שוק הבכירים בהייטק מתעורר: הביקוש למנהלים עלה ב-25%

איך תאתרו את המועמדים המתאימים לחברה שלכם, ואיך כמחפשי עבודה תמצאו את המשרה המתאימה לכישוריכם?

תמונה: Pixabay

שוק הבכירים בענף ההייטק חזר לחיים אחרי תקופה של קיפאון מסוים. מהנתונים שלנו עולה כי בשבועות האחרונים הביקוש למנכ”לים בחברות סטארטאפ, לסמנכ”לים, לדירקטורים ולמנהלי פיתוח בכירים עלה ב-25%. במקביל, יש גם גידול של 38% בכמות מחפשי העבודה הבכירים.

למה זה קורה? מגפת הקורונה “הרעידה את הספינה”. השקעות נעצרו, גיוסי כספים הוקפאו ומנהלי קרנות ההון סיכון החלו לבחון את פעילותן של חברות הסטארטאפ השונות בהן הם השקיעו ואת ממלאי התפקידים הבכירים בהן. בנוסף, המנכ”לים בחברות רבות אף הם בחנו בעיניים ביקורתיות את צוות ההנהלה שלהם, ולעיתים הגיעו למסקנה כי הם זקוקים לאנשים בעלי יכולות אחרות לצדם.

ואכן החודשים האחרונים הצריכו סט שונה של כישורים מבעלי תפקידים בכירים; הסערה שעבר שוק ההייטק, והעולם כולו, חייבה חברות לייצר ערוצי שיווק ומכירה יצירתיים. בגלל חוסר היכולת להגיע ללקוחות ולמשקיעים, נדרשו מנהלים לחשוב על דרכים חדשניות לייצר ודאות ולהבטיח את המשך הפעילות של החברה שבראשה הם עומדים. בנוסף, המעבר לעבודה מהבית הצריך ממנהלים להיות מסוגלים להניע עובדים ולהגביר את המוטיבציה שלהם מרחוק, תוך עמידה בלוחות זמנים לחוצים, ולרתום את העובדים ליעדי החברה ומטרותיה. לא כולם הצליחו לעמוד במשימה הקשה, וכתוצאה נפלטו לשוק עובדים ועובדות בכירים שנמצאו כפחות מתאימים להוביל את החברות בתקופה הנוכחית.

אך ישנן עוד סיבות לעלייה בכמות המועמדים והמועמדות הבכירים המחפשים עבודה: התחושה כי השוק מתחיל להתייצב ונפתחות הזדמנויות חדשות; החשש כי מקום העבודה הנוכחי לא ישרוד בעקבות המשבר, גם אם שרד עד כה; והעובדה כי המשבר בשוק חשף התנהגויות בעייתיות עבור בכירים שונים בחברות בהן הם עובדים, והם כעת מחפשים את דרכם מחדש.

ענף ההייטק והסטארטאפים זקוק כיום לבכירים שיידעו כיצד להוביל ארגון להצלחה ואיך להתמודד עם נזקי המשבר שהביאה הקורונה. אז למה חשוב לשים לב כשמגייסים מועמד בכיר לחברה, ומנגד – למה מועמדים לתפקידים בכירים חייבים לשים לב? הכנו כמה טיפים לשני הצדדים.

מקור: Pixabay

חברות שמגייסות מנהלים

– התאמה לתפקיד ולשלב החיים של החברה: כיום, יותר מתמיד, חברות חייבות לוודא כי המועמדים הבכירים מתאימים לתפקיד ולשלב בו החברה נמצאת. חברת סטארטאפ שרוצה לפרוץ לשוק האמריקאי או להוביל גיוס, למשל, חייבת מועמד שידע לעשות את הקפיצה הזו – ברמה הטכנולוגית, אבל גם העסקית. כך, אם אותה חברה מחפשת VP R&D, יש כמובן חשיבות רבה לידע הטכנולוגי שלו, אבל חשוב גם החיבור של אותו מועמד לביזנס של החברה. האם הוא מסוגל להיות ב”פרונט”? האם היא יכולה למכור את החברה באופן משכנע? אל תשכחו לחשוב על האספקטים האלה בזמן ראיון העבודה.

– ומה על הכישורים הרכים? המגפה הוכיחה, יותר מתמיד, עד כמה חיונית היא למנהלים היכולת להניע את העובדים שלהם, בעיקר בתנאים מאתגרים של עבודה מרחוק. לכן, חברות שמגייסות כיום עובדים בכירים חייבות לשים דגש על הכישורים הרכים של המועמדים – מה הם כישורי התקשורת הבינאישית שלהם, כמה הם גמישים ומתאימים עצמם לשינויים, איך הם מנהלים את הזמן שלהם, כמה הם יצירתיים?

– עבדו מול מומחים: תהליך האיתור של מרבית המשרות הבכירות מתבצע מתחת לרדאר, דרך חברות השמה. כדי להגיע למועמדים המובילים, שמרביתם כמובן עדיין עובדים, צריך להכיר היטב את השוק ולדעת לעשות את עבודת ההתאמה העדינה הנדרשת בין צורכי החברה ובין אופיו וכישוריו של המועמד. מומחי ההשמה יכולים לסייע לכם למצוא את המועמד המתאים ביותר לחברה שלכם ולשלב בו היא נמצאת, הודות למידע הרבה שיש להם על המועמד – היכולות המקצועיות שלו, היכולות הבינאישיות והאופן בו תפקד במצבים שונים בעבר.

מועמדים לתפקידים בכירים

– חשבו נכון את המסלול: כאשר אתם מתחילים לחפש עבודה חשבו מה יהווה מבחינתכם קידום בקריירה בתקופת הזמן הנוכחית – האם להיכנס לסטארטאפ קטן ולבנות תהליכים מאפס, או דווקא משרה פחות בכירה בחברה יציבה ומוכרת, למשל.

בנוסף, אתם חייבים להבין מה דורש התפקיד שאליו אתם מתכננים להגיש מועמדות בעת הזו. חשוב לעשות מחקר עמוק ולהבין מה הכאבים של החברה בה מעוניינים להשתלב – לאילו שינויים היא נזקקת כעת, איזו מהפכה אתם צריכים להביא אתכם ועוד. אחרי המיפוי הזה תדעו מה חשוב להבליט בקורות החיים שלכם – את העובדה שניהלתם אופרציה גדולה או הניסיון שלכם מול השוק האירופי? חשוב להבליט את היכולות שלכם בכל הקשור ליצירת ערך מוסף עסקי, ולא רק בהיבטים הטכנולוגיים.

– למדו להציג את ההצלחות שלכם: מיתוג אישי חשוב תמיד, אבל זה נכון בעיקר בתקופת הזמן הנוכחית, ואף יותר עבור בכירים. למדו להציג את העשייה הניהולית המשמעותית שלכם בכל הפלטפורמות הרלוונטיות. הדגישו את ההצלחות והמהפכות שעשיתם בפני קולגות ובפני המנהלים שלכם והציגו אותן בלינקדאין וב-GitHub. תשאפו להיות מובילי דעה בעולמות שלכם על ידי השתתפות בכנסים, האקתונים, כתיבת מאמרים ועוד. כל אלו יעזרו לכם לייצר את הקשרים הנכונים ולהתבלט על פני המתחרים.​

הכתבה בחסות Gotfriends

בואו לעבוד בסטארטפים המובילים בישראל ולעשות את האקזיט הבא שלך.
Gotfriends הינה חברת ההשמה הגדולה בישראל בגיוס לסטארטאפים וחברות הייטק חדשניות.
אנו מחוברים למרבית המשרות הטכנולוגיות שקיימות בשוק בתחומים הכי חמים: Cyber, Medical, אלגוריתמים ועוד. (בעיקר לאלו שנמצאות מתחת לרדאר).
צוות מקצועני הגיוס שלנו ידעו להתאים לכם את המשרה המדויקת עבורכם ויסייע לכם במשא ומתן על השכר, על האופציות ועל התנאים הנלווים – אנחנו שמים את המועמדים שלנו במרכז תוך כדי שקיפות, דיסקרטיות וליווי אישי לכל אורך התהליך. אנחנו מסייעים לאלפי מועמדים מידי שנה להתקדם בקריירה (בתפקיד, בתנאים) ועושים זאת במקצוענות ובעיקר עם חיוך.

שירי וקס Gotfriends

שירי וקס – מנכלית חברת ההשמה גוטפרנדס - חיה ונושמת את התחום של גיוס טכנולוגי כבר עשרים שנים. מאמינה גדולה בתחום הגיוס כמקצוע ובזכות שלנו ללוות אנשים בצומת משמעותית בחייהם. מסייעת בהצלחה למאות סטארטאפים המחפשים לגייס את הטאלנטים המוכשרים בשוק. מנהלת קהילות חדשנות, יצירתית בפיתוח מקורות גיוס וסורסינג, אלופה במיתוג מעסיק, מרצה באירועים וכנסים, אופטימית מושבעת.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: