הטרנדים החשובים ביותר בשנת 2019 על פי מרי מיקר

כמה זמן בממוצע אנחנו מבלים עם המכשירים האלקטרוניים שלנו? האם ליצרניות הסלולר יש סיבה לדאגה? למה המחיר שאתם משלמים בשביל להשיג לקוח חדש כבר לא כדאי לכם, ומה כדאי לעשות? על כל השאלות הללו ועוד עונה אחת המשקיעות החשובות מסיליקון וואלי בדוח השנתי שלה

תמונה: Pexels

שוק הטכנולוגיה והאינטרנט משתנה בצורה משמעותית מדי שנה, ומרי מיקר, אחת המשקיעות הוותיקות והמפורסמות בסיליקון וואלי, מפרסמת מדי שנה דו”ח מפורט עם מאות נתונים על הטרנדים המעניינים ביותר בעולם האינטרנט, שכל חובבי המידע עטים עליו. אז במקום שתצטרכו לקרוא את כולו, שלפנו את התובנות המעניינות ביותר ממנו. גירסאת האמ;לק, אם תרצו, לדו”ח הטרנדים הגדול של האישה שהשקיעה בטוויטר, וויז, ספוטיפיי וסלאק. ותאמינו לה, היא כנראה מבינה בטכנולוגיה.

1. שוק הסלולר מצטמק

מיקר מאשרת את מה שכולם מרגישים. אם בשנה שעברה כמות הסמארטפונים החדשים הפסיקה לצמוח, השנה היא כבר נמצאת בירידה מעניינת של 4%. האם המכשירים של כולנו הפכו להיות טובים מדי ומחזיקים יותר שנים מבעבר? האם החברות לא מצליחות לחדש ולרגש? האם מחירי הסמארטפונים המאמירים גורמים לקהל להצביע בארנק? אולי כל התשובות נכונות? הנתונים הללו מצטרפים ללא מעט נתונים אחרים שמצביעים על כך שליצרניות הסלולר יש סיבה ראמיתית לדאגה.

2. חצי מהעולם כבר מחובר לאינטרנט

למרות האטה בצמיחה במספר המשתמשים המחוברים לאינטרנט, 51% מהעולם, שהוא כ-3.8 מיליארד איש, השתמשו באינטרנט במהלך השנה שעברה.

3. כמעט כל החברות עם ערך השוק הגבוה ביותר – חברות טכנולוגיה

מיקר מציינת את 10 החברות עם ערך השוק הגבוה ביותר, כאשר מתוכן רק 3 הן לא חברות טכנולוגיה (Berkshire Hathaway, Visa ו-Johnson & Johnson). במקום הראשון נמצאת מיקרוסופט, לאחריה אמזון, אפל ואלפבית’ בהתאמה. את המשך הטבלה מאכלסות פייסבוק, עליבאבא ו-Tencent.

4. עולם המכירות ב-E-Commerce ממשיך לצמוח אבל לאט

לאחר עליה של 12.1% בשנה שעברה, המכירות בחנויות מקוונות ממשיכות לטפס, והשנה הזאת ב12.4%. כעת, העולם הזה מהווה כ-15% מכלל המכירות שמתבצעות מדי שנה בארצות הברית (עליה של אחוז בהשוואה לשנה שעברה).

5. הפרסום באינטרנט ממשיך לצמוח, אבל גם המחיר שהמפרסמים משלמים

נראה שהשוק עדיין מאמין בכוח של הפרסום באינטרנט, שצמח השנה ב-22%. רוב הכסף עדיין הולך לגוגל ופייסבוק, אך שאר החברות הבולטות (אמזון, טוויטר, סנאפ ופינטרסט) ממשיכות לצמוח גם הן. במקביל, המחיר לרכישת לקוח (CAC) עולה גם הוא, ועובר במקרים מסוימים את ההכנסות לטווח ארוך מאותם לקוחות חדשים. לכן מיקר מציעה לעבור למודלים של גירסאות חינמיות ומדגימה כיצד ספוטיפיי יצרה מודל חינמי נתמך בפרסומות, שמסבסד את מחיר רכישת הלקוחות המשלמים.

6. השימוש שלנו במדיה דיגיטלית עולה

האמריקאי הבוגר הממוצע מבלה 6.3 שעות אל מול מדיה דיגיטלית כלשהי (בהשוואה ל-5.9 שעות בשנה שעברה), כאשר 3.6 שעות מתוך הזמן הזה הוא על מכשירים ניידים. מיד אחריהם נמצאים המחשבים (בין אם שולחניים או לפטופים) עם שעתיים מדי יום. דווקא המחשבים, אגב, סובלים מירידה קלה בשימוש, שמתבטאת כמובן בצמיחה בשימוש בסלולר. כמו כן, 26% מהאמריקאים הבוגרים השיבו כי הם “כמעט כל הזמן און ליין”. במקביל, לראשונה עולם הניידים עקף את שעות השימוש היומיות הממוצעות בהשוואה לטלוויזיה.

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

7. אבל גם מודעים לבעיות במקביל

במקביל למגמה של עליה בשימוש במדיה דיגיטלית, המשתמשים גם הופכים להיות מודעים יותר לבעיה, ו-63% מהנשאלים בסקר השיבו כי הם מנסים להגביל את השימוש שלהם בסמארטפון, ו-57% השתמשו בכלי הניהול להורים בסמארטפונים של ילדיהם. כל זאת בעת שכל החברות עלו גם הן על טרנד ה-Digital Wellbeing, והציגו פיצ’רים שונים להגבלת השימוש או להבנתו.

8. המדיה שאנחנו חולקים הופכת להיות עשירה יותר

מיקר מסבירה כי במקביל לעליה ביסודות של עולם הסלולר הכוללים את נפח המכשיר, המפרט שלו, כמות המכשירים הפעילה, כמות השימוש ברשת הסלולר וכמות רשתות הוויפי, נצפית עליה אדירה בכמות המשתמשים באינסטגרם ובכמות התמונות החדשות שמשתמשים מצלמים. כיום 50% מהטוויטים מכילים סוג של מדיה כמו תמונות או וידאו.

9. הגיימרים ממשיכים לצמוח

גם עולם הגיימינג ממשיך בתאוצה עם עליה של 6% ל2.4 מיליארד גיימרים, וכך גם תחום הסושיאל מסביב לעולם הגיימינג. אפליקציית Discord שמאפשרת לגיימרים להתכתב ולדבר האחד עם השני כמעט הכפילה את מספר המשתמשים שלה. פלטפורמת הצפיה טוויץ’ זינקה גם היא פי שניים בכמות הצופים וזמן הצפיה. חלק ענק מהזינוק הזה מיוחס כמובן לפורטנייט, שכבש את 2018 בסערה.

10. ההצפנה עולה, אבל המשתמשים מוכנים לחלוק מידע כדי לקבל חוויות אישיות

עם הדאגה לפרטיות, אבל הרצון לפרסונליזציה, מגמת ההצפנה של תנועת הרשת ממשיכה לצבור תאוצה. אם בשנת 2016 רק 53% מתעבורת הרשת הייתה מוצפנת, מיקר מדווחת כי ברבעון הראשון של 2019 אנחנו כבר רואים נתונים של 87% הצפנה. על פי נתוני מיקר, רוב ענק של המשתמשים מעדיפים מותגים עם המלצות או הצעות מותאמות אישית ומוכנים לחלוק מידע בצורה פאסיבית או אקטיבית כדי לקבל את אותן חוויות מותאמות אישית.

הדו”ח המלא של מרי מיקר, על כל 333 שקופיותיו, ממתין לכם כאן. ואם יש לכם חצי שעה פנויה, תוכלו לצפות במיקר מציגה את הדו”ח בכנס של Recode.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: