מיקרוסופט מתחרה בגוגל עם כלי חדש ושימושי למפתחי אתרים

עם Clarity, מפתחי אתרים יוכלו לקבל תמונה מלאה והדמייה של חווית המשתמשים שלהם באתר כדי ללמוד מה עובד יותר ומה פחות

Microsoft Clarity

מקור: Microsoft Clarity

מיקרוסופט רוצה לעזור למפתחי אתרים להגדיל את מעורבות המשתמשים שלהם, ולהבין טוב יותר כיצד הם מנהלים אינטראקציה עם האתר. כדי לעשות זאת, היא מודיעה על השקת שירות חדש בשם Clarity שיחשוף תובנות בנוגע להתנהגות המבקרים באתר, וישמש ככלי עזר אנליטי שיעיד על מה עובד טוב יותר, ומה פחות.

כדי שלא תצטרכו לנחש

החשיבות של רושם ראשוני בוודאי ידועה לכולכם, והיא סופר רלוונטית בכל הקשור לביקור של משתמשים באתר האינטרנט שלכם; מספיק שמשהו קטן לא ימצא חן בעיניהם, והם יעזבו – באותה המהירות שבה הם הקליקו על הלינק לאתר שלכם – ויעברו כנראה למתחרה.

קיימים לא מעט פתרונות בשוק שמאפשרים למפתחים לבדוק ולהבין מה בדיוק המשתמשים שלהם מחפשים, בהם כלים ל-A/B Testing שאמנם מסייעים לבחון שינויים ומה עובד טוב יותר ומה פחות, אבל הם לא חושפים את ה״למה״. Clarity של מיקרוסופט מנסה לגשר על הפער הזה, באמצעות הצגה חוזרת (וידאו) של האינטראקציה שביצעו המשתמשים עם האתר שלכם, כדי שתוכלו לראות איפה הם נתקעו ואיזה אלמנטים באתר משכו את תשומת ליבם.

לאחר הטמעה סמלית של קוד JavaScript בדף ה-HTML (שאורכת כמה שניות, לטענת מיקרוסופט), מפתחים יוכלו לראות באופן ויזואלי את האינטראקציות של המשתמשים עם דף האינטרנט – זה כולל את תנועות העכבר, מחוות המגע (touch gestures) וקליקים שהם ביצעו, בין היתר בצורה של ״Heatmaps״ (מפות חום).

עמוד תוצאות שונה לחלוטין ממה שמיקרוסופט ציפתה לראות. מקור: Microsoft

מיקרוסופט משתפת בדוגמה שבה השתמשו מהנדסים בצוות Bing בכלי, על מנת לבחון חוויות חיפוש פחות מוצלחות של המשתמשים שלהם. הצוות מצא כי במקרים מסוימים הסיבה לחוויה השלילית נבעה מתוכנה זדונית שהותקנה במחשב של משתמשי הקצה, מה שהשפיע לרעה על תוצאות החיפוש והציג בעיקר מודעות לא רלוונטית ומספימות. השירות זמין כרגע בגרסת בטא ותוכלו להירשם כאן לרשימת ההמתנה.

לא לבד בשוק

יש לציין כי מיקרוסופט לא המציאה את הגלגל, ולא מעט חברות מציעות פתרונות דומים; המתחרה המרכזית והגדולה ביותר היא גוגל ושירות Optimze שלה שעוזר לבצע אופטימזציה לדפי אינטרנט בהתבסס על ניתוח התנהגות המשתמשים והסתנכרות עם כלי האנליטיקס שלה; כלים מוכרים נוספים הם Hotjar שמציגה Heatmaps לצד הקלטה ויזואלית של פעילות המשתמשים, ובגזרה הישראלית נמצא את ClickTale, המאפשרת צפייה וניתוח האינטראקציה של הגולשים באתרי החברה דרך מחשבים, טאבלטים ומכשירים ניידים. אין ספק כי השוק צפוף, ויהיה מעניין לראות כיצד התוספת החדשה תשפיע על הפתרונות הקיימים.

 

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

3 תגובות על "מיקרוסופט מתחרה בגוגל עם כלי חדש ושימושי למפתחי אתרים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
HNWeb
Guest

שימושי ביותר, מחכה לראות איך זה עובד…

עופר
Guest

מוזר שלא הזכרת את Inspectlet. עובדת הרבה יותר טוב מ-ClickTale לדעתי (מבחינת פיצ’רים) ומתומחרת יותר טוב.

דניאל
Guest

עופר,
קליקטייל הוא המוצר המוביל בתחום ונמכר רק ל ENTERPRISE מוצר שעולה מליוני דולרים.
קשה לי להאמין שיש לך הכרות מעמיקה…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: