מרצדס EQS החשמלית הושקה בישראל: מה תקבלו במחיר של 6 טסלות?
עכשיו גם לאלפיון העליון יש יופי של רכב חשמלי, ולנו רק נשאר לפנטז על המסך המפלצתי וטווח הנסיעה המשוגע שלה
אחרי ההשקה של טסלה, ואפילו תקציב המדינה שאושר וכלל כמה צעדים חשובים בנושא, נראה ששנת 2021 היא שנת המפנה של שוק הרכב החשמלי בישראל. אתמול (א'), גם מי שיכול להרשות לעצמו רכבי יוקרה מקבל אלטרנטיבה חשמלית ראויה, כשאחד הרכבים החשמליים המעניינים ביותר של השנה, ה-EQS של מרצדס, מגיע לישראל. אם לא עשיתם אקזיט או מימשתם אופציות בשנה האחרונה, אל תצפו לרכוש אותה – אבל תמיד כיף להזיל ריר.
מהצפון לאילת? הצחקתם אותה
ה-EQS היא בעצם הגירסה החשמלית של סדרת ה-S של מרצדס, שמתחרה בעצם ב-Model S היוקרתית והיקרה של טסלה (אם כי השתיים רחוקות מאוד במחיר). לטענת מרצדס לא מדובר בדגם בנזין שעבר הסבה כזו או אחרת, אלא רכב חשמלי חדש לכל דבר ועניין שמכיל אפילו סוללות תוצרת בית – ועוד אילו סוללות: 107.8 קילוואט שעה. מאחר ומחיר לא ישחק באמת פקטור עבור מי שרוכש את ה-EQS, נספר לכם שדווקא הגירסה החסכונית יותר שלה (ה-450+) מציגה טווח נסיעה מוצהר של עד כ-700 ק"מ, מה שאומר שאם מישהו ישאל אתכם "ומה קורה אם אתם רוצים לנסוע לאילת?", תוכלו לזרוק לו חבילת שטרות על הפרצוף ולהיעלם מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות אל עבר השקיעה.
איכשהו, טווח הנסיעה המאוד מרשים הזה (לפחות על הנייר) הוא לא בהכרח הדבר הכי מרשים ב-EQS, כיוון שבתוך הרכב גם תחכה לכם מערכת ה-HyperScreen. מרצדס לוקחת את מה שאנחנו מכנים "מערכת מולטימדיה" וזורקת אותו מהחלון. חשבתם שהמסך הענק של הטסלה מרשים? ה-EQS מגיעה עם מסך זכוכית ענק שבעצם מכסה כמעט את כל הדשבורד, ומורכב מ-3 תצוגות שונות: תצוגה ראשונה של לוח המחוונים בגודל 12.3 אינץ' מסוג OLED; תצוגה שנייה מרכזית בגודל 17.7 אינץ' עצומה שהיא איזור התפעול המרכזי של הרכב; ומסך שלישי – שנמצא מול הנוסע – בגודל 12.3 אינץ' ומאפשר צפייה בתוכני וידאו (בתוספת תשלום, אגב), שליטה על המוזיקה, הטמפרטורה ואפילו התאורה של איזור הנוסע. הרכב אמור ללמוד את הנהג לאורך זמן ולהציע לכם את הפונקציות הנצרכות ביותר על ידכם במקומות קרובים ונגישים יותר.
בגיזרת הגימיקים מעוררי הקנאה, גם הנהג וגם הנוסע מקבלים בכיסא שלהם פונקציות עיסוי, שכוללות גם הדמייה של עיסוי אבנים חמות. כן. מערכת הסאונד כוללת 15 רמקולים (710w) של Burmester, ובגיזרת החיבורים והטעינות תמצאו 2 משטחי טעינה אלחוטיים (מקדימה ומאחורה), 8 שקעי USB-C ותמיכה ב-Android Auto ו-CarPlay של אפל. הרכב עצמו תומך בטעינת AC (ביתית) של 11 קילוואט (או 22 בתוספת תשלום), וטעינת DC מהירה של עד 200 קילוואט.
ה-EQS כבר מוכן על הנייר לנהיגה אוטונומית ברמה 3, כלומר כזו שאפילו לא מצריכה מהנהג להסתכל על הדרך ולגעת בהגה, וזאת הודות לשלל מצלמות, חיישני רדאר ו-LiDAR שהוטמעו מסביב לרכב. עם זאת, כמובן שהרגולטור רחוק שנות אור מלאשר דבר שכזה, אז בינתיים עדיף שתשאירו את הידיים על ההגה ואת העיניים על הכביש.
החל מ-890,000 שקלים ועד 1,390,000 שקלים
ה-EQS מגיעה לישראל בשתי גרסאות, וב-4 רמות גימור. גירסת ה-EQS 450+ ששמה דגש כאמור על טווח הנסיעה מתחילה במחיר של 890 אלף שקלים, אבל ללא ה-HyperScreen המרשים (אם כי ניתן להזמין אותו בתוספת תשלום צנועה של עשרות אלפי שקלים); גירסת ה-580 מיועדת למי שרוצה יותר כוח (523 כוחות סוס, ליתר דיוק), אבל מוכן לוותר על חלק מטווח הנסיעה שעומד על 620 ק"מ. בעבור הגירסה הזאת תצטרכו להיפרד מעד מיליון ושלוש מאות תשעים אלף שקלים.
לפני שאתם משתגעים, נזכיר כי זהו רכב יוקרה, וככזה גם היבואנית שלו, כלמוביל, מצפה למכור בין עשרות לכמה מאות יחידות שכאלו, עם זמני אספקה שעומדים על כמה חודשים (ותודה למשבר השבבים), כך שאל תצפו לראות אותן בכל פקק באילון צפון.
הגב
14 תגובות על "מרצדס EQS החשמלית הושקה בישראל: מה תקבלו במחיר של 6 טסלות?"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
ומה קורה אם אתם רוצים לנסוע לאילת?
כשיש לך כל כך הרבה כסף לשים על הרכב הזה, אתה כנראה טס לאילת במטוס פרטי. או לקפריסין לאחוזה השלישית שלך שם.
אלק למכור מאות חחח אולי 60-80 אנשים בארץ ישראל יכולים לקנות אותה
יש בארץ ריכוז הזוי של אנשים סופר עשירים… אוליגרכים וכו… יש הרבה.
זה לא משנה.. אני עדיין מתדלק ב 100 שקל.. (זה מה שאני יכול להרשות לעצמי במחירים של היום)
מתדלק ב-100₪? מתי תרד ל-0?
הוא עובד בתחנת דלק ומתדלק לאנשים ב ₪100. לו יש רכב חשמלי.
עובר את החולות של רהט?
אחריי שנה ירידת ערך ל 400k
שווה לחכות
פחח עדיף טויוטה קורולה
אני אשאר עם הסוסיתה שלי. אני שוקל הסבה לפדלים, לטעמי ירוק ובריא יותר מחשמל ודלקים מזהמים. ולגבי המסכים, הרכבתי לה טלוויזית CRT קטנה במקום תא הככפות, והיא קולטת מצוין את רשות השידור. תענוג לפדל ולצפות בחיים יבין במקביל, אתם לא תבינו את זה דור של מפונקים שרוצה לחשמל כל דבר שזז.
להקים אולמות תצוגות של מרצדס-בנץ-בנץ בתל-אביב, ראשון-לציון ושיהיו יפים וגדולים ומפוארים כמו בהרצליה-פיתוח
למה כמה עולה s class רגילה לא בהרבה פחות
בזמן האחרון בארץ פררי בנטלי פורש נראות כמו פטריות אחרי הגשם לא יודע מה נסגר רק אני בלנטיס שנת 96
קופסת פח על גלגלים עם יותר מדי הסחות דעת