עכשיו זה רשמי: שירותי הסטרימינג מחזיקים את תעשיית המוזיקה בחיים

נתונים חדשים שמגיעים מאיגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי מוכיחים ששירותי הסטרימינג הם כנראה הדבר הכי טוב שקרה לתעשיית המוסיקה

מקור: Unsplash

אנחנו לא צריכים לספר לכם שבשנים האחרונות תעשיית המוסיקה השתנתה מהקצה לקצה, ואם פעם היינו נוהרים לחנויות על מנת לרכוש את האלבום החדש של האמן האהוב עלינו, הרי שהיום – העסק מתנהל אחרת לגמרי. נתונים חדשים ודי מעניינים שחושף ה-RIAA (איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי) מוכיחים כי תעשיית המוסיקה חייבת לא מעט לשירותי הסטרימינג למיניהם, שאחראים כיום על כ-80% מהרווחים שלה.

יותר מנויים בתשלום משחשבתם

במחצית הראשונה של 2019, ההכנסות הכלליות מתעשיית המוסיקה צמחו ב-18% ל-5.4 מיליארד דולר. לצורך השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד הרווחים הסתכמו ב-4.6 מיליארד דולר ושנה לפני כן ב-4.2 מיליארד דולר. מתוך הסכום הכולל של הרווחים, שירותי הסטרימינג אחראים לרווחים בגובה של 4.3 מיליארד דולר, מה שמעיד על צמיחה של 26% בהשוואה לשנה שעברה.

תחת הקטגוריה הזו נכללים המינויים בתשלום של שירותים כמו ספוטיפיי, Tidal, אפל מיוזיק ואמזון; שירותי רדיו כדוגמת Pandora ושירותי סטרימינג On-Demand מבוססי פרסומות כמו יוטיוב, Vevo, והגרסה החינמית של ספוטיפיי הכוללת פרסומות. הרווחים משירותים מבוססי פרסומות גדלו ב-25% בהשוואה לשנה שעברה, והסתכמו ב-427 מיליון דולר.

הגורם המרכזי לעלייה ברווחים היא כמות המנויים לשירותי הסטרימינג השונים, כשבמחצית הראשונה של השנה הנוכחית מספרם צמח ב-30% ל-61.1 מיליון מנויים. המשמעות בפועל – יותר ממיליון מנויים חדשים בתשלום במהלך 12 החודשים האחרונים. מדובר בקפיצה משמעותית במיוחד בהשוואה לשנה שעברה, אז כמות המנויים לשירותי הזרמת מוסיקה עמדה על 46.9 מיליון, ובשנת 2016 – מספרם הסתכם ב-20 מיליון מנויים בלבד.

ומה קורה בעולם ההורדות הדיגיטליות? ובכן, בעידן בו תמורת כמה עשרות שקלים בודדים מידי חודש אנחנו יכולים לקבל גישה למאגר מוסיקה אינסופי – לא מפתיע שההכנסות מז׳אנר זה ירדו ב-18% במחצית הראשונה של 2019, והסתכמו ב-462 מיליון דולר. טוויסט מעניין הוא שדווקא בקטגוריית המוצרים הפיזיים הורגשה עליה של 5% שהובילה לרווחים גבוהים אף יותר מאלו של ההורדות הדיגיטליות – 485 מיליון דולר. אגב, אם חשבתם שהדיסקים נעלמו לחלוטין מן העולם; הם אמנם לא נחטפים כמו לחמניות חמות שזה עתה יצאו מהתנור, אבל בהתחשב לתדמית הפרימיטיבית שלהם – הם עדיין הניבו רווחים נחמדים של 248 מיליון דולר הודות למכירה של יותר מ-18 מיליון יחידות. מוצר פיזי שדווקא הצליח השנה הוא התקליט; מכירות התקליטים גדלו ב-13% השנה והניבו רווחים של 224 מיליון דולר – עם מכירות של קרוב ל-9 מיליון יחידות.

בשורה התחתונה, מדובר בבשורות טובות הן לתעשיית המוסיקה הכוללת והן לכלכלה האמריקאית; תעשיית המוסיקה תורמת 143 מיליון דולר לתוצר המקומי הגולמי של ארה״ב מידי שנה, תומכת ביותר מ-150,000 עסקים הקשורים למוסיקה ומייצרת קרוב ל-2 מיליון משרות. אז בפעם הבאה שאתם מתבאסים על המינוי הדיגיטלי שלכם וחשים געגוע לימי הדיסקים – אתם יכולים להיות רגועים, כי תעשיית המוזיקה עדיין שורדת הודות למינוי הזה.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

8 תגובות על "עכשיו זה רשמי: שירותי הסטרימינג מחזיקים את תעשיית המוזיקה בחיים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שחר
Guest

אם לא היו בעולם שירותי סטרימינג אז אנשים היו קונים דיסקים או מדיה אחרת.
המסקנה פה לא נכונה, זו ביצה ותרנגולת.

moti
Guest

או מורידים בחינם מהאינטרנט. כל זה דורש התעסקות, מה גם שצריכת המוזיקה פחותה כיון שהדיסק מהחנות לא יודע להמליץ לך על מוזיקה נוספת.

Eran Friedland
Member

באמת? אני חושב שהם היו משתמשים בקאזה נאפסטר ואימיול

יוש
Guest

השאלה החשובה היא לא כמה התעשיה מרוויחה אלא כמה מרוויחים האמנים.

מירי מוסקה
Guest

כתבה הזויה שחייה בסרט!!!
כלום לא השתנה האמנים לא מרויחים אלא נעשקים – פעם כשהיה קשה ומסובך להוציא תקליט השודדים היו חברות ההפקה וההפצה- ואילו בימינו חברות הסטרימינג הן היחידות שמרויחות מכל הסיפור שנקרא “תעשיית המוסיקה”
למוסיקאים נשאר להתפרנס מהופעות או שיעורים וזה רק אם הצליחו להתבלט בין מיליון האחרים

דורון
Guest

הכתבה לא הזויה בכלל. בכתבה כתוב שתעשיית המוזיקה מרוויחה ולא נכנסים בכלל למי בתוך התעשיה מרוויח. למה סתם לכתוב ביקורת מגעילה?

דורון מזור
Guest

למה מגעילה? לא התייחסתי לכותבת אלא לכתבה שמציגה עולם ורוד
רק שוכחת להזכיר שרב המוזיקאים ממש לא מרויחים מכל הסיפור
למה לכתוב ביקורת???? כי לזה נועדו התגובות- להביע ולחלוק דעות…

יואב קוטנר
Guest

מישהו יכול לתת כאן נתונים אמיתיים על התמלוגים להם זכאים האמנים על השמעות באפליקציות הסטרימינג השונות?
האם זה לפי השמעה בודדת? אלפי השמעות?
סקרנות נטו…..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: