להציג מול משקיעים – 5 טעויות נפוצות ואיך להמנע מהן

אם רק יכולתם להשאר דקה אחרי שיצאתם מהחדר ולהקשיב לשיחה בין המשקיעים שהקשיבו לכם רגע אחד לפני. הנה 5 משפטים נפוצים שהם אומרים לעיתים וכדאי מאוד שלא יגידו במקרה שלכם. והפעם: כל מה שקשור לשיווק הסטארטאפ שלכם

shutterstock job interview

מי מאיתנו לא היה רוצה לפעמים להיות זבוב על הקיר? כולנו, זה ברור.

ומה הקיר הכי אטרקטיבי? הקיר עליו נשען כיסאו של שופט תחרות יזמות חשובה, מנהל אקסלורטור או חממה וכמובן קירות חדר הישיבות בקרן גדולה. שם, מתקבלות ההחלטות אשר מעניקות לרעיונות וחלומות הזדמנות להפוך להצלחה. אז כמובן שלכל אחד ממקבלי ההחלטות הללו יש גישה שונה – מנהל השקעות בקרן מחפש דברים שונים ממנהל חממה או שופט בתחרות, אך כשמדובר בהשארת רושם חיובי, התבלטות מעל המתחרים, העברת מסר נכון והנעה לפעולה רצויה, ניתן לזהות מספר קווים מנחים.

אז הנה הזדמנות, לקבל קצת מידע מבפנים וללמוד מציטוטים אמיתיים הנאמרים ע”י האנשים אותם אתם רוצים לשכנע שאתם הדבר הבא.

1. “ככה נראית המעבדה שלו??”

אתם אומנם לא מצלמים פרסומת למותג נחשק עדיין, אך גם במקרה של סרטון תדמית, תדאגו כי הלוקשיין שלכם רלוונטי. כמות היזמים שמצלמים את הסרטון שלהם בחדר העבודה, ליד המחשב או אפילו בסלון היא מדהימה. גם אם אין לכם משרד, מעבדה מצויידת ואתם עובדים במרתף נידח, תדאגו לצלם את הסרטון במקום מכובד, שכרו סטודיו או אפילו צלמו באזור הרלוונטי לתוכן שלכם כמו המקום בו מסתובב קהל היעד שלכם.

2. “תסתכל רגע, אולי יש את זה באתר שלו”

הכינו את האתר שלכם. זה אולי נראה כאילו המצגת או הסרטון שלכם מספיקים אבל לפעמים, יש כאלו שהיו רוצים להעמיק. בניגוד לתמציתיות של הפרזנטציות, הכינו באתר מידע מפורט וזמין אשר יענו לקהל שלכם על שאלות. זאת הזדמנות גם לחשוף הצלחות כמו כתבות עיתונות או פרסים ולהתגאות באנשי הפיתוח המוצלחים שלכם. האתר שלכם חייב להיות ייצוגי ומרשים. גם היום, למרות שנראה שהרשתות החברתיות קברו את אתרי התדמית, זה עדיין חלון הראווה שלכם.

3. “מאיפה אני זוכר אותו? חפש אותו בגוגל רגע”

אתם חייבים נוכחות ברשת. היום, כשמידע הוא דבר כה זמין ונגיש, אתם חייבים לדאוג שמה שיראו הוא מה שחשוב לכם להציג. אם ירשמו את השם שלכם ויגיעו לסרטון מביך שצילמו באירוע החברה האחרון בו השתתפתם, זה נזק. יצרו מאמרים, צלמו סרטונים, כתבו בלוגים, תעדו את פועלכם ויכולותיכם. במיוחד אם אתם חברה ולא יזם בודד, אם אתה לא שם, אתה לא קיים. לגמרי.

4. “לא ראינו משהו דומה כבר?”

בדלו את עצמכם. תראו אחרת. גם אם צריך להשקיע במיתוג או עיצוב חומרים, יש לזה חשיבות רבה. הרבה פעמים חומרים שיווקיים של יזמים נראים דומים מאוד למתחרים שלהם מאותו התחום. יזמים בתחום המים משתמשים בתמונות מפלים, יזמים בתחום הרשתות החברתיות שמים תמונות של אנשים מחזיקים ידיים. חשיבה על אופן שונה בו ניתן להציג את הדברים תיצור בידול, זכירות והמחשה של היצירתיות שלכם והכי חשוב, זה לא יראה כמו משהו ממוחזר וימשוך את תשומת הלב אליכם.

5. “חברה שנראית ככה, לא תצליח”

הרבה פעמים אני שומעת את המשפט – אם הרעיון שלי טוב זה מספיק. זה מבאס, זה מתסכל, אבל הרבה פעמים הרעיונות שלכם יכולים להיות מדהימים אבל הם פשוט לא יעברו מסך. אל תזלזלו. הגעתם עד לפה, עשו זאת כמו שצריך. שיהיה בהצלחה.

קרדיט תמונה: job interview via shutterstock

רוני פיבלוביץ

רוני פיבלוביץ, בעלת חברת ecobrand, המלווה חברות ויזמים עם אימפקט חברתי סביבתי בתהליכי פיתוח עסקי ושיווק ומייסדת ארגון Impact Investing Israel, אשר יוזם את כנס השקעות האימפקט הראשון בישראל.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: