גם מיקרוסופט מצטרפת לטירוף הקופונים

אחרי גרופון וגוגל, גם מיקרוסופט הודיעה השבוע שהיא מצטרפת לעולם הקופונים עם Bing Deals

קרדיט תמונה: bing.com

לפני קצת יותר משנתיים, עולם הקופונים התקיים בעיקר על הנייר אך מאז ההצלחה ההיסטרית של גרופון, נראה כי כמעט כולם מנסים להיכנס למשחק. נשים לרגע בצד את כל העותקים השונים בארצות הברית וברחבי העולם, גם החברות הגדולות כבר מבינות את המודל העסקי החדש, מה שהוביל את ענקית האינטרנט גוגל לנסות ולרכוש את גרופון, במחיר שנחשב לאסטרונומי לסטארטאפ בין שנתיים, בכ-6.5 מיליארד דולר. אחרי שגרופון סירבה בנימוס להצעה, גוגל לא חיכתה הרבה זמן ושחררה את שירות ה-Google Offers סוג של מתחרה משלה, המתבסס באופן צפוי, על מנוע החיפוש ויכולת זיהוי המיקום שלה.

גם מיקרוסופט מצטרפת למשחק

מוקדם יותר השבוע, הודיעה גם מיקרוסופט באופן רשמי על הצטרפותה לעולם הקופונים והדילים, באמצעות עסקה שחתמה עם שירות האגריגציה לדילים – Dealmap, שנחשב למוביל בתחום בארצות הברית ומרכז בעמוד אחד עסקאות ממעל ל-200 אתרי קופונים ודילים שונים ברחבי ארצות הברית ומסדר אותם לפי מיקום גאוגרפי.

לפי ההסכם, מיקרוסופט תשתמש ב-Deal Exchange API שמציעה Dealmap על-מנת לשלב את הדילים הרלוונטיים לאזור מסוים בתוך התוצאות המוצגות בבינג, מנוע החיפוש של החברה. אנדי צ’ו, אחד ממנהלי המוצר בקבוצת בינג, ציין כי “מיקרוסופט רואה בעולם הדילים כתוכן משלים לתוצאות החיפוש, אך מאחר והחברה מאמינה שקיים פתרון טוב מספיק שמסייע למשתמשים למצוא את הדילים הטובים ביותר באזור שלהם (לא משנה באיזה אתר הם נמצאים), אין שום סיבה שאנחנו נפתח אחד חדש כשאנחנו יכולים פשוט לשתף איתם (Dealmap) פעולה”

מיקרוסופט נגד גוגל נגד גרופון נגד שאר העולם

האם מודל הקופונים וההנחות הוא אופנה חולפת או שהוא כאן להישאר? אף אחד עדיין לא יודע. אך כשחברת סטארטאפ הופכת כמעט בין לילה לחברה שמגלגלת מיליארדי דולרים אין ספק שזה תופס את תשומת ליבם של הענקים. גוגל כבר עובדת במרץ על השירות שלה בחודשים האחרונים ועסקים המפרסמים ב-Adwords בארצות הברית כבר מדווחים שגוגל פנתה אליהם במטרה לנסות ולשלב אותם גם בשירות ה-Google Offers.

בניגוד לגוגל, מיקרוסופט בחרה שלא ליישם פתרון משלה ולא להכניס את עצמה לתחום חדש, אלא להעזר בשותף על-מנת לספק ערך מוסף לגולשים במנוע החיפוש של החברה. אין ספק שזה פחות כאב ראש מבחינת ההתעסקות במכירות, אך כך גם פוטנציאל ההכנסות מהתחום קטן בהתאם.

תוסיפו לכל המשוואה הזאת את שאר אתרי הקופונים שעדיין קמים כמו פטריות אחרי הגשם (לפי העדכונים האחרונים, 3 אתרי קופונים שונים כבר הספיקו לקום בישראל אחרי הרכישה של גרופר על-ידי גרופון) וקיבלתם לכם אקו-סיסטם חדש לחלוטין.

אין ספק שמי שירוויח מכל הסיפור הזה בסופו של יום, הם המשתמשים שמקבלים את כל המוצרים והשירותים בהנחות גדולות, שעד היום היה הרבה יותר קשה למצוא.

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

1 תגובה על "גם מיקרוסופט מצטרפת לטירוף הקופונים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
udi raiter
Guest

חבל שגרופן לא מקבלת את השוק לבד וכל החברות מסביב חייבות להעתיק .
הרי היא הצליחה להציג שיש בזה הרבה אז למה להילחם להעתיק?

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל