מבוכה: מיקרוסופט שילמה עבור ביקורות חיוביות ל-Xbox One
חוזה שדלף לאינטרנט חשף כי מיקרוסופט השיקה קמפיין במסגרתו שילמה למשתמשים עבור פרסום חיובי לקונסולת המשחקים החדשה שלה בעמודי היוטיוב שלהם.
מלחמת הקונסולות מגיעה לשיאים חדשים כשמיקרוסופט חוששת להשאר מאחור. כעת נחשף כי החברה השיקה קמפיין פרסומי חדש, במהלכו פנתה למשתמשים פופולארים ביוטיוב והציעה להם לפרסם ביקורת חיובית על Xbox One, בתמורה לסכום כספי שנקבע על פי מספר הצפיות שיצליחו להשיג.
טעות לעולם חוזרת
אתר Ars Technica חשף את הקמפיין המדובר, במסגרתו הציעה מיקרוסופט לבעלי ערוצים פופולאריים ביוטיוב לפרסם סקירה חיובית אודות הקונסולה החדשה שלה, ובתמורה יקבלו שלושה דולרים עבור כל 1,000 צפיות. בעוד שבתיאוריה הסכום לא נשמע גבוה במיוחד, עבור ערוצים המונים עשרות אלפי מנויים, סכומים אלה הופכים למשמעותיים תוך זמן קצר.
המהלך נחשף לאחר שמנהל הקהילות של אתר Machinima, רשת תכנים המציגה את סביבות המשחק הוירטואליות בסרטונים שונים, פרסם ציוץ המזמין את המשתמשים לקחת חלק בקמפיין המדובר. בעוד שהציוץ כבר נמחק, משתמשים מהירים הספיקו לצלם ולהעלות אותו לרשת.
משתמשים רשומים ב-Machinima שהוזמנו לקחת חלק בקמפיין התבקשו לעמוד במספר קריטריונים, שכללו הצגת סרטון הכולל 30 שניות מאחד מהמשחקים הזמינים לקונסולה, לציין בקול כי משחקים ב-Xbox One, לתייג את הסרטון עם הכיתוב XB1M13 ולבסוף לשלוח אותו אל אתר Poptent, פלטפורמה המתמחה בשיווק סרטוני וידאו במודל המבוסס על חוכמת ההמונים.
אין זה מפתיע שמשתמשים פופולאריים בעלי קהל מנויים נרחב מתבקשים להביע את חוות דעתם על מוצר או שירות בערוצים הפומביים שלהם, שלמעשה מעניק קידום ופרסום לאותו שירות, ומקבלים על כך תשלום. עם זאת, היינו רוצים להאמין שהמשתמשים מביעים את דעתם האמיתית, לטוב או לרע, שכן יש להם חובה כלפי המעריצים שלהם שמצפים מהם להיות אמיתיים ולא לשקר.
לצערנו ולצערם של המשתמשים, זהו לא המקרה במסגרת הקמפיין הנוכחי, שהמשתמשים התבקשו לשמור על התנאים הכלולים בו בסוד. כמובן שכיאה לרשת האינטרנט, ברגע שהובהר שההסכם סודי ואין לחשוף אותו – הוא הועלה אל אתר Pastebin.
כאן מופיעה הבעיה המשמעותית יותר בקמפיין הנוכחי, שכן המשתמשים שלקחו בו חלק חתמו על כך שבמסגרת הסרטון שיעלו לאינטרנט לא יגידו שום דבר שלילי על אתר Machinima, על קונסולת Xbox One או על אחד מהמשחקים אותם מפיצה מיקרוסופט. כלומר, המשתמשים התבקשו להלל את המוצר ולא להביע את דעתם האמיתית, במיוחד אם היא שלילית.
בעוד שמשתמשים רבים עדיין ממשיכים להעלות סרטונים המהללים את הקונסולה, לצד משתמשים המעלים סרטונים נגד הקמפיין ונגד מיקרוסופט, חשוב להבהיר כי הקמפיין המקורי רץ רק בין ה-14 ל-16 בינואר ובמסגרתו מיקרוסופט הסכימה לשלם רק עבור 1.25 מיליון הצפיות הראשונות. כלומר, סביר להניח שהגיעה לכמויות הצפיות שהציבה לעצמה מראש.
אם כל זה לא היה מספיק גרוע, החשיפה הנוכחית הובילה לקמפיין נוסף אותו הובילה מיקרוסופט בחודש נובמבר האחרון, במקביל להשקתה של קונסולת המשחקים החדשה. במסגרת הקמפיין הקודם הציעה החברה דולר אחד בלבד עבור כל 1,000 צפיות, כך שהפעם החליטה להעלות את המאמצים, ואת התקציב.
את מי יאשימו הגולשים?
הסיפור הנוכחי מציב את מיקרוסופט באור שלילי שעלול לגרום למשתמשים לסלוד עוד יותר מקונסולת המשחקים שלה. עם זאת, הבעיה האמיתית היא אינה עבור החברה, שאנו בטוחים כי תצליח להתנער מהקידום השלילי הנוכחי ולהמשיך הלאה, אלא עבור המשתמשים שלקחו חלק והעלו סרטון במטרה להרוויח כמה דולרים.
בהתחשב בכיוון אליו מתקדם שוק התכנים והמדיה אין זה מפתיע שחברות גדולת פונות למשתמשים "אמיתיים" על מנת לקדם את המוצרים שלהן. אך במקרה זה ייתכן שהמוניטין של אותם משתמשים עליו עבדו כל כך קשה כדי ליצור, יתרסק בשל הסרטון האחד שהעלו לערוץ שלהם. למעשה, סביר להניח שגולשים שיתקלו במשתמשים המקדמים את קונסולת המשחקים יאמינו כי מדובר בקמפיין ממומן, מה שעלול להוביל לאי אמון במשתמש הספציפי ומחיקת הערוץ שלו מרשימת המנויים שלהם.
הגב
3 תגובות על "מבוכה: מיקרוסופט שילמה עבור ביקורות חיוביות ל-Xbox One"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
לא ברור למה יש דף מעבר של גיקטיים לפני שמגיעים לכתבה דרך המובייל.
אני מקווה שאתם לא מתכוונים להציג פירסומות מעמיסות בקרוב. אל תלמדו מynet ושאר אתרי התוכן המעפנים. ישנם דרכים הרבה יותר טובות לעשות מוניטיזציה לתכנים שלכם.
הייתי קונה בכסף שהיו משלמים לי xbox one!!!