סובל מבעיית משקל? גם הדמות הוירטואלית שלך תסבול

חברת מיקרוסופט הגישה בשבוע שעבר בקשה לפטנט משונה במיוחד – Avatar (דמות השחקן במשחק) שיעוצב בהתאם למבנה הפיזי של השחקן אותו הוא מייצג. הפטנט החדש מציע לייצר Avatars “שמנים” עבור שחקנים אשר המצב הבריאותי שלהם מוגדר כבעלי משקל עודף ואף להשתמש בטכנולוגיה על-מנת להגביל את הגישה שלהם למשחק.

קרדיט תמונה: Slashdot

קרדיט תמונה: Slashdot

חברת מיקרוסופט הגישה בשבוע שעבר בקשה לפטנט משונה במיוחד – Avatar (דמות השחקן במשחק מחשב) שיעוצב בהתאם למבנה הפיזי של השחקן אותו הוא מייצג. הפטנט החדש מציע לייצר Avatars “שמנים” עבור שחקנים אשר המצב הבריאותי שלהם מוגדר כבעלי משקל עודף ואף להשתמש בטכנולוגיה על-מנת להגביל את הגישה שלהם למשחק או להשעות אותם לחלוטין.

אחת הבעיות בקרב קהילות הגיימרים הרציניים ברחבי העולם היא בעיית ההזנחה של הגוף והבריאות. מיקרוסופט מסבירה בבקשת הפטנט כי החיבור בין ה-Avatar של המשתמש לבין המבנה הפיזי האמיתי שלו, יגרמו לשיפור משמעותי בבריאות ובהתנהגות הפיזית של הגיימרים. הפטנט עצמו, מתאר מצב שבו משקל גוף בלתי רצוי, דוגמת משקל יתר או תת-משקל יהיו משוקפים ב-Avatar של השחקן ורק בעלי רמת בריאות מסוימת יהיו מורשים להתחרות ברמות או בשלבים מסוימים. מיקרוסופט אף מציעה שגיימרים רציניים במיוחד יוכלו לבצע דיאטה או תקופת אימונים למשך זמן עד שמדד הבריאות שלהם יצביע על מצב שבו הם יוכלו לשנות את ה-Avatar שלהם ולהתחרות ברמות המתאימות.

בחלק נוסף של הפטנט, מיקרוסופט הרחיקה לכת אף יותר והציעה שיטות נוספות לעיצוב ה-Avatar של השחקן לפי נתונים פסיכולוגיים ודמוגרפיים אחרים כגון רמת ההשכלה, מיקום גאוגרפי, גיל, מין, מנת משכל ואינטליגנציה, רמת סוציו-אקונומית, מקצוע, מצב זוגי, אמונה דתית, שיוך פוליטי ועוד.

אם ננתח את מה שעומד מאחורי הפטנט, ישנם כמה נקודות שעלולות להיות הרסניות, הן מבחינת הפגיעה במיקרוסופט והם מבחינת הפגיעה בגיימרים עצמם שתוביל אף היא בדיעבד לפגיעה בהכנסות החברה. מצד אחד, על-מנת לקבל את כל הנתונים המתבקשים כדי לשקף את ה-Avatar כפי שמציעה מיקרוסופט, החברה תצטרך להכריח את המשתמשים למלא פרטים מסוימים אך לא תוכל לאמת אותם, מה שיוביל ליישומים לא שימושיים של הרעיון. מצד שני, בתור גיימר, אחת הסיבות המרכזיות שאנשים נכנסים לעולמות וירטואליים ומשחקים במשחקי הרשת השונים היא כדי לברוח מה”אני במציאות” שלהם וכאשר אותו “אני וירטואלי” ישקף את המציאות, חוויית המשחק שלהם תפגע משמעותית. אין ספק שהמטרה שעומדת מאחורי הרעיון לפטנט היא מטרה טובה ומועילה לחברה, אבל כל ניסיון ליישום אמיתי של הטכנולוגיה המדוברת, עלול לגרום לנזק גדול משמעותית מהתועלת שהיא יכולה להביא.

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

2 Comments on "סובל מבעיית משקל? גם הדמות הוירטואלית שלך תסבול"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
איל
Guest
נמאס מכל הנסיונות “לחנך” אותנו דרך המחשב. מייקרוסופט, פייסבוק (“למשה אין מספיק חברים. הצע לו”, “מזמן לא יצרת קשר עם שושנה, תכתוב משהו בדף שלה” ובהמשך מן הסתם “איציק בן 26 רווק, הצע לו כלה”) – לא רק האח הגדול, גם שר החינוך, האמא הפולניה, די! היתה לנו אחת!. תעשו דיאטה, תאכלו צמחוני, אל תלבשו קר כי תצטננו. (ובהמשך מן הסתם: חישבו נכון, חישבו חיובי. אה, זה בעצם יש, אתה לא יכול לעשות DISLIKE). די. צאו לנו מהחיים. אלה החיים שלנו ואם אנחנו רוצים למות מעודף משקל או אנורקסיה זאת בעיה שלנו. אני מקוה שהגולשים ישקרו בהמוניהם רק בשביל האקט… Read more »
תום
Guest

נשמע הזוי במיוחד, אבל גם המשך טבעי של הפיכת המרחב הוירטואלי ל”אמיתי” יותר.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: