ההימור של מיקרוסופט קרס: סוגרת את שירות הסטרימינג הכושל וחוברת במפתיע לפייסבוק

אחרי ששוב לא הצליחה להביא קהל ל-Mixer, מיקרוסופט הודיעה כי היא סוגרת לחלוטין את שערי השירות, ומתחילה לחפש את הקהל שלה ב-Facebook Gaming

תמונה: מיקסר, פייסבוק

אחרי לא מעט ניסיונות החייאה כושלים, מיקרוסופט הודיעה כי מוותרת סופית על הניסיון שלה להפוך לשחקנית משמעותית בעולם הסטרימרים הגועש, והיא חוברת – תאמינו או לא – לפייסבוק. ההימור הכושל שלה על עולם הסטרימינג עלה לה לא מעט כסף, ומשחרר לשוק החופשי כמה טאלנטים ענקיים שחתמו על חוזי בלעדיות עימה.

תקציר האירועים הקודמים: כשמיקרוסופט חשבה שמה שחסר לה זה אבק כוכבים

אי שם בשנת 2016 רכשה מיקרוסופט את פלטפורמת הסטרימינג Beam, ולאחר חוסר עניין משווע של הציבור, השיקה אותה מחדש תחת השם Mixer ושילבה אותה היטב בקונסולות ה-Xbox המצליחות שלה וב-Windows 10. מיקרוסופט נאלצה לשבת מהצד ולראות כיצד פלטפורמות מבוססות כמו יוטיוב של גוגל ו-Twitch של אמזון הופכות לתופעה של ממש ומטפחות כוכבי ענק שמושכים קהלים רבים, בעוד מיקסר עדיין דישדשה.

במיקרוסופט החליטו לבצע מהלך מפתיע, ולפני פחות משנה הצליחו להחתים את מי שנחשב לכוכב הגדול ביותר של טוויץ’, Ninja, על חוזה בלעדיות במיקסר בשווי של 20-30 מיליון דולר (!). הרכישה של מיקרוסופט הובילה למלחמת החתמות על חוזי בלעדיות בין יוטיוב, פייסבוק, טוויץ’ וכמובן מיקסר, שהתחילו לנצל את הכיסים העמוקים שלהן כדי לוודא שהסטרימרים הגדולים ביותר ישארו בפלטפורמות שלהן.

מיקרוסופט כמובן קיוותה שמיליונים מתוך עשרות מיליוני העוקבים של נינג’ה ינטשו את טוויץ’ ויהגרו לשירות שלה. אך היה זה מהלך שמוגדר כ”מעט מדי, מאוחר מדי”; “ההצלחה של השותפים והסטרימרים במיקסר תלויה ביכולת שלנו להגדיל את הפלטפורמה עבורם במהירות האפשרית. התבהר לנו שהזמן שאנחנו צריכים כדי להגדיל את הקהילה שלנו לא תואם את החזון והחוויות שמיקרוסופט ואקסבוקס רוצות לתת לגיימרים עכשיו”, מודים במיקרוסופט.

מיקרוסופט משנה אסטרטגיה. האם הפעם זה יצליח?

החברה הודיעה במפתיע כי כי היא סוגרת לחלוטין את הפעילות של מיקסר כבר ב-22 ביולי 2020. עד אז, מיקרוסופט חוברת ללא אחרת מאשר פייסבוק, ותאפשר לסטרימרים שלה להגר לפלטפורמת Facebook Gaming בקלות, ואלו שכבר היו חברים בתוכנית המוניטיזציה של מיקסר יקבלו בצורה אוטומטית חברות בתוכנית המקבילה של פייסבוק. בעוד חודש, אז יגיע תאריך היעד של סגירת השירות, כל הפורטלים של מיקסר יופנו מחדש לפייסבוק גיימינג.

שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לפייסבוק לא עוצר בעולמות הסטרימינג. מיקרוסופט הודיעה כי היא תשתמש בשיתוף הפעולה הזה גם בשירות Xbox Game Pass, שירות ה”נטפליקס של המשחקים” שלה, וגם בפרויקט משחקי הענן שלה, xCloud, שאמור לאפשר לכם לשחק במשחקי אקסבוקס ו-PC מכל מכשיר שרק תרצו. מכאן, די ברור שמיקרוסופט מנסה ללכת בדרכי שירות Stadia של גוגל, שישתמש בפלטפורמת יוטיוב כדי לאפשר למשתמשים למשל לצפות בסרטון על משחק, ובלחיצת כפתור להתחיל לשחק אותו בפלטפורמת הגיימינג בענן של החברה. לא מן הנמנע שמיקרוסופט פשוט תציע פחות או יותר את אותם פיצ’רים, רק שהפעם יכול להיות שיהיה לה גם קהל שיראה אותם.

במיקרוסופט טוענים כי בפייסבוק ישנם 700 מיליון משתמשים פעילים ברמה היומית שמשחקים במשחק, צופים בסרטון שקשור למשחק או משתתפים בקבוצות הקשורות לגיימינג. על כן, אין פלא שמיקרוסופט פשוט העדיפה לוותר על הניסיונות הכושלים שלה להפיח רוח חיים במיקסר, ובמקום לנסות להביא את הקהל לפיצ’רים שלה, לנסות ללכת על אסטרטגיה הפוכה של להביא את הפיצ’רים למקומות שבהם קהל פוטנציאלי נמצא.

הסגירה המיידית של מיקסר בעצם משחררת את נינג’ה ושאר הסטרימרים שחתמו על חוזי בלעדיות בפלטפורמה לשוק החופשי, כאשר מיקרוסופט הודיעה שאלו יכולים לבחור האם הם רוצים לעבור ל-Facebook Gaming, או לכל פלטפורמה שרק ירצו. נינג’ה עצמו הודה בטוויטר על ההזדמנות וטען כי “אני אוהב את הקהילה שלי ומה שבנינו ביחד במיקסר. יש לי כמה החלטות לשקול, ואתם תהיו בראשי בזמן שאני אקבל אותן”.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

6 תגובות על "ההימור של מיקרוסופט קרס: סוגרת את שירות הסטרימינג הכושל וחוברת במפתיע לפייסבוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אמא תרזה
Guest

אמרתי למיקרוסופט האלה שלא להתעסק במיליון דברים, גם מערכת הפעלה גם קונסולות גם שירותי ענן וגם סטרימינג. הם צפצפו עלי, שמו הכל במיקסר וערבבו והנה התוצאה – קשה מאוד לעיכול!

כמון
Guest

מסתבר שלא קל להכנס חמישי לשוק

ניר
Guest

מיקרוסופט היא חברה עם DNA זקן. כל פרויקט ונסיון שלה לפנות לשוק הצעירים נכשל מלבד XBOX כי פשוט אין כמעט מתחרים בשוק הזה. בשביל להיכנס לשוק הגיימינג והצעירים היא צריכה לעשות שינוי די רציני ב DNA שלה ובמקבלי ההחלטות

עידו
Guest

עובדה ש-XBOX ממשיך להיות פופולרי. אי אפשר להשאר בתחום כלשהו כדואופול בלי להבין אותו. הם יודעים ומכירים את התעשייה, זה פשוט לא היה אפשרי. הם יכלו לשים את כל חטיבת Xbox שלהם על זה, ולמתג את זה כחלק מרכזי בקונסולה. זה היה רק נסיון, כמו אלפים אחרים שמיקרוסופט וגוגל עשו (Wave, Zune, Inbox, Reader, RT, ועוד)

yw1971 .
Guest

ומה עשו ב-MS ליוצרי האקס בוקס? נכון, איפשרו להם לעזוב אחרי שנים ספורות…

ועדיין המכשירים של סוני מרשימים יותר טכנולוגית, אמינים יותר ועם היצע מרשים יותר

yw1971 .
Guest

אחת הפאשלות הגדולות של מייקרוסופט בעשור הזה… אמנם לא שקולה לקניית לינקדאין ב-27 מיליארד (ועוד כיסחו את בולמר על שקנה את נוקיה בקצת יותר משליש מזה), אבל לא רחוקה.

במקום להציע לטוויץ’ 5 מיליארד, ניסו להיבנות מפלופורמה זניחה. קמצנות תמיד איפיינה אותם, כמו למשל לפני עשור כשהציעו מיליארד ליאהו, כשאלה דרשו 4…

או לזרוק עשרות מיליארדים על הבטחות שווא, או להתקמצן ולסגת בבושת פנים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: