מספר טיפים שיהפכו את הניוזלטר שלכם ליעיל הרבה יותר

עד כמה דיוור אלקטרוני רלוונטי בימנו וכיצד ניתן להפוך את הניוזלטר שלכם ליעיל הרבה יותר? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להפיק את המירב.

e mail shutterstock

הפוסט נכתב על ידי רון רבינוביץ’, מנהל שיווק חברת אקטיב טרייל דיוור אלקטרוני מדי שנה אנו עדים לשמועות על כך שדיוור אלקטרוני יאבד מהרלוונטיות שלו בקרב המשווקים. בין הסיבות לכך, גידול בנטישת השימוש במייל ופיצוח שיטה המנטרלת דואר זבל ע”י חברות הדוא”ל. עם זאת, משנה לשנה ממשיך גידול יציב של 20% בקירוב במספר העסקים המשתמשים בשירותי ניוזלטרים, והתוצאות המצוינות המתקבלות כתוצאה מדיוורים לרשימות תפוצה מדברות בעד עצמן.

מה הן המגמות הצפויות בתחום הדיוור האלקטרוני לשנת 2014?

על אף שדואר אלקטרוני נמצא בסביבה מזה 40 שנה (כן, תתפלאו אך יתכן וגילו של הדוא”ל עבר מזמן את גילכם), נראה שהוא רחוק מלסיים את חייו והוכח כאחד הכלים השיווקיים האפקטיביים ביותר. איזה אחוז מהחברות מבצע שימוש בכלי שיווקי זה, האם הוא מניב תוצאות וכיצד עתיד להתפתח בשנת 2014? עברו על הנתונים והסיקו מסקנות.

  • 71% מעסקי B2B) Business to Business) משווקים באמצעות רשימת תפוצה במייל.
  • 65% מעסקי B2C) Business to Customers) משווקים באמצעות דיוור לתיבות דוא”ל.
  • 20% מהתקציב השיווקי של חברות עסקיות לשנת 2013 הושקע בשיווק באמצעות דואר אלקטרוני.
  • מעל מחצית מבתי העסקים מתכננים להגדיל את התקציבים המוקצים לערוץ הדיוור האלקטרוני.

marketing

הכל מתחיל ונגמר במכירות

בבואנו לבחון את אפקטיביות הדיוור האלקטרוני על סמך התוצאות בשטח, דיווחי המשווקים מעידים על ROI חיובי גבוה (החזר על השקעה). כמו כן , לדברי רון רבינוביץ, מנהל השיווק של חברת אקטיב טרייל דיוור אלקטרוני, לשיווק באימייל ישנה השפעה משמעותית על מחזור המכירות, החל מיצירת לידים ועד להמרות לאתר או לרשתות החברתיות. וכך נראים הנתונים:

  • בשנת 2013 לפחות 48% מהנמענים רכשו בעקבות קמפיין דיוור במייל.
  • 40% מהמשווקים דיווחו, כי הלידים המתקבלים כתוצאה מדיוור הינם איכותיים.

כך תעשו זאת נכון

נתונים מראים, כי 18% מסך הדיוור של עסקים אשר קיבלו את הסכמת הנמען לדוור תוכן שיווקי באימייל מעולם לא הגיע ליעדו. 5% מהדיוור דווח כדואר זבל ואילו ה-13% הנותרים לא נקרא כלל. אם כן, איך נגרום ללקוחות לפתוח את תיבת הדוא”ל כדי לקרוא מבין כל ערימת התכנים דווקא את הדוא”ל ששלחנו? הטיפים הבאים מתמקדים בשינויים המתחוללים בשנת 2014 בתחום השיווק בדואר אלקטרוני ומסייעים למשווקים לייצר אימייל אשר לא רק נשלח בהצלחה אלא גם מגיע ליעדו ואף נפתח לקריאה. נשמע כמשימה בלתי אפשרית? לא בהכרח! שורת נושא: מחקרים מהתחום מוכיחים, כי עבור קמפיינים של עסקי B2B שורת נושא המכילה מילים כמו – ‘כסף’, ‘תגמול’ ו-‘רווח’ מביאים לתוצאות הטובות ביותר מבחינת ההחזר ביחס להשקעה. עבור עסקי B2C מבחר המילים אף גדול יותר. תהיו חברתיים: מסתבר שדוא”ל המכיל קישורים לרשתות חברתיות מביא 158% יותר הקלקות. נתון מדהים, נכון? משווקים רבים מנצלים נתון זה כדי לשלב בדיוור קישורים לכמה שיותר רשתות חברתיות, מה שמשפר באופן ניכר את נתוני ההצלחה של הקמפיין ויוצר תנועה לפלטפורמות החברתיות. להיות במקום הנכון בזמן הנכון: מותגים מדווחים על כך שיותר אנשים בודקים את תיבת הדוא”ל במהלך היום מאשר בשעות הלילה. כך למשל, אחוז הדוא”ל שנפתח לקריאה ב-06:00 בבוקר נע סביב ה-12% ואילו בשעה 04:00 אחר הצהריים הוא יורד ל-3%, אז תסיקו את המסקנות בעצמכם. חשוב להוסיף שנתונים אלה כלליים. אין זה אומר שלא קיימים עסקים או קמפיינים שמשיגים את התוצאות הטובות ביותר שלהם דווקא בשעות הצהריים. צבע מפיח חיים: כבר אמרו חכמים מאתנו שתמונה אחת שווה אלף מילים, אז מסתבר שכלל זה נכון גם בכל הנוגע לשיווק בדואר אלקטרוני. שילוב של תמונות, הופך את התוכן ליותר מושך. משווקים אף מגדילים לעשות בכך שמשלבים אנימציה בקמפיינים שיווקיים בדואר אלקטרוני.

העניינים הופכים לאישיים יותר ב-2014

ככל שדיוור אקטרוני ממשיך להתפתח הנמענים של שנת 2014 מקבלים יותר ויותר תוכן שרלוונטי להם. החל מתהליכי אוטומציה ועד לתוכן מותאם מובייל ובסיס נתונים רחב הפונה למגוון תחומי עניין מובילים את מגמת השינויים על בסיסם מותגים מבצעים שימוש בקמפיינים שנשלחים לדוא”ל. תהליך אוטומציה: כמה פעמים מסרתם את כתובת הדוא”ל לטובת קבלת מידע בעל ערך מוסף ומאז התחלתם לקבל בקביעות אימייל חוזר מאותו הספק? אז זהו סודו של תהליך אוטומטי אשר שולח סדרת תכנים בזה אחר זה ומזין את הנמענים (אתכם) בתוכן רלוונטי עבורכם. פרסונליזציה של המידע:  מכירים את הרגע של פתיחת ניוזלטר של חברת האשראי ואז הבעת הפליאה על פניכם – איך הם ידעו שאני מחפש אחר אופני הרים במבצע? ובכן זה מה שמכונה דיוור מותאם אישית. לחברת האשראי יש את היכולת לבחון על סמך הרכישות שביצעתם את תחומי העניין והרגלי הצריכה שלכם ועל בסיסם לדוור ניוזלטר עם המוצרים שמתאימים בדיוק לכם כמו כפפה לכף היד. התאמה למובייל: כאשר 43% מסך הדיוור האלקטרוני נקרא דרך מכשירים ניידים או בטאבלט, התעלמות מחשיבות התאמת התוכן ליישומי מובייל היא בגדר מחדל שיווקי. הגדלת מאגר נתונים: לו רק כל הניוזלטרים שהיינו מקבלים לתיבת הדוא”ל היה בשעות בהן אנו קוראים דוא”ל. ולו רק הדוא”ל שמעניין אותנו באמת היה נשלח אלינו ואילו כל היתר היה מנותב ישירות לתיבת הזבל. נשמע כמו חלום? ככל שלמשווק קיים מידע רב יותר אודותינו, כך גדלים הסיכויים לדוור תוכן רלוונטי יותר באמצעות תהליך אוטומציה אפקטיבי. זו הסיבה שחברות רבות משקיעות משאבים משמעותיים באיסוף מידע רב אודות הנמענים. קרדיט תמונה: e mail via shutterstock

הכתבה בחסות אקטיב טרייל

אקטיב טרייל היא החברה הגדולה והמובילה בישראל לשיווק ודיוור אלקטרוני. אקטיב טרייל מציעה מענה One Stop Shop ללקוחות גדולים וקטנים כאחד, הכולל מערכת דיוור רב לשונית וקלה לשימוש, שירותי שליחת הודעות סמס, מערכת לבניית דפי נחיתה, פרסום סקרים ברשת ועוד מגוון שירותים שיעזרו להזניק את תוצאות העסק שלכם. עם רמת עבירות גבוהה במיוחד, שירות ותמיכה מקצועיים ומגוון פתרונות טכנולוגיים מתקדמים אקטיב טרייל משרתת חברות ומותגים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם בענפי המסחר האלקטרוני, הקמעונאות, העיתונות, המדיה, התיירות, התוכנה, האופנה והפיננסיים.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "מספר טיפים שיהפכו את הניוזלטר שלכם ליעיל הרבה יותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יגאל
Guest

קצת צפוי שמנהל שיווק של חברה שנותנת שירותי דיוור אלקורוני מציג את השיטה כטובה ויעילה.
אני באופן לא רואה יעילות בניוזלטר בהתבסס על הרגלי הגלישה שלי. נדיר המצב בו באמת אכנס ללינק “פרסומי” שנשלח לי בדואר, אפילו אם מדובר באתר שנרשמתי אליו ופשוט מתעצל להמחק מרשימת הדיוור. אבל שוב,דעתי האישית.

ניר
Guest

לכל מחפשי מערכות הדיוור למינהם..
מנסיוני ניתן להתקין מערכת דיוור בשם phpList (חינמית) ולהתנסות, המערכת יודעת לספק את הפונצקיונליות הנדרשת ממערכת דיוור ובנוסף המערכת מתורגמת ברמה מספקת!
מה שצריך הוא ידע בסיסי בלינוקס ומכונה בענן (אם השימוש הוא לא תדיר אפשר להשתמש בשירותים כגון AWS או RackSpace ולשלם על זמן השימוש בפועל)

במקרים חריגים צריך לבצע מספר התאמות ללקוח, אבל לדעתי בראיה של עלות מול תועלות מדובר על חסכון רציני.

בהצלחה

עדי
Guest

אין על Mailchimp !

ולדיסלב
Guest

חבל שאתם מציגים פרסומת לחברת דיוור אלקטרוני בתור כתבה באתרכם. אין שום הצדקה להטעיית הקוראים. הכתבה עצמה לא מכילה מידע שימושי, רק פרסום חסר בושה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: