מיקרוסופט משקיעה בפורסקוור, למה?

פורסקוור הודיעה על שותפות חדשה עם מיקרוסופט, במסגרתה השקיעה ענקית הטכנולוגיה 15 מיליון דולרים בחברת הסטארטאפ מניו יורק. אך מהו האינטרס האמיתי של מיקרוסופט בשיתוף פעולה זה?

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

פורסקוור החלה בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט, במסגרתו תעניק לענקית הטכנולוגיה גישה למידע הרב שאספה במהלך השנים. בתמורה, הצטרפה מיקרוסופט לסבב הגיוס האחרון של החברה והשקיעה בה 15 מיליון דולרים.

כוח ההמונים כפלטפורמת המלצות

בבלוג הרשמי של פורסקוור הסבירה החברה כי היא מחזיקה במידע אודות 60 מיליון מסעדות, חנויות ונקודות עניין בערים ברחבי העולם ו-5 מיליארד צ’ק אינים. כחלק משיתוף הפעולה עם רדמונד, תשלב מיקרוסופט את המידע המדובר במערכות ההפעלה שלה, כמו גם במנוע החיפוש שלה, בינג. כך למעשה תוכל להציע למשתמשים נקודות עניין והמלצות בכל רחבי העולם, שהגיעו מהמשתמשים עצמם.

לדברי פורסקוור, בכל פעם שהמשתמשים מבצעים צ’ק אין או ממליצים על מיקום באפליקציה, הם למעשה עוזרים להפוך את המיפוי של נקודות העניין ברחבי העולם לטוב יותר. מאחורי הקלעים, החברה משתמשת במידע המגיע מ-45 מיליון המשתמשים שלה על מנת ללמוד על נקודות העניין הללו, לנתח את הטרנדים ברחבי העולם ולהציע את מערכת ההמלצות הטובה ביותר, שנוצרה על ידי המשתמשים למען המשתמשים.

מיקרוסופט צפויה להשתמש במידע זה על מנת להפוך גם את מוצריה לטובים יותר עבור המשתמשים. לצד שיתוף המידע, מיקרוסופט תצטרף לסבב הגיוס הרביעי של פורסקוור, עליו הודיעה בדצמבר האחרון, עם השקעה של 15 מיליון דולרים.

לדברי דניס קראולי, מנכ”ל פורסקוור, האינטגרציה בין שתי החברות תהיה יותר משיתוף API ותציע למיקרוסופט גישה לפיצ’רים המעניינים באמת, כגון המלצות בזמן אמת. עם זאת מבהיר קראולי כי מיקרוסופט לא תהיה החברה הבלעדית שתקבל גישה למידע זה, כך שהשותפויות הקיימות ומוצרי החברה ימשיכו לפעול כרגיל.

מחפשת את מודל הרווח

פורסקוור החלה את דרכה כאפליקציה חברתית שנועדה לאפשר למשתמשים לשתף עם חבריהם את מקומות הבילוי השונים אליהם יוצאים, להציע המלצות על המקומות הללו ולהתעדכן בכל הנוגע לאיזורים בהם מסתובבים חבריהם. אך עם כל הכבוד לחברתיות שבעניין, שהצליחה לצבור תאוצה לזמן מה, אחת מהבעיות העיקריות של החברה הייתה למצוא את מודל הרווח הפוטנציאלי במוצר שלה.

ב-2013 החברה החליטה לשנות מעט את כיוונה, ומיתגה את עצמה כפלטפורמה לחיפוש ומציאת נקודות עניין מקומיות. בשלב זה הציגה מודל רווח המאפשר לעסקים קטנים ברחבי העולם לפרסם ולקדם את עצמם מול המשתמשים, להציע פרסומות או הטבות במעמד הצ’ק אין וכדומה.

כמובן שלא מדובר במודל שיכול להפוך את החברה לרווחית, אך הוא מהווה צעד ראשון בדרך להבנתה כיצד יכולה לעשות זאת. לכן, ההשקעה מבית מיקרוסופט היא סוג של חבל הצלה לחברה, שיאפשר לה להמשיך להתנסות עם פיתוח מודל זה, מבלי להתפשר על איכות המוצרים עבור משתמשיה.

רוצה את המידע

אין ספק שבמהלך התקופה האחרונה “דאטה” הוא שם המשחק וחברות רבות מעוניינות ללמוד כמה שיותר על המשתמשים שלהן ושל שאר החברות בשוק, במטרה להציע להם את הפרסומות הטובות ביותר או אפילו למכור את המידע לחברות ומפרסמים צד שלישי.

לכן, אין זה מפתיע שמיקרוסופט מעוניינת לקחת חלק במשחק זה ולהשיג את המידע שיאפשר לה להשאר רלוונטית עבור המשתמשים ולהציע להם ערך מוסף בכל הנוגע להמלצות ודירוגים של נקודות עניין המעניינות אותם. כמובן שקיים ערך גם עבור מיקרוסופט עצמה, שתוכל ללמוד על המשתמשים השונים ותחומי העניין שלהם וכך למעשה להציג להם את הפרסומות הרלוונטיות עבורם, שיעודדו אותם להקליק ולבצע רכישות שונות.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: