תוכנית ממשלתית חדשה תציע הטבת מס לרכב חשמלי, הוזלה של הסוללה, והקמת עמדת טעינה ללא אישור שכנים

הטבות מס, ביטול המכס והקלות בהתקנת עמדות טעינה הם רק חלק מהמהלכים שמשרדי התחבורה, האנרגיה ואיכות הסביבה מתכננים לקדם

צילום: גיקטיים

בישראל קיימים לא מעט חסמים שונים, בירוקרטיות, מיסים ויבואני רכב חזקים, שהצליחו לבלום עד עתה את מהפכת הרכב החשמלי בישראל, ולהוביל לחדירה איטית ושקטה מדי של התחום. כעת, משרדי התחבורה, הגנת הסביבה והאנרגיה חוברים לתיקונים לחוק ההסדרים עם יעד לא פשוט: צמצום חסמי כניסה לרכב חשמלי בישראל.

הטבת המס תימשך, המכס יבוטל

על פי דיווח של דה-מרקר, 3 המשרדים עומדים לקדם שורה של רפורמות והטבות שונות שעומדות לא רק להקל על חייהם של בעלי רכבים חשמליים קיימים, אלא לקדם ולעודד מכירה של רכבים חשמליים בישראל, ולא רק פרטיים. גולת הכותרת עבור הצרכן הפרטי טמונה ללא ספק במס הקניה והמכס, שאמורים לרדת בעקבות אותם תיקונים.

בעוד מס הקניה על מכוניות סטנדרטיות בישראל עומד על 60%, רוכשי רכבים החשמליים נהנו מהטבה של מס קניה בסך 10%, אך מס הקניה הזה היה אמור לעלות כבר ב-2023. כעת, היוזמה של המשרדים מתכננת להאריך את אותה הטבת מסך עד סוף 2025, מה שיאפשר להרבה יותר רוכשים ליהנות ממנה, ולהפוך את הרכבים החשמליים לאטרקטיביים יותר. בנוסף, המשרדים מציעים לבטל גם את המכס על המכוניות החשמליות, שמוטל בכלל בגלל שהסוללות מיוצרות בסין, עימה אין לישראל הסכמי מס. מס זה עומד על 7%, וביטולו יכול להוזיל עוד יותר רכב חשמלי.

אבל לא רק המיסים נמצאים על הכוונת של השרות, אלא גם יבואני הרכב עצמם. אלו יחויבו לעמוד בממוצע של פליטת גזי חממה במכוניות אשר נמכרות על ידם, ואם לא, הם יאלצו לשלם קנסות כבדים. כך בעצם יידחקו היבואנים אל פינה בה הם חייבים לשווק ולמכור יותר רכבים חשמליים, ולעודד את רכישתם במקום את החלופות המונעות מבנזין.

עמדות טעינה לכולם

תמונה: טסלה

אחת הבעיות הגדולות ביותר של רוכשי הרכב החשמלי היא ללא ספק עמדת ההטענה. בעלי בתים פרטיים יכולים להתקין בקלות עמדות בחניה הפרטית שלהם, אבל גם אם יש לכם חניה בטאבו, אבל אתם גרים בבניין, אתם צריכים להשיג הסכמה של כל דיירי הבניין. ההצעה כעת רוצה לאפשר לכל דייר להתקין עמדת טעינה בחניה הפרטית שלו, עם התקנת מונה נפרד לעמדת הטעינה במקרים שבהם יש צורך בחיבור לרשת החשמל של הבניין עצמו. בנוסף, אם אתם גרים בבניין שבו אין חניות פרטיות רשומות, תוכלו לגייס רוב של בעלי הדירות להקצאת חלק מהחניות לכאלו עם עמדות טעינה. אם אין לכם בכלל חניה פרטית, השרות רוצות לחייב בעלי חניונים בהקמת עמדות טעינה, כך שתוכלו לטעון את הרכב שלכם בלי יותר מדי בעיות גם במהלך הסידורים שלכם.

בנוסף, המסמך חושף כי לאור העובדה שהתחבורה הציבורית נמצאת בשליטה מלאה של הממשלה, כבר מ-2026 כל אוטובוס חדש שיירכש יהיה חשמלי לחלוטין. עד 2035, כך נכתב, כל התחבורה הציבורית בישראל אמורה להיות חשמלית.

אבל מה בנושא הדוגמה האישית? השרות מציעות כי כבר ב-2022 כל צי הרכב הממשלתי המינהלי יוחלף לרכבים חשמליים בלבד. עם זאת, כדאי לשים לב שלא מדובר במכוניות הצמודות של השרים והשרות. ב-2025, כך גורסת ההצעה, כל המכוניות שהמדינה תרכוש יהיו חייבות להיות חשמליות. עם זאת, לא תהיה חובה לרכישת מכוניות שטח או מסחריות חשמליות. גם כל החניונים הממשלתיים ישודרגו, כך ש-10% מהחניות באלו יהיו חשמליות ב-2023.

 

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

22 תגובות על "תוכנית ממשלתית חדשה תציע הטבת מס לרכב חשמלי, הוזלה של הסוללה, והקמת עמדת טעינה ללא אישור שכנים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד שיודע
Guest

אשמח לראות את זה קורה, בלי תשתיות חזקות אתם יכולים לשכוח מיזה. מה שכן במידה וזה יקרה – אפשר להתחיל לחסוך סופסוף בהוצאות רכב.

גרגמל
Guest

אל תתלהב.. עוד לא ראית את המקל שבא אחרי הגזר.
אין חינם בישראל

אריאל
Guest

רק שלא אומרים לכם את האמת בכתבה, 10% רק על ה75,000~ שח הראשונים לא על המחיר המלא של הרכב

Just an average Joe
Guest

תוכנית מצויינת אבל כל עוד משרד האוצר לא תומך זה לא יקרה.
מדובר על הפסד הכנסות אדיר ממיסוי (על רכבים ועל דלק)- מה יממן את זה?

מאור
Guest

לפתוח את שוק הקנביס יכול להכניס מיליארדים למדינה ממסים, ביטול חובת גיוס לאברכים מעל גיל מסויים והוצאתם לשוק העבודה ובטוח שיש עוד רעיונות איך להגדיל הכנסות

סתם שם
Guest

אמנם זה מקטין את ההכנסות מהמיסים האלה אבל גם מקטין את ההוצעות על פרויקטים הקשורים לאיכות הסביבה

מאור
Guest

אין באמת כאלה , ניקוי הזפת מהחופים היה הפרויקט הרציני היחיד ב5 שנים האחרונות

אגב
Guest

זיהום אוויר זה הפסד יותר גדול מכל המכסים האלו.

זו חשיבה לטווח ארוך לא לשנה.

חוץ מזה ישראל לא רוצה להישאר מאחור בשוק הזה, בזמן שסין, ארהב ואירופה כבר יהיו על רכבים חשמליים. ישראל רוצה שיצרניות רכבים חשמליים שבעתיד יהיו גם איטונומיות ירצו להגיע לישראל ראשונים

משתמש
Guest

אני לא תומך של הממשלה, להפך – אני מתנגד לה, אבל זה דבר חשוב מאוד המהלך הזה והוא בהחלט יעודד מעבר לרכבים חשמליים. מה שהייתי מוסיף הוא שבכל תחנת דלק יחוייבו להתקין עמדות טעינה מהירה כמספר העמדות לתדלוק (אלא אם כן זה באחריות חברות הרכבים – אני לא מבין בזה)

yaniv
Guest

לא רק שזה יקרה, גם יהיו קנסות על שימוש בדלק רגיל בשנים הקרובות. איסור שימוש בבשר אדום ועוד ועוד. תמר זנדברג כבר פנתה לבנט בבקשה להגדיר את ישראל במצב חירום ( מוכר לכם? ) בגלל “משבר האקלים” . מי שחושב שהגבלת תעופה קשורה לאיזה וירוס פשוט לא מכיר את מטרות תוכנית פיתוח בר-קיימא שישראל חתמה עליה בדאבוס 2015. ב2019 היו 100 אלף מטוסים באויר בכל רגע נתון וישראל היא אחת מהמדינות עם תיירות חוץ הכי גבוהות שיש, תעשו אחד ועוד אחד.

רועי
Guest

היא באמת ביקשה את זה? קצת קשה לי להאמין מרוב שזה מגוחך…

יניב
Guest

כן, היא ביקשה, זה פורסם היום בN12.
גם פורסם שהיא מתכננת להכפיל את מחיר הכלים החד פעמיים. אני בעד כמובן.
רק חבל שמטריפים עולם שלם ומכניסים את כולם להיסטריה במקום להודיע שדלק מטוסים הוא מזהם משמעותי ואין ברירה אלא לחתוך בטיסות תיירות וטיסות עבודה לא חיוניות ולעבוד מהבית. אני חושב שיגיע היום והם יודו בזה, בינתיים אני מוקף אנשים שלא מסוגלים לקרוא pdf של שני עמודים וקוראים לי קונספירטור ומעדיפים להאמין שאנינו בסכנה קיומית מוירוס מסכן שהורג קשישים, למרות שכל המידע נגיש ומפורסם באתר הרשמי של הפורום העולמי לכלכלה ובראשו פרופ קלאוס שוואב.

lilll
Guest

הסתומה הזו רואה את AOC ומריירת עליה ומנסה להיות כמוה.
אה, ואתה קונספירטור סוג ד’ ואני מנחש שעוד לא הרבה זמן תתחיל להרהר במחשבה ה’עצמאית’ שלך שאולי בעצם עבדו עלינו וכדור הארץ זה בכלל דיסק הארץ.
באמת, תמשיך לעשות את האחד ועוד אחד שלך ותגיע לשם מהר מאוד.

חומי
Guest

אין סיכוי – אנחנו מדינה חטופה – שבוייה בידיים של לובי שוק הרכב – יפעילו את כל הבלמים והחישוקים האפשריים ……. לממשלות בארץ אין באמת מספיק כוח להתמודד עם הטייקונים

משה
Guest
אין ספק שהעולם הולך לחשמל. כך שאין עתיד בכלל לרכבים בנזין. משבר האקלים רק יאץ תהליך שממילא היה צריך לקרות כי רכבים חשמליים הם זולים יותר, יעילים יותר וחסכוניים יותר שלא לומר לא מזהמים בכלל. הבעיה העיקרית כרגע בתור בעל רכב חשמלי הוא אחד ויחיד: צריך לחייב את כל בעלי תחנות הדלק לעבור לחשמל. זה אומר שלפחות רציף אחד של בנזין יוחלף ברציף חשמלי מהיר. וכמובן שהתשלום יוכל להיות במזומן או באשראי. במצב הנוכחי, אין כמעט עמדות טעינה (במיוחד בדרום הארץ) מה שהופך את כל החוייה למלחיצה. תקנה אחת תפתור בעיות רבות.!!!! לתשומת לב השרות הצדקניות מהשמאל. לפחות את זה… Read more »
רועי
Guest

ייצור סוללות הוא תהליך די מזהם

יותם
Guest

גם בזה יטפלו וכבר היום מייצרים סוללות ללא קובלט שהוא המינרל שהכרייה שלו מזהמת. המגמה הכוללת תהיה כזו שהעולם יעבור לאט לאט ליותר שימוש ברכבים חשמליים

גדעון
Guest

הייתי מעלה את המס עוד על רכבים מזהמים, כך שממש יהיה משתלם רק רכב חשמלי, אם יהיו פחות רכבים בגלל זה, גם טוב.

יותם
Guest

כבעל רכב חשמלי שהתקין בבניין – הבעיה היא התקנה נכונה בלוחות החשמל ולראות שלא תהיה קריסה תחת העומס של כמות העמדות הכוללת. צריכה להיות תשתית טעינה מהירה גדולה יותר והמדינה צריכה לשים על זה הרבה יותר משקל ומאמץ

יוני
Guest

כל הטבת מס רק תוסיף שומן ליבואנים, הדרך היחידה להורדת מחירים למחירים נורמלים זה לפרק את היבואנים הגדולים ולתת תמריצים ליצרניות לשווק פה את הרכבים שלהן ללא יבואנים חמדנים שרק גוזרים קופון שמן על משהו שהם לא מבינים בו דבר חוץ מלקמבן את הבלעדיות שלהם דרך חקיקה באמצעות לוביסטים בכנסת.

ליאו
Guest

נחמד אבל הבעיה הגדולה היום שגם במעט עמדות טעינה הציבוריות שיש, רכבי בנזין חונים וחוסמים את החניה ללא אפשרות למשטרה לעשות כלום.
אז שיתחילו קודם מלאכוף שבחניה של עמדת טעינה ציבורית, יכול לחנות רק רכב חשמלי בזמן הטעינה.

אילן
Guest

אני בעל תו נכה ונוהג מעל שנה ברכב חשמלי שנרכש בייבוא אישי. מאז שהגיע הרכב לארץ,
לא מצאתי עמדת טעינה ציבורית אחת.
1. העמדות הקיימות במרכז, ממוקמות בחניונים, כאשר החנייה עולה פי 3, מעלות הטעינה.
2. אין חוק האוסר על רכב רגיל לחנות בחניה של רכב חשמלי ואיש הישר בעיניו יחנה…
3. אין עמדות טעינה לרכבי נכים.
אז לך תאמין לכל הרפורמה שמנסים לשנות,
הכל bullshit – מריח פוליטיקה מסריחה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: