למה מקדונלד’ס קונה סטארטאפ ישראלי ב-300 מיליון דולר ומוכרת עכשיו את הפעילות שלו?

לפני שנתיים רכשה מקדונלד’ס את חברת Dynamic Yield ב-300 מיליון דולר. מה עומד מאחורי החלטתה למכור חלק מהפעילות עכשיו?

לפני שנתיים בלבד רכשה ענקית המזון המהיר מקדונלד’ס את הסטארטאפ הישראלי Dynamic Yield ב-300 מיליון דולר. המטרה היתה למנף את יכולות ה-AI שפיתחה החברה של ליעד אגמון ועמרי מנדלוביץ’, כדי לשפר את הרווחיות של עמדות המקדרייב. עתה מודיעה מקדונלד’ס כי היא רוצה למכור חלק מהפעילות של Dynamic Yield.

המלצה אוטומטית על גלידה קרה בימים חמים

המוצר של Dynamic Yield (דיינמיק יילד) מאפשר לאתרי מכירות לייצר חוויית מכירה יותר אישיות ללקוחות שלהם, בין אם זה באפליקציה, באתר אינטרנט, בסלולר או במייל. כדי לעשות את זה, אוספת המערכת מידע על המשתמשים, אותו היא מחברת למידע מה-CRM ומבורסות מידע חיצוניות כמו BlueKai (עכשיו Oracle DMP). לאחר הפילוח של הלקוחות, המערכת מייצרת באופן אוטומטי מנועי המלצות למוצרים ותוכן. דוגמאות לשימוש במערכת היא למשל בהצגת הודעות ״מלחיצות״ המוכרות לרבים מכם מאתר Booking.com (״נותרו רק עוד 3 חדרים בתעריף הזה״), שליחת נוטיפיקציות (״פוש״) על מבצעים רלוונטים למשתמש או התאמה של העמודים השונים באתר בהתאם לכל לקוח, ומה שהוכח כיעיל יותר (לקוח חדש/חוזר).

במקדונלד’ס השתמשו במערכת של הסטארטאפ הישראלי כדי לבצע התאמות שונות של התפריטים השונים שמוצגים ללקוחות המק-דרייב, עמדות המכירה וההגשה לכלי רכב. כך למשל המערכת של דיינמיק יילד התאימה בצורה אוטומטית את התפריט לשעות היום והציעה קפה בבוקר; בזכות התאמה אוטומטית למזג האוויר – המערכת יכלה להציע גלידות קרות בימים חמים; והמלצות שונות ופריטי תפריט שונים הוצגו בעקבות טרנדים בקרב משתמשים אחרים.

מתמקדת בקציצות

מקדונלד’ס רכשה את כל הפעילות של Dynamic Yield כמקשה אחת, וזו כללה בין היתר פורטפוליו של יותר מ-300 לקוחות גלובליים, שעושים שימוש במערכת של החברה דוגמת איקאה ולקוסט. מאז הרכישה המשיכה החברה להתנהל כסטארטאפ עצמאי שכפוף להנהלת מקדונלד’ס בשיקגו. עתה רוצה מקדונלד’ס להתמקד בעסקי הליבה שלה, ולכן היא מעוניינת להיפטר מכל הפעילות שאינה קשורה אליה ותציע את הפעילות הזו למכירה.

מקדונלד’ס לא צירפה תג מחיר או תאריך יעד, אבל לא מן הנמנע שמרגע שהחברה עלתה על המדף, עסקה כלשהי תיסגר בשבועות הקרובים. בין הרוכשות הפוטנציאליות יכולות להיות חברות ענן עם דגש על מכירות כמו סיילספורס, שירצו להטמיע את הטכנולוגיה של החברה במוצרים שהן מציעות; אולם מכיוון שמדובר בחברה בוגרת עם מאות לקוחות והכנסות קבועות, הרוכשת יכולה להגיע גם מתחום קרנות פרייבט אקוויטי, שירצו להשביח את החברה ואז למכור במכפיל גבוה.

מייסדי Dynamic Yield, ליעד אגמון ועמרי מנדלוביץ’. תמונה: יח”צ

ליעד אגמון, שותף-מייסד ומנכ”ל Dynamic Yield, הסביר כי הרעיון של מכירת כל הפעילות שאינה קשורה למקדונלד’ס אינו חדש והועלה כבר עם תחילת הדרך המשותפת: “עכשיו נראה שזה הזמן הנכון לבדוק את האפשרות הזו”.

רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? היכנסו עכשיו לגיקטיים אינסיידר

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

7 תגובות על "למה מקדונלד’ס קונה סטארטאפ ישראלי ב-300 מיליון דולר ומוכרת עכשיו את הפעילות שלו?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד שלא יודע
Guest

עסקה מוזרה מלכתחילה. למישהו במקדונלדס נפל המק-אסימון?

...
Guest

כל כך הרבה קשקושים ובאזוורדס, מה הדבר הזה עושה?? מעלה בתפריט קפה בבוקר וגלידה כשחם? אתם ברצינות אומרים שזה המוצר של חברה שנרכשה ב300 מיליון דולר?

...
Guest

לא ממש.

ככל הנראה מדובר במוצרים אותם המערכת מזהה כמוצרים ששווה לדחוף, עם תלות בפרמטרים חיצוניים, כדוגמת שעה ומזג-אוויר.

גלידה היא דוגמא למוצר שכזה, אבל ההתייחסות אינה ספציפית: המערכת לומדת את הרגלי כלל המשתמשים יחד עם ההרגלים הפרטניים, וכך מסוגלת להציע מוצרים עם הגדלת הסיכוי שהצרכן ירכוש אותם.

די ברור שברכישה אונליין באיקאה לא תוצע גלידה ובלקוסט ולא יוצע קפה.

גבינה מלאכותית
Guest
גבינה מלאכותית

זה לא סתם המלצות זה המלצות של AI

שחר
Guest

ככה זה כשלא עושים due diligence לפני הרכישה.

מנדל טנגי
Guest

אני בטוח שבמקדונלדס תכננו את זה כל הזמן, פשוט חיכו לטיימינג הנכון. לפי הואלוציות של היום הם יוכלו למכור את כל הביזנס שלא קשור במקדונלדס ב750-900 מיליון דולר וגם להשאיר את מה שקשור למקדונלדס אצלם בחינם. עסקה פיננסית לא רעה בסך הכל.

One Nose
Guest

ממליץ על הפרק עם ליעד ב”עוד פודקאסט”,
מדבר ממש בכנות על החברה והתהליך, מדבר על מספרים, זכור לי ממש בתור פרק מעניין.

https://omny.fm/shows/odpodcast/liad-agmon-74

wpDiscuz

תגיות לכתבה: