מיקרוסופט בקמפיין חדש, תוקפת את גוגל

Scroogled הוא מונח חדש-ישן שהמציאה מיקרוסופט בכדי לתאר כיצד השירותים השונים של גוגל חודרים לפרטיות שלכם – קמפיין לגיטימי או ניסיון נואש לחזר אחר משתמשים?

מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

מיקרוסופט שוב יוצאת במתקפה נגד גוגל. החברה מזהירה את המשתמשים שלא להיות “Scroogled” – קיצור של Screwed by Google, כלומר “להידפק” על ידי שירות הדואר האלקטרוני הפופולרי של החברה GMail. הקמפיין מגיע בניסיון לגרום למשתמשים לעבור לשירות הדואר האלקטרוני המבוסס ענן החדש של החברה, Outlook.com, הדור החדש של הוטמייל, בטענה שהוא מיטיב עם פרטיות המשתמשים.

מסירה את הכפפות

בהודעה לעיתונות ששיחררה היום מיקרוסופט, קמפיין ה-Scroogled מצביע על השיטות הפגומות, לטענתה של מיקרוסופט, הנמצאות בשימוש על ידי ספקי הדואר האלקטרוני. ממחקר שהוזמן על ידי החברה עולה כי 70 אחוזים מצרכני שירותי הדואר האלקטרוני לא מודעים לכך שספקיות הדואר הגדולות נוהגות באופן שגרתי לעקוב אחר הודעות הדואר של המשתמשים בכדי להציג פרסומות המבוססות על התוכן של ההודעות הללו. בנוסף, מיקרוסופט מציינת כי 88 אחוזים מהצרכנים מתנגדים למנהג הזה.

הקמפיין האחרון נגד שירות הדואר האלקטרוני של גוגל הוא קמפיין נוסף של מיקרוסופט, בטוח שלא האחרון, נגד השירותים השונים של גוגל. כאשר שירות GMail הושק בשנת 2004, הוא הוצג באופן מיידי כפלישה מזעזעת לפרטיות המשתמשים על ידי מחוקקים ועורכי דין שונים. הביקורת טענה כי סריקת הטקסט של הודעות הדואר האלקטרוני הפרטיות של המשתמשים והצגת פרסומות מתאימות אמורה להיות פעולה לא חוקית, מה שבסופו של דבר הוביל לתביעת משפטיות נגד גוגל. סטפן וייץ, מנהל בכיר של שירותים מקוונים במיקרוסופט סיפר כי “מיקרוסופט מאמינה שלאנשים צריכה להיות שליטה על הודעות הדואר האלקטרוני הפרטיות שלהם, בין אם הם משתפים מידע בנקאי, תמונות של בני משפחה, או דנים בהיסטוריה הרפואית שלהם”.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

גם מיקרוסופט לא טלית שכולה תכלת

חשוב לציין, כי מיקרוסופט עצמה לא בדיוק חפה מהאשמות כאשר זה מגיע אל הודעות הדואר האלקטרוני של המשתמשים. החברה סורקת את שורות הנושא (Subject) של ההודעות ומשתמשת בתוכן שלהן, כמו כן גם בחיפושים אשר בוצעו במסגרת מנוע החיפוש Bing של החברה, בכדי להתאים את המודעות בשירות Outlook.com. כמובן שבקמפיין Scroogled של מיקרוסופט החברה לא מציינת את העובדה הזו, אך למען ההוגנות, גם מיקרוסופט “Miscrewsoft” את המשתמשים בשירות הדואר האלקטרוני שלה ולא רק גוגל.

גוגל, מצידה, טוענת כבר זמן רב כי טכנולוגיית הסריקה האוטומטית שלה אינה פולשת לפרטיות של המשתמשים. “הפרסום בגוגל שומר על כך שרבים מהשירותים והאתרים שגוגל מציעה הם בחינם, ללא תשלום”, כך מסרה גוגל בהצהרה “אנחנו עובדים קשה בכדי לוודא שהמודעות הן בטוחות, לא פולשניות ורלוונטיות למשתמשים. אף אדם אינו קורא את הודעות הדואר האלקטרוני שלכם או את פרטי החשבון שלך ב-Google בכדי להציג לכם פרסומות רלוונטיות או מידע נלווה”. ועדת הסחר הפדרלי בארצות הברית, מצאה לאחרונה כי גוגל לא מטה את תוצאות החיפוש במנוע החיפוש שלה לטובת המוצרים והשותפים שלה באופן בלתי תחרותי – כפי שנטען בעבר על ידי מתחרותיה של החברה.

סביר להניח, כי הקמפיין האחרון של מיקרוסופט מגיע כתוצאה מכך שישנה אי-שביעות רצון גדולה במיקרוסופט מקצב הנרשמים לשירות הדואר האלקטרוני שלה, המתחרה ב-GMail. אין ספק, כי הבחירה של רדמונד ב”משחק מלוכלך” בדמות קמפיינים ישירים נגד ענקית החיפוש, לא יהיה מה שיביא לה משתמשים אל האתר. בכל מקרה, חשוב להבין כי ברגע שאתם בוחרים בשירות דואר אלקטרוני חינמי, הודעות הדואר האלקטרוני שלכם נסרקות, כך או כך, בין אם על ידי גורם אנושי או לא. הבחירה, נשארת בידכם.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

5 תגובות על "מיקרוסופט בקמפיין חדש, תוקפת את גוגל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דב
Guest

שאין לך מה למכור תקוף את המתחרים.

רז
Guest

אולי במקום לתקוף, תראו לנו למה אנחנו צריכים לעבור לשירות שלכם?

עזרא
Guest

תכלס’ אני לא עובד בשב”כ ואין לי סודות מסחריים שאני מעביר במייל אז לא כ”כ אכפת לי אם איזה רובוט העיז לקרוא את המכתבים ה”סודיים” שלי….

רחל
Guest

חה חה חה… בעבר ערכתי השוואה בין מנועי החיפוש השונים ומתברר שגוגל לא שאלה אותי שאלות מיותרות במהלך החיפוש.. בעוד מנוע החיפוש בינג לא הפסיק לשאול אותי שאלות…
Did you search for???
בשלב כלשהו נמאס לי מחקירת השב”כ של החבר’ה בבינג.
אני משתמשת ב GMAIL ואני זאת שקובעת אם לקרוא את הפרסומות… רובן בנושא של אינטרנט.

שוקי מן
Guest

שטויות של מייקרוסופט.

דבר ראשון גוגל מאפשרת לך לבטל את הפרסומות במייל.
דבר שני – בכל אופן יוצגו לך פרסומות גם אם גוגל לא תקרא את המיילים שלך. השאלה היא עד כמה הפרסומות הללו יהיו רלוונטיות לגביך.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל