מיקרוסופט רותמת את סירי נגד אפל, ומפספסת את המטרה [דעה]

הפרסומת החדשה של מיקרוסופט רותמת את סירי נגד אפל אך מבהירה שענקית הטכנולוגיה מתקשה עדיין לקרוא את שוק המובייל והשינויים שהתרחשו בו

תמונה: מתוך הפרסומת החדשה של מיקרוסופט

תמונה: מתוך הפרסומת החדשה של מיקרוסופט

בתקופה האחרונה נראה שמיקרוסופט מנסה לחזור למשחק בכל דרך אפשרית. אחרי מיתוג מחדש של המותג, עיצוב מחדש של מערכות ההפעלה, כניסה לשוק הטאבלטים והסמארטפונים עכשיו הגיע הזמן לשווק אגרסיבי.

אחרי הפרסומת של ה-Windows Phone ונוקיה שצחקה על משתמשי אפל וסמסונג בצורה בוטה מאוד עכשיו מגיעה הפרסומת החדשה בה החברה משתמשת ב”סירי” של אפל כדי להשוות בין ה-Surface שלה לאייפד של אפל. התוצאה – מביכה. אבל בואו נתעלם לרגע מהצורה הכמעט מביכה שמיקרוסופט מנסה לשחק במגרש של הגדולים למרות שהמספרים עוד לא ממש סופרים אותה.

מפספסת את המטרה האמיתית

הבעיה עם מיקרוסופט היא תמיד אותה בעיה. היא מאחרת למשחק ומגיבה לחוקים לא רלוונטיים בעליל. נכון, כולם אוהבים להיזכר בפרסומות הישנות של I’m a pc VS. I’m a mac ולזכור שמיקרוסופט ואפל הן יריבות נצחיות, אבל בפועל, זו לא אפל שמיקרוסופט צריכה לפחד ממנה.

היריבות בין השתיים הייתה רלוונטית כאשר שתיהן ניסו למכור מחשבים אישיים ומערכות הפעלה וההתלבטות הייתה בין PC (שככל הנראה יריץ Windows) או מקינטוש (שברור שיריץ את ה-OS X). בימינו התחרות נמצאת במקום אחר. היריבה האמיתית של מיקרוסופט מחוץ למחשבים האישיים היא גוגל ומערכת האנדרויד שלה.

ברמה המיתוגית זה די ברור, מי שאוהב את אפל – יאהב את אפל. הוא לא מסתכל לצדדים כל כך וכנראה שמראש לא בוחן ברצינות גדולה מידי את האופציות האחרות. אני אישית לא מכיר אף משתמש אייפד שרצה לשדרג ובחר מערכת אנדרויד. אולי בודדים.

לעומת זאת, משתמשי אנדרויד הם בעלי נאמנות מותג נמוכה למדי. אם יצא משהו שווה יותר, יפה יותר או טרנדי יותר (חוץ ממוצרי אפל כמובן, כי את זה אסור) יש סיכוי גבוה יותר שהם יעברו אליו. אז למה בעצם מיקרוסופט מרגישה צורך להמשיך לריב עם אפל? פשוט כי היא לא מודעת כבר לחוקי המשחק.

אנדרויד שינתה לחלוטין את מאזן הדו-קרב שבין אפל למיקרוסופט. לרעת מיקרוסופט. כחובב / פראייר של אפל אני יודע להגיד ולהזהות עם זה שלתפוח הנגוס יש כת שלמה של מעריצים שהיא נאמנה בצורה כמעט עיוורת למותג. אלוהים, אחד הטלפונים הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות היה כזה שהיה צריך להוסיף לו מסגרת גומי כדי שיפעל כמו שצריך, אבל במקום לנטוש את האייפון, כולם פשוט התחילו לשים כיסויים והבעיה נפתרה. זה החוזק של נאמנות המותג של משתמשי אפל והכוח המיתוגי שהיא רכשה.

לרוב משתמשי Windows לא ממש אכפת. זה פשוט מוכר וזה שם תמיד, אז הם משתמשים בזה. לגבי משתמשי אנדרויד, הם מתחלקים לשניים – אלו שמבינים את הפלטפורמה ומשתמשים בה מטעמי נוחות וחיבה לממשק והחלק השני שפשוט רצה סלולרי חדש, לא ממש אכפת לו מהקטגוריה, האייפון יקר האנדרויד זול וחברות הסלולר מעדיפות למכור מכשירים שהם לא של אפל (מטעמי רווחים ועוד) אז הוא עכשיו מחזיק אנדרויד. אין פה נאמנות.

זה הפלח עליו מיקרוסופט נלחמת כרגע. בכל הקשור לסמארטפונים וטאבלטים, אין קשר בין מיקרוסופט לאפל. אנדרויד לעומת זאת… נוגסת לה לאט לאט במי שהיה אמור להיות קהל היעד האידיאלי של מיקרוסופט ל-Surface וה-Windows phone.

וידאו: מיקרוסופט רותמת את סירי נגד אפל

רועי פוברצ'יק

רועי פוברצ'יק הוא יועץ לבניית קהילות סביב סטארטאפים ומותגים. רועי מתמחה בשימוש במדיה חברתית, Content marketing ו -inbound marketing להבאת ושימור משתמשים.. אפשר לעקוב אחריו גם בטוויטר roypovar@ או באתר http://roypovarchik.com

הגב

7 תגובות על "מיקרוסופט רותמת את סירי נגד אפל, ומפספסת את המטרה [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חיים
Guest

והינה עוד פרט שולי לגבי המחיר של אייפד מול W8 ש MS מעדיפים להעלים מעיני המשתמשים:
כשאתה קונה 64GB אייפד אתה מקבל בערך 62GB פנויים לשימושך.
כשאתה קונה 64GB W8 בגרסת PRO (זו שבאמת אפשר לעשות איתה משהו)
אתה מקבל בקושי 23GB פנויים.
בגרסת ARM של W8 זה קצת יותר אבל אז המכשיר שמיש אפילו פחות
עם היצע התוכנות הדל שיש ל W8 ומתאים למטרו.

אז אולי היה ראוי להשוות לדגם היותר זול אייפד כמו 32GB ?
הבדיחה על חשבון MS!

אילן
Guest

ניתוח מצוין. תודה.

רואי
Guest

צודק, אולי צריך לשלוח למייקרוסופו את הכתבה הזאת XDD
שתבין לפחות ….

רואי
Guest

תיקון : מיקרוסופט
אגב הייתי מציע לכם להוסיף באתר אפשרות להגיב לתגובה
ולא לעשות תגובה חדשה כשרוצים להגיב למישהו
[ ותוסיפו מספרים להודעות …. ]

אחד לא מכאן
Guest
הניתוח שלך מעניין אך שטחי ולא מקצועי כלל. כנראה שאינך בקי במיתוג ופסיכולוגיה צרכנית כלל אלא חובב פיצ’רים שחושב עצמו למומחה בכל. גם אמיתות לכאורה שכתבה משוללות כל יסוד. כיום עשרות אחוזים מבעלי מוצרי אפל נטשו/נוטשים או מחפשים לנטוש את הספינה הטובעת שכבר שנים לא חידשה דבר וגובה על הכלום הזה המון כסף. הטעות של מיקרוסופט הם לא בסרטוני “השוואות” שלה אותם היא עשתה מול גוגל אף יותר מאשר מול אפל אלא בהתמקדות שלה במה שבעייני משתמש רגיל לא אומר כלום וזה מערכת ההפעלה כ”מותג”. אם מיקרוסופט רוצה להצליח יותר בקרב השיווק היא צריכה להפסיק לחלוטין לשווק את “מערכת ההפעלה”… Read more »
רועי
Guest

קודם כל אני חושב שמדובר בפרסומת משעשעת, כבר נקודת זכות.
בכל מקרה, גם אם הבעיה האמיתי של מיקרוסופט היא גוגל ולא אפל, ההשוואה לאייפד מתבקשת.. אייפד הוא מוצר “קצת” יותר פופולארי ומוכר בקרב האנשים. כמו שהמילה אייפון היא שם דבר. השוואה מול טאבלט של אנדרואיד עלולה להגביר את המודעות לטאבלטים האלו, וזה משהו שמיקרוסופט בטח לא רוצה לעשות..
בסמארטפונים אגב המצב קצת שונה.
בכל מקרה, לא נראה לי שיש באמת משהו בטענה שמיקרוסופט פיספסה את המטרה או שהיא לא יודעת לקרוא את השוק.

johnnn.e
Guest

אני מוצא בעייה מהותית אחת בניתוח לעיל, הפרסומת אינה משווה בין חומרת סמארטפון של Microsoft לזה של Apple אלא בין מערכות הפעלה (במקרה זהעל גבי טאבלטים). כך שהניתוח מעט לוקה בחסר.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: