גוגל משקיעה בסטארטאפ הישראלי Mine, שרוצה למחוק את מה שהחברות הגדולות יודעות עליכם. רגע, מה?

קרן ההשקעות ממוקדת ה-AI של גוגל מובילה השקעה בגובה 9.5 מיליון דולר בסטארטאפ הישראלי MINE. על פי נתוני החברה הישראלית, היא אחראית על 90% מכל בקשות מחיקת המידע בעולם

תמונה: MINE

ככל שאתם משתמשים יותר באינטרנט ובשירותים מקוונים שונים, כך המידע הפרטי שלכם נותר חשוף ביותר מקומות שונים – אפילו בכאלו שכבר לא נמצאים בשימוש ושכחתם מהם. כאן נכנס לתמונה הסטארטאפ הישראלי MINE, שמאפשר למשתמשים להחזיר את השליטה במידע האישי שלהם, ולמחוק אותו מהידיים של גורמים שונים. היום (ד’), פחות משנה לאחר שנחשף וגייס Seed, מודיע MINE על השלמת סבב גיוס נוסף בהובלה של זרוע השקעות של החברה שמחזיקה בפחות או יותר כל המידע בעולם – גוגל.

נותנת לכם לשלוט במידע שלכם

המערכת של MINE מתחברת בפועל אל המייל של המשתמשים וסורקת את שורות הנושא של המיילים (ולא אוספת או קוראת את המידע שבגוף המיילים), כדי לקבוע האם מדובר באינטראקציה שמעידה על כך שהחברה הזו מחזיקה במידע כלשהו שלכם.

לאחר מכן המשתמש יכול להבין היכן נמצא המידע שלו, מי מחזיק אותו ומה ההשלכות של החזקת המידע הזה. אם הוא מעוניין, הוא יכול להשתמש במערכת כדי לשלוח בקשת מחיקה רשמית לחברה המחזיקה במידע שלו, וזו תשלח את הבקשה בהתאם למיקום של המשתמש וחוקי הפרטיות החלים עליו או על החברה.

מתכננים טיול לחו”ל? תתכוננו לפזר את המידע שלכם בעוד 6 חברות

בשיחה עם גיקטיים מסביר גל רינגל, מייסד שותף ומנכ”ל Mine, כי בממוצע, המידע של משתמש נמצא בידיים של כ-350 גורמים, בעוד שבישראל מדובר כבר על 450 גורמים שונים. “בכל חודש בממוצע המספר גדל ב-8 חברות חדשות, ובזמן הקורונה, מהסגר הראשון בתחילת מרץ, המספר הזה גדל ב-55% מאחר וכולנו היינו צריכים להעביר את החיים שלנו לאונליין”.

לטענתו, כמעט כל פעולה טריוויאלית שאנחנו מבצעים ברשת מובילה לפיזור המידע שלנו. טיול לחו”ל, למשל, מגדיל את הפיזור ב-6 חברות חדשות בממוצע. “מטרת המוצר שלנו היא לעזור למשתמשים לצמצם את החשיפה של המידע שלהם באינטרנט כדי להקטין את האירועים האלה ואת האפשרות שהמידע שלנו יגיע לידיים הלא נכונות וישמש כנגדנו”, טוען רינגל.

נכון לעכשיו, Mine מאפשרת שימוש במוצר ה-B2C שלה בחינם, אך רינגל חושף כי הוא מאמין שבתחילת 2021 החברה תתחיל לגבות סכום חודשי שיעמוד על דולרים בודדים. גם אנחנו תהינו מהו בעצם המודל העסקי של החברה לאורך זמן, בהנחה שמיין מסוגלת למחוק את כל המידע שלכם מהרשת בלחיצת כפתור חד פעמית. רינגל מסביר כי השימוש הוא לא חד פעמי, וכי למשתמשים יש “דרך” לעבור עם המוצר. ככל שהזמן עובר, כאמור, יתווספו עוד שירותים שיאספו את המידע של המשתמש, ו-Mine אמורה להיות שירות שבו משתמשים ברמה שבועית או חודשית.

עוד מוסיף רינגל כי Mine גם מייצרת תובנות עבור המשתמשים כמו שירותים שכדאי למחוק, התראות על חברות שנפרצו ועוד. בהמשך, Mine צפויה גם להשיק מודל B2B בו תציע לחברות מנגנון לניהול כל בקשות ה”זכות להימחק” בצורה קלה ומהירה.

אז למה גוגל משקיעה בסטארטאפ שמוחק מידע?

היום (ד’), החברה מודיע על השלמת סבב גיוס A של 9.5 מיליון דולר בהשתתפות MassMutual Ventures, e.Ventures, Battery Ventures ו-Saban Ventures. אך מי שמעניינת יותר מכל היא זו שהובילה את הסבב: Gradient Ventures, שהיא בעצם קרן הון סיכון של גוגל שממוקדת בעולמות ה-AI, שזוהי ההשקעה הראשונה שלה בישראל.

קשה שלא לתהות מה גוגל, החברה שפחות או יותר מחזיקה בכל המידע בעולם, מחפשת בחברה שמנסה לעשות בדיוק ההפך ולמחוק את המידע של משתמשים שמפוזר בין היתר אצל גוגל עצמה. רינגל מבקש להפריד בין פעילות הקרן שהשקיעה בחברה לבין גוגל עצמה: “הקרן הממוקדת AI של גוגל אינה קשורה מבחינה עסקית לגוגל עצמה, ומופרדת באופן מוחלט דווקא מהסיבה הזו. כהגדרה בעולם ההון סיכון, הקרן שלהם היא קרן פיננסית לחלוטין ולא אסטרטגית, ולכן, אין לגוגל שום קשר ישיר למיין ואין לה נגישות לטכנולוגיה שלנו, או מעורבות עסקית”.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

בנוסף, רינגל מצהיר כי על אף ההשקעה, אם משתמש ירצה למחוק את המידע שלו מגוגל, הוא יוכל לעשות זאת דרך Mine. עם זאת, רינגל מציין כי לפי המידע של החברה, נראה שהמשתמשים לא רוצים למחוק את המידע שלהם מגוגל באמצעות השירות. “בסופו של יום, הכל עניין של שליטה ובחירה. אנחנו פה כדי לשקף למשתמשים בצורה אובייקטיבית איפה נמצא המידע שלהם ולתת להם כלים למחוק אותם מתי שהם רוצים ואנחנו נעזור בתהליך”.

סבב הגיוס הנוכחי, שלדברי החברה התבצע אך ורק בפגישות מרחוק, כיאה לעידן הקורונה, מגיע 9 חודשים בלבד לאחר שהחברה השלימה סבב גיוס Seed. עתה, תוך פחות משנה, השיגה החברה יותר מ-100 אלף משתמשים, ששלחו דרכה כ-1.3 מיליון בקשות מחיקה. “כחלק מההכרזה הזו, אנו משיקים את גרסת Mine V2, שכוללת המון פיצ׳רים חדשים סביב גילוי החברות, המידע עליהן ומה הן עושות עם המידע שלנו, וחישוב הסיכון דיגיטלי של השארת המידע האישי ברשות חברות אלו”.

עוד חושף רינגל כי החברה אחראית לכ-90% מכל בקשות המחיקה בעולם, מה שהוביל גם לדבריו למאות פניות מחברות שרוצות להשתפר בתהליכי הפרטיות שלהם. לאותן חברות, כאמור, החברה תציע את כלי ה-B2B שלה. “והכי חשוב”, טוען רינגל, “אנחנו גדלים. היום אנחנו כבר 16 אנשים בצוות וממש מרגישים את התרומה של כל אחד ואחת מהאנשים הטובים שיש לנו פה.

החברה פועלת ממשרדיה אשר בתל אביב ומתכננת להמשיך לגייס עוד מספר עובדים במהלך החודשים הקרובים. מאחורי Mine עומדים שלושה יזמים מנוסים שהכירו בשירותם הצבאי: גל רינגל (CEO), גל גולן (CTO) וקובי ניסן (CPO), המגיעים מעולם הסייבר וההון סיכון. החברה הייתה בוגרת המחזור הראשון של Ignite, האקסלרטור החדש יחסית של אינטל.

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

12 תגובות על "גוגל משקיעה בסטארטאפ הישראלי Mine, שרוצה למחוק את מה שהחברות הגדולות יודעות עליכם. רגע, מה?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
משתמש אובונטו
Guest

הכי הגיוני, יום אחרי ההשקעה:
“חברים, המשקיעים ביקשו להוסיף שורה קטנה לקוד:”

if (site != “google”)

זהו, תמשיכו לעבוד כרגיל.

קרני
Guest

בול!

יוסי
Guest

יש את זה ביותר ציניות? חברה שמחזיקה ברוב המידע על אנשים בעלת שליטה בחברה שנלחמת בחברות שמחזיקות מידע על אנשים?

שלמה
Guest

ככה הם לומדים כיצד חברות כאלה נלחמות בשיטות שלהם…

א. ר
Guest

פרינגלס התותח B-)

גם כן גולש
Guest

הם דורשים גישה לתיבת המייל, בהצלחה עם זה אבל אני לא מכיר מישהו שיהיה לקוח שלהם

ירון
Guest

גוגל אוהבת דאטה, אז מהחברה הזאת היא מקבלת אותו פעמיים – גם מבינים סטטיסטיקות לגבי בקשות וגם מקבלים גישה-חינם למייל שלך! נהדר!

מה שנקרא, אם זה בחינם, אנחנו המוצר

משתמש אובונטו
Guest

וואו ירון, באמת לגוגל אין גישה-חינם למייל שלך? למה איזה מייל יש לך? של הוטמייל?

נועם
Guest

נראה לי שבג’ימייל זה קורה גם ככה על מנת ללמוד כיצד לסווג את המיילים לספאם ולקטגוריות השונות

יזם
Guest

למה מחקתם לי את התגובה הקודמת? התחלתם לסנן תגובות ביקורתיות?

יזם
Guest

ועכשיו לתגובה שמחקתם – קודם כל אתם אומרים שגוגל משקיעה בסטארטאפ ואז כשנכנסים לפרטים רואים שזו קרן השקעות של גוגל שלא באמת קשורה לפעילות של גוגל.. דבר שני, לא מובן איך יש משקיעים כאלו פראיירים ששמים כסף על שטויות שכאלו, הסתכלתי על מוצר החברה, בסך הכל מקבלת הרשאות למייל, מסתכלת לאיזה אתרים נרשמת ושולחת להם מייל אוטומטי למחוק את המידע.. רמה טכנולוגית של פרויקט גמר באונ’ – וואו ממש מוצר משנה חיים – בשביל זה 40 מיליון שקל? הזיה…

אבי
Guest

עוד צעד לחיזוק מונופול המידע של גוגל, דווקא אהבתי את מה שMine עשו עד כה.. חבל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: