זמן ובסוף יצא ששילמנו יותר – למרות המחיר שלכאורה מופיע, הרי שטענתי כבר… Read more »
יוסף
Guest

אני ממש לא דואג לבני דודים שלנו הם מהר מאוד ימצאו דרך להפוך את האופניים האלו לקסאמים.כנראה שהאופניים בנויים מברזל טוב..מה שטוב עבור האופניים טוב גם לבני דודים לברזל עבור קאסמים.

יוסף
Guest

ראיתי עכשיו גם קורקינט על בטריה ..כמובן צריך את האפליקציה כדי שהם יסעו..
אבל עקרונית דעתי היא שכול מה שקשור בלהאמין בציבור לא יעבוד במדינה הזאת …יהרסו הכול כי אנו יותר גרועים ממדינת עולם שלישי .

wpDiscuz

תגיות לכתבה: