לכל אורק יש שם: Middle Earth: Shadow Of War [ביקורת גיימינג]

משחק ההמשך ללהיט בסדרת “שר הטבעות” מצליח להתעלות על קודמו בכל פרמטר אפשרי

תמונה: Playstation

בעבר, משחקים שמבוססים על סרטים, סדרות או מותגים היו מתכון לאסון. הם לרוב היו מאוד פשטניים, לא מושקעים והציגו ניסיון די עלוב לקושש עוד כסף ממעריצי המותגים. בשנים האחרונות חל שינוי עצום בתת ז’אנר הזה, ומשחקים כמו סדרת Arkham הוכיחו שאפשר ליצור משחקים מבוססי מותג שאהודים גם על המעריצים וגם על שחקנים חובבים. כאשר שוחרר Shadow Of Mordor, המשחק המבוסס על העולם של “שר הטבעות”, הוא היה לאחד המשחקים המוצלחים של שנת 2014 ותפס את קהל המעריצים והמבקרים לא מוכן. כעת, כמה שנים לאחר מכן, משחק ההמשך יוצא ומספק לעדת המעריצים בדיוק מה שהיא רוצה לקבל, ואז עוד הרבה. אולי אפילו יותר מדי.

סיפורה של הטבעת

תמונה: צילום מסך

Shadow Of War ממשיך מיד לאחר אירועי Shadow Of Mordor. הסיפור מתרחש בין עלילת “ההוביט” לעלילת “שר הטבעות”. טאליון, הריינג’ר/כפיל של אראגון שהוא וכל משפחתו נרצחה לנגד עיניו, חוזר לחיים כאשר רוחו של לורד האלפים, קלברימבור, משתלבת עימו ומעניקה לו יכולות מדהימות וקשר לעולם הרוחות. במהלך המשחק הקודם התגלה כי קלברימבור הוא שחישל את טבעות הכוח הידועות לשמצה, ובסוף המשחק הקודם חישלו השניים טבעת כוח חדשה. כבר בתחילת “War”, השניים כמובן מאבדים את הטבעת, ויוצאים למסע במעוז הגונדורים האחרון, Minas Ithil, כדי להשיג את הטבעת. בעוד קלברימבור מעוניין רק להשיג את הטבעת (ולהגיד כמה שיותר פעמים את המילה “Palantir”), טאליון רוצה לעזור לצבא הגונדורי ולהציל את העיר האחרונה מידי צבא האורקים (והאורוקים) של סאורון. העלילה אולי קצת סבוכה, אבל היא כיפית ואמורה לספק גם את מעריצי הסדרה וגם את מי שהגיע רק כדי להרוג כמה שיותר אורקים.

לא צריך ללמוד צירופי מקשים מסובכים בשביל קרבות מדהימים

המשחקיות עדיין חלקה ומספקת מאוד. מתחילים את המשחק עם רוב היכולות שטאליון רכש במהלך המשחק הקודם, מה שאומר שמהר מאוד תצטרכו להתרגל לכל האפשרויות הרבות שהמשחק נותן. המפה החדשה של המשחק גדולה בהרבה מהמפה הקודמת, ולעיתים תצטרכו לעבור אלפי מטרים בין משימה למשימה, אך השליטה היחסית מדויקת ואפשרויות הריצה וההתקדמות של טאליון מאפשרות לרוץ ולנווט בתוך המפה בקלילות ובמהירות.

תמונה: צילום מסך

מערכת הקרבות עובדת מעולה מתמיד, ועדיין זהה כמעט לחלוטין למערכת הקרבות של משחקי Arkham ו-Assassins Creed. לשמחתי הרבה, למרות שיש המון אפשרויות ללחימה, אין צורך לזכור בעל פה צירופי קומבואים מורכבים בשביל ליצור קרבות מדהימים ועמוסים באקשן.

כאשר תשתלטו יחסית מהר על מערכת הטיפוס, הריצה והקרבות, אתם תרגישו די בלתי מנוצחים. לפעמים המשחק מרגיש כאילו משחקים עם צ’יטים ומקבלים הרבה יותר מדי כוח, אבל כשתתקלו בקפטן או Warchief חזק במיוחד ותהיו מוקפים בעשרות אורקים ומפלצות בו זמנית, אתם עלולים למצוא את עצמכם מאותגרים, וזה כיף מאוד.

לכל אורק יש שם

ב-Shadow Of War אנחנו רואים את חזרתה של מערכת ה-Nemesis המפורסמת מהמשחק הקודם בסדרה: חוץ מהררי האורקים שתחסלו, אתם תתקלו ב”קפטנים” ובאורקים בדרגות בכירות יותר. לכל אורק כזה יש “תפקיד” ודרגה. כאשר תחסלו אורק כלשהו, אורק אחר יתפוס את מקומו בשרשרת. אך אם אורק כלשהו, ולו הזוטר ביותר, יצליח לחסל אתכם בקרב, הוא יקבל העלאה בדרגה, יתחזק ואפילו ישנה במעט את המראה שלו.

תמונה: צילום מסך

אחת הנקודות המגניבות במערכת הזו היא שהאורקים זוכרים אתכם, ורגע לפני כל קרב איתם הם גם יגידו לכם את זה. לכל אורק כזה יש שם משלו, דיבוב משלו, שורות מקוריות משלו, עיצוב ואפילו סיפור עבר משלו. הם יספרו לכם על המסע שהם עברו מאז הפעם הקודמת שהם פגשו אתכם ועל איך הם תיכננו את הנקמה הזו כבר זמן מה, או שהם פשוט יקשקשו משפטים הזויים ולא הגיוניים כיוון שהם אורקים קצת סתומים שקודמו לתפקיד בכיר. התוצאה היא מצחיקה, מפתיעה, מעניינת, ובעיקר נותנת תחושה שמדובר בעולם מגוון שבו דמויות חיות גם כשאתם לא יוצרים איתן אינטרקציה ישירה.

האישיות של האורקים נשארת עקבית בין כל המפגשים איתם, כך שלעיתים אתם אפילו עשויים להיות מאוכזבים ממוות של אורק מסוים רק כיוון שאהבתם את הדמות שלו. הדיבוב כאמור מפתיע לטובה וגם העיצוב שלהם כולל אביזרים ויכולות שונות,למשל כשהם יביסו אתכם או שאתם תגרשו אותם, הם ישיגו לעצמם אביזרים שונים ויראו מעט שונה בפעם הבאה שתיתקלו בהם.

כדי לנצח גם את האורקים החזקים ביותר אפשר ורצוי לבצע עבודת מחקר כיפית: במהלך השיטוטים שלכם תתקלו ב-Worms, אורקים חלשי אופי שתוכלו לסחוט מהם מידע על הקפטנים בלחיצת כפתור, ולחשוף את זהות האורק, יתרונותיו וחולשותיו. אם תנצלו את המידע שקיבלתם באופן חכם, תוכלו להביס את האורקים החזקים בקלות יתרה.

הכיף האמיתי מתחיל במערכה השניה

תמונה: צילום מסך

בסוף המערכה הראשונה (אזהרת ספוילרים קלה), נפתחת האפשרות להשתלט על אורקים. לא רק שהאורקים שתשתלטו עליהם יכולים לתקוף אורקים אחרים, אלא תוכלו גם להשתלט על קפטנים וצ’יפים כדי לשעבד את צבא האורקים שלהם אליכם מתוך מטרה להפיל ולכבוש את המבצר שלהם.

כשאתם מגייסים קפטן אתם יכולים להפוך אותו לשומר הראש שלכם, כך שתוכלו לקרוא לו ולצבא שלו לעזרה במהלך קרבות ברחבי המשחק. וזוהי רק אפשרות אחת מבין האפשרויות המגניבות שיפתחו בפניכם: בלחיצת כפתור תוכלו לשלוח את הקפטן שלכם להרוג קפטן אחר, ואם הוא יצליח הוא יוכל לעלות שלב (Level Up) ולהפוך לחזק יותר. גולת הכותרת היא האפשרות לשלוח את הקפטן לקרבות ראווה כדי להוכיח את עצמו מול הצ’יפים, שעשויים לבחור בקפטן שטוף המוח שלכם כשומר ראש אישי. כאשר תחליטו לתקוף את הצ’יפים, הקפטן שלכם יבגוד בצ’יפ ויתקע לו סכין בגב, תרתי משמע.

לא בדיוק מולטיפלייר, אבל עדיין מגניב

תמונה: צילום מסך

במהלך המשחק תתקלו במשימות “Online”, שבהן תוכלו לנקום את מות חבריכם. אם חבר שלכם ב-Xbox, PSN או סטים נהרג על ידי אורק, תקבלו התראה על כך במשחק ותיפתח בפניכם משימה אפשרית. זה רעיון חמוד, אבל הרעיון ה”מולטיפליירי” המגניב באמת מגיע בהמשך: לאחר שתשתלטו על מבצרים, תוכלו להקים מבצר משלכם עם צבא האורקים שטופי המוח שלכם, ואז תקבלו את האפשרות לפלוש למבצרים של חברים אחרים (מה שאומר שבפועל אתם פשוט מורידים את צבא האורקים שלהם) ולנסות להביס אותם. הם כמובן ינסו לעשות את אותו דבר בתמורה, אז צפו להרבה ריבים עם חבריכם.

לעזאזל עם המיקרו-רכישות

לא הכל מושלם בארץ התיכונה. גם Shadow Of War ממשיך את המגמה האיומה של עולם הגיימינג ומציג מערכת Micro-Transaction, שבה אפשר לשלם כסף אמיתי כדי לקבל Crates שבהם יש אורקים חדשים שיתגייסו למענכם. המערכת הזאת כל כך מיותרת כיוון שהיא בעצם מאפשרת לכם לקבל את המטרה של המשחק, גיוס אורקים למלחמה והריגת אורקים אחרים, מבלי לשחק את החלק הכיפי ביותר במשחק: גיוס אורקים למלחמה והריגת אורקים אחרים. פשוט תגידו לא ל-Crates ותמשיכו לשחק במשחק.

בנוסף, כמויות משימות-הצד האפשריות מעיקה על המפה והופכות אותה לצפופה ועמוס באירועים. עם זאת, כמות המשימות מאפשרת ליהנות שעות ארוכות מאוד מהמשחק, שהוא ממילא ממכר בפני עצמו.

להרוג אורק ולנוח

Shadow Of War גורם למשחק הקודם, שגם הוא היה מצוין, להראות כמו גירסאת בטא לדבר האמיתי. War עולה על קודמו כמעט בכל פרמטר, ומפתח כל אלמנט במשחק לרמה עמוקה יותר ומספקת יותר. מערכת ה-Nemesis מקבלת שדרוג פרקטי, מעניין וממכר למדי, שישאיר אתכם שעות בעולם המדהים של War. זה משחק חובה לכל מעריצי שר הטבעות, ומשחק חובה לכל חובבי משחקי האקשן. מעולם לא היה כיף כל כך להילחם בצבאות ענק של אורקים.


Shadow Of War זמין לקונסולות PlayStation, Xbox ו-PC.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: