להגדיל את העסק באופן שלא חשבתם עליו: Manual Scaling

לפעמים הדרך הכי מהירה לגדול כעסק היא להשתמש בפתרונות ידניים ולאו דווקא אוטומטיים. ג’ייסון פרידמן מסביר כיצד, ולמי השיטה של Manual Scaling מתאימה ולמי לא

תמונה: flickr, cc-by, Editor B

תמונה: flickr, cc-by, Editor B

הפוסט נכתב על ידי ג’ייסון פרידמן, המייסד והמנכ”ל של 42Floors ותורגם לעברית על ידי אבישי בסה.

ב-42Floors, אנו מנסים לשנות את הדרך בה אנשים מחפשים נדל”ן מסחרי, ומדובר במשימה קשה ביותר – איסוף נתונים של רישומי נדל”ן מסחרי הוא לא טריוויאלי. המידע מגיע ממגוון מקורות כאשר כולם חייבים להיות נקיים ומנורמלים. אנו חותמים הסכמים עם בעלי קרקעות בכדי לסרוק את אתרי האינטרנט שלהם, מבצעים עסקאות עם ברוקרים בכדי לקחת מהם הזנות, מנתחים מיילים מרשימות תפוצה בתעשייה ושיטות רבות אחרות הנעשות בעבודה שחורה.

עבודה קשה ומבולגנת מובילה לעיתים לתוצאות מהירות יותר

כאשר אתם מביטים ברישומים חביבים עם תמונות המופיעים באתר 42Floors, זה בדרך כלל תוצר של עבודה קשה ומבולגנת שעשינו. מהצד, זה נראה מובן מאליו שאנחנו צריכים לעשות את כל הפעולות הללו בצורה אוטומטית ושטכנולוגיית הליבה של החברה היא זו שצריכה לנקות, לנרמל ולהציג את המידע, אך מה שלא מובן מאליו הוא כמה זמן אנחנו כבר עושים זאת מבלי לבנות את הטכנולוגיה הזו.

בשלב מוקדם יותר של החברה, לא היו לנו Website Scrapers (בוטים שסורקים אתרים) ולכן שכרנו אנשים בכדי להזין באופן ידני כל אחד מהרישומים באתר. כאשר התחלנו לקבל רשימות תפוצה בדואר אלקטרוני, לא בנינו באופן מיידי את מנתח הדואר האלקטרוני שלנו בכדי לתמלל את פצצות המיילים שנחתו עלינו, אלא שכרנו כמה אנשים שיסרקו באופן ידני כל מייל ומייל.

מה קרה? המספרים המשיכו לגדול. באופן תמידי שאולי יפתיע חלק מכם, המשכנו לגדול כחברה כאשר אנו מתפעלים את התהליכים באופן ידני. כיום, אנו עובדים עם חברות חיצוניות על מנת לקבל נתונים רבים יותר להזנה. למעשה, כאשר אתם מסתכלים על כל היבט של הפעילות שלנו, תוכלו למצוא תהליך שלם ומתוחכם של מספר פעולות ידניות המקדים כל פיסת טכנולוגיה שבנינו. בינתיים, המנהלת הנפלאה שלנו, אליסון, מנהלת את כל התהליכים הללו בזמן שהיא עושה מיליון דברים אחרים.

עכשיו תורכם

חישבו, האם Manual Scaling זוהי הדרך הנכונה בשבילכם? בכדי להשיב על השאלה הזו, עליכם לשאול את עצמכם 3 שאלות:

  1. האם השגתם התאמה בין המוצר לבין השוק? במידה והתשובה היא לא, אתם מטרה מרכזית עבור Manual Scaling. בשלב ההתאמה הראשונית של המוצר לשוק, בת’כלס אתם עורכים ניסוי עליו. כל דבר שתעשו שיאפשר לכם לבדוק את התזה שלכם מהר יותר שווה את המאמץ, גם אם זה אומר שתצטרכו לעשות עבודה ידנית ותצטרכו להיות מוחלפים מאוחר יותר.
  2. האם מיקור חוץ יחסוך לכם זמן? אם יש לכם תהליך בחברה שיכול לצאת למיקור חוץ, אתה צריכים לעשות זאת. עלות העבודה במיקור חוץ היא כל כך נמוכה בהשוואה לכתיבת קוד, עד כדי כך שאתם צריכים לשכנע את עצמכם להוציא אותו החוצה כברירת מחדל. מאוחר יותר, כאשר הסטארטאפ שלכם יראה מדדי צמיחה גדולים, יהיה לכם יותר זמן ויותר כסף בכדי לכתוב את הגירסא האוטומטית שתהיה העתיד של החברה שלכם.
  3. האם למשתמשים אכפת? אם כל מה שאתם עושים הוא שינוי איזשהו תהליך בבק-אנד של המערכת שבסופו של דבר, לא ממש נוגע למשתמשים שלכם אז לא יהיה להם אכפת, הם רוצים שהבעיות שלהם ייפתרו. לא אכפת להם אם זה ייפתר באמצעות קוד יפה או כמה האקים. אם לאחר מכן הכל יעבוד מהר פי 10 ויגיע הרבה יותר מהר לשוק, אתם צריכים לעשות זאת.

הפוסט נכתב במקור על ידי ג’ייסון פרידמן בבלוג של 42Floors ותורגם מאנגלית על ידי אבישי בסה. לפוסט המקורי

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: