מקדולנדס מציגה: כך תנהלו קמפיין כושל בטוויטר

קמפיין שהריצה מקדונלדס בטוויטר משך אש מצרכניה המתוסכלים, שמצאו אפיק חדש לפרוק את זעמם על הרשת והקמפיין החדש שלה.

מקור: תמונת מסך מערוץ הטוויטר של החברה, עיבוד תמונה

רשת המזללות האמריקאית, מקדונלדס, השיקה לאחרונה קמפיין שיווקי ברשת, שנועד להעצים את המותג. אבל, במקום לספר לצרכנים על החברה ושרשרת האספקה שלה, החברה פתחה צוהר לסיפורים של המשתמשים עצמם, שקפצו על המציאה.

קמפיין שורף

הקמפיין הווירטואלי, שרץ בטוויטר, החל את דרכו כדרך חדשה לחבר בין הצרכנים של מקדונלדס לבין המוצרים שלה. כדי לעשות את זה, בחרו במקדונלס לצייץ סיפורים המתייחסים לשרשרת האספקה של הרשת, כבר החל מהחקלאי המגדל את תפוחי האדמה לצ’יפס שלה. במסגרת השלב הראשון של הקמפיין, השתמשו במקדונלדס בתגית “MeetTheFarmers#”.

התגיות בטוויטר, למי שטרם נחשף למלוא עוצמתן, הן אחד מאבני היסוד בתקשורת הציוצים. כל אחד יכול להוסיף בציוצים שלו תגיות שונות, כאלה שהיו בשימוש בעבר או כאלה שהוא יוצר. כך, למשל במקרה הזה, בחרה מקדונלדס להציג את סיפורם של מבחר ספקיה בתחומי הבשר והירקות תחת התגית הספציפית הזאת. אבל, השלב הבא של הקמפיין הוא השלב שהצית את דמיונם של לקוחות הרשת הלא-מרוצים, ואלה מצאו דרך מיוחדת לתקשר בחזרה את התסכולים שלהם אל רשת המזללות.

במסגרת השלב השני בקמפיין, החלה מקדונלדס לצייץ עם התגית “McDStories#”. התגית של ‘סיפורי מקדונלדס’ מאפשרת לכל אחד, לא רק למקדונלדס, לצייץ את החוויות האישיות שלו מהאוכל המהיר המוגש בסניפי הרשת. כך נוצר מצב בו הרשת מפרסמת סיפורים חיוביים מצד אחד, ומצד שני לקוחותיה מפרסמים פרסומים פחות מחמיאים, המתויגים אף הם עם אותה התגית.

מקור: תמונת מסך מערוץ הטוויטר של מקדונלדס

בין הדוגמאות שניתן למצוא היום בטוויטר, נמצא הציוץ “פעם אחת כשנכנסתי למקדונלדס הרחתי סכרת מסוג 2 באוויר והקאתי” (ביקורת על ההרכב התזונתי של מוצרי החברה), או “מרבית הזבל שברחובות העיר שלנו כולל את לוגו הקשתות הזהובות”.

הסיבה לתיוג של המשתמשים היא כדי שמי שיחפש בטוויטר את כל הציוצים תחת התגית “McDStories#” ימצא לא רק את הציוצים החיוביים שפרסמה מקדונלדס עצמה, אלא גם את הסיפורים האמיתיים של משתמשים שניסו את מוצרי הרשת והתאכזבו.

במהלך הימים האחרונים מי שמסתכל על הציוצים של מקדונלדס בחשבונה הרשמי, יראה שהחברה עברה מהר מאוד לשלבים הבאים בקמפיין הנוכחי, ועזבה מאחור את התגית השרופה על סיפורים מהרשת. את הלקח העיקרי מהקמפיין הכושל צריכה ללמוד מקדונלדס, שיודעת מזה שנים רבות כי קיים קהל הולך וגדל של אנשים המתנגדים למדיניות של תפריט (כמעט) שלם המורכב מרכיבים מטוגנים. אותו קהל, ברגע שמקדונלדס ציידה אותו בתגית רב-שימושית, הפך למשולהב, ומצא דרך לפרוק את תסכוליו על החברה.

וידאו: פרסומת של מקדונלדס

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "מקדולנדס מציגה: כך תנהלו קמפיין כושל בטוויטר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סטטוסים לפייסבוק
Guest
סטטוסים לפייסבוק

קצת צפוי, אם היה לבעלי מקדונלנדס קצת אינטואציות הם היו מבינים שיש המון לקוחות כועסים שהולכים נגד האוכל המהיר (והלא בריא) . גם השירות של מקדונלדס הוא לא מהטובים שידעה האנושות… לתת במה לשונאים לספר את החוויות שלהם זה פשוט כמו להצית גפרור באש קוצים… (מתפשט מהר, ושורף :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: