הקרב הנצחי: הגלאקסי S7 עקף את האייפון 6S במכירות בארה׳׳ב

בעוד שאפל דיווחה על רבעון די כושל לראשונה מזה 13 שנה, סמסונג ממשיכה לשלוט בשוק הסמארטפונים בארה׳׳ב עם 37% מהמכשירים

galaxy s7

אפל אמנם לא ממש נמצאת בקשיים, אבל הרבעון האחרון של החברה העיד לראשונה על האטה בקצב מכירות מכשיר האייפון; לפני קרוב לארבעה חודשים נודע כי ענקית הטכנולוגיה חוותה צניחה במכירות האייפון וכתוצאה מכך ירידה בהכנסות וברווח. כעת, דו״ח מעניין שפורסם על ידי חברת המחקר Kantar Worldpanel מציג תמונת מצב עדכנית של התפלגות הסמארטפונים ברחבי העולם המוכיח שסמסונג עדיין שולטת, אבל אולי כדאי שאפל וסמסונג יתחילו להביט לצדדים שכן הן כבר מזמן לא המתמודדות היחידות בתחרות.

תחרות צמודה בין מכשירי הדגל של השתיים

נכון לחודשים מרץ-מאי 2016, 37% מהסמארטפונים שנמכרו בארה״ב היו של סמסונג, זאת בהשוואה ל-29% מהמכשירים שנמכרו על ידי אפל. מכשירי הדגל של שתי החברות חושפים תחרות צמודה יותר, כאשר מכירות הגלאקסי S7 / S7 Edge היוו 16% מהמכירות ו14.6% מהמכירות הן של האייפון 6s / 6s פלוס. בנוסף, כאשר מסתכלים לעומק על אותם נתונים, מתברר שרק 5% מהרכישות של סמסונג בוצעו על ידי משתמשי אפל לשעבר, בעוד ש-14% מהרכישות של מכשירי אפל בוצעו על ידי משתמשי סמסונג שעברו לצד השני. בשני המקרים, מרבית המכירות הגיעו מלקוחות שביצעו רכישות חוזרות ושדרוגים למכשיר מהמותג המועדף עליהם. כמו כן, מבין המשתתפים במחקר שמתכננים להחליף מכשיר בשנה הבאה – 88% ממשתמשי אפל ו-86% ממשתמשי סמסונג מתכננים להישאר נאמנים למותג הנוכחי גם כאשר ישתדרגו.

ממשיכים. בבריטניה התחרות בין שתי חברות העל צמודה יותר, כאשר שתיהן יחד אחראיות למכירת 3 מתוך 4 סמארטפונים, כל אחת עם שליטה מכובדת של 36% בשוק. במבט כולל, האייפון 6s ו-5s הם שני המכשירים הנמכרים ביותר (בחודשים מרץ-מאי 2016), ואחריהם הגלאקסי J5 והאייפון SE. פרט מעניין נוסף עוסק בכך שהן בשוק האמריקאי והן בשוק הבריטי, סמסונג ואפל שולטות לבד ברשימת עשרת המכשירים הנמכרים ביותר. רק כאשר מרחיבים את הדירוג ל-20 המכשירים הפופולארים, ניתן להבחין גם בשמות כגון LG בארה״ב או סוני בבריטניה.

עוברים לסין, שם סמסונג נחשבה למותג המוביל ביותר במדינה בתקופה זהה לפני כשנתיים (מרץ-מאי 2014). סטטוס זה השתנה כאשר שיאומי נכנסה לתמונה והפכה לשליטה, ביחד עם אפל שהתחזקה בעקבות מכירות האייפון 6 בשנת 2015. מאז, אפל ווואווי התחרו האחת בשנייה על המקום הראשון בסין לאחר שסמסונג נפלה חזק משליטה של 34% בשוק, ל-9% בלבד ברבעון האחרון.

כנראה שהנתונים הללו לא מאוד מפתיעים שכן בניגוד לשווקים המערביים שם הנאמנות למותג היא גבוהה, וצרכנים פחות מזגזים בין מותגים, בסין – הנאמנות הייתה ונותרה נמוכה. כך לדוגמא – גם וואווי, שנחשב כרגע למותג המוביל ביותר בסין, נהנה מאחוז נאמנות נמוך של 19% בלבד (כמות הלקוחות שרכשו מכשיר נוסף של החברה), כאשר 24% מהם עברו לאחרונה מסמסונג. עבור אפל, 42% מהצרכנים הם לקוחות חוזרים, בעוד ש-25% מהם עברו מסמסונג. שיאומי עדיין לא ממש הצליחה ללכוד יותר מידי משתמשי סמסונג לשעבר ומסתפקת רק ב-9%, ומרבית הלקוחות שלה הם לקוחות חוזרים (45%), ו-12% מהלקוחות החדשים שלה עברו אליה מהמתחרה הסינית – וואווי.

מה ניתן להסיק מהנתונים הללו? ככל הנראה שהמכירות הכושלות של אפל ברבעון נובעות ממכשיר הדגל שאיכזב, לאחר שלא כלל חידושים משמעותיים שמצדיקים שדרוג (למעט הצבע הורוד כמובן), אפילו לא מהמעריצים האדוקים ביותר. מסקנה נוספת נוגעת לכך שהתחרות בין אפל וסמסונג בקרוב מאוד תזכה לטוויסט מעניין, שכן שתי החברות צריכות להתחיל לדאוג ממה שמתרחש סביבן, מאותן יצרניות סמארטפונים שמתחזקות בשווקים עצומים כגון סין והודו, שלא לדבר על גוגל שמתכננת גם היא להשיק בשלב מסוים מכשירים מתוצרתה ולא להסתמך על אחרות.

לקריאה נוספת: סקירת הגלאקסי S7

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

3 תגובות על "הקרב הנצחי: הגלאקסי S7 עקף את האייפון 6S במכירות בארה׳׳ב"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חנצו
Guest

כתבה יסודת ומשקפת.
גם המניה של אפל ירדה השנה משמעותית עד כדי כך שהדירקטוריון הוציא הודעה שהם שוקלים שינוי אסטרטגי משמעותי. אם לא יעשו כן וימשיכו לשכפל מכשירים החברה תיפול. זוכרים את ליוויס בשנות ה 80 ואיך היא כיום?
אני מאמין ששתי החברות תתחלנה להוציא מכשירים שיקשה על המתחרים להשוות

מה זה הדבר הזה
Guest

אתם אמיתיים? זו אמורה להיות עבודה עיתונאית? מישהו טרח לבדוק את העובדות? ״מכירות כושלות״? יש לכם קמצוץ מושג כמה עשרות מליונים של 6S נמכרו? ועד כמה גדול הרווח שאפל עשתה על המכשירים הנ״ל לעומת זה של סמסונג? מה עם העובדה שה6S כמעט בן שנה כבר ועוד מעט עומד לצאת מכשיר חדש? ההשוואה בינו לבין הסמסונג רחוקה מלהיות הוגנת.

חבל שהדעות האישיות שלכם מטות את הדיווח בצורה כל כך מופגנת.

יותם
Guest

הכל בגלל אייטיונס, התעקשו על התוכה המזורגגת הזאת, קיבלו את מה שמגיע להם. ולמה זה כלכך יקר?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: