על האוטובאן בלי נהג: המשאית האוטונומית של מרצדס כבר כאן

עוד לא נרגענו מהמכונית האוטונומית של גוגל, וכבר אנחנו מקבלים את המשאית האוטונומית של מרצדס, שמסוגלת להתנייד ללא התערבות של הנהג ותהיה זמינה תוך עשור

קנדי קראש באמצע האוטובאן. מקור: Daimler

קנדי קראש באמצע האוטובאן. מקור: Daimler

בעוד העולם מתחיל לאט לאט להתרגל לרעיון של מכונית אוטונומית, שמסוגלת להתנייד בכוחות עצמה, ללא התערבות של נהג, מפתיעה דיימלר, חברת האם של מרצדס-בנץ, ומציגה משאית אוטונומית. בהודעה שהוציאה החברה, זוכה המשאית לשם Future Truck 2025, מה שמרמז כמובן על שנת ההשקה המתוכננת.

מ”נהג” ל”מנהל תחבורה”

כמו המכונית האוטונומית של גוגל, גם המשאית של מרצדס, עושה שימוש במספר רב של חיישנים ומעבד מרכזי, שאחראי על עיבוד הנתונים, החישובים המורכבים ותמרון הרכב. מערכת הניווט והתמרון של המשאית, שזכתה לשם Highway Pilot, משתמשת בין השאר ב-4 מערכות רדאר: אחת בכל צד של המשאית (לטווח של עד 60 מטר), אחת לטווח רחוק (עד 250 מטר) ואחת נוספת לטווח קצר (70 מטר). במשאית גם מותקנות מערכת תקשורת בין כלי רכב (V2V) ובמערכת תקשורת בין כלי רכב ותשתיות (V2I), העושות שימוש ב-WiFi לטווחים של עד חצי קילומטר, וישמשו לשם זיהוי כלי רכב, בניינים וחפצים הנמצאים בקרבת המשאית ובנוסף, ממוקמות בקדמת הרכב זוג מצלמות. המשאית כבר נסעה עצמאית במהירות 82 קמ”ש על גבי האוטובאן הגרמני A14 ליד העיר מגדבורג.

חלק מהחיישנים והטכנולוגיות שבשימוש המשאית. מקור: Daimler

חלק מהחיישנים והטכנולוגיות שבשימוש המשאית. מקור: Daimler

בניגוד למכונית של גוגל, שמתמקדת בנסיעה העירונית המורכבת, על הולכי הרגל, כלי רכב אחרים, רמזורים ורוכבי אופניים – המשאית האוטונומית של מרצדס נועדה לתת פתרון לנהגי התובלה שנוהגים שעות על גבי שעות בהובלת מטען באוטוסטרדות של אירופה או במערכת הכבישים הבין-מדינתיים של ארה”ב. ככזו, היא מיועדת בעיקר לתת לנהג זמן הפוגה להתרעננות ולביצוע משימות שונות, במקום לנהוג בדרכים מונוטוניות שעות על גבי שעות, כשרוב עבודתו מסתכמת בשמירה על מהירות קבועה ושמירה על נתיב הנסיעה. כדי שהמשאית תעבור למצב נהיגה אוטומטי (בדומה לטייס האוטומטי במטוסים) כל שעל הנהג לעשות הוא ללחוץ על כפתור ה-Highway Pilot. בכל רגע, הוא יכול לקבל בחזרה את השליטה על משאיתו, פשוט על ידי לחיצה נוספת על הכפתור. המשאית הזו, טוענים במרצדס, תהפוך את הנהג ל”מנהל תחבורה” עם אחריות נוספת ואפשרות רבות לביצוע משימות בזמן הנהיגה.

במרצדס מצביעים על יתרונות נוספים שמציעה הטכנולוגיה, ביניהם: צריכת דלק נמוכה יותר וזיהום מופחת, בזכות נהיגה אחידה וממוחשבת, עם פחות תאוצות ובלימות לא רצויות; תכנון מסלול מדוייק יותר וחסכון גדול יותר בזכות אינטגרציה עם שירותים כמו FleetBoard של החברה; וכמובן, בטיחות גדולה יותר בזכות צמצום “הגורם האנושי” בתאונות שנובע מעייפות, הסחות דעת, חישובי מרחק לא נכונים, אי שמירת מרחק ועוד. על פי החברה, יכולה הטכנולוגיה למנוע כ-20% מהתאונות בהן מעורבים אוטובוסים ומשאיות וכך לחסוך בחייהם של 800 נהגים אירופאים מדי שנה. על פי ד”ר וולפגנג ברנרד, חבר הדירקטוריון של דיימלר, “הטכנולוגיה שמציגה המשאית תעשה מהפכה בעולם התובלה היבשתית”.

 סרטון ההדגמה של המשאית האוטונומית של מרצדס

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

2 תגובות על "על האוטובאן בלי נהג: המשאית האוטונומית של מרצדס כבר כאן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
הדר
Guest

עוד מקצוע שיעלם מהעולם. .

דרך אגב
Guest

משאיות אוטונומיות (ללא נהג, ושמתאימות את עצמן לתנאי בשטח) כבר נמצאות בשימוש תעשיית הכרייה באוסטרליה זה מספר שנים… עד שנת 2025 הם כבר ידעו גם להכין קפה.

http://www.ft.com/cms/s/0/86531978-02a2-11e4-a68d-00144feab7de.html#axzz36ouugK8g

wpDiscuz

תגיות לכתבה: