מרצדס חשפה הרגע מכונית חשמלית עם טווח של 1,000 ק”מ לטעינה

היצרנית הגרמנית חשפה את Vision EQXX, מכונית הקונספט החדשה שלה, שצפויה להשפיע על כל כלי הרכב החשמליים שהיא תייצר בעתיד

מקור: מרצדס

האם מרצדס בדרך לחסל את המושג “חרדת טווח”? החברה מבטיחה ש-Vision EQXX, מכונית הקונספט החדשה שהיא חשפה לפני זמן קצר היא המכונית היעילה ביותר אנרגטית שהיא ייצרה, וזה עוד לפני שדיברנו על העיצוב.

יותר מ-1,000 ק”מ בטעינה אחת

רכב ה-EQS של מרצדס (דגם ה-450+) הציג כבר בתנאי עולם אמיתי טווח מרשים למדי של 680 ק”מ. אבל החברה מעלה הילוך ומציגה עכשיו את Vision EQXX, שמציג עיצוב יוצא דופן – תאהבו או תשנאו אותו – אבל בעיקר טווח נסיעה מרשים של יותר מ-1,000 ק”מ לטעינה. כרגע מזוהה בעיקר היצרנית הקטנה Lucid Motors עם טווחים מרשימים כאלו, כש-Air מציגה טווח של 830 ק”מ לטעינה.

חזרה ל-Vision EQXX. הרכב החדש, שהתכנון שלו ארך כשנה וחצי בלבד, עוצב בצורה אווירודינמית מרשימה ומציע מקדם גרר (ההתנגדות שיוצרת המכונית בזמן תנועה עם האוויר – נמוך יותר הוא טוב יותר) של 0.17 – בהשוואה למשל ל-0.2 של סדרת EQS. בסיס הגלגלים של הרכב עומד על 280 ס”מ, כלומר קצר יותר מה-EQS ודומה לזה של טסלה 3 למשל.

מקור: מרצדס

אבל לא רק המבנה האווירודינמי זכה להתייחסות. במרצדס מתגאים ביעילות העברת אנרגיה בין סוללה לגלגל של 95 אחוזים, כלומר יעילות גבוהה, כמעט ללא איבוד אנרגיה, מה שמסייע לרכב להציע צריכת אנרגיה נמוכה של 10 קוט”ש ל-100 ק”מ. כך יוכלו הנוהגים בו ליהנות מטווח נסיעה של יותר מ-1,000 ק”מ לטעינה.

למרות הטווח המרשים, במרצדס מסבירים שהם לא השיגו זאת באמצעות הגדלה פשוטה של מספר הסוללות או הנפח שלהן. למעשה, בחברה טוענים שהסוללות תופסות עתה כ-50 אחוז פחות נפח מהמקבילות שלהן ב-EQS, ואף שוקלות 30 אחוז פחות. חסכון נוסף בצריכת הסוללה מושג בזכות התוכנה של הרכב, שכוללת מערכת ניהול צריכת אנרגיה חדשה.

ה-UX של המכונית כולל מסך אחיד רחב מאוד. מקור: מרצדס

בנוסף, פאנלים סולאריים עם 117 תאים פוטו-וולטאיים שמותקנים על גג הרכב מסוגלים להעניק על פי מרצדס עוד 25 ק”מ של נסיעה. לא הרבה כשאתם מתכננים נסיעה ארוכה, אבל בדיוק מה שאתם צריכים כדי להגיע לנקודת טעינה קרובה (מחוץ לישראל, כמובן).

אמנם חשוב לזכור שמדובר ברכב קונספט, כלומר לא רכב שישייט על כבישי ארצנו בזמן הקרוב, אבל במרצדס מדגישים שהוא יהיה הבסיס לדור הבא של כל הרכבים החשמליים של החברה, כשחלק מהמערכות שמוצגות בו כבר מוטמעות ברכבים עכשוויים. נקודה נוספת למחשבה היא שהטווח כרגע לא נבדק על ידי סוכנות אובייקטיבית ולכן הוא לא זוכה לתקן WLTP או של המשרד להגנת הסביבה האמריקאי EPA.

כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק מחכים לך עכשיו בערוץ גיקטיים בטלגרם

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

9 תגובות על "מרצדס חשפה הרגע מכונית חשמלית עם טווח של 1,000 ק”מ לטעינה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
תומר
Guest

רק אני חושב שמכוניות קונספט הן מטופשות לחלוטין?

יצחק כהן
Guest

ב”ה

לא מדויק, בדרך כלל בקונספט מושקעים כספים משמעותיים וכח העבודה האיכותי ביותר של החברה

ההיתרונות של פיתוח קונספט
א. הוכחת יכולת גם למפתחים עצמם
ב. הכרת גבולות
ג. יצרתיות יוצאת דופן כמעט בכל פרמטר
ד. אווירה בריאה בחברה וגאווה לצוות המפתח
ה. וכן יוצר אווירה כללית של רואים עתיד ואוירה זאת משפיע ממש על כל החברה

בקיצור רק בשביל ד וה לבד שווה להשקיע בקונספט

KEY
Guest

ממממ….,לא בדיוק.

תשאל כל מנכ”ל אם יעדיף שורת רווח גבוהה או ד-(אווירה בריאה) וה-(אווירה כללית). הוא יעדיף 1000 קמ”ש של שורת רווחים גבוהה.

לכן, לא תמיד שווה להשקיע בקונספט אלא אם יש לו תמורות וטכנולוגיה שיושקעו ברכבים מסחריים.

הקונספט של שורת רווח תקף לכל מוצר!

אבי
Guest

אין שום ערך לקונספט בעולם האמיתי
חברות הם לא אוניברסיטה ואינם אמורות לעסוק בתאוריה.

סמי
Guest

ב Webos כבר הזמינו לעובדים כמה מכוניות – כך נכתב במייל שנשלח ע”י נדיר היום

מרצסדס מאסק
Guest

אני מכריז על פלאפון קונספט עם מעבד i9 ביומכני שמריץ קריסיס על אולטרה-היי ב120fps וכל זה במעטפת 1w.
כמובן שזה לא בא משום מקום!
המעבד משתמש בAI מתקדם כדי לשלוט בצריכת החשמל בין כל פריים ובעצם כך מוריד אץ צריכת החשמל כמעט לאפס!
ובנוסף כמובן יש לפלאפון שלי מצלמה 1 טרהפיקסל לסטילס ואפשרות לצלם וידאו ב30FPS בQHD!

איזה שטויות, מביך שהחברה מפרסמת כאלה שטויות.

מבקר באתר
Guest

פייר… המכונית הזאת מכוערת.
גם בשביל 5000 קילומטר בין טעינה לטעינה לא הייתי נוסע בה. (אולי קצת הגזמתי אבל הבנתם ת’עיקרון..)
ובנימה יותר רצינית, 1000 ק”מ מדבר על נסיעה במישור בלבד בתנאי מעבדה בלי מזגן כשהאוטו לא עמוס בכלום!!! אפילו לא אבק..
במציאות כנראה שהרבה הרבה פחות..

מומו
Guest

הצריכה הממוצעת שלי בטסלה היא 20 קוט״ש ל100 ק״מ ובמרצדס יוצאים בהצהרות מגוחכות שאצלם זה חצי בגלל ״מחשב ניהול צריכת אנרגיה״, כאן הפסקתי לקרוא.

מאור
Guest

חוץ מהסמל על ההגה שום סממן עיצובי שזו מרצדס.
אני לא מסכים עם שאר המגיבים כאן, האמירה בדגם קונספט היא שכך החברה רואה את הדגמים שלה בעתיד והדגמים החדשים יעוצבו בהשראתו וישלבו את הטכנולוגיה שפותחה עבור דגם הקונספט בהתאם לאילוצי תקציב ואילוצים הנדסיים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: