5 טיפים לתרגום אסטרטגיית השוק הנכונה למכירות גבוהות

אסטרטגית השוק של כל חברה מזהה במה ובמי נכון לה להתמקד כדי שהלקוחות הפוטנציאליים ישמעו על המוצר ויבינו שהוא קיים. הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם להגיע לקהל היעד ולייצר מכירות.

תמונה: flickr, cc-by, alexindigo

תמונה: flickr, cc-by, alexindigo

Stackoverflow נחשב לאחד משלושת האתרים המובילים לתכניתנים ומפתחים. היה מפתיע לגלות ש-Joel Spolsky אחד משני היזמים של האתר ענה שהטיפ הטוב ביותר שהוא יכול לתת לסטאטראפיסטים הוא שיווק נכון. הוא מספר במאמר “Five Great Startup tips from Successful Entrepreneurs” שהתפרסם בזמנו בביזנס אינסיידר איך חשב שאין בזבוז גדול יותר לסטארטאפיסט מללמוד שיווק עד שהבין שאף אחד לא יכול לצרוך או להשתמש במשהו שהוא לא שמע עליו או לא מבין למה הוא צריך אותו. אסטרטגית השוק של כל חברה מזהה במה ובמי נכון לה להתמקד כדי שהלקוחות הפוטנציאליים ישמעו על המוצר ויבינו שהוא קיים. אסטרטגיית השוק של הסטארטאפ תזהה עבורנו במה נכון להתמקד בפעולות השיווק:

  • מה ההגדרה המדויקת הנכונה למוצר שלנו כדי שהלקוחות הפוטנציאלים יבינו מהו.
  • מי הלקוחות הראשוניים והמשניים שנכון לסטארטאפ להתמקד בהם?
  • באיזה שוק \ קטגוריה נכון לחברה למצב את עצמה.
  • ומה המניע \ הכאב החזק ביותר עליו עונה המוצר.

בהנחה שזיהינו את הגדרות היסוד של אסטרטגית השוק – איך מתרגמים אותה לכמה שיותר מכירות כמה שיותר מהר? מהן הפעולות הנכונות והממוקדות שיניעו כמה שיותר לרכישה (או שימוש) במוצר. הנה חמשת הטיפים שיאפשרו לכם להפוך את אסטרטגית השוק למכירות:

1. בנו את סט פעולות השיווק האופטימלי – שאלו את עצמכם איפה נמצאים הלקוחות בהם החלטתם שנכון לכם להתמקד נמצאים? מה הם קוראים? באיזה אתרים? אחרי מי הם עוקבים? לאן הם הולכים כדי להתעדכן? מה ומי משפיע עליה? בהתאם למקומות בהם הם נמצאים, בחרו את הפעולות הנכונות ביותר עבורכם שיגרמו ללקוחות לבחור בכם ולהגיע אליכם כמה שיותר מהר.

2. ספקו לקהל היעד כמה שיותר כלים ותוכן שייתנו להם ערך אמיתי – כתבו תוכן שיענין אותם. הציגו תכנים של מובילי דיעה או לקוחות מובילים באתר שלכם, בבלוג, או בכנסים רלוונטיים. הציעו באתר שלכם כלים, טיפים או אפילו הטבות שהם צריכים. אם אתם עושים מבצע כלשהו תנו להם את הערך הגבוה ביותר. פעמים רבות אין כלל קשר לכמות ההשקעה במצע או ההטבה. חשיבה נכונה וזיהוי הצורך של הלקוח יניבו רעיונות מנצחים.

3. צרו חיבורים נכונים להנעה לרכישה או שימוש – צרו את הלינק בין התכנים שאתם נותנים, הפרסום וכל פעילות אחרת להובלת הלקוחות הפוטנציאלים להורדה, מסירת פרטים (הפיכה לליד) או לרכישת המוצר או השרות. בין אם זה ה Conversion בתוך האתר, או טופס השארת פרטים כתנאי להורדת תוכן שכתבתם, תמיד וודאו שאתם מובילים את הלקוח המיועד כמה שיותר קרוב לרכישה.

4. מצאו את השותפים העסקיים שיסייעו לכם להגיע ללקוחות בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר ו\או יהוו מוטיבציה לרכישה בהתאם להגדרות מצאו שותפים עסקיים שפונים לאותו קהל יעד או שיש להם משהו שקהל היעד שלכם רוצה. זה יכול להיות המגזין המוביל בתחום שיתן ללקוחותיו הטבה על המוצרים שלכם, או חברה שמוצריה משלימים איתה תבנו חבילה משתלמת, או שתציעו ללקוחותיה מבצע כלשהו בקניית מוצר שלכם. אלה יכולים להיות היועצים בתחום להם תציעו הנחה על כל מוצר שלכם שלקוחותיהם ירכשו. הם יכולים להשתמש בהנחה כעמלה לעצמם או לגלגל אותה כהטבה ללקוחותיהם. מציאת שותפים תאפשר לכם: 1. להרחיב משמעותית את קהל הנחשפים למוצר שלכם, 2. לתת תמריץ לקניה.

5. השתמשו בלקוחות הקיימים שלכם – הפכו אותם לממליצים שיביאו לקוחות נוספים. הדרך הטובה ביותר להניע את הלקוחות שלכם להביא לקוחות נוספים היא לתת להם מוצר ושירות יוצאים מהכלל. הגדירו את לקוחותיכם הקיימים כקהל יעד פוטנציאלי. תכננו את אופן הטיפול בלקוח. את השרות השוטף. הקפידו לתת ללקוחותיכם כל הזמן ערך. גם ללא תמורה. מידע, טיפים לשימוש, תזכורות רלוונטיות. אם תשכילו להיות יצירתיים ולגרום ללקוחותיכם להרגיש שאתם מתאמצים עבורם הם יעשו הכל כדי להניע לקוחות נוספים ולחזור ולקנות את המוצרים שלכם. וניתן כמובן גם לעשות מבצעי חבר מביא חבר, או לתת ללקוחותיכם הטבות על לקוחות נוספים שיגיעו בזכותם. …

“את אף אחד לא מענין לעשות לייק לעמוד החברה שלכם בפייסבוק אומר Joel Spolsky בטיפ שלו לסטארטאפיסטים, או לקרוא מחמאות עצמיות על החברה שלכם בבלוג של המנכ”ל”…

נסו לראות איך ניתן לנצל כל אחד מחמשת הטיפים כך שיתאים לכם. למכירות המוצר והשרות שלכם. הדרך ליצור מקסימום מכירות היא הגדרה מדויקת של אסטרטגית השוק של החברה ואז ניצול התובנות האלו לפעולות השיווק הממוקדות שיובילו למכירות. ולמכירות חוזרות.

באותו עניין:

<<< דולר אחד ודקה אחת <<< שלושה שלבים לשיווק נכון של הסטארטאפ שלך

הכתבה בחסות בחסות חברת Gaia VSM

Gaia VSM מתמחה בבניית אסטרטגיות שוק ושיווק לחברות סטארטאפ ישראליות במטרה לסייע להן ליצור פריצת דרך נכונה ומהירה לשוק הבינלאומי.


Gaia פיתחה מודל ייחודי ומכוון תוצאות המאפשר ללקוחותיה לעבור תהליך מובנה, מקצועי ומהיר של גיבוש אסטרטגיית שוק. במסגרת התהליך, מסייעת Gaia ללקוחותיה להגדיר במדויק את המוצר מנקודת המבט של הלקוח הפוטנציאלי, לזהות מהם שווקי היעד המתאימים ביותר ולאתר את הלקוחות הפוטנציאליים הראשונים והמשניים הבשלים לאמץ את הטכנולוגיה. אסטרטגית השוק מתורגמת יחד עם החברה לתכנית פעילות שיווקית שתביא למקסום ערך החברה והשגת היעדים העסקיים.


החברה הוקמה על ידי חיות יוגב, בעלת ניסיון של מעל 25 שנה בתפקידי ניהול, אסטרטגיה, שיווק ומסחר בחברות מקומיות ובינלאומיות מובילות. צוות Gaia כולל מומחים בעלי ניסיון בשוק ההיי טק בתחומי ההשקעות, גיוס הון ותקשורת שיווקית. לפרטים נוספים לחצו כאן.

חיות יוגב | מנכ"לית Gaia VSM

חיות יוגב היא מנכ"לית חברת Gaia-VSM המתמחה באסטרטגיות שוק ושיווק לחברות סטארטאפ טכנולוגיות. ל-חיות ניסיון של עשרים וחמש שנים בעולם השיווק והאסטרטגיה בשווקים מקומיים ובינלאומיים.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: